/spanien/barcelona/forum/13816.aspx/spanien/barcelona/forum/13816.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Grande Pep
2010-11-14 19:55
Oj vad länge sen man skrev här. Kan de va 3-4 år sedan? :P Är iallafall tillbaks här med ett nytt nick.

el Flaco

Verkar som att Rafa Alcantara och Deulofeu är de som imponerat mest i Juvenil A offensivt. Det jag har sätt av båda två så är de spelare som verkligen kan spela i A-laget om några år. Hoppas att vi får se dem i B-laget efter denna säsongen då Thiago får a-lagskontrakt och Nolito som troligtvis lämnar.
Barcelona Zeptan.
2010-11-14 19:54
Barcelonistas
2010-11-14 19:53
Zeptan.

sjuka siffror tror han kan göra nåra 40 mål till igen den här säsongen.

08/09 38 mål, 09/10 48 mål, 10/11 kanske han gör 10 mål mer än föra 58 st.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-11-14 19:51
Vafan ser nu att jag har tippar 3-1 till Almeria haha!
Barcelona Zeptan.
2010-11-14 19:50
Barcelonistas.

10 i ligan, 5 i cl, 1 i cdr.
16 sammanlagt.
Barcelona Sandro
2010-11-14 19:50
westinho

Bara för du sa så kommer Real göra 3 mål i andra halvlek =)
Barcelona tikitaka
2010-11-14 19:49
Mario Gomez i barca, inte dumt va? Han hade varit perfekt o ta in när det krånglar sig. Och på så sätt kan llorente vara kvar i baskien :) Antingen gomez eller torres, det är mina önskningar :)
Barcelona westinho
2010-11-14 19:46
Väldigt het match, Sporting - Real Madrid. Inte alls omöjligt att Real tappar poäng här.
Barcelona Pep.G
2010-11-14 19:38
Haha, länge sen jag var aktiv i forumet men jag har lite tankar jag vill dela med mig. Jag har märkt en grej med Barca de senaste säsongerna och det är att detta Barcelona höjer avsevärt när det är stormatcher på gång. Sen när det är småmatcher på g, så släpper aggresiviteten lite. Segt men det är något Pep och gubbarna måste jobba på. Många säger att Barcelona har varit "dåliga" i år men ändå har vi piskat alla storlag som finns i ligan. Jag litar på vår filosof. Han kommer vinna titlar åt oss i år igen. Visca el Barca

http://www.youtube.com/watch?v=gJkvbtXHpmc&feature=related

Barca hymnen av en riktigt vacker tjej. Njut gubbar !
Barcelona Barcadinho.
2010-11-14 19:37
Nej, helt fel av mig.
Tog det för givet att han var ung. Men du har rätt, grabben såg ut mer som en man än en ungtupp.

Då är det mycket märkligt byte - och jag kan inte hitta på en rimlig förklaring.
Barcelona Je m'appelle Samuel
2010-11-14 19:31
Här står det att han är född 1982 vilket låter betydligt mer troligt när jag såg han på tv, är du säker på din sak?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-14 19:31
Jag tycker det är bra att Arsenal knappar in, de får gärna ha chansen på ligatiteln när CL-slutspelet börjar i vår. Annars tror jag de blir farliga där.

Sen är det ju alltid kul att Chelski förlorar.
2010-11-14 19:28
Barcadinho

18 år!?

Han såg betydligt äldre ut än så ;)
Sant, tycker dock att det känns rätt löjligt men förstår väl din poäng delvis också.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-14 19:20
Jag förstår varför du undrar. Men förmodligen är det ett sätt att skola in unga spelare. Riveros som kom in är bara 18 år. Det kan vara en erfarenhet att känna på stämningen efter vinsten eller att vara en stund runt världspelare från Chelsea.
Nästa gång han stiger in på plan i Stamford Bridge blir den andra gången.
Grabben kan stoltsera att han var med i skräll matchen.
Barcelonistas
2010-11-14 19:15
nån som vet hur många mål messi har gjort den här säsongen i La liga,Spanska Cupen, Cl sammanlagt.
2010-11-14 19:03
Varför göra ett byte i 93.30 minuten? Med 94 minuters övertid vid ledning 0-3?
Kan någon förklara? Känns ju nästan löjligt taskigt mot han som kom in..
Barcelonistas
2010-11-14 19:00
Chelsea 0-3 Sunderland

Antifotbollen losar alltid rolit o se!

första matchen utan wilkins för chelsea och dom losar direkt.
2010-11-14 18:56
Tackar för den fantastiska fotbollsunderhållningen på viasat fotboll.
Chelsea - Sunderland 0-3

Hahaha, grymt kul!
Enda som är tråkigt med det här är att vidriga Arsenal knappar in, visst Arsenal spelar bäst fotboll men hur jävla kul är det att se dom börja maska redan i 55 minuten? ..
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-14 18:49
Har varit iväg hela eftermiddagen, så ett jäkligt sent svar till Westinho, Abbe, Hetfield osv..

Det mesta talar väl för att Afellay kommer redan i januari, sett från Barcas synvinkel. Men för PSV kanske de hellre ser att han är kvar och hjälper dem vinna ligan än att sälja honom för kaffepengar. Afellay vill gärna göra det bästa för PSV. Zubi vill inte avslöja om han kommer redan nu eller i sommar.

Vi får hålla tummarna för det första alternativet.
Barcelonistas
2010-11-14 18:38
Barcelona - Villarreal

Messi vägspel med pedro och sen chipen över lopez herregud!
Barcelona el Flaco
2010-11-14 18:30
Visserligen förlorade Barça B sin match med 4-1, men å andra sidan tog Juvenil A laget en tung bortaseger över Mallorca, som bara hade tappat poäng på hemmaplan en gång denna säsongen, med 1-4. Målskyttarna var Rafa Alcántara och Deulofeu med två mål var. Redan efter tolv minuter ledde man med 0-3.
Barcelona DM1982
2010-11-14 18:28
Fördelen med att spela med nästan samma elva hela tiden är att det blir en riktigt bra startelva som känner varandra vä och vet hur de ska spela. Nackdelen är väl att de matchas för mycket och riskerar skador och även att resten av truppen kan ruttna på att aldrig få spela. Det kan orsaka tjafs och det gäller att tränaren kan hantera det. Mourinho brukar kunna göra det.

Det verkar som om Chelsea har tappat mycket nu på senare tid, nu ligger de under på hemmaplan mot Sunderland. Jag tyckte att de spelade en fantastisk fotboll och var de hetaste kandidaterna till att vinna CL, nu känns det mycket osäkrare.
Barcelona älskabarcelona
2010-11-14 18:23
Som Madrid supporter så behöver man aldrig vänta till en timma innan avspark för att få veta om vilken 11 dom kommer ställa upp med . Helt sjukt att det är samma 11a hela tiden!:S Tycker synd om dom andra spelarna och Canales för det mesta .
Barcelona Abbe.
2010-11-14 18:14
2-1, Herclues. Riktigt snygg frispark av Drenthe.
Barcelona VizzlA^^
2010-11-14 18:07
Hemska scener Hercules-sociedad

vet inte vem det var men någon som värmde upp föll ihop..hjärtat?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-14 18:00
Nu håller vi tummarna för att Marängerna tappar poäng borta mot Sporting Gijon. Även om Real just nu är i bra form och har varit det hela säsongen hittils så finns det en liten chans att Sporting kan spela lika eller till och med vinna. Förra året slutade det t.e.x. oavgjort. Skulle vara så otroligt skönt att ha ledningen inför nästa omgång och troligen då till El Clasico.
Men Sporting är ett lag som kan blanda och ge, antingen kan det bli stortorsk eller så kan de täppa igen riktigt bra, som t.e.x mot oss när det "bara" blev en uddamålsvinst. Tror det finns en stor risk på det förstnämnda, men även ganska stor chans på det andra.
2010-11-14 18:00
Rambla~

Nej, är också för ett öppet forum men det har varit rätt låg nivå senaste tiden.
Jag föreslår att vi håller det stängt tills juluppehållet i alla fall.
Barcelona Rambla~
2010-11-14 17:47
Den assisterande domaren (korrekt namn istället för linjedomaren, de tar väl illa upp antar jag) viftade med flaggan för offisde när Xavi slog djupledspassningen till Messi. Det syns kanske inte i bild men det syns tydligt hur Villarreals mittbackar bara slutar upp att springa hemåt och vänder upp i banan i stället.

Hur kan man få det till att Pedro är offside när han springer bakom Messi om man ser till en rät linjen från Messi till Pedro? Det är bland det första man lär sig när det gäller offsideregeln.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-14 17:41
Oj, ursäkta mig haha. Menade faktiskt Özil. Vet inte varför jag skrev Higuain. Kanske för att han är argentinare.
Barcelona Rambla~
2010-11-14 17:40
Varför är forumet stäng för utomstående? Det gillas verkligen inte. Les Rambles aka vara ett öppet forum för alla möjliga supportrar, även oliktänkande. Strunta i att kommentera fåntrattar som bara är inne för att provocera. Det ska vi alla kunna klara av.

För ett öppet forum!
Annons: