/spanien/barcelona/forum/13821.aspx/spanien/barcelona/forum/13821.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-12-08 20:06
Underbara Barca B. Hämta upp ett underläge på Betis borta som dessutom leder serien när det fattas flera viktiga nyckelspelare. Det är för jävla bra gjort.
Atlético addeh
2010-12-08 20:03
Ganska typiskt att man stänger av streamen när det återstår tjugo minuter och nu kommer tillbaka och upptäcker att Barça B hämtat upp underläget. Helt otroligt, speciellt med tanke på förutsättningarna. Grande!

Mojito

Självklart spelar inte ålder roll, men precis Hetfield säger är det enligt mig helt onödigt att ha en 24-årig Nolito på bänken som varken kommer utvecklas eller tillföra speciellt mycket. Sedan är jag inte så särskilt förtjust i spelaren då jag tycker han är alldeles för egoistisk och endimensionell.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-08 20:01
el Flaco

Jag borde ha varit tydligare, jag menar bara att Messi var värd besväret att satsa på honom TROTS skadebesvären, jag tycker inte att Jeffren är värd besväret.

Mojito

Nej, jag tycker att Nolito har cojones och han är en bra trollgubbe, men han har också få strängar på lyran så att säga.
Afellay är mycket mer "all round" än Nolito, sen har han dessutom erfarenhet från CL och landslaget.

Dessutom så måste jag säga att jag har varit mot köpet av Afellay ett tag nu, det här köpet känns mer "låt oss köpa en spelare bara för att bredda truppen" än att det finns en tanke på bakom köpet.

Jag hade föredragit att köpa en spelare som erbjuder fler dimensioner till laget än att köpa en fattigmansversion av Pedro.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-08 19:56
Hetfield

Håller du med om att Nolito har talang och att det finns chans till ytterligare utveckling då han ännu inte testats på den högsta nivån?
Känns för mig mer rätt att ta chansen med Nolito än att ta in en spelare som inte ens står ut som något speciellt i holländska ligan.

Har dessutom för mig att hans kontrkat går ut i sommar vilket betyder att Benfica kan få honom gratis till nästa säsong om intresset kvarstår.

Notera också att jag sett Nolito I STÄLLET för Afellay, inte att båda skulle ingå i A-truppen, det skulle inte gynna någon part.
Barcelona el Flaco
2010-12-08 19:54
Hetfield/

"Kom igen nu, Messi hade alla förutsättningar för att bli en världsstjärna, man behöver inte vara en talangscout för att se det från dag 1."

Jag jämförde väl inte de bägge spelarnas talang eller hur skickliga de var, utan snarare om deras skadehistoria och att man kunde dra en parallell mellan Messi och Jeffren i den aspekten.

Fair enough, men jag hoppas personligen på att Jeffren kan bli kvitt med alla skadebekymmer. Som bäst kan han nog bli en truppspelare, men att vara det i en av världens bästa klubblag är inte så pjåkigt.
Barcelona Klint
2010-12-08 19:51
Tuffaste bortamatchen på hela säsongen och utan fem av lagets bästa spelare. Visst fan känns det som en seger!
Barcelona el Flaco
2010-12-08 19:49
Detta är en stor skalp för Luis Enriques manskap. Att ta igen ett två måls underläge mot Ett Real Betis som leder andra divisionen, på bortaplan och utan tunga pjäser känns nästan som en seger.
Barcelona Magicman
2010-12-08 19:49
Barca B är Kungar!

2-2 mot Real Betis är inte dåligt.
2010-12-08 19:48
Man kan nästan ana att Lucho och Pep snackar ihop sig kring sina respektive lags situationer.

Det är smart av Lucho att rotera så friskt som han gör med tanke på att Pep lånar in lite spelare då och då. På så sätt blir det inte lika utslagsgivande att B-laget måste ställa upp med lite sämre elva, alla är i spelform och sugna på att ta chansen. Jag tror även att anledningen att Barca B går så bra är att det finns fler fysiska spelare som har lättare att hantera de oftast betydligt äldre och rutinerade spelarna i Segundan.
2010-12-08 19:45
el Flaco

Kom igen nu, Messi hade alla förutsättningar för att bli en världsstjärna, man behöver inte vara en talangscout för att se det från dag 1.

Jeffren är väldigt endimensionell, det finns ingenting som gör honom unik på det sättet som Messi, Iniesta osv. är.
Jeffren är snabb, det ger jag honom, men utöver det så är han rätt så medioker. Om han inte ens kan använda explosivitet till sin fördel, varför ska man då ge honom en plats i A-laget?

Mojito

Nolito är väl 23 år, och om han ska till A-laget så lär han stå bakom Bojan, Pedro och Afellay. Han har inte precis tiden att bänkas i ett par år för att sedan explodera i utvecklingen. Köper du det resonemanget?

Dessutom så ligger hans utköpsklausul på runt 10 miljoner och Benfica har visat intresse. Även Genoa och ett par andra italienska lag har visat intresse, så varför inte casha in?
Barcelona Klint
2010-12-08 19:40
2-2 Romeu!!!

Vilken prestation av ett b-betonat Barca B om nu resultatet står sig.
2010-12-08 19:39
Vad har ålder med kvalitet att göra?

De som är bäst ska flyttas upp enligt mi åsikt, även om de från början bara var tänkta som komplementsspelare i B-laget och det faller utanför klubbens policy.

Tycker det är oerhört dumt att tappa Nolito vars kontrakt går ut till sommaren.
Hade hellre sett honom än Afellay i truppen efter jul.

Men det är det som är både tjusningen och förskräckelsen med en framgångsrik klubb som Barca, det finns inte alltid utrymme för att ha kvar alla talanger - oavsett hur bra de anses kunna bli.
Antar att det är den romantiska ådran i mig som gärna ser en "outsider" få chansen.

Hjärnan säger dock att Nolito kommer, med all sannolikhet, lämna i sommar. Jag hoppas att han hamnar i ett mittenlag i La Liga, det finns ju ett par klubbar som def hade behövt lite kreativitet i laget. Zaragoza? Almeria?
Barcelona Klint
2010-12-08 19:37
Betis-Barca B 2-1, Nolito reducerade nyss och tio minuter återstår.
Atlético addeh
2010-12-08 19:36
Jag har alltid gillat Jeffren och sett potentialen hos honom, men när han utgick skadad igår kändes det faktiskt som om det var över på riktigt. Nej, jag har inte gett upp hoppet om att han verkligen ska lyckas i klubben ännu, men någon måste få ordning på hans skadebekymmer annars tror jag han försvinner i sommar.

Nolito? Nej, han är både för gammal och för egoistisk. Sälj honom för en rejäl bunt pengar istället.
Barcelona el Flaco
2010-12-08 19:25
Hetfield/

Visst, Jeffren må ha varit oerhört skadedrabbad under 2010, men man ska nog inte räkna ut honom än. Minns att även Leo Messi gick nästan sönder hela tiden under de första åren med Frank Rijkaard, men efter ett tag gjorde klubben en nogrann utstuderad fysplan för att undvika alla muskelskador, samtidigt som Messi blev starkare i kroppen. Förhoppningsvis får Jeffren samma utveckling.

Jag personligen väljer att inte ge upp på Jeffren än. Att han sedan även kan använda bägge fötterna gör honom dessutom inte lika endimensionell som andra yttrar.
2010-12-08 19:23
Nolito? Nej tack, han är rena pensionären i B-laget, om någon ska upp så ska han vara väldigt ung.

Pedro, Bojan och Afellay lär kämpa om vänsterytter positionen, det räcker nog :P
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-08 19:14
Hetfield är inne på en ganska intressant sak där ang. Jeffren.

Hur många här inne tror han kommer att bli något i Barca tillslut? Annars, vem ser ni helst som truppspelare, honom eller Nolito?

Jag gillar Jeffren och hade valt honom före Nolito åtminstone. Inte bara för att han är yngre utan för att han passar bättre i Barcas spel och enligt mig har en grym potential. Får killen bara hålla sig frisk och konternuerligt med speltid kan han mycket väl slå igenom när som helst! Åtminstone vara en utmärkt truppspelare...Men med tanke på hans skadebenägenhet börjar jag fundera på vem som vore bäst för klubben i framtiden - Jeffren eller Nolito?

PS. Afellay tror jag har kommer gå före dem både, åtminstone i nuläget. Ska bli riktigt spännande att se vad han kan tillföra i vår :)
PedroRodriguez
2010-12-08 19:08
Diar Iniesta

Vi har redan diskuterat detta med Sneijder och Iniesta och har kommit fram till slutsatsen att Sneijder absolut inte är och kommer bli bättre än vår vampyr:)
PedroRodriguez
2010-12-08 19:02
addeh

En någorlunda fotbollsinresserad man hade valt Ini och Xavi alla dagar i veckan absolut.
Barcelona Mrfaariis
2010-12-08 18:59
Snälla snacka inte om real fans här. Alla e 12 åringar som säger att dem är världens bästa lag.
2010-12-08 18:59
petersays

Det gör ont att säga det men Jeffren är ingen spelare för A-laget, delvis pga. att han är så skadebenägen, men också pga. att han är så endimensionell.

Det kommer att bli än mer svårare nu när Afellay kommer till laget.
Atlético addeh
2010-12-08 18:55
Om en tränare skulle ta ut en laguppställning med två innermittfältare, och han hade Xavi, Iniesta & Sneijder att välja på, vem tror ni han inte hade valt? Jag är tveksam om ens någon hade valt Sneijder.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-08 18:49
Varför klagade ingen när Cannavaro fick guldbollen?
Varför klagar alla nu istället för?
Ronaldinho vann dubbeln och han fick inte guldbollen, fan ska Sneijder få den då?
Och det roliga är vissa tror att det är själva FIFA som bestämmer vinnaren. Haha. Det är väl inte vårt fel att vissa tränare och lagkaptener påstår att Sneijder är sämre än Iniesta och Xavi? Jag kan slå vad om att 95 % av alla tränare skulle välja Xavi och Iniesta före Sneijder om de skulle vilja ha någon av de i sitt lag. Det går inte ens att jämföra Xavi/Iniesta med Sneijder. Det går bara inte. Det är som att jämföra en ferrari med en gammal traktor ungefär.

Om jag själv fick välja en vinnare av Messi/Iniesta/Xavi så skulle jag ta Xavi. Han har inte många år kvar av karriären och någon gång måste han få sitt erkännande som världens bästa spelare. Det här är nog hans sista chans. Killen har nog inte gjort en dålig match sen Guardiola kom. Men det spelar ingen roll för mig om Iniesta eller Messi vinner den , det är fortfarande en från Barca och jag blir fortfarande nöjd.
Atlético addeh
2010-12-08 18:48
1-0 till Betis mot Barça B efter den första halvleken.
Barcelona GDS-17
2010-12-08 18:40
Vilken match ska ni titta på i kväll?
Barcelona petersays
2010-12-08 18:38
Skönt att det inte var några längre skador på varken Bojan eller Jeffren. Men man är ju ändå orolig - nu MÅSTE dom få ordning på Jeffrens skadeproblen.
Barcelona Frodo
2010-12-08 18:25
The Special Five

Real är återigen favoriter, chokern Ronaldo bäst i världen, Pepe världens bästa back och Gago kommer att vara tungan på vågen när han är tillbaka. Typiskt puertan. De lär sig alltid.

Detsamma gäller deras spelare. Säkerhetsrisken Marcelo kommenterade häromdan att Barcelona var respektlösa mot Osasuna. Granero sa idag att de inte är avundsjuka på vår ungdomsakademi. Både deras fans och spelare är besatta över allt Barcelona gör. Man tycker ju att de borde ha lärt sig vid det här laget att det är bättre att hålla käften, hålla låg profil och slå till när det gäller men de verkar inte tillräckligt intelligenta för det.

Skönt att man åtminstone inte hört något från deras glappkäft till tränare. I och för sig har det bara gått en omgång sedan el clasico så man ska nog inte förvänta sig att han håller tyst mycket längre till.
The Special Five
2010-12-08 18:13
Det verkar som om besvikelsen efter El Clasico är bortglömd hos Real-fansen, nu är dom givna Cl-Vinnare och fortfarande den bästa klubben i världen. Helt makalöst att 95% av dem saknar verklighetsförankring och korttidsminne, de flesta minns ju bara Cl titlarna från 50 talet som de själva har "upplevt", kanske dags att omprioritera i Madrid och försöka kämpa sig förbi 8delsfinalen först? Enligt Uefas rankning ligger dom ju inte ens på topp 10 och var i ANDRA seedningsgruppen i Cl, sämre än lag som t.ex. Lyon, Arsenal
Barcelona Sentuary
2010-12-08 17:59
Frodo

Haha!
Atlético addeh
2010-12-08 17:51
Startelvan Barça B: Masip - Montoya, Armando, Muniesa, Abraham - Carmona, Romeu, S.Roberto - Tello, Rochina, Nolito

En ganska väntad sådan, frånsett att lagets skyttekung Jonathan Soriano är placerad på bänken av okänd anledning. Jag hoppas att min favorit Cristian Tello gör en bra match.
Annons: