/spanien/barcelona/forum/13840.aspx/spanien/barcelona/forum/13840.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-02-04 16:11
Skit samma hur det går för Canales det är Madrids och Canales problem. Han lär sig till nästa gång.

Är det nån som vet hur det går med Alves förhandlingarna?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-04 16:10
"Hombre"

Men jisses människa, om du ska övertyga Delarocha så tar man fan inte med Gago som exempel. Det är som att nämna pacifister och ta med Hitler som exempel.

Gago är ett skämt.
Higuain El Cuatro Capitán- "Hombre"
2011-02-04 16:06
Delarocha

Vet dem inte?

Ramos? Higuain? Marcelo? Gago?

Alla dem kom vid Canales ålder och dem har varit ordinarie under en längre period, så du har fel där.

Real vet inte vas som är bäst för SINA egna talanger, därmed tar dem väl hand om inköpta talanger.
2011-02-04 16:05
Redmond Barry

Så när ni stjäl ungdomar från andra lag och lockar till er spelare på Bosman, är det ok då? Ni flörtade med Chamakh långt innan klubben gav tummen upp, och jag vet att Bordeaux hatar Arsenal.

Det luktar så mycket skit om er att jag känner doften härifrån. Wenger är förövrigt strax bakom Mourinho i titeln om den smutsigaste tränaren.
2011-02-04 16:04
På tal om Canales inställning!

Här är efter matchen mot Mallorca!
Delarocha
2011-02-04 16:01
Han vet vad som är bäst för honom, så därmed går han till Real som är kända för att INTE veta vad som är bäst för talanger alls? Låter logiskt.

Jaja, jag är mest glad att historien upprepar sig.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-04 15:58
Problemet för ungdomsspelare i både Real Madrid och Barça är ju att trycket är så oehört stort på dessa klubbar att vinna titlar och den spelmässiga nivå är så brutalt hög att klivet för talangerna som kommer underifrån blir mycket långt. Lägg dessutom till de extremt stora ekonomiska resurserna som dessa klubbar har. T.ex. har Real Madrid inga problem ekonomiskt med att hämta Adebayor på lån. Annars brukar ju ekonmiska problem vara en anledning till att talanger får chansen eftersom man då inte har råd med något annat.
2011-02-04 15:54
Herregud lugna ner angående Canales, han visste att han skulle få det tufft att ta startplats. Han vet själv att han är en framtids investering och att han skulle få sporadiskt med speltid.

Sedan får ni inte glömma att Canales har missat en hel del på grund av skador, annars hade han fått betydligt fler chanser.

Nu när spelare återvänder från skadorna finns det tyvärr inte plats på bänken för Canales.

Men jag tror Canales vet vad som är bäst för honom och han har en härlig inställning till att lyckas. Han är bara 19 år och har många år framför sig, han är inte förstörd ännu.
2011-02-04 15:51
Cup finalen spelas i den underbara staden Valencia!
Real Madrid madrid01
2011-02-04 15:33
Första gången jag skriver här , men angående Canales så ville Real ha honom innan någon annan köpte han. Men förutom att han skulle vara med på försäsongsträningen var inget bestämt om han skulle spela i Real eller bli utlånad till Racing (i första hand) ytterligare en säsong.
Mourinho, tyvärr för Canales, valde att ha kvar honom. Han gjorde en bra försäsong och fick starta mot Mallorca, men gjorde en mindre bra insats (gäller egentligen hela laget) och sen har Özil gjort väldigt bra ifrån sig. Sen missade han ett tag pga av skada vilket inte heller hjälpte. Men man får väl hoppas att klubben ser till att låna ut honom nästa säsong för han är för bra för att inte få speltid.
Barcelonistas
2011-02-04 15:31
Redmond Barry

4-1 Messi +4;)

skipa skitsnacket vi alla vet hur sanningen ligger till
Real Madrid Redmond Barry
2011-02-04 15:25
Frodo//

Det ni sysslar med är den största tapping up-affären i fotbollshistorien. Arsenals värvning av Cesc hade inget att göra med tapping up överhuvudtaget. Inte så att man kidnappade honom, hade Barca seriöst varit intresserade av att satsa på en 16-åring hade väl en katalan som han själv stannat kvar. Det krävs ganska mycket för att flytta från sitt hemland(stad) när man redan tränar med en av världens största klubbar.
Barcelona SweZionist
2011-02-04 14:56
Tjena allihop!

Har flygbiljetter o boende bokat i Barcelona passande till hemmamatchen mot Arsenal i CL. Tyvärr fick jag inte tag i några biljetter via nätet när dom släpptes förra månaden. Vad jag förstår så kommer fler biljetter ev släppas, beroende på hur många med årskort etc som inte kan gå. Någon som har mer koll på detta? När dom kan tänkas släppas, och hur man får tag på dem? Nätet elller i Barcelona? Tack på förhand!
Delarocha
2011-02-04 14:34
Så vitt jag vet så har den inte det men det lutar väl åt att det blir Mestalla.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-04 14:21
Någon som vet om Final arenan till cupen har blivit officel?
elbraco
2011-02-04 14:16
Sen kanske man inte ska kritisera Canales för mycket. Med tanke på hur bra han var i Racing kanske han ändå såg möjligheterna att ta en ordinarie plats?
Sen är det inte så lätt för en 17-åring (eller vad han var då...)att tacka nej till ett erbjudande från Real Madrid.
Barcelona Okter
2011-02-04 13:53
Valdes, Pique, Busquets, Xavi, Iniesta, Pedro och Villa är alla uttagna till matchen mot Colombia nästa vecka.
AndreD
2011-02-04 13:52
Canales är ett perfekt exempel på ung och dum. Han har framtiden för sig och behöver inte stressa sig framåt. Men, istället väljer han en storklubb för pengarna och skiter i det sportsliga.

Fattar fortfarande inte varför han lämnade Racing där han var ordinarie och en av deras "stjärnor".
2011-02-04 13:37
AndreD

Jo, men även Stevie Wonder kunde se att Canales skulle bli bänkad oavsett. Alla visste att Pellegrini skulle få sparken och att Perez skulle börja köpa spelare under sommaren, trodde han verkligen att han skulle få plats i laget?

AndreD
2011-02-04 13:19
Hetfield

Canales blev klar för Real innan Mourinho, har jag för mig. Han blev väl klar i januari muntligt.

Men det var ändå jävligt osmart. Pellegrini hade knappast satsat på honom heller.
Barcelonistas
2011-02-04 13:02
Frodo

som sakt vänta bara, en masaker väntar pedots lag.

ska bli så otroligt skönt att sätta ditt dom!
Barcelonistas
2011-02-04 12:57
Madrid har enorma brister i sitt spel, och skulle inte bli förvånad om Lyon vinner sin
Match i gerand
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-04 12:42
Madrid har stora problem med deras värvningar. Det krävs inte längre en tjock meritlista om man vill hamna i Madrid. Innan köpte man en eller två världsspelare varje säsong. Spelare som hade spelat stora matcher i flera år.

Nu kan vilken unge som helst hamna där. Di Maria, Benzema, Khedira, Pedro Leon, Lass, Gago, Canales, Marcelo osv. Vad har dessa spelare uträttat tidigare i karriären och hur kunde de hamna i Madrid till att börja med? Det är hyfsat stora namn men fortfarande för små för ett lag som ändå vill vara störst i världen varje år. Det är inga Zidane, Makelele, Carlos, Ronaldo, Redondo,, Figo, Helguera osv.

Nästan alla spelare i Madrid är fortfarande ersättbara pga. det. Bara Ronaldo, Casillas, Ramos och Alonso är icke ersättbara.
2011-02-04 12:32
Canales får väl skylla sig själv, trodde han verkligen att han skulle få plats bland alla stjärnor? Trodde han att Mourinho tänker satsa på talanger? Han får väl använda hjärnan nästa gång.

Lite som Dos Santos, han spelade i Barcelonas A-lag sen så väljer han att gå bort, titta vart han är nu. Ingen tar honom på allvar, han är en obetydlig liten smutsfläck.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-04 12:29
Kunde inte brytt mig mindre om deras karriärer. Jag önskar alltid det sämsta för Madrids spelare, rent fotbollsmässigt. Om Pedro Leon och Canales inte har lärt sig något av Mata och Negredo historien och går till ett lag som spenderar miljarder varje år på att köpa världsstjärnor så får dom skylla sig själva. Speciellt Canales, som är på väg att förstöra en lång och fin karriär.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-04 11:51
Jag tycker verkligen syng om spelare som Canales och Pedro Leon. Båda var två av de spelare som överraskade mest förra säsongen men nu har de väl nästan fått sina karriärer förstörda? Båda hade helt klart gjort bäst i att stanna i Racin respektive Getafe, sedan kunde väl t.ex Canales gått vidare till någon lite större klubb.
Real Madrid Zizou_spars
2011-02-04 11:07
Hetfield- Megan Fox is a dude

Ja, som sagt vi får se hur det blir. Mourinho hjälpte väl dock tex Santon in i A-lag och mycket spel.
Sedan Canales.. Svårt. Han fick ju chansen i början, men han har inte vart tillräckligt bra när han fått spela. Canales lär lånas ut. Canales har ju dessutom sagt efter sina första månader att han lärt sig mer under Mourinho än under hela sin karriär, så lite nytta gör det nog - han är ju trots allt kvar i Spanien.

Mourinho har ju pratat väldigt mycket om att Morata inte är redo för det ansvaret att vara andre anfallare, men att han lär spela i a-truppen under nästa år. Tror dessutom Pedro Leon lär säljas och då bör och kan likväl en canterano ta över hans plats och begränsade speltid. Men återstår att se som sagt!

Lite mycket Real Madrid & Arsenal nu kanske, tack för diskussionen dock :-).
Barcelona Frodo
2011-02-04 11:05
Trots att spelare som Morata, Sarabia och Jese är bra så tror jag inte att någon av de kommer att spela i Reals a-lag i framtiden. Inte med Mourinho som tränare i alla fall. När man ser etablerade spelare som Pedro Leon som gjorde bra ifrån sig i la liga förra säsongen och en talang som Canales knappt få några spelminuter är det föga troligt att ungdomsspelarna kommer att få en ärlig chans i framtiden.
Barcelona el Flaco
2011-02-04 11:03
Måste hålla med Hetfield. Mourinho har inte direkt ryktet om att vara villig att ge egna produkter chansen. Det har man inte minst sett i hans förra klubbar. Känns som att det vore mer en överraskning än en självklarhet om Morata, Sarabia, eller någon annan från Castilla för chansen under Mourinhos tid som tränare.
2011-02-04 10:55
Meddelandet
Annons: