/spanien/barcelona/forum/13829.aspx/spanien/barcelona/forum/13829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Sami★
2010-11-10 15:42
Fabregas är grym. Men jag ser hellre Gourcuff i stället. Vad tycker ni?
Barcelona Messidinho_10
2010-11-10 15:41
elbraco

Tror han skulle skriva "total mästare"
Barcelona Pep the King
2010-11-10 15:40
Rambla
Skriv så alla förstår vad du skriver. Du skriver sjukt konstigt.
Barcelona ElTriplete
2010-11-10 15:40
Såhär ser min startelva ut.

Målvakt: Pinto
Här är det ingen tvekan om vem som ska starta som alla vet, Pinto spelar alltid Copa och det gör han idag också.

Försvar:
Bartra - Puyol - Milito - Adriano
Barta, som fick debutera i A-laget mot Atletico Madrid förra säsongen, ska få chansen och visa vad han går för. Puyol ska starta, han kommer vara viktig med sitt ledarskap och försvarsspel på planen. Milito vill jag se få en startplats mot Villareal då Abidal är rätt så skakig som mittback, därför får Milito göra mittbackspar med Puyol. Adriano får inte en hel del speltid, och han är även en väldigt flexibel spelare. Så vänsterback är en position för honom.

Mittfält:
Dos Santos - Mascherano - Keita
Jonathan fick aldrig chansen i den förra matchen mot Ceuta och borde få visa Camp Nou idag vad han har att erbjuda. Är han redo för att ta ett steg upp och är han verkligen en sådan talang? Mascherano behöver speltid för att komma in i Barcas spelstil, han har varit väldigt bra i de matcherna han fått speltid men jag tror inte full anpassning sker så snabbt. Keita är löpvillig och kommer att vara en riktig krigare på plan.

Anfall:
Pedro - Bojan - Nolito
Messi startar på bänken, eventuellt byte kan ske. Pedro har fått igång sitt målskytte med mål mot Getafe nyligen och mål mot Ceuta i första cupmatchen. Han trivs bäst som högerytter. Bojan ska få spela centralt, där kan hans fysik bli ett problem men med förtroende kan det gå. Bojan kan få sätta dit några ikväll. Nolito ska få chansen då han varit väldigt bra i Barcelona B, klarar han att hålla en lika bra nivå i A-lagsfotboll som i reservlaget?

Komplett startelva:
----------------Pinto
Bartra - Puyol ---- Milito ----Adriano
JDS ----- Mascherano ---------Keita
Pedro ------- Bojan ----------- Nolito
Barcelona Messidinho_10
2010-11-10 15:39
elbraco

Ingen chans i världen att Fabregas kommer nu i Januari det finns inte. Men till nästa säsong däremot så lovar jag dig.

: Je m'appelle Samuel

Ja klart man kommer ihåg deras hån mot Busquets, men idag har han tystat ner dem helt och hållet med ALLA titlarna han har vunnit..
elbraco
2010-11-10 15:36
Siempre Barca
Fixa din text, man fattar inte ett skit. Vad är en toalett mästare?
Barcelona Siempre Barça
2010-11-10 15:32
Varför skulle Busquets lämna FCB och Pep? Om det inte vore för pep, skulle vi förmodligen inte ens har hört talas om honom ännu .. minns Busi spelade i spanska 4: a eller 3 division bara ett par år tillbaka! Nu är han en mästare och 6 titlar på ett år med barca .. och han har PEP, och tror ni hans eget hårda arbete att tacka för det. och varför skulle bus vilja lämna bästa klubben i världen ???????
elbraco
2010-11-10 15:28
Ni tror inte det finns en möjlighet att Fabregas kommer i vinter då?
Det som talar emot är ju att Arsenal då är mitt uppe i ligan och CL och vill inte släppa sin bästa spelare. Det som talar för är att Wilshere, Nasri och Walcott håller på att få sina genombrott. Dessutom har Arsenal ett brett mittfält till förfogande (Rosicky, Nasri, Denilson, Wilshere, Song, Eboue, Diaby, Ramsey, även Arshavin kan spela där tror jag).

Ingen omöjlighet även om chansen inte är så stor.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-10 15:09
Rambla,

Så har jag också trott hela tiden. Men efter att Zubizarreta faktiskt bekräftat att man tittar över marknaden börjar jag tro att en värvning faktiskt kan bli av. Och vi ska inte glömma att läget är annorlunda nu, jämfört med i somras. Xavi är osäker, Jeffren skadar sig hela tiden och Bojan är ur form.

Behovet av en spelare till är alltså betydligt större än i somras. Det skulle isåfall förklara varför man valde att se förbi Özil, men nu kanske köper Afellay istället. Med facit i hand kanske vi då skulle ha köpt Özil när vi hade chansen, men det är lätt att vara efterklok. Afellay är inte så mycket sämre heller, om du frågar mig. Både har ju tiden famför sig dessutom. :)

Afellay är ett utmärkt subliment till både anfallet och mittfältet. Han är snabb dessutom relativt lång..Jag vågar inte jubla för än det är klart, men om klubben köper Afellay skulle åtsminstone jag ta emot värvningen med öppna armar
Barcelona Je m'appelle Samuel
2010-11-10 15:06
Messidinho_10 //

Kommer du ihåg Madridfansen som hånade med "Busquets Who?" :D

Viva la Busquets!
Barcelona Messidinho_10
2010-11-10 15:02
Grabbar har ni läst detta, Chelsea vill köpa Busi! Känner jag Busqets rätt så kommer han garva åt det här och vifta bort ryktet omgående.
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-10 15:01
Vinst ikväll!
Barcelona Rambla~
2010-11-10 14:35
Pep the King

Ja, jag påstod ju verkligen att det inte blir någon värvning och att det är jag som bestämmer. Det var mina tankar och hur jag TROR det resoneras i Barcelona. Lär dig och förstå skillnaden.
Barcelona ★Sami★
2010-11-10 14:32
Ayaz
Tackar! Tänkte precis fråga.
Barcelona Ayaz
2010-11-10 14:29
Kvällens match visas på Canal + Sport HD med start 21:55 för er som undrar.
Barcelona Pep the King
2010-11-10 14:09
Rambla~
Det kan bli värvning i Vinter. Det vet inte du juh:) Det är Pep som bestämmer. Not you.
Barcelona Rambla~
2010-11-10 13:55
Jag ser inte hur Barca ska kunna vara intresserade av Afellay. I sådana fall har de tänkt om jämfört med hur det resonerades i somras. Om alla rapporter stämmer från pressen i Barcelona så hade man en deal klar med både Werder Bremen och Özil i somras, och det till halva priset än de €15m Madrid fick betala. Affären var klar men man beslutade att vänta någon vecka för att uvärdera och samtidigt få Peps omdöme till affären. I slutändan så tackade Pep nej till affären med anledningen till att Özil var för ung och därmed hindrade en ung spelare från de egnla leden att etablera sig i truppen. Fast jag anar att inte ens Pep hade förväntat sig att Özil skulle anpassa sig som det ser ut så snabbt och smidigt i Spanien.

Även Afellay är ung vilket innebär att han kan ta en tänkt plats i truppen för en av talangerna. Visserligen lär han bli billigare än Özil men frågar är ju hur mycket tillför han till laget jämfört med en spelare från canteran? Med tanke på hur Pep verkar resonera i de här frågorna skulle utgången inte alls förvåna mig. Alltså, det blir ingen värvning i vinter.
AndreD
2010-11-10 13:37
Håller med Hetfield. Det hade varit helt perfekt att ha Silva i laget. En världsklasspelare som kan spela på mittfältet eller på kanten. Guld! Han är min våta dröm just nu, by far.
Barcelona daniel_malmo
2010-11-10 12:43
Hola - nån som har en bra stream till kvällens match?
Barcelona ★Sami★
2010-11-10 12:31
Någon mer än mig som har märkt hur bra Messi och David Villa hittar varandra? Jag njuter när jag ser dom tsm på plan. Och Villa börjar komma igång nu. Man börjar se han Fire.
Barcelona Pep the King
2010-11-10 12:13
Puyol Puyol KLAPP KLAPP!!!!
elbraco
2010-11-10 11:56
Om Puyol spelar idag kommer jag stå upp framför teven och applådera honom när matchen är över! Min favoritspelare all-time.
Barcelona VizzlA^^
2010-11-10 11:52
Milito istället för Fontas då i mitt inlägg från igår, brukar inte vara såhär snurrig över laguttagnigar bruka ha full koll..
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-10 11:30
Gabriel

Vid det här laget så skiter jag faktiskt i vem man köper, så länge truppen blir bredare. For all I care så kan man värva Messis föräldrar.

Men samtidigt så ser jag inte poängen med att värva en spelare bara för att värva en spelare, om det låter vettigt. Om Afellay ska vara en nödlösning så funkar han ju bra med tanke på potentialen och priset, men frågan är om han är en spelare som klubben kommer att satsa på? Åh, varför måste Silva spela i det där skitlaget, det hade varit magiskt att se honom i Barcelona.
Barcelona El_Duderino
2010-11-10 11:09
Sami: Har för mig att det var i förra säsongens sista ligamatch i maj.
Barcelona ★Sami★
2010-11-10 10:52
Idag gäller det verkligen för Bojan att ta chansen och göra mål. Någon här inne som vet hur länge sen det var grabben gjorde mål?
Barcelona Gabriel_
2010-11-10 05:45
Åh, här sitter man vaken mitt i natten pga en allvarlig insomnia och valde att kika in och ser plötsligt beröm av 'Barcadinho', tack så mycket. Sånt här gör mig väldigt glad och det är roligt att veta att ens inlägg uppskattas!

När det kommer till "tjafsandet" med alla madridistas så vet även jag om att jag borde försöka köra en "Guardiola" lite mer ofta men jag har bara så förbannat svårt för att läsa ribbel rabbish av ignoranta ditter dutters, framför allt när det gäller den klubben. Men även jag är medveten om att det kloka vore att ignorera istället, fast jag vågar nog medge att jag tycker det är lite sisådär småkul ibland. Men nåja, till Afellay nu då.

Jag måste först och främst erkänna att jag faktiskt inte är allt för insatt i killen, vet inte mer än det jag hört om honom och har heller inte sett alltför många matcher där han medverkat (om ens någon), därför blir det också väldigt svårt för mig att uttala mig angående den här affären. Däremot kan jag inte låta bli att förvirras lite om den här affären blir av just pga att Guardiola redan så sent som i somras faktiskt valde att tacka nej till Özil som, om jag har förstått det rätt, spelar på samma positioner som Afellay gör (någon som är mer insatt i honom får mer än gärna rätta mig om jag har fel). Jag vill inte säga allt för mycket nu men jag har svårt att tro att Afellay är en bättre spelare än vad Özil är, just därför förstår jag inte. Har Pep insett att truppen är för liten och att det behövs förstärkning? Måste ju isånnafall vara så, kan inte komma på något annat.

Sen är det väl också en liten skillnad på just Özil och Afellay, åtminstone av det jag sett på youtube (lol). Han verkar vara en spelare som har aningen bättre skott än Özil och verkar vara lite mer skjutglad, sedan är han ju rätt så "lång" åtminstone om man jämför med min spanska längd och även medparten av Barçaspelarna så där kanske han kan ge oss en extra dimension i luftspelet?

Nåja, jag vet faktiskt inte. Hans kontrakt går ju ut så om man lyckas få honom för en billig peng så kan det ju knappast skada, eller? Jag är mer lite orolig på hur Pep kommer att hantera värvningen, han är inte direkt "duktig" på att göra det bästa av alla spelare som ingår i truppen. Redan nu ger han Adriano allt för lite speltid enligt mig, en spelare som är otroligt bra och som faktiskt kan erbjuda oss en hel del sett till spelet. Hur kommer det då bli med Afellay? Hoppas bara inte att det blir som det blev med Caceres, Hleb och Chygrynskiy isånnafall utan att, Afellay för det första faktiskt är tillräckligt bra och att Guardiola isånnafall inte heller tvekar på att ge honom speltid.

Nåja, får väl försöka ruska av mig insomnian och räkna får eller något. Bona nit culés. Visca!
Barcelona Woofi
2010-11-10 01:39
Enligt Canal+ tablå sänds matchen på HDsport i morgon, bara för att tydliggöra!
elbraco
2010-11-09 23:58
Så här ska en protest se ut. Basels fans kastade in tennisbollar på grund av att deras match spelades 12.45 för att tv-kanalen ville visa en tennismatch senare.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-09 23:08
Lite komiskt att Barcas match inte sänds imorgon överhuvudtaget, men just nu kan man kolla på Espanyol-Valladolid både på Canal plus OCH TV4 sport.
Annons: