/spanien/barcelona/forum/13832.aspx/spanien/barcelona/forum/13832.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2010-11-13 19:25
addeh

Tycker det är ofta man får gräva för att hitta den officiella truppen, och det är inte alltid man lyckas. Jag var inne på hemsidan tidigare idag och läste inför-rapporten angående Barça B, där stod det att Bartra, Fontás och Thiago är uttagna till A-laget. Det kunde man kanske ta för givet nu när dagen har blivit kväll och Barça B har lirat samt A-laget tränat.

Antagligen sitter någon utav Bartra och Fontás på läktaren idag, eller?

el Flaco

Tack för intervjun. Intressant sådan, och jag fick en bredare bild av Thiago som person.
s.eto
2010-11-13 19:24
Försöker kolla på Stoke-Liverpool genom sopcast men kommer inte in på sopcast. Står bara "cannot access sopcast service". Någon annan som har samma problem? om ni nu kollar på matchen eller använt sopcast idag.
Atlético addeh
2010-11-13 19:14
el Flaco

Väldigt intressant intervju med Mazinho. Det låter som Thiago helt klart har båda fötterna på jorden och verkligen vill stanna och kämpa om en plats i Barça. Det känns ju mer eller mindre som en självklarhet att Thiago flyttas upp till A-laget i vinter, allt annat vore totalt under isen. Vid en stabil ledning ikväll ser jag mer än gärna den unge mittfältaren få hoppa in och visa upp sina kvalitéer.

På tal om matchen ikväll. Är det någon som har koll på vilken matchtrupp Guardiola har tagit ut? Har letat på den officiella hemsidan och flera spanska sidor men inte hittat något. Är den inte presenterad ännu?
Barcelona el Flaco
2010-11-13 18:50
På tal om talangerna i Barça B så rekommenderar jag denna intervjun med Mazinho, Thiagos pappa . Han berättar att förra året var det många klubbar som var ute efter sin son och att vissa även erbjöd tio gånger så mycket mer pengar än vad Barcelona gjorde. "Om det vore för pengarna hade Thiago redan lämnat Barça", säger Mazinho.

Han ansåg dock att Thiago behövde ett år till i B-laget, men att han är redo nu. Mazinho hoppas nå en överenskommelse med klubben innan den 31 januari att flytta upp Thiago till A-laget. Det tycks än så länge inte vara någon brådska och Mazinho tror inte det kommer bli några problem med förhandlingarna.
Barcelona el Flaco
2010-11-13 18:43
addeh/

Mitt inlägg var egentligen inte riktat åt någon, utan snarare min syn på Romeus situation. Du och jag verkar onekligen ha samma syn på hur som helst.

Atlético addeh
2010-11-13 18:14
el Flaco

Vet inte om du syftade på mitt inlägg, men med kommentaren "Nja, än så länge känns kontinuerligt A-lagspel ganska långt bort för Romeu" var det precis det du skrev som jag menade. När VM-spelarna fortfarande var på semester var Romeu det enda alternativet, eftersom Mascherano inte har spelat. Än så länge har ju våra två pitovéspelare hållit sig friska och så länge dem gör det lär inte Romeu få någon speltid i A-laget.
Barcelona el Flaco
2010-11-13 18:09
Anledningen till att Oriol Romeu inte har blivit uttagen till flera A-lagsmatcher beror snarare på att pep har haft full täckning på pivotepostionen med både Busquets och Mascherano. Lägg även till att Luis Enrique inte har någon naturlig ersättare till Romeu och därför är han extra betydelsefull för B-laget.

Jag har ändå ingen som helst tvekan att han har potentiallen att slå sg in i A-laget om något år. som el Maestro är inne på så kommer denna säsongen i Segunda vara en bra styrkemätningen för ungdomarna.
Barcelona DM1982
2010-11-13 18:08
Det som säkert ställer till med stora problem för Barca-b är att spelare hela tiden försvinner. De bästa spelarna är antingen med i a-lagstruppen eller så tränar de med a-laget. Det blir problematiskt för b-laget men det verkar som om det trots allt funkar rätt så bra, dock inte idag.

Det är hur som helst så här b-laget ska fungera, bra spelare flyttas upp och blir a-lagsspelare i framtiden. Det viktiga är inte heller att försöka vinna andraligan utan forma spelare så att de lär sig systemet bra för en eventuell uppflyttning. De har hur som helst spelat väldigt bra så här långt.

Det kommer bli en väldigt tuff match ikväll tror jag, vi brukar ha jobbigt mot Villarreal hemma.
Barcelona el Maestro!
2010-11-13 18:03
Segundan är ett bra test för ynglingarna. Många gångar spelar de mot äldre och mer erfarna spelare. Garandas genomsnittsålder ligger över 20 år kan jag tänka mig. Han som gjorde de fyra målen tror jag var 28 år.
Sedan var det väl så att Granada var på väg att ta sig upp till första divisionen redan i förra säsongen, om jag inte har fel. Det är ett väldigt tufft motstånd.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-13 18:01
Nej, det förstår jag med. Men man fick ändå intrycket att han var en av de spelarna Pep trodde på. Men på senare tid har han aldrig blivit uttagen. Var därför jag undrade :)

Och ja, det var ingen bra match av Barca B idag. Men då var ju varken Bartra eller Fontas med. Det är väl så (tyvärr) att när vissa får chansen i A-laget, blir resten av Barca B lidande.
Atlético addeh
2010-11-13 17:55
Herregud vad Barça B rasade ihop mot slutet. Jag såg bara andra halvlek, men att döma av det jag läst så hängde våra ynglingar med allt bättre i den första. Totalt utspelade i den sista halvleken, tråkigt att se.
Atlético addeh
2010-11-13 17:50
el Flaco

Aj då, det var inte kul att höra. Jag har aldrig trott fullt ut på dos Santos, och den tron har ju knappast höjts efter den senaste veckan. Tyvärr säger jag, men jag tror mexikanen kommer få det otroligt svårt att ta en plats i klubbens A-lag.

1.70

Romeu var skadad under en tre veckors period under inledningen men är nu tillbaka fullt frisk. Han har spelat 3-4 matcher sedan skadan och har gjort det bra. Att han spelade en A-lagsmatch berodde på att VM-spelarna fortfarande hade semester, och då hade vi dessutom inte värvat Mascherano. Nja, än så länge känns kontinuerligt A-lagspel ganska långt bort för Romeu.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-13 17:28
och en annan sak!

Hur är det med Oriol Romeu? Ser att han spelar idag. Han har varit skadad en del va? För i somras var han ju nästan uppe och nosade på A-laget.
Barcelona pokke
2010-11-13 17:26
Hleb in för Birmingham. Ska bli kul o se vad han kan göra.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-13 17:26
Afellay tillför inte bara bredd. Han gör både vårt anfall och mittfält starkare, då han faktiskt skulle bli den bästa backupen vi har i anfallet.

Om Bojan och Jeffren är så bra spelare som vi hoppas på, kommer de endast växa av den ökade konkurrensen. Det sämsta är att ha det som det är nu. Ingen av dem har presterat på länge, men det gör liksom inget - eftersom vi inte har någon annan där.

Kort och gott. Det är aldrig fel att ha en riktigt duktig spelare extra i truppen, med tanke på skador som kan uppstå osv. Pep kanske vågar avlasta våra stjärnor lite mer nu, när Thiago presterat så bra på mitten och Afellay kan backa upp på kanten?
Barcelona el Flaco
2010-11-13 17:16
addeh/

Tyvärr så har Jonathan inte haft en särskilt bra dag och nu har dessutom Granada vänt på steken. Leder med 2-1. Redan i slutet av första halvleken hade Granada tagit över matchen och just nu är de betydligt aggressivare än Barça B, som inte får tag på bollen och därmed inte kan skapa målchanser.
Atlético addeh
2010-11-13 17:10
Skönt att Jonathan dos Santos återigen finns med på planen. Kanske hade han känningar förra helgen och i veckan och därför vilades, vi får ju inte reda på exakt allt här.
Barcelona el Flaco
2010-11-13 16:33
Länk till matchen. Halvtimmen spelad i första halvleken.
Barcelona el Flaco
2010-11-13 16:26
Just nu spelar Barça B på bortaplan mot Granada och leder med 0-1 efter ett mål av Carmona efter fem minuter.

Startelvan: Oier; Montoya, Sergí Gómez, Muniesa, Planas; Carmona, Romeu, dos Santos; Benja, Soriano och Nolito.
Barcelona el Maestro!
2010-11-13 15:33
Jag välkomnar Affelay hjärtligt.
Jag tror att Pep känner pressen på i och med att han så bestämd tackade nej till Ozil som var i princip klar för klubben.

Affely på tre miljoner euro är ett j*kla bra köp. Hoppas bara att Jeffren lånas ut med köpoption i nästa säsong -om inte i januari.
Jeffren behöver speltid och jag kan tyvärr inte se att han kommer att få möjlighet att utvecklas i Barca. Han kommer knappast att få speltid och på bänken utvecklas man inte som spelare.
I mina ögon kommer Jeffren inte att bli bättre spelare än Albert Luque. Han kommer att hålla måttet som spelare i La Primera, i ett annat mitten/bottenlag men inte i Barca.
Barcelona barcas
2010-11-13 14:47
Tycker att Affelay är grymt bra köp om man ser till priset. Bra back up till iniesta också. Finns ingen bättre på marknaden för denna lilla summa.
adil,
2010-11-13 14:32
Ställer mig också väldigt tveksam till denne Afellay. På plussidan skulle han tillföra explosivitet och snabbhet på mittfältet, men jag undrar om inte minusen väger över. Han jobbar sällan hem och när han väl gör det drar han på sig massa kort pga hans icke existerande tacklingsförmåga. Det enligt vad jag läst i alla fall. Han ska också vara filmare. Vidare har han ett hårt skott men missar hur mycket som helst. Han har också gått skadad väldigt ofta.

Men när allt kommer omkring så kommer han att förstärka laget. Hur länge har man inte efterlyst en kreativ avlastare åt Iniesta. För jag ser Iniestas position som den mest jämförbara med Afellays egen. Vi kommer inte behöva vara lika oroliga om Iniesta skadar sig. Det är ju alltid något.
Barcelona Trippeln
2010-11-13 13:55
Fortfarande är jag skeptisk till Afellay,han gjorde 3 mål förra säsongen,han spelar i en skitliga som fick Afonso Alves att lika Maradona och han fyller 25 år om 4 månader,nej tack för så ung är han inte och inte heller så bra.
Barcelona DM1982
2010-11-13 13:52
Jag har inte så stor koll på Afellay men det jag har sett ser helt ok ut. Han är snabb, teknisk och har framför allt mycket fina inlägg. Känns som om jag har tröttnat lite på alla så kallade inlägg från Alves, det är ju typ 1 av 10 som ens är värd namnet inlägg.

Vet dock inte hur mycket han skulle få spela, jag antar att han är en startspelare i PSV? Kan nog kännas rätt trist att nöta bänk när man är så ung.

Priset är inget att oroa sig över, summan det talas om är väldigt låg.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-13 13:18
Abbe

Det Afellay kan tillföra till laget ärt bredd. Vi har några av hans spelartyp, men för att slåss om både ligan med ett Real i storform och CL behövs det att man har ett par bra spelare på varje position.
Jag vet att du sade att du är för en värvning, men ville bara svara på din kommentar:
"Jag ställer mig själv frågan om Afellay kan tillföra någonting som inte redan finns? Jag är tveksam."

elbraco
2010-11-13 13:18
För övrigt blev Mou avstängd 2 matcher efter att han visats upp på läktaren.

Abbe.
Jaha okej, tack
Barcelona Abbe.
2010-11-13 13:08
elbraco

Det finns möjlighet att plocka honom innan januari, dock får han inte registreras för spel förens januari månad. Skulle han anlända så får han gärna göra det innan fönstret öppnar så han kan anpassa sig lite innan han blir tillgänglig för spel.

Cocu har som bekant spelat för Barça, och idag ingår han i PSV's ledning. Han har bra kontakt med sin forna klubb, vilket har hjälpt till i förhandlingarna, om man ska tro medias - och framförallt Sport's - spekulationer.
Barcelona ★Sami★
2010-11-13 13:00
Okej! Bra nyheter. Afellay är en grym spelare. Som har ett sjukt hård bra skott. Fan vad glad ja blir om han blir klar. Vi kanske ska tacka Cocu:P
elbraco
2010-11-13 12:57
Sami

Nej, men så gott som. Det är inte officiellt förrän i Januari då transferfönstret öppnas. Kul med lite holländare i laget igen ;) enligt Sport så var Cocu till hjälp på något sätt, förstod inte riktigt då googles translator inte är 100%ig.

Blaugrana

Nasri är ju mittfältare, enligt mig är Afellay mer som en Dani Alves-typ fast högre upp, och mer teknisk. Båda har bra skott, explosiva, snabba och lite "road runner på kanten" typ över dom.

Jag tycker det är en bra värvning, han köps in som en backup-spelare och är fortfarande ung och har talang, det har han visat. Och dessutom, 30 svenska miljoner?? Ett riktigt kap. Om han imponerar kan det vara en av säsongens bästa transfers ekonomiskt sett. Jag menar, Chygo för 250 och Afellay för 30.
Kan det vara så att Pep har lärt sig läxan?
Blaugrana_Messi10
2010-11-13 12:54
?Sami?

Snart, snart om man får tro dem spanska-tidningarna.
Annons: