/spanien/barcelona/forum/13803.aspx/spanien/barcelona/forum/13803.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-02 23:06
Jag missade Viasats Sportkarameller igårkväll. Jag skulle vilja se det i efterhand. Vart kan jag se det?
Barcelona Magicman
2011-01-02 23:03
Barcadinho.

Nej om man får rött kort i ligan och det är cup efter som i den här, då är man avstängd i cupen och spelar i ligan.
Barcelona Decinho
2011-01-02 23:00
Till er som misstror Bojans talang, länktips...

Visst, det här är inte igår men det är ändå föregående säsong och jag tycker klippet visar att han har en hel del potential i sig. Jag tror det handlar om speltid, självförtroende och som någon tidigare nämnde hans position. Bojan ska ligga längst fram som en spjutspets och leta ytor bakom backlinjen. Han är guld värd mot täta backlinjer då hans rörelser skapar väldigt mycket ytor, inte minst åt andra spelare. Men han ska helst inte ha bollen förräns spelet närmar sig straffområdet, helt enkalt för att han inte har tillräckligt med tikitaka-fötter.

Det får Pep helt enkelt ta och lära sig om han vill få ut max av Bojan, antingen så ändrar han Bojans position en aning så han blir mer killer-inriktad (som i slutet av förra säsongen) eller så får han köra stenhård passningsträning med grabben. Något av alternativen måste göras enligt mig om inte Bojans karriär ska stanna här. Men potential och målsinne... Herregud det har han!
ponta p
2011-01-02 22:53
Ni som dömer ut Bojan kan gå och lägga er. Han är 20 jävla år gammal. Hade man dömt ut alla då hade t.ex inte Iniesta lirat idag, Pique hade varit kvar i england, och Pedro hade inte heller lirat. Bojan är förmodligen den bästa målgöraren klubben producerat någonsin, han är född med förmågan att balja, sen att han inte riktigt har fysiken än är för att han är ung, det kommer.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-02 22:38
På tal om det röda kortet som José från Bilbao fått idag. Jag skrev tidigare att han kommer att missa cupmatchen mot oss, men jag tror att jag har fel. Han missar nog nästa liga match.
OT.
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-01-02 22:34
Okej, tack alla !
Barcelona Barcadinho.
2011-01-02 22:31
Bojan har inte imponerat på mig en enda gång (inhopp) den här säsongen. Det kan också handla om en långvarig svacka. Det känns lite som att han får speltid på grund av brist av andra alternativ att slänga in. Som t ex idag - det fanns ingen annan som kunde ersätta Messi.
Jag tror att Afellay kommer att "köra om" honom som första reserv för ett offensivt allternativt.
Jag hoppas verkligen att Pep ger holländaren en rättvis chans att visa sig. Och att Pep inte blir besviken efter typ en match och låter inte honom få flera chanser. Laget är viktigare än enskilda spelare och om Afellay kan tillföra mer då har jag inga problem med det att Bojan sitter mer på bänken.
Han som är bäst ska spela - så enkelt är det.

Thiago imponerade på mig återigen. Vi måste göra allt för att behålla honom i klubben. Varenda fotbolls älskare ser att han är något ovanlig. Det är inte säkert att han kommer att bli en världsspelare, men vi måste ge honom tid i flera år, innan vi drar negativa slutsatser (i fall ledningen känner sig tveksamma och tid pressade).

Jag har alltid tyckt att Alves spelar huvudlös. Alltid. Även när han var som bäst. Han är enormt viktigt för laget, men han spelar mer med hjärtat än huvud ganska ofta. Som tur har han många positiva egenskaper, med det finns saker som han kan göra bättre.

Byten som Pep gjorde var inte bra. Man byter inte mittbackar om det inte är helt nödvändigt. Mittbackarna är säkerhets pinnar för varje lag. Särskilt inte idag, när varken av de två ordinarier var med.
Gabi har gjort sitt tycker jag i vår klubb. Dags att hitta på en bättre ersättare till nästa säsong (Fontas eller från utanför). Han duger inte längre. Jag tar tom Caceres förre honom.

Spelet såg inte bra ut idag och vi kan tacka spelschemat för att vi inte fick en borta match idag. Vi skulle nog tappa poäng utanför CN med ett sånt spel.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-02 22:19
Nej tack, ingen Llorente till Madrid.
Barcelona Pep the King
2011-01-02 22:14
Rambla
Tyvärr Bojan är inte bra för Barca. Det ser man direkt. Kolla Pedro han tar klivet direkt. Han är KUNG!!
Delarocha
2011-01-02 22:11
rambla

Att inte diskutera andra spelares tillkortakommanden beror väl på att vi alla vet att Dani Alves håller högsta klass oftast men ibland slarvar, likaså andra spelare. Vi vet vad de flesta spelare kan och klarar av. Däremot var det längesen man blev imponerad av Bojan och han har inte visat upp speciellt mycket potential de senaste åren tyvärr. Nog därför folk är oroliga.

Skillnad på att underprestera match efter match mot att ha en dålig dag på jobbet som alla spelare kan ha.
Barcelona .Sami.
2011-01-02 22:09
Bojan är bra. Men jag har en stark känsla att Afellay kommer göra det bättre. Och Pep kommer satsa mer på Afellay än Bojan. Det är vad jag tror.

Bojan är en grym spelare. Men tyvärr inte för Barca. Hoppa inte på mig nu alla Bojan Fan:)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-01-02 22:06
C Ronaldo

Piqué kan medverka, han var avstängd idag och hans skada från landskampen ska vara okej.
Puyol kommer med 99% säkerhet inte bli spelklar.
Afellay blir "klar" i morgon då han kan registreras, återstår att se när han får spela sin första match.

Messi anlände Barca idag och eftersom han har en lång resa i kroppen anses han inte spelbar.
Barcelona Rambla~
2011-01-02 22:04
Messi återvände till Barcelona idag, så ja, han hade fått ett par extra dagars ledighet. Han har ju inte varit med på träningar i veckan inför kvällens match.

Afellay kan nog spela i cupmatchen för då lär han vara registrerad för cup och ligaspel. Piqué var avstängd i kväll, dessutom så har han haft lite skadeproblem. Han bör vara klar till cupmatchen. Puyol är det mer tveksamt om han hinner bli frisk till den matchen.
Barcelona koon
2011-01-02 22:03
Messi hade extra ledigt. Han kom tillbaka idag eller igår och fick därför heller inte spela. Messi och Affelay är med i CDR men Pique och Puyol är väl mer tveksamma. Vet iofs inte hur det ser ut med avstängningar.

Att sälja Bojan vore katastrof. Han kanske aldrig blir världens bästa men en grym backup utan tvekan. Och han kan fortfarande blomma ut.
En utlåning kanske?
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-01-02 21:59
Hej, kommer Piqué, Puyol, Messi och Affelay kunna vara med i copa del tey mot Bilbao ?
Och jag hörde att Messi hade fått extra ledighet men det kan ju inte stämma då han satt på lektaren.... eller ?

Ser att ni diskuterar Bojan och jag ska inte lägga mig i det men han är en exceptionell talang som helt klart kan bli en världsklassanfallare. Men han måste få mycket mer speltid så jag tycker faktiskt ni ska låna ut honom nästa säsong........
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-02 21:58
exakt, jag värderar inte Bojan lika högt som Thiago. Jag undrar om Bojan kommer vara en framtida startspelare i Barca. Det KAN hända, han är fortfarande ung och har stor potential... men är känns, precis som Hetfield säger, inte lika lovande som vissa andra talanger.
Därmed inte sagt att jag tycker man ska sälja honom. Jag hoppas att han stannar kvar i truppen och utvecklas till en riktigt bra truppspelare. För det duger han till. Så pass mycket kvalitet har han defintivt och med åren lär han bli ännu bättre.Dessutom har han ett stort barcahjärta, sätter laget främst och accepterar att inte vara nummer ett.
Barcelona Rambla~
2011-01-02 21:52
Hetfield

Du missar min poäng. Visst kan man prata om det, jag påstår inte annat. Problemet som jag ser det är att det verkar vara det viktigaste en del tar med sig efter dåliga matcher av Barcelona. I kväll tex, varför intre diskutera mycket annat som inte var bra? Varför klarar tex inte Alves av att slå en enkel bredsida in i mitten när 3 spelare på rad kommer fria i en omställning? Varför inte diskutera hur det kommer sig att laget somnar in efter 2-0? Varför stänger inte Pep matchen istället för att göra sina märkliga byten? Osv osv...Bojan är inte ett så stort dilemma som jag ser det. Han duger som truppspelare enligt mig.
Barcelona koon
2011-01-02 21:49
LaSagradaFamília

Hur kommer det sig att barcelona.cat har andra uppgifter?
Delarocha
2011-01-02 21:48
fel
Barcelona Ordem e Progresso
2011-01-02 21:46
Delarocha

Och därför förtjänar han sitt namn! ;)
Barcelona LaSagradaFamília
2011-01-02 21:45
Bojan passar inte riktigt in i spelsystemet, han är riktigt bra mest när han får ligga på lur och löpa på långbollar. Egentligen borde han vara klart bättre som ytter än som striker, men han vågar ju inte utmana...
Delarocha
2011-01-02 21:44
Essieneqsue

Tja, El fenomeno lyckades ju med 40 mål på en säsong för oss som 20 åring...
Barcelona Essienesque
2011-01-02 21:43
Förstår inte varför alla här förväntar sig att Bojan ska vara en superstjärna eller något. Han är 20 år, och har varit en truppspelare i Barca i tre och ett halv år! Gjort 38 a-lags mål, skulle gärna vilja se en lista på 20 åringar som lyckats skrapa ihop 38 a-lags mål. Gissar på att det är en rätt kort lista.

En liten jämförelse med Pedro, så ska det nämnas att Pedro i Bojans ålder lyckades skrapa ihop 10 mål i Segunda B för Barca B. Totalt 14 matcher och 0 mål blev det för honom i a-laget. Så lugna ner er alla...
Barcelona LaSagradaFamília
2011-01-02 21:41
Båda ligger på 549, det fanns att läsa en hel del om det på sidan för någon dag sedan
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-02 21:39
Delarocha & Mojito

Tack för lite klarare tankar om saken. Jag är så trött på folk som tror att Bojans bajs luktar godare än resten, om han är dålig så är han dålig. Jag gillar grabben, men faktum är att hans utveckling har stannat, sen om man vill se det eller inte, det är upptill var och en.

Jag försöker komma med argument till det jag säger istället för att klanka ner honom.
Delarocha
2011-01-02 21:37
Hetfield

20 år är väl inte längre så ung tyvärr. Visst, det finns spelre som blommar ut sent men jag är ytterst skeptisk till Bojan. Tyvärr.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-01-02 21:37
Dilemmat för Bojan är egentligen att han är en striker och inte passar in i spelsystemet.
Det är när våra "riktiga" 9:or varit skadade eller ur form som han presterat som bäst. Jag tror han känner sig lite vilsen utanför boxen och är missanpassad i Barcas delvis nya system med en falsk nr 9.

Han är en duglig dribbler, har hyfsad speed men ett si sådär passningsspel.
Hans styrka ligger i målskyttet och att hitta ytor i straffområdet, inte i att vara delaktig i tiki-taka spelet.
Det är också därför han inte syns så mycket som t ex Thiago.

Personligen tror jag aldrig Bojan kommer få det där riktiga genombrottet i Barca, men jag hoppas att han kan bli en supersub och en nyttig truppspelare.
Klubben verkar tro på honom med tanke på hans nya kontrakt, men jag tror också att symbolvärdet är viktigare i detta än själva spelaren.

ang matchen;
verkade som att alla hade gröt i stället för krut i skorna idag.
Men det är inte mot Levante vi ska vara i form, så det är faktiskt helt okej.

edit stavfel.
Atlético Almer/skribent för Åtvidabergs FF
2011-01-02 21:36
Barca vinner ikväll utan att imponera får man säga. Lite stillbilder finns på min blogg för er som är intresserade. Följ länken
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-02 21:35
Rambla

Vilken utveckling? Om han utvecklades så hade jag väl aldrig klagat till att börja med. På vilket sätt överdriver jag? Han byts ut runt 70 minuten mot LEVANTE när man leder, det säger väl en hel del om hans match. Sen att Thiago gör mer under 10-20 minuter säger väl en hel del om utveckling.

Men fine, man kan gräva huvudet under marken och aldrig prata om det, fine by me.
Barcelona Rambla~
2011-01-02 21:27
Hetfield

Varför bara inte låta honom vara och utvecklas ifred? Behöver man bli så upprörd över att han inte gör det där stora genombrottet? Är han verkligen så usel som du får honom att vara? Jag tycker du överdriver en hel del och det ältas om det i stort sett efter varenda match.

Om 2-3 säsonger när han fortfarande är lika "usel", låt han då bara lämna klubben.
Annons: