/spanien/barcelona/forum/13808.aspx/spanien/barcelona/forum/13808.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-07 19:27
Ursäkta, men har marängerna så pass mycket mindervärdeskomplex att deras enda sätt att må bra är att klaga på Messi?

Är det bara jag som finner det otroligt tragiskt?
Real Madrid Mi corazón pertenece al Real Madrid!
2011-02-07 19:26
Blaugrana91

Ja det är precis det jag påstår!

Vad är konstigt med det? Ska 10 andra spelar anpassa sig till Messi eller?? Hahahaha du är fan för rolig! :D Om det är det som krävs för at han ska kunna spela fotboll så är precis därför han aldrig kommer bli an av världens bästa genom tiderna!!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-07 19:26
elbraco

Exakt, då kan man ju lika gärna säga att Casillas är skitmålvakt för han alltid haft världsbackar framför sig, han har alltid spelat i samma klubb. Eller att Maldini var en skitback för att han spelade i ett perfekt Milan, han har alltid spelat i samma klubb. Eller Xavi skitmittfältare för att han bara spelat i Barcelona. Eller Raul skitanfallare för att han bara spelade i Real Madrid tills förra året, innan dess 15 år i samma klubb (?).

Självklart tillhör alla de ovannämnda de absolut bästa inom sin position genom tiderna, men enligt deras "Messi logik" så kan de inte vara det eftersom de spelat i samma klubb.

BANG död åt den teorin.
Barcelona true_barca_fan
2011-02-07 19:24
Kolla på cristina ronaldo, han borde ha blivit skådspelare :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-07 19:23
"Messi kommer inte ens fylla 1/10 av Zidanes prisskåp."

Ligatitlar: Zidane - 3 Messi - 4
CL: Zidane - 1 Messi 2
Cupen: Zidane - 0 - Messi 1
VM: Zidane 1 - Messi 0
EM: Zidane 1 - Messi otillgänglig

Hur gammal var Zidane när han spelade hem VM till Frankrike? 26
Hur gammal var Maradona när han spelade hem VM till Argentina? 26
Hur gammal är Messi när nästa VM spelas? 26 :)
Hur gammal är Cristiano just nu? 26

Haha I rest my case. Ni meränger som gillar statistik och pokaler så mycket, there you have it.
Barcelona Rambla~
Ronaldo en kvinnofavorit? Jaså? När tom skåp som Paris Hilton gör sig lustiga över honom? Vi kan väl vara överens om att han kanske är favorit hos världens alla bimbos och groupies. :P
elbraco
Att påstå att man måste vinna OS åt ett lag och inte med ett lag för att räknas som världens bästa är bara löjligt. Det går inte att göra i modern fotboll, marginalerna är alldeles för små. Och till de som påstår att Maradona och Pelé gjorde det: Det gjorde dom inte. Det är alltid 11 spelare på plan.

Så typiskt korkade madridistas att säga att Messi kan aldrig bli lika stor som typ Pelé om han inte spelar för ett annat lag. Newsflash: Pelé spelade hela sin karriär i brasilianska Santos (förutom hans sista två år som han spenderade i nån amerikansk klubb).
Barcelona Rambla~
2011-02-07 19:20
"Btw, Zidane som 34 åring var bättre än dagens Messi"

Förklara på vilket sätt Zidane var bättre som 34-åring än Messi är idag? Zidanes sista Vm är något som romantiseras något det grövsta av hans lärljungar. Visst, han gjorde kanske 2-3 bra matcher i detta Vm, men vi behöver väl inte dra till med fantasihistorier bara för det?

Kan inte sluta skratta.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-07 19:18
Hombre, du är en reko kille, men vadå folk säger inget bra om Ronaldo? Det är ungefär lika vanligt här som bra ord om Messi i Puertan. Dessutom gjorde väl inte Zidane så mycket i klubblaget som 34-åring... (Var det 06?) Dessutom, "avrunkad"?

"Mi Corazon", Pelé och Maradona har egentligen bara varit framgångsrika i en klubb var. Visst, Maradona var bra i Barca och Boca, men det var i Napoli han blev legend.
Barcelona Rambla~
2011-02-07 19:16
"Så landslaget måste anpassa sig till Messis spelstil för att han ska kunna prestera? DET är det dummaste jag har hört!"

Nej,. men landslaget kanske borde ha en tränare med någorlunda kunskaper om att träna spelare i världklass? Att kunna analysera, ha taktiska kunskaper, scouta motståndare mm. Det räcker liksom inte att stå som någon slags hejaklacksledare vid sidlinjen om man ska nå framgång i tex ett Vm. Men det kanske är lite för mycket för dig att ta in?
Barcelona Okter RUNTIME ERROR
2011-02-07 19:16
Kanske dags att spärra trollet Hombre nu eller? Han kommer in hit hela tiden och startar Messi vs Ronaldo-debatten när det är uppenbart vem som är bäst.

Barcelona Blaugrana91
2011-02-07 19:14
Mi corazón pertenece al Real Madrid!

Så du påstår alltså för att man ska kunna tillhöra dem bästa måste man spelat i massa olika klubbar? Tror du allvarligt på det där själv?

Sen ja Argentina bör anpassa spelet efter Messi, då får man ut det bästa av honom och det har vi redan sett och kommer se mer framöver.
Och vad är det som är så konstigt med det? Real anpassar ju sig efter Ronaldo...Milan efter Zlatan osv.
Atlético addeh
2011-02-07 19:14
Det är väldigt svårt att avgöra hur pass bra Messi är i jämförelse med spelare som var aktiva för 30-40 år sedan eller till och med ännu längre sedan. Ta bara Pelé som exempel, hur många här inne har sett honom spela? Jag förmodar ingen. Då är det väldigt svårt att jämföra honom med Messi. Likaså Maradona, jag var inte ens påtänkt när han hade sin storhetstid runt VM 1986 och har bara sett klipp på argentinaren.

Jag kan säga så här, Messi är den bästa spelaren jag har upplevt under mina tio aktiva år som fotbollssupporter. Ronaldinho & Zidane i all ära, men Messis utökade kvalitéer som passningsspelare gör att han för mig är nummer ett. Fortsätter han vinna titlar med Barcelona och lyckas placera sig bra i ett VM-slutspel med Argentina är jag övertygad om att Messi i framtiden kommer nämnas som en av de största genom alla tider.

I sommar är det Copa América, lyckas Messi tar sitt Argentina till seger där tror jag bara det är en bra början på att tillslut på världens bästa genom tiderna. Eftersom han ändå representerar en sådan bra fotbollsnation så krävs det nog antingen ett guld eller en bra VM-placering för att sedan omnämnas som en av de främsta genom tiderna.
ponta p
2011-02-07 19:11
Skäms ni inte över att hata mer än ni älskar? Ärligt jävla talat. Fotboll ska gå ut på att ge och sprida glädje, ni som bara spyr galla över Real och Ronaldo kanske ska börja tänka om hurfan ni ser på saker och ting. Alla vet att grunden till hat är avundsjuka, så droppa skiten. Ronaldo är en grym fotbollsspelare, han kanske inte är den mest ödmjuka, och han gör en del mindre bra saker, men han verkar omtyckt av sina vänner och faktiskt en rolig kille och han har allt som ingen här inne någonsin kommer få.

Droppa hatet och lägg energi på att stötta laget och spelarna som ni tycker om istället.

Tack!
Barcelona Barca4eva
2011-02-07 19:10
Vad i helvete är det med folk här inne? I två dagar nu har man inte snackat om annat än skit...
2011-02-07 19:09
el Maestro!

Luis Nazário de Lima Ronaldo är den yngsta att vinna utmärkelsen. Han vann den när han var 20 år och sen när han var 21. Två år i rad ;)
Barcelona älskabarcelona
2011-02-07 19:09
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"
Jag räknade inte med Ronaldos prisskåp från Hollywood .
Barcelona älskabarcelona
2011-02-07 19:07
Maradona gjorde 34 mål på 91 matcher för Argentina ( det är inte så imponerande eller. Lungt med VM snacket för att Messi kommer att få chansen 2 gånger till .
2011-02-07 19:07
älskabarcelona

Var det verkligen Messi som vann OS åt Argentina?

Fanns många som imponerade där Aguero, Di Maria och Lavezzi för att nämna några. Inget ont om OS men du vet väl att det är en u23 turnering? Tevez prestation os2004 var ännu värre än Messis.

Btw, Zidane som 34 åring var bättre än dagens Messi.

"Ronaldos prisskåp kommer inte att kunna fylla 1/5 del av Messis prisskåp"

Messi kommer inte ens fylla 1/10 av Zidanes prisskåp. Ronaldos priskap är minst lika välfyllt som Messis.

Blaugrana91

Till skillnad från Les Rambles kan vi lägga ett gott ord om Messi också, något som sällan är förekommande när det gäller Ronaldo här.

Folk hatar Ronaldo för att han är självsäker, tar plats i media, kvinnofavorit och lever det liv som dem egentligen vill leva. Det är mycket roligare och spännande att hata en sådan person än en som är medieskygg, avrunkad(sorry för ordet) och en undanskymd sådan. Visst är Ronaldo inte perfekt, men hatet mot honom är verkligen inte befogat.

Det är mer avundsjuka på Ronaldo än Messi kan jag lugnt säga.

2011-02-07 19:03
Gabriel och Blaugrana91

Det va både landslaget och klubblag jag snacka om, och varför är det dumt att påstå det? Det är då man vet att de verkligen är de bästa genom tiderna! När man kan spela i olika länder, med olika lag, med olika spelare och med olika spelstil, det är då man vet vilka är de bästa, är det inte så?

Blaugrana91

Så landslaget måste anpassa sig till Messis spelstil för att han ska kunna prestera? DET är det dummaste jag har hört!
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-02-07 19:01
Ilska kommer aldrig utan orsak, men sällen med en god en.

Även fast det finns kanske ''flera anledningar'' till att hata Ronaldo så tycker jag inte man bör göra det.

Hat är ett för starkt ord för en ni inte känner.
Barcelona Camp Nou11
2011-02-07 18:58
Real madrid va faktist bra igår och kan ställa till lite problem här och där .
Men inte så de roar oss , vi leder ligan och tror vi tar hem Copa Del Rey titlen .
C-L kommer bli mycket svårt att kamma hem detta året .
Barcelona el Maestro!
2011-02-07 18:57
Messi är inte en av de största spelarna genom tiderna. De som säger att Messi tillhör den kategorin är bara löjliga. Om man säger däremot att han har potentialen kan jag hålla med om. Killen är bara 24 år, har han fyllt 24 år?.

Messi är idag världens bästa spelare. Han är den yngsta som har vunnit utmärkelsen 2 gångar i hans ålder.
Barcelona älskabarcelona
2011-02-07 18:56
Messi vann OS med Argentina :D
Messi var en av dom 10 nominerade till VM:s guldboll :D
Med all respekt för Zidane men vad hade han att jämföra mot Messi när han var 23 - 24 år :D ? Vad har C. Ronaldo att jämföras mot Messi ? INGET!
När Messi lägger skorna på hyllan så kommer han garanterad vara högre rankad än Zidane . Ronaldos prisskåp kommer inte att kunna fylla 1/5 del av Messis prisskåp .
Barcelona Blaugrana91
2011-02-07 18:55

"Hatet mot Ronaldo är större i Barca lägret än vad hatet mot Messi är i Real Madrid."

Ha! Gå in och läs på ditt eget forum så ser man hur mycket ni alla gillar Messi...

Att vi och andra människor hatar Ronaldo beror nog inte på att han är en bra spelare utan på hans vidriga personlighet, divig, kaxig och framförallt för hans äckliga filmande...

Så varför hatar Realfans Messi? För att han är lugn, tystlåten, ödmjuk?? Knappast, enbart avundsjuka där vågar jag påstå.
2011-02-07 18:53
Om jag säger så här, det är roligare att hata Ronaldo än Messi. Håller ni med?

Eller behöver jag motivera?
Barcelona Gabriel
2011-02-07 18:48
Det finns en anledning till varför motståndarfansen buar ut Ronaldo men hyllar Messi. Det är allt jag säger...
Barcelona Blaugrana91
2011-02-07 18:46
Mi corazón pertenece al Real Madrid!

Nu vet jag inte om du syftade på ett annat klubblag , isåfall varför ska man behöva spela i massa olika klubbar för att bevisa att man är en av världens bästa genom tiderna? Det där är något som ni haters kör med för att ha en anledning att förneka att Messi är en av dem bästa... Det argummentet är bara idiotiskt...

Sen på vilket sätt har han inte varit bra i sitt landslag? Och kom inte och nämn VM...Messi spelades på fel position, trots det låg han bakom det mesta för Argentina i anfallsväg. Dessutom har han ju nu iom den nya förbundskaptenen fått spela en mer friare roll (likt den han har i Barca) och vad händer? Jo han gör mål!
Barcelona älskabarcelona
2011-02-07 18:44
Hatet mot Ronaldo är större i världen tilljämförelse med Messi
Några hatar honom på grund av deras avundsjuka.
Men dom flesta hatar Ronaldo på grund av hans smutsiga spel som sker väldigt ofta .
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-07 18:41
Det är lättare att hata C.Ronaldo..
Inte nog med att vi hatar C.Ronaldo, resten av världen hatar honom.
Annons: