/spanien/barcelona/forum/13807.aspx/spanien/barcelona/forum/13807.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-12 19:24
Då vet vi i alla fall att Barca har anmält intresse till PSV. Det känns nu som att det är ganska stor chans att Afellay står där och poserar med en Barcatröja i januari.
Tror det är en nyttig värvning. Om han kommer så kan han förhoppningsvis bidra med en del kvalitéer på mittfältet och kanten i vår.
Barcelona Okkapokka
2010-11-12 18:58
Marcel Brands (sports director PSV): "I can confirm that Barcelona have indeed contacted us regarding a transfer of Afellay." [vi]

Ser man på.
Barcelona Je m'appelle Samuel
2010-11-12 18:01
Här är några val för de som har huvudbry inför El Clasicó.

Har du bokat tur&retur resa med hemresan 29ende?
Lösning:
1.
Gå in på RyanAirs hemsida, väl avgång "Barcelona (BCN), detta är Barcelonas största flygplats och alltså inte Girona. Dom har börjat flyga därifrån till några ställen i Europa.
2.
Efter du valt avgång BCN väljer du att resa till någon av städerna dom flyger till, Bryssel, Milano är två städer jag kollade som var billiga.
Om vi tex tar Milano så avgår planet från Barcelonas flygplats runt 07 tiden om jag inte minns fel och ankommer Milano 09.20. PRIS: 12€ + 15€ (bagage)
3.
Öppna en ny internetruta och gå in på RyanAir igen (om du öppnar ryanair i samma internetbrowser så kommer det gamla försvinna, det som du sökt på)
4.
Nu klickar du i "avgång" Milano och väljer resa till Skavsta.
Du väljer den senare flighten, runt 20-tiden har jag för mig.
Pris: 12€ + 15€ bagage.
5.
Nu har du alltså en hemresa via Milano för 54€ totalt med allt + att du får 5-6 timmar att spana in Milano, buss från Bergamo flygplatsen kostar cirka 5 € och det tar inte så lång tid att åka in till Milano city, bussarna går också väldigt ofta.

Detta är en lösning, dock inte den jag och min vän valde men vi funderade att vi kunde spana in San Siro etc men skippade det pga att vi hellre tar flygbolag med mer klass, inget ont om RyanAir (har aldrig strulat för mig men i alla fall)

Här är en annan lösning (den vi valde)

1.
Gå in på Spanair eller SAS hemsida, klicka i Barcelona - Stockholm enkel resa.
Avgång 1 December (!) Alltså onsdagen.
Pris: 538 kr (SAS) Pris: 534 kr (Spanair) [Direktflyg]
Det är samma flight men Spanair tar 4 kronor mindre och deras hemsida var lite lättare att boka genom tyckte vi.

Detta innebär att jag och polaren blir tvungna att ta 2 extra hotellnätter men vi känner att det är värt 300 kr extra för att slippa stressa efter El Clasicó till flygplatsen då matchen slutar runt 23.00 och Ryanair går vid 7-tiden, det går men vi kände alltså att vi inte ville jäkta så mycket.

Vi betalar alltså 1100 kr extra för att åka hem 1 December med direktflyg vid lunchtid vilket innebär att vi är hemma på Svensk mark runt 14.30 tiden vilket är skönt och en extra dag i Barcelona är väl inte direkt fel även om det inte är badväder.

Hoppas det hjälpte någon :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-12 17:48
Mojito

Aa, intressant tanke av Pep. Man brukar ju ofta se att den defensiva mittfältaren går ner mellan mittbackarna och hjälper till i uppspelsfasen. Men det brukar just bara hända i uppspslsfasen. Sen längre upp i banan samt när motståndarna har bollen så återfinns han på mittfältet. Men det här verkar vara en ny ide av uppfinnaren, filosofen, Pep Guardiola.

Som sagt, återstår att se om han använder sig av samma taktik i morgondagens match.
Barcelona westinho
2010-11-12 17:43
Nej, jag är ganska säker på att Abidal kommer starta som mittback. Det är ju anledningen till att Pep inte köpte in någon mittback i somras trots att vi bara har 3 i truppen. Han tänker använda Abidal som den fjärde mittbacken när det behövs, som imorgon.

Abidal har bra passningsspel och han är snabb, men det han inte besitter är positionsspelet som mittback. När han spelar mittback är han lite vilse, det märks tydligt. Men om Barca kontrollerar matchen som mot Sevilla så kommer Abidal inte sättas på prov alltför ofta.

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-11-12 17:31
L.A.M

Mot Atletico anväde Pep Busi som en sorts Libero mellan Puyol och Piqué.
Dels för att kunna trycka upp ytterbackarna, i det här fallet Maxwell och Alves, högre upp i planen, dels för att kunna hantera Forlan och Agüero i omställningsspelet,

Eftersom Rossi och Nilmar påminner en del om Atleticos anfallare kanske det inte är en alltför avlägsen tanke. Tror även att Mascherano kan hantera rollen på exakt samma sätt om han ges chansen.
Barcelona el Flaco
2010-11-12 17:26
Det är givetvis intressant att spekulera om vem som får spela mittbacken bredvid Puyol imorgon, men det som jag ser mest fram emot är att det kommer bli kaptenens 500:e match för Barcelona. Fan va stort! Utan tvekan mina favoritspelare någonsin. Oavsett hur matchen slutar kommer jag inte sluta applådera varje gång han rör bollen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-12 17:25
Vill helst inte se Abidal starta. Jag anser inte att han har har varit tillräckligt säker som mittback, med väldigt mycket brister i positionsspelet.

Mojito

Har missat många matcher den senaste tiden, vad menar du med Busquets som libero?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-11-12 17:20
Jaha, Mourinho avstängd 2 matcher, även solen har sina fläckar...

Angående Puyols mittbackskollega blir jag förvånad om Pep INTE matchar Abidal.
Min personliga åsikt är dock att fortsätta spela Bartra och säkra upp med Abidal på vänsterbacken.
Får se om Pep kanske åter spelar Busi som libero, då kan det kanske se annorlunda ut.
Men som sagt, det troliga är att Abidal får förtroendet, det är ändå ett klasslag vi möter med forwards i toppform.
Atlético addeh
2010-11-12 17:12
En oerhört löjlig trailer där David Villa, Xavi Alonso och Fernando Llorente tar av sig den gamla spanska VM-tröjan för att sedan utbrista "Detta är historia". Anledningen till detta är att det spanska landslaget ska få nya matchdräkter.

På tal om La Selección så är Valdés, Piqué, Puyol, Busquets, Xavi, Iniesta, Villa & Pedro inkallade till nästa veckas träningslandskamp mot Portugal.
Atlético addeh
2010-11-12 17:01
Barcadinho.

Självklart är det så, det är också det som skiljer Barcelonaspelare mot Real Madrid-spelare. Inte alla, men många i det vita laget pratar först och tänker sedan. Kanske inte alltid ett bra alternativ.
Barcelona Sempre Culé
2010-11-12 17:01
Abidal är definitivt inte den jag vill se på den platsen. I VM visade han sina svagheter på den platsen precis som under försäsongen... Bartra eller Muniesa...
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-12 16:50
Vem tycker ni ska få agera mittback brevid Puyol i helgens match mot Villarreal? Enligt mig finns det tre bra alternativ.
Antingen väljer man det troligaste, nämligen att flytta in Abidal till mitten. Maxwell tar då vänsterbacksplatsen vilket inte är något nytt för honom, det känns som om han gått om Abidal och blivit förstaval på den positionen.
Ett annat alternativ är att flytta ner Javier Mascherano från mittfältet. Skulle vara intressant.
Det sista är att spela någon från Barca B, och då är Andreu Fóntas det säkraste kortet.

Jag tycker det skulle vara oerhört intressant att starta med Masken. Han har snabbheten och även ett väldigt underskattat passingsspel med sköna crossbollar. Nackdelen är att han är ganska kort, men eftersom ubåtarna har Giuseppe Rossi som anfallare så ska det inte vara något problem.
Hade vi tagit emot ett lite svagare lag hade jag velat se Fóntas, men nu ligger ju trots allt motståndarna på en tredjeplats.

Antar att Pep väljer att säkra med Abidal, vilket i och för sig inte är så dumt det heller.

Vad tycker ni?
Barcelona Barcadinho.
2010-11-12 16:39
Ja visst, men med lite diplomati, erfarenhet och klokhet så skulle han kunna svara något med stil som - "Vi ska göra all vi kan för att vinna, vi tror på oss själva, men det kommer att bli svårt"
Atlético addeh
2010-11-12 16:31
Gabriel

Du får det att låta som om Özil själv gått ut i pressen och sagt dessa ord. Självklart var det någon reporter eller dylikt som frågade honom, och han svarade bara. Hade han valt att inte svara tror jag Madrid hade blivit aningen fundersamma. Barcelonaspelarna kommer också säga saker inför El Clásico, kanske inte än, eftersom de vet att det är viktiga matcher som ska spelas innan dess.
Barcelona Gabriel_
2010-11-12 16:20
addeh

Jasså sa Ramos så? Har faktiskt inget minne av det men det kan stämma. Det enda jag minns är att Ronaldo uttalade sig förra säsongen och att året innan det var det Marcelo som uttalade si, inför 2-6 utklassningen. Men nej, självklart förväntar jag mig inte att Özil ska säga så. Men man behöver inte uttala sig överhuvudtaget? Du ser inte Barçaspelarna göra så. Men missförstå mig inte nu, detta är knappast jag bryr mig om eller nått som stör mig.
Blaugrana_Messi10
2010-11-12 16:13
Özil är bara avundsjuka att Pep inte ville ha honom i Barcelona. Så jag fattar inte varför man ska snacka i media, '' Vi kommer vinna mot Barcelona''.
Hade han spelat i Barca nu hade han säkerligen sagt, '' Vi kommer vinna mot Real Madrid'' osv.

Vet inte om man ska kalla det avundsjuk eller arg/ledsen!

el diablo

p12 eller? Hur fan kan man kritisera världens bästa tränare? 6 titlar på ett år säger allt. Eller är det 8? Ha,ha har nog tappat räkningen:)
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-12 16:10
Ramos har inte uttalat sig hittills. Kanske rädd efter fyra raka förluster mot oss.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-12 15:59
1.70-ligan

Länk på det?
Tidningarna skriver så mycket så jag tänker inte tro att han är klar för än det är officiellt.
Och om det bara är Guardiolas gokännande som återstår så ser en övergång inte så ljus ut...

Förresten, vem bryr sig om vad Real Madrids spelare säger om El Clasico? Vi har ju tystat de fyra raka gånger, och den femte kommer antagligen måndagen den 29:e november.
Med facit i hand brukar det inte gå så bra när de leker kaxiga. Alltså alla stormatcher de senaste 2 åren.
Atlético addeh
2010-11-12 15:57
Gabriel

Äh, det spelar ingen roll hur rutinerad man är, alla Real Madrid-spelare säger så där. Sergio Ramos sade inför El Clásico i våras: "Vi vinner enkelt med 3-0", vi alla vet hur det gick. Å andra sidan bryr jag mig inte ett sandkorn vad Madrid-spelarna häver ur sig, så länge inte vi börjar med samma metod. Vad tror ni egentligen Özil ska säga? Nja, Barcelona är mitt egentliga favoritlag och även om jag spelar för rivalen hoppas jag dem vinner. Det fungerar inte så.
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-12 15:54
Inte ens Mourinho kan låta bli att hylla vår kung Pep.
Barcelona Siempre Barça
2010-11-12 15:51
Hoppas att afellay bli klar till vinter. han kommer kosta barca 20 mil till 40 mil kr.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-12 15:39
Det ser ut som att Rosell och co har skaffat sig en överenskommelse med PSV om Afellay. Dock kvarstår Guardiolas godkännande. EMD skriver att de tror han kommer tackaa ja, men om han ännu inte har godkännt något tror jag han kommer tacka nej igen, precis som med Özil.
Barcelona Gabriel_
2010-11-12 15:35
Haha Özil alltså, men klandra honom inte. Han är inte rutinerad i hur sånt här brukar gå till. En ny Real Madrid spelare kaxar upp sig inför mötet, Barça vinner, Real Madrid spelaren är tyst och nästa säsong kommer en ny spelare till Real Madrid som inte är rutinerad och kaxar upp sig och så kommer det att fortsätta.

Özil, Özil, Özil, vi kommer att öppna dina ögon. Om det går att öppna dom mer med tanke på hur du ser ut.
Peshmerge
2010-11-12 15:31
el diablo

Varför kritisera PEP? Han vann 6 titlar på en säsong. Kommer någon att göra det. Eller har någon tränare någonsin gjort eller kommer göra som Pep gjort för Barcelona. ¨På sin första säsong vann han 6 titlar. Om man begär mera av honom, ja då är det nåt fel på personen som klagar inte Pep eller Barca.

Nästa gång ska du inte ens tänka tanken om att kritisera honom. Hittils har det varit godkänd. Vi har förlorat en match av kanske 20 st. Om vi förlorar 10 av 20 då kan vi börja diskutera.

NO PEP
NO BARCELONA !!!
Barcelona el Flaco
2010-11-12 15:10
I matchen mot Ceuta fick även unge Sergi Roberto göra debut, en spelare som jag har noterat att många har inne på forumet har som favorit från B-laget. Ville därför dela med mig av en artikel från dagens upplaga av Sport där man går in på hur Sergi Roberto hamnade i La Masia från Nástics akademi.

För ungefär fem år sedan följde FC Barcelona sedan ett tid tillbaka en ung spelare från Nástics Infantil A och man beslutade sig för att skicka iväg Albert Benaiges, en ungdomstränare och scout, för att ta en närmare titt.

Benaiges jobbar idag som direktör inom akademin och var en av Andrés Iniestas första tränare när han kom till La Masia. Idag är de två väldigt goda vänner och Benaiges skrev även förorden till Iniestas bok.

Hur som helst, Benaiges begav sig till Tarragona för att bedöma om spelaren var tillräckligt bra för att ansluta sig till Barças akademi, men det visade sig att han istället fick upp ögonen för en annan spelare; Sergi Roberto. Sergi var alltså inte den spelaren som klubben scoutade från första början, utan det var en ren slump som han senare hamnade hos oss. Så kan det gå.

Barcelona el Flaco
2010-11-12 14:55
Läste nyss Bojans uttalande efter matchen mot Ceuta och han erkände att målet kom som en stor lättnad för honom och att kritiken som han har fått utstå den senaste tiden har gjort honom starkare. Han uppgav att han aldrig hade upplevt det här förrut, att få så pass mycket negativ kritik, och att det samtidigt fick honom att uppskatta sina närmsta och kära, i synnerhet hans föräldrar som alltid har stöttat honom.

Bojan visar dock även en självkritisk sida av sig själv när han påpekar att han är den föste som inte är nöjd med sig själv och berättar även om sin relation med Guardiola: "Jag har haft många samtal med Pep. Han har alltid gett mig sitt stöd, men det är samtidigt jag som måste vinna el místers tilltro och inte tvärtom. Han råder mig hela tiden att vara lugn och göra mitt jobb".

Känns som att Bojan hela tiden ger ut rätt signaler och visar rätt attityd. Får hoppas att det lossnar för honom nu efter målet mot Ceuta.

Slutligen så berättade Bojan att hans målgest var tillägnad till Jonathan dos Santos, som satt på bänken. De är uppenbarligen väldigt goda vänner och har alltid hjälpt varandra. "Han har alltid varit vid min sida", sade Bojan om mexikanen.
Barcelona Hyder
2010-11-12 14:52
el diablo

Låg på golvet en halvtimme för att du är så otroligt rolig tillika löjlig.

Tack för att du gjorde min dag.
Barcelona Villa#7
2010-11-12 13:44
el diablo

Det vi MÅSTE göra är att få bort medgångssupportrar som dig som vänder kappan efter vinden. När det går bra för Barcelona så ser jag knappt några kommentarer om att sparka Pep, men när det går lite sämre så ska han bort.

Jag kan förstå att man ger kritik till Pep när det går dåligt, men att vilja få bort honom från klubben är det roligaste jag har läst på länge.

När Pep kom till klubben så berättade han för alla att Ronaldinho och Deco inte längre skulle vara kvar här och det gjorde han helt rätt i. När man hellre festar och dricker än att vara med på träningar så fanns det bara en sak man kunde göra och det gjorde Pep.

Fundera på vad du skrev tidigare så ska du se att du kommer skratta åt det du med :)
Barcelona Barcadinho.
2010-11-12 13:39
Jaså du djävulen el diablo.

Det kunde vara lika skönt att slippa den skit som du brukar spridda här i forumet och helst för alltid.

Vilken smörja.
Annons: