/spanien/barcelona/forum/13834.aspx/spanien/barcelona/forum/13834.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA^^
2010-11-09 20:53
Om Afellay anländer så anser jag att det är lika för jeffren att söka lyckan någon annanstans..nog tufft som det ser ut nu.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-09 20:33
Sami,

United har sagt att de inte kommer värva i vinter. Det brukar vara Barca som säger så, men inte denna gången.. Tror han hamnar i Barcelona, Arsenal eller möjligen Inter/Liverpool.

Blaugrana_Messi10

Tyvärr sänds inte matchen på någon svensk TV kanal, så det får bli att streama matchen.
Blaugrana_Messi10
2010-11-09 20:28
Någon kanal som visar matchen imorgon mot AD Ceuta?

Tacksam för svar!
Barcelona ★Sami★
2010-11-09 20:15
1.70-ligan.
Afellay kan väl spela på mittfältet och Winger. Jag tror faktiskt han kommer dra till United.
AndreD
2010-11-09 20:01
"Clubs who were scouting Barcelona B: Chelsea, Manchester City, Wigan, Blackburn, Schalke, Hannover, Valencia, Atletico, Espanyol and others."

Konstigt att inte Arsenal var där, de gillar ju att fiska på gratis talanger.
elbraco
2010-11-09 19:51
Drogba har fått malaria, Kroatiens fotbollsförbund stänger av homosexuella från landslagsspel och Chelsea sägs vilja lägga 30 milj. euro på att få köpa Busquets (länktips), allt enligt Daily Mail.
Otippat.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-09 19:20
Gabriel -

Måste skriva att jag gillar att läsa dina inlägg. Det finns en "berättande röst" i alla bokstäver och meningar och du bjuder på när du skriver.
De enda gångerna som jag inte orkar läsa är när du tjafsar med maränger. D

Det finns många andra som skriver bra här, men de har säkert redan fått beröm av mig nångång ...
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-09 19:01
Enligt aftonbladets artikel låter det som att Afellay är väldigt nära Barca. Men om man har läst den ursprungliga intervjun ser man att aftonbladet har överdrivit lite för att få det hela att låta "mer" än vad det i själva verket är. Fast av allt som skrivits på sistone att döma, fínns det faktiskt ett intresse hos Barca för holländaren. Frågan är intresset är ömsesidigt... Vad tror ni? Köper vi honom i januari, eller går han till någon annan klubb?
Barcelona Barcadinho.
2010-11-09 18:50
el Flaco – konstigt att diskutera en liten sak med ett 20 timmars mellanrum men men.

Jag har missat de här artiklarna om Rosell. Jag har dock ett svagt minne av att jag har läst om det du skrev alldeles i början innan säsongen startade. Alltså, att han tänker avstå från rampljuset.

Men jag trodde aldrig att det skulle innebära så många matcher. Han är borta ganska ofta. Att vara president innebär en del möten med andra människor och också media. Han har en mer tillbakadragen stil och jag gillar det på ett sätt. Jag gillar också att han vågar gå mot strömmen och traditionen.

Men man kan vara närvaro på matcherna som en fan, inte för att dra in spotlights. Han kan stödja laget med sin närvaro. I vissa speciella situationer kan han tom besöka omklädningsrummet för att uppmuntra och motivera spelarna. Han kan åka på matcherna och fortfarande behålla en låg profil.
Ingen som kräver av honom att sätta på sig en gangster hatt eller färgglada kostymer. Lugnt och sansat för lagets skull.
Så som en fan så tycker jag att han gör fel.
Atlético addeh
2010-11-09 18:17
VizzlA^^

Får väl göra dig ledsen också eftersom Piqué inte ens är uttagen till matchen imorgon, då räkna inte med att han får någon speltid.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-09 18:01
addeh

Och där förstörde du min dag, jag som hade sett framemot Barca hela dagen i det här snökaoset. Får väl nöja mig med annan match!
Barcelona VizzlA^^
2010-11-09 17:58
Tror faktiskt att Piqué får speltid av någon form imorgon (inte full tid) då han kommer vara borta två liga matcher i rad (om inte pep börjat knarka)
Atlético addeh
2010-11-09 17:53
Messidinho

Vill inte göra dig ledsen, men tyvärr måste jag meddela att matchen är imorgon.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-09 17:51
Riktigt kul med match ikväll cules. Vill ni hatt ett gott skratt innan matchen börjar så kolla länken !
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-09 17:48
Addeh,

Vi får hoppas att han resonerar så som du gör :)

AzizWaysi,

Nej, han är avstängd mot Villareal och står kvar på 4 gula kort om jag förstått det hela rätt.
Atlético addeh
2010-11-09 16:35
1.70

Varken Puyol eller Piqué är ändå tänkta att spela morgondagens match, och då tror jag Pep resonerar som så att han vill ha med kaptenen för att motivera spelarna bland annat.
Barcelona AzizWaysi
2010-11-09 16:24
1.70-ligan.

Var inte Pique avstängd imorgon istället? Eller hur var det?:P
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-09 16:10
Förstår verkligen inte hur Pep tänkte när han tog ut truppen till CDR matchen imorgon.

Varför ta med Puyol istället för Pique? Pique är ju ändå inte tillgänglig mot Villareal. Väldigt konstigt.. Sen hoppas jag Messi vilas och bara är med som joker att slänga in vid kris.
Barcelona Khazal
2010-11-09 16:02
Barca-nist

Mycket intressant läsning.
Barcelona Barca-nist
2010-11-09 15:29
Ang domarna i spanien!

Jag kan aldrig glömma den El clasicon där Realspelarna sparkade Messi gång på gång utan domaren reaktion. Jag undrar hur illa det skulle sluta om Barca-spelare skulle göra så mot Cristiano?

Jag hoppas verkligen att de inte väljer en clown till domare den här gången. speciellt nu när Jose Mou är tränare som använder alla fula knep för att vinna!
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-09 15:25
Om Barça vinner imorgon(vilket vi med STÖRSTA sannolikhet kommer att göra) har Pep nått tresiffrigt! Felicidades, Pep!
Ja, jag vet att jag inte var först, så ni behöver inte berätta det!!!
Barcelona Khazal
2010-11-09 15:25
Hur stora är chanserna att få se JDS och Thiago spela tilsammans imorgon?
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-09 15:12
Inte en enda match jag har sett den här säsongen har domarna varit felfria. Otroligt!!!
Barcelona Barca-nist
2010-11-09 14:31
Jag tror inte alla tränare kan komma upp till den nivån utan att göra misstag. Glöm inte att Guardiola aldrig tränat stor klubb förut.Att tillfredställa alla kritiker under första åren är något omöjligt så jag tycker Guradiola gör ett bra jobb trots flera tabbar.

Sir Alex´s första år i United var inte lysande direkt men ingen som minns de utan bara de han har åstadkommit.
elbraco
2010-11-09 14:27
Startar Puyol mot Ceuta imorgon kommer han som tredje spelare någonsin ha spelat 500 matcher för Barcelona. Endats Migueli & Xavi har spelat mer, 549 respektive 540 matcher. Xavi är alltså bara 10 matcher ifrån att vara den mesta Barcelonaspelaren någonsin. Det är stort :)
Barcelona el Flaco
2010-11-09 14:15
Det har varit mycket snack om Guardiola på sistone här inne på forumet och vissa har även ifrågasatt el míster. Känner mig därför tvungen att dela med mig av det här klippet från matchen mot Sevilla. Trots att vi körde över andalusierna med 5-0 slutar Pep inte att ge direktiv och instruktioner åt sina spelare. Från dataskärmen tyckte jag att laget gjorde en fenomenal insats, men det var inte tillräckligt bra för att Pep skulle känna sig helt nöjd. Han är en perfektionist och att ha den inställningen är ovärderligt.
Barcelona el Flaco
2010-11-09 13:53
Listan över de 17 spelarna uttagna till cupmatchen mot Ceuta: 12 från A-laget; Valdés, Puyol, Bojan, Messi, Pinto, Mascherano, Keite, Pedro, Milito, Maxwell, Adriano och Abidal, och de övriga fem från Barça B; Nolito, Sergi Roberto, Thiago, Bartra och Dos Santos.

De fem sistnämnda har tränat tillsammans med A-laget under veckan och det är därmed ingen överraskning att dessa kommer få chansen imorgon. Noterbart också att pep har inkluderat Messi och Puyi i listan, trots att de två fick ledigt igår och inte tränade.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-11-09 12:57
Barcelona kan glömma Martín Cáceres nu, Sevilla kommer lätt köpa honom med tanke hur han har spelat synd Cáceres kan bli en absolut världsback, förstår inte hur guardiola tänker som vägrer ge honom chansen men hostar lätt upp 25 miljoner för chygrynskiy
zioaod
2010-11-09 12:45
Kungen är inte slut ännu!!!!!!!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-09 12:36
Det som är förbryllande är att folk i panelen skrattar som skolpojkar när Mourinho beter sig som en liten omogen skitunge, men när Pep inte gör något så är han plötsligt patetisk/förlorare. Really?
Bästa sättet att bli av med dryga människor är att ignorera, Pep kör på det sättet.

Förövrigt så diggar jag verkligen Sandro såhär långt, jag beundrar hans "stå i skuggan och låta andra få spotlight på sig" approach på det hela.

----------------------

När det gäller diskussionen om Peps köp osv. så tycker jag att det är väldigt konstigt att han inte låter K9 få spela för oss, även om han är långt ifrån en startspelare så är det guld värt att ha en "fox in the box" spelare i laget som man kan slänga, titta bara på Inzaghi och Milan.

Om nu Zlatan sa att "min mormor kan träna det här laget" så är det ju väldigt respektlöst, men det löser ju knappast problemet genom att blunda. Jag tycker att Pep måste få cojones och ryta till åt spelare, det här med att blunda och låtsas som att problemet inte finns är väl ingen bra lösning i längden.
Är det meningen att han ska bli av med spelare som inte passar honom redan från början?

Jag tycker att Zlatan var dålig för laget, men jag tycker samtidigt att Pep borde ha en bättre dialog med spelarna. En spelare som Yaya var synd att man blev av med, jag tycker att Pep borde ha försökt övertala honom. Titta hur viktig Yaya hade varit i laget eftersom att han är en tvåvägsspelare.

Pep måste förstå att det är enorma summor och riktiga personer som gäller här, det är viktigt som tränare att kunna balansera ett lag, inte bara på planen men utanför också. Samtidigt så är Pep bara en nybörjare, det med pondus osv. är något som kommer med tiden.
Inte ens Ferguson hade samma pondus i början, och Capello var Berlusconis bitch i Milan. Skulle Berlusconi ha samma makt över Capello idag?
No sir.
Annons: