/spanien/barcelona/forum/13825.aspx/spanien/barcelona/forum/13825.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-12-10 12:51
Och detta kom så plötsligt? Laporta var helt omedveten om den här situationen? Antingen är det Laporta som är en stor jävla pajas och misskötte sitt jobb gravt eller så är Rosell en riktig jävla skurk som ljuger fansen och världen rätt upp i ansiktet. Vet inte vilket som jag hoppas mer på.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-10 12:51
Om vi får 1,4 miljarder kronor av så är det ju riktigt bra. Hopas bara Unicef blir kvar på tröjan då.
LOTG - Cruijff #9
2010-12-10 12:50
Mina polare (icke-culés) påpeka att Barca är ett fotbollslag och inte en välgörenhetsorganisation. Och att man bör ställa sig frågan: gör detta oss starkare istället för en massa moralpredikan etc. 1,4 miljarder gör oss till en starkare klubb och om andra lag (våra konkurrenter), som har en stabil ekonomi redan utnyttjar detta system kan väl vi också göra det - åtminstonde dom fem närmsta åren.

Hyckleri eller inte - vi ska ligga i topp oavsett vad som krävs.
Barcelona el Profete
2010-12-10 12:46
Delarocha

Du var rätt ute. Javier Faus menar att klubben aldrig skulle infört detta avtal om det inte vore så att de fann en klubb med ett skuldberg. Den ekonomiska situationen är faktorn bakom detta beslut. Han hävdar även att vi ska vara väldigt stolta över att ha det största sponsoravtalet i världsfotbollen.

"El Barça ingressarà 30 milions d'euros per temporada pel patrocini de Qatar Foundation. Xavier Faus: "és l'acord de patrocini més important del futbol mundial, hem d'estar molt orgullosos. Si no haguéssim trobat el deute que hem trobat al club, aquest acord no s'hauria fet". Dilluns se signarà l'acord i s'explicaran més detalls."

"El Barça fa oficial l'acord de patrocini amb Qatar Foundation avançat per Catalunya Ràdio. Xavier Faus, vicepresident econòmic del Barça: "les dificultats econòmiques que atravessa el club han estat claus per prendre aquesta decisió". L'acord de patrocini és per 5 anys, i Qatar Foundation conviurà amb Unicef a la samarreta del primer equip a partir de la temporada 2011/2012."
Barcelona Pep the King
2010-12-10 12:36
Skandal!!
Barcelona Napao
2010-12-10 12:34
Jag vill se hur tröjan ser ut nu med Qatar Foundation och Unicef på den och hoppas det inte blir som ett lag i allsvenskan bara.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-10 12:30
Äh, försök vara positiva, det viktiga är att Unicef loggan kommer att vara kvar.

Sen så drar man in en massa pengar på att ha det namnet, nu slipper vi oroa oss för ekonomiska bekymmer.
Barcelona Visca_Barca
2010-12-10 12:29
Jag har aldrig litat på Rosell .
Delarocha
2010-12-10 12:20
Eller så är ekonomin så dålig som Rosell säger. Vi får väl se, men är ju inte direkt glad över detta besked och ta in någon jävla diktatur som sponsor på tröjorna till en klubb som har haft facism som fiende i 100 år.
Barcelona el Profete
2010-12-10 12:20
Nu blev det även bekräftat på presskonferensen att tröjsponsorn "Quatar Foundation" kommer att införas säsongen 2011/2012 dvs. nästa säsong. Javier Faus bekräftar även att kontraktet sträcker sig i fem år och är värt 30 miljoner per ås exklusive bonusar som baseras på antalet vunna titlar.

"Official: Barcelona have a sponsor deal with "Qatar Foundation", that from 2011-2012 will appear on the shirt together with Unicef."

"The contract Barcelona-QatarFoundation will be for 5 years (2011-2016). The deal is worth 30M a year, plus bonuses por trophies won. The Unicef logo will stay on Barcelona's shirt. Marketing experts will look at how to combine it with the logo of Qatar Foundation."
Barcelona Pep the King
2010-12-10 12:19
Rosell kommer förstöra Barca.
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 12:15
Delarocha

Detta gör bara att jag börjar sakna Laporta ännu mer, tyvärr.
Delarocha
2010-12-10 12:08
Det sjuka är väl att Rosell om han spelar sina kort "rätt" kommer kunna få Laporta hatad för detta. Om han hävdar att det inte fanns någon annan utväg än att ha Qatar Foundation som sponsor på tröjorna då ekonomin var körd i bottena av den förra styrelsen kommer ju Laporta bli rätt hatad. Säg vad man vill men Rosell är ju smart. Om han nu kommer försöka göra detta.
Barcelona NoGo™
2010-12-10 12:05
Jaha Qatar Foundation alltså. Herregud säger jag bara.

Mycket pengar dock men kom igen! Det lär ju bli ett väldans liv nere i Barcelona nu iaf.
Delarocha
2010-12-10 12:04
Man kunde inte hitta något mindre äckligt än Qatar eller? En diktatur som sprider sina pengar och försöker köpa ett fint rykte genom fotbollen typ. Vidrigt.
LOTG - Cruijff #9
2010-12-10 12:02
Catalunya radio hävdar att Barcelona kommer att få motsvarande 1,4 miljarder kronor över fem år då de sålt reklamplatsen till Qatar Foundation.
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 11:57
Napao

Det måste ha med mitt lilla ogillande av pengastyrda arabländer att göra.
Ähh hur det än blir förändras inget speciellt med laget så.
Barcelona Napao
2010-12-10 11:48
Barca4eva>Quatar Foundation ja som om Sony eller Redbull skulle vara bättre, men tydligen så tycker dom att det ger mest cash och då blir det så.
Barcelona DM1982
2010-12-10 11:46
Jag tycker att det är trist att vi ska börja med betald tröjreklam, helt klart. Samtidigt så finns det en krass verklighet som vi måste se, ekonomi spelar stor roll för alla. Vi måste uppenbarligen få in pengar och det här verkar vara det bästa sättet för tillfället.

Av vad jag har läst till mig så är Qatar Foundation en helt ok sak att ha på tröjan, mycket bättre än flygbolag eller spelbolag. Det verkar vara helt andra bullar nu med vår nya president, slantarna kommer inte rulla som innan. Kontrakten med spelarna kommer vara tuffare vid förhandlingar, se bara Alves nu. Det dras in lite här och där, vilket är helt ok. Ekonomin måste vara god, annars funkar det helt enkelt inte. Samtidigt är det väl lite konstigt att vi har en trasslig ekonomi när vi ha så många egna spelare som startar. De har kostat väldigt lite, det som La Masia kostar i drift.

Så länge vi har reklam som "känns" ok (typ Qatar Foundation) så ser jag inte problem med reklam. Men visst, det är väl lite trist att vi måste ha reklam när vi har varit utan i så många år.
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 11:44
Antar att sponsorn blir presenterad runt 12 tiden då...jag var inte helt o hållet emot sponsor-grejen men Qatar.....
Real Madrid Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)
2010-12-10 11:41
Nu när det verkar klart att Barca ska se över möjligheten för att ha en tröjsponsor så är det perfekt läge för Barca att mjölka ur så många stålar som möjligt. Det finns många sponsorer som vill ta Barcelona tröjans "oskuld". Konkurrensen lär vara hög och Barca vinner i sluändan på det.

Så länge Barca inte gör ett FAIL likt Bilbao då dem fick väldigt lite för att bryta policyn.
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 11:38
Quatar Foundation...om det är sant så vet jag inte vad jag kommer göra.
Barcelona Klint
2010-12-10 11:30
Jaså Qatar Foundation. Fan alltså, tror jag går och spyr eller något.
Barcelona el Profete
2010-12-10 11:23
Jaha, då vart det officiellt. Klubben kommer att införa en tröjsponsor, när det skall ske är fortfarande oklart. Kl.12 idag så kommer vice ordförande Javier Faus och direktörerna Ramon Pont y Manel Arroyo att hålla i en presskonferens i pressrummet. Där kommer det presenteras vilken tröjsponsor som blir den första i Barcelonas histora. Sponsorn ryktas vara "Quatar Foundation"... Vad tycker ni om det här? Vi kan inte klaga på antalet slantar klubben kommer att tjäna in men det känns lite sisådär med tanke på att man bryter en tradition. Jag är kluven.

"Barcelona will announce today a shirt sponsorship deal with "Qatar Foundation" worth 166M for 5 years. Barcelona will wear something like "Unicef Qatar Foundation" on their shirt, it's not clear when this will start. Webiste of the Qatar foundation, most probably the first shirt sponsor in the history of FC Barcelona."
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-10 11:17
Julinho

Jag föreslår att du loggar in/skaffar facebook och blir medlem på lufthansas sida där, dom uppdaterar och skriver om läget ganska ofta just nu.
Vad jag vet ska det vara problem där i flera dagar framöver men är inte säker.
Vilken tid åker du? Blir förmodligen som med mig att du får hoppa på Spanair 15.15 flighten direkt istället.

Vad har du för platser till matchen :) ? (om du nu ska på matchen)
LOTG - Cruijff #9
2010-12-10 11:05
Startar dagen med en hyllning till Messi fan #1

Länktips*
Barcelona Karlsson
2010-12-10 10:19
Fast på sätt och vis har vi ju redan reklam på tröjan.
För visst var det här Vm-märket mitt på bröstet som dök upp på tröjan efter jul ifjol, en del av dealen med Sydafrika för att puscha för Vm.
Har för mig att avtalet planeras och nämns redan i den berömda dukumentären 2004-2005 om jag inte missminner mig.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-10 05:36
Tar hellre en vinterturné till nåt Arabland och en turné mer i Asien under sommaren än en tröjreklam. Men däremot förstår jag att saken diskuteras, speciellt när andra lag tjänar stora summor på det. Valet av tröjreklam därmemot, det är det viktigaste. Ska det vara nåt företag så får det inte vara nån spelsite, ölmärke osv. Hade inte haft något emot en OS reklam som hela den här UNICEF-grejen började med. Kineserna ville ha Beijing 2008 på Barcas tröja under 2 säsonger. 5 OS-ringar hade inte varit fult, det hade varit moraliskt och även kortsiktigt för att reda upp ekonomin ett par år och överlägga sedan om man ska fortsätta med något annat.

Hela OS-idén Laporta ville hålla på med var inte en dum tanke.

Mardrömsreklam? Nestlé. Haha, hade personligen sett till att Rosell gömde sig i nån håla för resten av sitt liv.
Pedro León
2010-12-10 04:54
25 m. euro tycker jag är mycket pengar, när man tänker på att:

1) Barcelonas intäkter, som är näst högst i världen, var sist jag kollade (2009) 366 m.
2) Real M. får 20 m. genom sitt avtal med sin tröjsponsor (bwin), Milan får 12, Man Utd 23 osv. (enligt Swiss Ramble).
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2010-12-10 04:47
@ Delarocha

Kan tyckas, men de tittar även på möjligheterna att sätta reklam på shorts och under tröjnummret har jag för mig. Blir även det en fin slant, och om ekonomin inte är på topp så måste man ju få in pengarna från alla möjliga sätt man kan tänka sig ju - stora som små vägar.
Annons: