/spanien/barcelona/forum/13809.aspx/spanien/barcelona/forum/13809.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mrfaariis
2010-11-15 23:06
Välkommen Affelay !!
Barcelona påfågeln
2010-11-15 23:05
Känns som en breddning av truppen för så pass bra pris är bara bra. Välkommen Ibrahim Afellay!
Barcelona VizzlA^^
2010-11-15 23:04
Jag är nästan 100% säker på att afellay inte hade varit en prioritering från klubbens sida om det hade varit under sommaren. men nu i Januari är han en klockren värvning, på så sätt kan jag hålla med Rambla att jag inte tror att klubben planerat de här. Men och andra sidan så är det en win win situation. (Laportas champagne pengar under trippelåret)
Barcelona Sandro
2010-11-15 23:03
el Grande Pep

Vad snackar du om? Zlatan pratar absolut inte skit om klubben, snarare tvärt om. Han sa att han bara att en person hade problem med honom, vi vet vem. Visst, dåligt av han att snacka om Pep gång på gång, men att han snackar skit om klubben är en lögn.

Barcelona Abbe.
2010-11-15 23:03
Rambla~

Jag tvivlar på att han funnits på tapeten länge. Det känns inte som det åtminstone. När spansk media plockade upp detta rykte, frågan är om det inte bara var ett rykte just då?

Hönan eller ägget?

Dock så klargjorde Afellay igår att han pratat personligen med Guardiola, så visst finns det nog en plan för holländaren.

Edit: Zubizarreta gick ut igår och sa att en eventuell värvning av Afellay inte skulle påverka ungtupparna i b-laget. För mig var det en förutsättning för att den här värvningen skulle blir godkänd hos mig.
Barcelona Rambla~
2010-11-15 23:01
Vad händer nu med Thiago och JDS? Nolito lär vi nog få se lämna gratis till sommaren. Han hade kunnat vara en bra truppspelare under våren tills nästa fönster öppna till sommaren. Många frågor och funderingar som sagt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-11-15 22:59
Först kom Romario, sen kom Ronaldo, sen kom van Bommel, nu kommer Afellay

Inte första övergången mellan klubbarna.

Jag är ff negativ till Afellay. Inte som person men som transfer.
Kanske en "back-up" till Jeffren som haft stora skadebekymmer?
Då känns Adriano som ett bättre alternativ. Han om nån behöver och förtjänar mer speltid redan idag.

Tycker inte att Afellay imponerat i PSV, i alla fall inte på ett sånt sätt att han skulle vara Barcamaterial. Hans patenterade överstegsfinter känns långsamma, men inläggen håller hyfsad standard. Hans bästa egenskap, sett till vad han kan bidra med i Barca, är nog hans löpstyrka och vilja att sätta press.

Får se hur Pep kommer hantera honom, och om han kommer ta chansen när den väl ges till honom. Han får gärna motbevisa mig!
Barcelona Rambla~
2010-11-15 22:59
Abbe.

Enligt Barcelonas hemsida så vill han koncentrera sig på resterande matcher med PSV, så det kan vi nog glömma.

Ursäkta min skeptism, men tiden med Pep och klubbens värvningar under hans era har gjort mig garvad.

Var detta verkligen en spelare klubben scoutat ordentligt? Har han ingått i deras planer under en längre tid? Känner de till hans personlighet och hans förmåga att anpassa sig till klubben? Är det en spelare som Pep verkligen vill ha, har han bett om honom? På något sätt känns denna värvning görs enbart för att ett tillfälle som dyker upp och inte som någon planerad värvning.
Atlético addeh
2010-11-15 22:57
Rambla

Jag är med på din poäng, men anledningen till varför han kommer redan i januari är för mig solklar. Barcelona behöver ytterligare bredd, och Afellay som kan spela både på mittfältet och i anfallet, skulle tillföra både bredd och kvalité. That's the point. Annars håller jag med dig, gratis är gott och det är alltid bättre än att betala €3 för en spelare.
Barcelona Abbe.
2010-11-15 22:52
Rambla~

Korrekt, det är en chansning som Barça uppenbarligen tycker är värd att ta.

Till något annat, hur öppna tror nig Afellay och PSV skulle vara med att låta spelaren ansluta sig till truppen redan nu för att acklimatisera sig och lära känna sina nya lagkamrater? Det kanske skulle vara nyttigare för honom. Samtidigt som han uppenbarligen behöver matchanda för att vara fit när han blir spelklar i januari, vilket talar för att han stannar december ut i PSV.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-15 22:52
Rambla.

Det kan vi ta i hand på.

Men jag tycker fortfarande klubben gör rätt i att plocka hit honom i januari, då han lär behövas i vår. Särskilt när han får användas i CL! Plus att PSV förmodligen ville försöka få lite pengar för sin bästa spelare och kapten.
Barcelona Rambla~
2010-11-15 22:46
1.70

Kan vi enas om att en spelare av hans kaliber gratis är en ännu bättre affär?
Barcelonistas
2010-11-15 22:46
välkommen affaleay till världens bästa klubb!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-15 22:45
Kommer hem från träningen och ser att Afellay är klar. Härliga nyheter! Till skillnad från Rambla är jag oerhört glad att han kommer redan i januari.. Kul med en holländare i laget igen. Han kommer göra nytta, både i anfallet och kansle på mittfältet. 3 milj för en spelare av hans kaliber är en ruggigt bra affär.

Välkommen Ibrahim!
Barcelona Rambla~
2010-11-15 22:45
Abbe.

Jo, allt det där kan självkart komma att utveckla sig till en bra värvning. Trots det, kan man norpa en spelare som Bosman bör man försöka. Det värsta som kan hända nu är att han åker på en långtidsskada under vintern. Då står vi där med lång näsa i januari.

Jag ser dock inte hur Jeffren ska kunna få mer speltid framöver. Det har varit illa nog med det utan en Afellay i truppen.
Barcelona Abbe.
2010-11-15 22:42
Rambla~

Nu är ju inte hans personliga kontrakt klart ännu, men jag tvivlar på att han får överdrivet mycket i lön, därför känns det som att Barça inte har så mycket att förlora. Floppar han så kan man antagligen få rätt bra betalt för honom om han är bunden till klubben ett par år. Skulle det bli succé för holländaren, ja, då kan det kategoriseras som ett kanonköp.

Som tidigare skrivet, det känns som att man inte har så mycket att förlora på den här övergången. Jag är nyfiken på att se vad Afellay kan åstadkomma och bidra med.
Barcelona Valdés
2010-11-15 22:37
Kommer bli intressant att få se om Pep ger Affelay fler chanser än vad Hleb fick.
Barcelona el Grande Pep
2010-11-15 22:36
Gör så ont och se Zlatan prata skit om klubben i mitt hjärta. Att alla i Sverige sen hjärntvättas av hans skitsnack är så jävla jobbigt.

Ni som inte sätt denna måste verkligen se den. På TV 10 just nu!
Barcelona Rambla~
2010-11-15 22:35
AndreD

Varför det? Det är väl ändå Afellay i slutändan som bestämmer vem han vill spela för?

Abbe.

Det skulle förklara en hel del. Alltså ska vi inte bli förvånade om Afellay får se sig om efter en annan klubb till nästa säsong eller i värsta fall en utlåning?
Barcelona Abbe.
2010-11-15 22:34
Rambla~

Hade man väntat till i sommar så tror jag inte Afellay varit aktuell. Kan låta konstigt. Det här är nog en snabb och billig lösning på att bredda truppen. Man får en bra spelare för ett mycket bra pris som på förhand mest bidrar med en bredare trupp.
AndreD
2010-11-15 22:31
Rambla

Jävligt stor chans att någon annan klubb tar han då.
Barcelona Rambla~
2010-11-15 22:29
Varför betala för något man kan få gratis till sommaren? Vill Afellay till Barcelona är det ju bara att vänta tills kontraktet går ut. En liten miss tycker jag.
Barcelona el Maestro!
2010-11-15 22:26
Min reaktion är, äntligen en holländare i Barca igen! Superb!
Det har varit en ingrediens som har saknats i Barca på sistone. Han kommer att trivas som fisken i vattnet.
Barcelona Gonzalez_Barca
Jag vill bara glida in här efter ett par veckors tystad och välkomna Ibrahim Afellay! :)

Adios igen.
Barcelona Gonzalez_Barca
Jag vill bara glida in här efter ett par veckors tystad och välkomna Ibrahim Afellay! :)

Adios igen.
Barcelona Klint
2010-11-15 22:20
Jag ser honom som en lite sämre kopia av Andres Iniesta dvs. kan användas som ett komplement till Xavi alternativt ute på vänsterkanten. Ja, höger lär ju säkerligen också fungera.
Barcelona el Grande Pep
2010-11-15 22:20
För er som inte såg Zlatans intervju på TV10 i lördags så visas det repris just nu. Det har gått 20 min av den. Jag själv missade den men vad jag hört så snackade han mycket om Pep Guardiola "Filosofen".
Barcelona thiago alcantara
2010-11-15 22:14
nu även på vår hemsida
Atlético addeh
2010-11-15 22:14
Klint

Jag tror Afellay kommer användas om inte bara, så mestadels på kanten. Med sin snabbhet och passningsskicklighet tror jag han kommer blir ett nyttigt tillskott. För tillfället sitter jag med ett stort smile vilket förmodligen betyder att jag är nöjd med detta. Grymt!
Barcelona Klint
2010-11-15 22:09
Afellay känns som en klockren värvning om ni frågar mig. Vad jag har sett påminner han väldigt mycket om Iniesta. Givetvis inte lika bra, men samma spelartyp. Han kan mycket väl lira i anfallet på någon kant precis som han kan spela på mittfältet. Och i ärlighetens namn är vi något tunna på både anfalls- och mittfältspositionerna?

Vad säger ni andra?
Annons: