/spanien/barcelona/forum/13794.aspx/spanien/barcelona/forum/13794.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-11-30 22:55
kolla länktips

Mourinho efter 5-0 hahaha :)
Barcelonistas
2010-11-30 22:53
Barca Barca

" real som vi slog i 2-6 var då ur form"

är du go eller? real hade fan 15 raka vinster till de el clasicot dom var i strålande form. men mot oss haed dom inget att komma me mot dena upplaga av barca ett utav tidernas bästa lag!
adil,
2010-11-30 22:51
Delarocha

Nope, det finns ingen punkt i startelvan som inte är världsklass. Jag tycker till och med vi är bättre än när vi slog United som du nämnde. Främst p.g.a. två saker. Sergio Busquets är bättre än vad Yaya Toure var, och David Villa är bättre än Samuel Eto'o. Jag kan bara konstatera det. David Villa är en klass ovanför lejonet, det märks i allt han gör.
Barcelona Barca Barca
2010-11-30 22:50
el Flaco// Svårt o svara på, men eftersom gårdagens match fortfarande sitter i magen o lyckan så måste man ändå säga att gårdagens match känndes mycket skönare än 2-6 vinsten. Lägg där till att Mourinho blev krossad, ett obesegrad real ,real som vi slog i 2-6 var då "ur form" och igår lyckades vi spela ut dom från min 1 till minut 93. Kollar man på 2-6 matchen så hade real några bra chanser innan vi totalt vände på matchen.
Barcelona Klint
2010-11-30 22:49
el Flaco

Helt klart gårdagens match. Även om 2-6 på Bernabéu var sjukt fanns det ändå några chanser för Real Madrid då de dessutom mäktade med att göra två mål. Igår var det överkörning från Iturralde blåste igång matchen tills dess att han blåste av densamma.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-11-30 22:48
Tycker personligen att vi spelade bättre igår än 2-6 matchen, men att göra 6 mål på Bernabeu kändes otroligt skönt. Så mitt svar är nog 2-6 segern!
Barcelona el Flaco
2010-11-30 22:44
Xavi sade idag under presskonferensen att han tycker att matchen igår var bättre än 2-6 segern för två säsonger sedan. Vad tycker ni? Vilken av dessa två episka matcher anser ni vara den bättre?
Barcelona thiago alcantara
2010-11-30 22:44
finns dt nån clipp,,,, bild som visar henry eto o grabbarna när de vad på plats i matchen
isåfall länka
e bara nyfiken
AndreD
2010-11-30 22:29
Puyol: "Punch Ramos? I have a good relationship with him. It's already forgotten: what happens on the pitch stays on the pitch."

FcB - I Motgång Och Framgång!

Epic co-sign. Har gått och tänkt på det hela dagen. Är det på riktigt? Fem-Noll, 5-0. Kan inte fatta det.

Delarocha

Reaktionen efteråt slår ju allt :D
Barcelona haeger
2010-11-30 22:20
Barcelonistas

Vi får han snarare i vinter, inte till nästa säsong.
Delarocha
2010-11-30 22:19
Är bara tvungen att länka den här. Min favoritspelare i Real Gago visar hur presspel fungerar.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-11-30 22:15
Grabbar kan fortfarande inte fatta detta...
Barcelonistas
2010-11-30 22:15
Delarocha

aa den finalen var vi helt överlägsna och vi kunde vunnit med 3,4-0. Även inter på camp nou 2-0 utan Messi och ibra är en match att minnas.

vi får även afelay (stavning) till nästa säsong ska bli intressant o se vad han kan prestera.
http://www.youtube.com/watch?v=Rnf-zlGDbAY
2010-11-30 22:10
Hehehehe va heter kommentaren..

Vid 4-0 målet: Real Madrid stretch out like spandex on Miami Beach, and Casillias is left naked hahahahaha
Barcelona AzizWaysi
2010-11-30 22:09
Från och med nu kallar vi Guardiola för The Special five!
Delarocha
2010-11-30 22:06
Barcelonistas

Truppen, och då framförallt vår startelva går inte direkt av för hackor. Frågan är om det finns någon punkt vi inte har världsklass på och som ens kan tänkas ersättas eller förstärkas. Jag menar på att vi har världens bästa startelva.

Även om inte resultatet var fantastiskt tycker jag CL-finalen mot United kan vara värd att nämna. Från och med Eto'os ledningsmål var Barcelona helt fantastiska.
Barcelonistas
2010-11-30 22:03
Matchen igår var kanske den bästa av Barca finns några såna matcher vi gjort.

Barcelona 4-0 Bayern - detta resultat efter bara första 45 min!

5-1 matchen mot lyon den första halvleken är det bästa ett fotbollslag någonsin presterat.

Barcelona 4-1 Arsenal, messi,messi,messi,messi!

2-6 matchen på bernabeu .

Men Barca är i samma nivå som trippel säsongen nu, otroligt tränare guardiola!
Atlético addeh
2010-11-30 21:52
Hyder

Det har jag faktiskt ingen koll på, men vi kan ju alltid hoppas. Pepe eller inte så kommer Madrids backlinje vara en smula försämrad mot Valencia. En stor smula.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-30 21:52
Mourinho - The Special Five
Barcelona el Flaco
2010-11-30 21:48
Hyder/

Lol. Josep Maria Pous transmissioner är legendariska. På samma nivå som Puyal. Tack för att du hittade kommentatorerna från RAC1. Hade själv letat efter den hela dagen utan framgång.
Barcelona kallesiete
2010-11-30 21:46
Tycker för övrigt att madrid-supportrarna snart får bestämma sig. Är vi beroende av Messi eller är han så mycket bättre än Ronaldo som han visade igår?

För är vi beroende av honom så är det ju Messi - Real (Ronaldo) 5-0 igår vilket betyder att han är ofantligt mycket bättre.
Delarocha
2010-11-30 21:44
Spännande att Ronaldo får 3 i betyg av Reals red. Inga krav på vad jag trodde var världens bästa spelare enligt dem själva?

Hade gett samtliga i Barcelona 0 i betyg om vi fick spö på det här sättet av Real. Men dem har väl ingen heder i kroppen och har Ronaldo två frisparkar på mål i samma match är det värt en trea.
Atlético addeh
2010-11-30 21:40
Hyder

Haha! Redan en klassiker. José ñam, ñam, ñam, ñam, ñam, ñaaaam! ;)
Barcelona kallesiete
2010-11-30 21:40
Har sett matchen i repris 3 gånger nu. Det blir aldrig gammalt.
Vilken match, perfektion!
Barcelona Katalanska.nr.9
2010-11-30 21:39
Henrik Goitom twittrade igår " Real Madrid, I know how you feel. Believe me I do. You just want the game to finish."

PS Ett utomordentligt bildgalleri i länktips (från gårdagen)
Barcelona Hyder
2010-11-30 21:37
addeh

Pepe är väll också borta? Han riskerade avstängning mot Bilbao vid ett gult kort men fick det aldrig. Men han blev varnand när han drog i Messí. Då är ju bara Marcelo kvar av den ordinarie backlinjen och det är ingen man hänger i julgranen i första hand om man säger så. Samtidigt är Valenica i en ruskigt bra form, hoppas på minst en poäng för dem i alla fall.
Barcelona >The Reporter<
2010-11-30 21:37
Atlético addeh
2010-11-30 21:28
Även om Ramos får flera matcher avstängning, vilket han borde få men förmodligen inte kommer, så missar han mötet med Valencia nästa helg. Dessutom är Carvalho också avstängd den matchen, om nu inte Madrid lyckas överklaga hans gula kort.

Real Madrid med två viktiga försvarsstrateger borta kommer bara gynna Valencia. Vågar man hoppas att Los Che snor med sig lite poäng från Bernabéu?

Barcelona Dani Alves=The King
2010-11-30 21:28
1.70-ligan //

Hahaha klockrent, undrar villka de köper nu??
Eller vem som vill gå till den klubben som just nu inte bara är dåliga. Utan de skämmer ut sig i pressen och på planen. Visst finns de undantag som Xabi Alonso men han spelar under en äcklig tränare och blir då tyvär beordrad att göra äckliga saker som mot ajax.
Barcelona Hyder
2010-11-30 21:27
Jag har inte sett någon lägga upp målen från igår med våra favoriter från RAC1 som kommentatorer så jag gör det nu.

Låt oss säga så här: det var länge sen jag skrattade så mycket som jag gjorde under 3:02 och 4:10. Lycka och komik på hög jävla nivå.

José! ñam, ñam, ñam,? ñam, ñam!

Herregud vad driftigt sagt!
Annons: