/spanien/barcelona/forum/13815.aspx/spanien/barcelona/forum/13815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-11-15 00:09
el Flaco

Riktigt bra analys av offsidesituationen, där ser man klart och tydligt att Messi ligger på rätt sida. Synd att inte svenska program också kan visa sådant så vi slipper höra clowner som Hussfelt sitta och påstå att Barça får alla domslut med sig.

Skön bild för övrigt från firandet på bänken när Messi gjorde 2-1 målet. Vem var först upp? Jo då, José Manuel Pinto.
Barcelona Barney S
2010-11-15 00:09
Khazal

Hahahaha, Pinto ser ut som en mördare!
Barcelona Khazal
2010-11-15 00:07
Så jäkla skön bild, hur många här inne såg inte ut sådär efter Messis 2-1 mål? :)
Barcelona Barney S
2010-11-15 00:06
addeh

Fin info från Wikipedia ;)
Jag följer Championship ganska hårt och har lite koll.
Han har även spelat i Blackburn.
Savage är en bra spelare, dock börjar han bli till åren nu helt klart.

Ta inte mitt "bra" som superstjärna bra nu utan en spelare som duger på denna nivå (Derby)
Atlético addeh
2010-11-15 00:02
1.70

Robbie Savage har spelat i bland annat Liecester och Birmingham, nu i Derby. Han är och har aldrig varit någon större fotbollsspelare men är mer känd som en riktig "badass" både på och utanför planen. En sådan spelare som är älskad av fansen, men hatad av motståndarna.
Barcelona Barney S
2010-11-14 23:52
1.70-ligan

Han spelar i Derby.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-14 23:51
Vem är Savage?
Barcelona Barney S
2010-11-14 23:51
Elmander, drömmål? Drömmer jag?

Men han...kan ... väl inte...göra sånna där .... pärlor?
Barcelona C.A.K
2010-11-14 23:49
Snälla Pep, värva Savage!
Barcelona Barney S
2010-11-14 23:47
Sablarns bananer vad röd i ansiktet Savage var, haha
Barcelona Larsson1333
2010-11-14 23:44
Rambla-

Jo det är sant, reagerade väl mer på det för att dom inte nämnde messis onside :)

Bara jag som stör mig fruktansvärt på Canal+ kommentatorer med? Han som kommenterade igår kallade pedros skott på 3-1 målet för en genialsk passning, någon koll borde dom ju inte ha, verkar ju ta någon random på gatan som knappt har koll
Barcelona el Flaco
2010-11-14 23:43
Rambla/

De gjorde en liknande analys förra säsongen när Madridpressen hävdade att Pedritos mål på bortaplan mot Sporting var offside. Du vet, det där målet då Marca manipulerade bilderna för att få vatten på deras Villarato-kvarn.
Barcelonistas
2010-11-14 23:42
Rambla

Men det jämnar ut sig iom den situation där de var solklar onside säkert med 1m på messi som passa fram till pedro.

Sen tror jag inte messi var offside men på gränsen vid 3-1 målet
Barcelona Rambla~
2010-11-14 23:40
el Flaco

Fan vilket bra program och vilken bra analys av offsidesituationen.
AndreD
2010-11-14 23:40
Fy fan va mycket skit Hussfelt snackar. Är han totalt blind eller? Som jag hatar den där mannen asså. Alltid snacka skit om Barca, alltid.
Barcelona Rambla~
2010-11-14 23:37
Messis andra mål har jag full förståelse att det diskuteras huruvida det är offside eller inte. Det ser faktiskt väldigt misstänktsam ut. Jag var säker under matchen att domaren skulle vifta med flaggan.
Barcelonistas
2010-11-14 23:37
väldigt MÄRKLIGT att hussfelt inte nämner den solklara onsinde som var på messi vid pedros mål.....
Barcelona Rambla~
2010-11-14 23:36
Larsson1333

Jag reagerade också på det. Hur kan man inte ens nämna en sådan horribel felbedöming? Det målet hade med största sannolikhet inneburit att Barca stängt matchen. Det vill lille Jesper inte ens nämna.
Barcelona el Flaco
2010-11-14 23:35
De här bilderna, spola fram till 2:36, så ser man att Messi inte är offside när han gör sitt andra mål.
Barcelona Barney S
2010-11-14 23:32
Haha, bollkallen hade slarvat med kosten och svimmade.

Kosten är väl de första man får lära sig att inte slarva med? Som gammal hockeyspelare minns jag i alla fall att vi hade tiotals kost genomgångar.
Barcelona Larsson1333
2010-11-14 23:31
Hata hussfelt! Pratar om maxwells kort och messis sista mål som vi redan konstaterar är onside men inte ett ord om vår felaktiga offsideavblåsning på 1,2 fu**ing meter!
elbraco
2010-11-14 23:18
För er som ännu inte har sett det, titta på Elmanders mål när det visas på Fotbollskanalen. Det är fotbollsgodis på hög nivå.
elbraco
2010-11-14 23:13
Hetfield
"Det är därför ett lag som Atletico de Madrid åker ut mot bra lag i CL hela tiden, de har supervasst offensivt men de har ingen aning om hur man stänger matcher."

Detsamma gäller för oss, vi överlever ju bara på grund av att våra backar individuellt är av världsklass, knappast på grund av den defensiva taktiken ;P
(inte för att vi åker ut CL på grund av defensiven, men det är inte våran starkaste sida)
Barcelona Barney S
2010-11-14 23:13
Robbie Savage i Rams ska sjunga för oss igen, alltid något.

Äsch, pajasar eller icke. Man får ju se ett sammandrag av veckan i alla fall. Även fast man har koll på resultaten så är det kul att se mål igen och igen...
Barcelona Barney S
2010-11-14 23:10
Herculés slog oss med 2-0 på Camp Nou, det måste dom allt ha credd för ;)

Så att Barcelona & Real Madrid är oslagbara förblir alltså en myt.
Barcelona Rambla~
2010-11-14 23:10
Nu ska man pina sig igenom fotbollskanalen med dessa töntar i studion. Kåmark, jag får rysningar.
Barcelona Barney S
2010-11-14 23:09
Vill bara tipsa om fotbollskanalen Europa, börjar om en minut på tv4.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-14 23:08
Rambla

Det jag menar är att la liga lagen saknar bra defensivt taktiska förmågor. Nu ska vi inte glömma bort att om Iniesta hade missat det skottet så hade vi åkt ut, så Chelsea lyckades stänga matchen rätt så bra. När vi mötte en taktiskt bättre tränare i Mourinho så åkte vi på däng igen, vi åkte på däng när vi mötte Liverpool för ett par år sen (vid den tiden så var de kanske europas mest taktiska lag).

Folk säger: Ja men det är för att de spanska lagen saknar pengar.
Nej nej, de saknar taktisk förmåga (defensiv).
Det är därför ett lag som Atletico de Madrid åker ut mot bra lag i CL hela tiden, de har supervasst offensivt men de har ingen aning om hur man stänger matcher.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-14 23:03
Rambla har en poäng.

Alla lag i La Liga tycks spelar för liv och död när de möter Barcelona. Givetcvis beror det på att de vill slå laget som vunnit allt som går att vinna på senare år. Där har Real en fördel.

Jag är grymt besviken och arg på att Real återigen fick in ett mål i slutet. Hur ofta har det inte hänt på senare år att Real gjort så? Vill inte ens tänka på alla poäng de kunde ha gått miste om..
Det som dock är positivt är att nu är det Barca som är laget med bäst form. Så var det inte för en månad sen. Skön tajming.
Barcelona Rambla~
2010-11-14 23:02
Hetfield

Jag sa inget om hur bra de är taktiskt. Du menar så klart taktiskt defensivt. Det jag försökte förklara var att taktik inte enbart innhåller defensiva detaljer.

Åtminstone när det gäller Real Madrid och Barcelona så blir de knappast taktiskt utmanövrerade när de möter andra lag ute i Europa. Visst, en del lag parkerar bussen vid straffområdet och lyckas ibland med det. Fast jag anser inte att det då handlar om taktisk briljans precis utan snarare ett bevis på underlägsenhet. De har helt enkelt inget val.
Annons: