/spanien/barcelona/forum/13818.aspx/spanien/barcelona/forum/13818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-12-09 17:01
Frodo

Mitt råd till dig är att inte bry dig om Madrid-supportrar för till slut kommer dem ta död på dig, jag lovar. Marängerna kommer hålla på så här tills jorden går under, om man har tur går det ett par dagar efter en el Clásico-vinst innan de återigen börjar påstå att Real Madrid är världens bästa lag och har världens bästa spelare.
Barcelona Frodo
2010-12-09 16:55
Rätt kul att marängerna återigen börjar hypa upp allt som har med dem att göra. Nu är tydligen den fåfänga magikern som kan trolla sig osynlig i stormatcher återigen bäst i världen. Utöver det insinuerar ett och annat pucko att vi inte behöver möta på tufft motstånd i CL. Efter en liten paus har nu hypen återigen upptagits till nya höjder.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-09 16:50
Barca4eva,

Nja, Barca kommer fortfarande skänka till Unicef. Och med en ny sponsor kommer man t.o.m kunna skänka mer än tidigare. Sen behöver ju inte Unicef försvinna från tröjan heller, om man väljer att ha den nya sponsorn på ryggen.
Barcelona Barca4eva
2010-12-09 16:44
Är det så att en ny sponsor måste ersätta Unicef?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-09 16:33
Essienesque

Kom igen, sluta vara så romantisk när det gäller allting. Barcelona är ett business, de behöver pengar för att rulla igång verksamheten, att få 25 miljoner för att printa ett namn på tröjan är bra för klubbens ekonomi. Det är givetvis inte hela svaret på frågan, men det är stora framsteg.
Vem har gjort oss till rollmodeller? Glöm det där.

Tror du att en unge i Afrika som håller på att dö av svält tänker "åh fan, nu har Barcelona inte "Unicef" printat på deras tröjor"?
Givetvis inte, de behöver pengar. Vi kommer fortfarande att vara delaktiga i organisationen och ge de pengar, det är syftet och målet.

Det är samma idioter som säger "låt oss be för de hungriga", be inte och skicka pengar istället! Det är precis det vi gör, vi kommer att hjälpa människor med skillnaden att genom att lösa den interna ekonomiska situationen så kan vi hjälpa mer. Enkel ekonomi, om du inte kan hjälpa dig själv så kan du inte hjälpa andra.

Ps.

Jag respekterar det du tycker, även om jag inte håller med, det är skönt att ha en diskussion utan påhopp.
Barcelona jonny p
2010-12-09 16:33
Jag tycker att sälja ut platsen på tröjan ska vara det absolut sista deperata sättet att ta in pengar på om nu ekonomin är så usel.
Tills dess ring runt i europa i januari och sälj våra utlånade spelare som vi uppenbarligen inte saknar. K9, Martin C med flera det borde vara prio innan man smutsar ner tröjan.
Barcelona jonny p
2010-12-09 16:27
LOTG - Cruijff #9

Håller med dessutom vann vi 2 mot Inter oavgjort 1 och de vann 1 på fyra matcher... men tyvärr var det på borta plan vi gjorde det för dåligt. Hade det blivit 2-1 i första semi mötet, så hade de varit helt körda.
Barcelona Essienesque
2010-12-09 16:22
Hetfield- Megan Fox is a dude - Bygger man en klubb på sloganen més que un club så får man stå för det. Tråkigt för dig att du känner att inte klubben borde vara en förebild för resten av världens klubbar, när jag känner att det är just detta som har varit det speciella med Barca och varför många nog har sympatier för klubben.

Jag säger inte att Rosell inte ska ha möjligheten att reparera klubbens ekonomi men att peka på reklam på tröjorna som lösningen känns löjligt. Hur har klubben lyckats klara sig i alla dessa år? Om klubben inte klarar överlevnad, eller att vara konkurrenskraftiga p.g.a. avsaknaden av tröjsponsorer, under tiden då Barcelona som klubb når sina största sportsliga framgångar någonsin så är det något större fel med klubbens ekonomi än avsaknaden av tröjsponsorer.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-09 16:13
Alltså, får man 25 milj euro extra om året hade inte jag tyckt det hade varit fel med en sponsor på tröjorna. Alternativet är att ta sponsorn på ryggen för 12 milj euro. Extremt lättförtjänta pengar.

Samtidigt så har klubben aldrig haft sponsor innan och det är tråkigt att bryta den traditionen. Men alla andra lag gör det och allt klubben står för förändrar ju inte bara för att man skaffar sin en tröjsponsor...ska man vara den bästa klubben är det kanske dumt att gå miste om så pass enkla pengar, men tanke på hur fotbollen ser ut idag. Svårt dilemma det där...

EDIT.

Co-signar Hetfields inlägg om Rosell och håller med om allt annat han skrev om tröjsponsring också. Det lutar nog mer åt för än emot tröjsponsring för min del..
2010-12-09 16:03
Jojje

Vad är problemet? Vi kommer fortfarande skänka pengar till Unicef, skillnaden är att man tar bort namnet från tröjan och har en sponsor. Alla andra lag gör det, varför måste vi vara moder teresa i allt?

Det är fan löjligt, när vi har Unicef på tröjorna så får vi skit av alla andra, om vi tar bort de så får vi skit av alla andra.

Essienesque

Men kom igen, Sandro håller på att reparera skadan som Laporta och Txiki gjorde genom onödiga utgifter och köp av spelare som vi inte ens använder. Har du tänkt på att Laporta och Txiki har köpt spelare över 1 miljard kronor (Zlatan, Chyg, K9, Henrique, Caceres, Hleb osv) som vi inte har använder längre?

Jag orkar inte att vi ska vara rollmodeller för allt här i världen, Barcelona är lika mycket en business som Nokia, skillnaden är att Nokia låtsas inte om något annat.

Det verkar som att det har blivit "coolt" att hata Sandro, men give the man a break. Han har varit klockren när det gäller att förhandla, och han har inte heller varit en attentionwhore som som Laporta har varit.
Barcelona Medgångsfan
2010-12-09 15:43
Jag är emot detta förslag utav tröjsponsorer, den moraliska förändringen är så otroligt mycket större än vad den ekonomiska är.
den "ekonomiska krisen" har överdrivits till den grad att många fans blivit rädda för klubbens överlevnad.
Om klubben varit i sån kris så hade vi inte kunnat köpa Villa, Mascharno & Adriano på ett och samma år.
Sen att Klubben behövde sälja spelare i somras för att betala löner är bara bullshit. Guardiola var insatt redan på att ha en liten trupp på 19 pers.
Rosell har utnyttjat detta till att smutskasta laporta och utmåla sig själv som en frälsare.

Bullshit is the word
Barcelona Tibidabo
2010-12-09 15:37
Det finns ju redan tryck(Unicef, Tv3, Nike e.t.c) på tröjan som inte är orginal så jag ser inte det stora motståndet med att ha sponsorer.
Ska det va rent ska det väl va helt clean?
Helt o.k. alltså.
Delarocha
2010-12-09 15:00
Om inte Barcelona lyckas gå med vinst utan de 25m euro på tröjorna så är ju något galet fel. Tror inte ett skit på att det kan vara skillnaden mellan vinst och förlust, om det är så, så är klubben pinsamt misskött och då får fan Laporta och grabbar stå till svars för mycket.
Barcelona Essienesque
2010-12-09 14:38
LOTG - Cruijff #9 - Jo, ingen förstår hur Rosell? resonerar. Känns som han är mer intresserad av att boosta sin egen karriär än något annat då han förstår allt som har med Barca att göra. Reklam på tröjorna, plocka bort Cruyff från sin position i klubben, vilja skicka hem afrikanerna från La Masia och göra medlemskapet i klubben till någon nationalistisk rörelse. Vilken jävla stolpskott han är. Undra vad hans nästa move blir, kanske förbjuda värvningar av mörkhyade och byta färger på tröjorna till färger som visat sig populära i diverse undersökningar för att på så sätt kunna sälja fler tröjor.
Barcelona Barca4eva
2010-12-09 14:30
Just nu känner jag så här angående sponsor-grejen. Om vi måste byta ut Unicef kan ledningen avgå redan nu...annars är det inte världens undergång.
LOTG - Cruijff #9
2010-12-09 14:26
Reklam på tröjorna vid det här laget vore inget annat än hyckleri. Vad har man då stått för under alla dessa år? Inget. Kunde vi lika gärna tjänat 25 mille varje år. Och om Rosell påstår att det inte finns något annat sätt att tjäna pengar på, ljuger han. Glöm tröjsponsorer och glöm spelarförsäljningar.

PS Om vi verkligen plötsligt är så pass desperata, varför begränsa antalet medlemmar? Det är ju 1500:- per skalle varje år. Förstår inte alls hur man resonerar här.
Barcelona Jojjje
2010-12-09 13:35
NoGo

Exakt!

Vill minnas att någon här inne redan i somras spekulerade i att Sandrusco skulle försöka med just detta. Tråkigt om det händer som sagt.
Barcelona NoGo™
2010-12-09 13:24
Jojjje , addeh

Precis det jag tänkte också, lite mer pengar är väl inte fel men till vilket pris. Klubben har aldrig haft en sponsor på tröjan om man inte räknar med Unicef fast där betalar man för att ha den så det är lite skillnad.

Som jag har fattar det så är det 25 milj för en logga på framsidan och 12 milj på ryggen och mellan 6-12 på shortsen . Mycket pengar men som sagt de har aldrig behövt ha en sponsor innan varför nu liksom.

Sponsor på tröjorna nej tack!
Atlético addeh
2010-12-09 13:12
NoGo™

Om man ser till det ekonomiska vore det naturligtvis bra att börja använda sponsorer på tröjorna, men eftersom vi aldrig haft det tidigare (frånsett UNICEF) skulle kännas väldigt konstigt och orätt i mitt tycke. Enligt Sport skulle det ge en inkomst på 25 miljoner euro att ha sponsortryck på tröjorna, vilket är mycket pengar, speciellt med tanke på att vår ekonomi inte är den bästa. Å andra sidan var det bara en tidsfråga innan den här karusellen skulle gå igång.
Barcelona Jojjje
2010-12-09 13:00
NoGo

Om detta skulle visa sig stämma är det beklagligt. Säkerligen Rosell som ligger bakom, först begränsandet av medlemmar och nu eventuell sponsor på tröjan. Hans popularitet lär ju sjunka ytterligare, från redan låga nivåer.
Barcelona .Sami.
2010-12-09 12:20
Jag skulle lätt vilja möta Arsenal.
2010-12-09 12:12
Det vore så skönt att få möta Milan och slå ut de, bara för att slippa aftonbladets jävla artiklar om hur bra Z och att han tillhör toppen.

Å andra sidan så är vi redan hatade som det är, att ta bort Zlatan från CL ger bara bränsle till journalisternas hat.
Barcelona NoGo™
2010-12-09 11:57
Barça ser över olika scenarier kring sponsor på tröjorna.

Skulle kännas väldigt konstigt att se en sponsor logga på tröjan måste jag säga eller vad tycker ni?

Se länk

Barcelonistas
2010-12-09 11:47
LOTG

Fan håller med jag har inte häller kunat släppa den semin . Vi hade inte den minsta marginal med oss. en bussresa på 18 timmar till milano... Men bortsett från domsluten så så tycker jag att barca och pep underskattade inter.
Delarocha
2010-12-09 11:26
fel.
Barcelona Rambo~
2010-12-09 11:16
LOTG tack så mycket :)
elbraco
2010-12-09 11:12
Hetfield

just det, det har du rätt i...
LOTG - Cruijff #9
2010-12-09 11:09
Ramblo/

2.3 miljarder.
Se länktips*

Delarocha

Instämmer. Det finns en hel del oavklarat med både Zlatan och hans agent.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-09 11:09
Alla lag vi kan ställas mot nu i åttondelsfinalen kommer vi vara favoriter mot. Man ska inte underskatta, men jag fruktar inte direkt något av lagen

Arsenal? De har ett alldeles för naivt spel och kass i defensiven. Man kan bara lyckas med ett sånt spel om man har ett riktigt grundspel som man spelat i massvis av år och som går igenom hela ungdomsakademin. Arsenal kommer om de möter oss inte att backa hem utan spela sitt spel, vilket gynnar oss och då blir match enkel.

Milan har duktiga spelare, men enda gången de har mött ett riktigt bra lag i år är Real. Och även om det inte rörde sig om en utspelning så var Real klart det bättre laget.
Inter är just nu kassa, men är nog ändå det lag jag är mest rädd för nu i åttondelen. Varför?
De har spelarna att kunna parkera bussen och köra på kontringar och OM de kommer i form till februari(lång tid tills dess och allt kan hända) så blir det en tuff match. Ett bra alternativ kan kanske vara att sperka sin fete tränare som förstör fotboll?

Något av de här tre lagen skulle vara fantastiskt att slå ut redan i åttondelen. För att lite bevisa för Europa hur bra vi är. Hoppas även Real får något av de här lagen. Dels för att det blir roliga matcher och också för att det är större chans att de åker ut. Vilket alltid är kul.
Delarocha
2010-12-09 11:05
En google sökning tog mig ungefär 5 sekunder att hitta en siffra.

Testa det nästa gång?
Annons: