/spanien/barcelona/forum/13793.aspx/spanien/barcelona/forum/13793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
PedroRodriguez
2010-11-17 21:25
Kan säga att Barca och Real INTE KAN mötas i åttondelen.

1) Båda kommer att vinna sina grupper och är tvungna att möta ett 2a seedat lag.
2) Även ifall någon av dom kommer 1a resp 2a kan dom ändå inte mötas då bägge är från Spanien.
Barcelona .Sami.
2010-11-17 21:25
Man längtar juh till 22.00. Portugal Vs Spanien!
Atlético addeh
2010-11-17 21:23
Även Real Betis och Levante måste anses som enkla lottningar, där vi åtminstone i första mötet kan lufta några av våra talanger. Om vi skulle lottas mot ett riktigt bra lag vore det intressant att se Peps laguttagningar, om han skulle fortsätta spela med ynglingarna eller ställa upp med bästa möjliga lag.
Barcelona Rambla~
2010-11-17 21:22
Oj oj, England utspelade av Frankrike så här långt på Wembley. Benzema 1-0 efter fint väggspel med Malouda.
Barcelona DM1982
2010-11-17 21:21
Snyggt mål av Frankrike mot England, Benzema nätar.
Barcelona el Maestro!
2010-11-17 21:17
Jag har en stark känsla av att Real Madrid och Barca kommer att mötas flera gångar än de två el Clasicon i ligan. Kan det vara i Champions League eller i Copan? Jag har ingen kula men det är bara en känsla. Mourinho brukar ju som bekant av någon konstig anledning lottas mot Barca.
Barcelona ElTriplete
2010-11-17 21:14
AndreD

Haha så får de åka ut i åttondelen! :D
AndreD
2010-11-17 21:11
Kan man få Real i lottningen? Det hade varit nice. Vinna fyra El Clasico på en säsong hade suttit

Skämt åsido. Man hoppas såklart på Córdoba där man kan matcha talangerna. En till match för Sergi Roberto hade verkligen inte skadat. Nu har han chansen att visa upp sig.
PedroRodriguez
2010-11-17 21:07
Jax12

Vettefan om nån kanal visar den men annars så finns alltid Veetle på myp2p som inte alltid visar men när den väl gör det så är det TV kvalité.
Barcelona Jax12
2010-11-17 21:02
Någon som vet om någon kanal visar Portugal-Spanien? Tacksam för svar!
PedroRodriguez
2010-11-17 21:00
Japp Córdoba hade varit mest bekvämt då man kan lira med reserverna. Får man ex. At Madrid så är man tvungen att lira med A-lag och riskerar skador.
Barcelona ElTriplete
2010-11-17 20:56
Här är lagen kvar i Copa del Rey inför lottningen imorgon:

Barcelona
Real Madrid
Valencia
Sevilla
Mallorca
Getafe
Villareal
Athletic Bilbao
Atletico Madrid
Deportivo la Coruña
Espanyol
Almeria
Málaga
Levante
Betis
Córdoba

Jag vet att man inte skall underskatta något lag men Córdoba har varit sjukt gynnsamt för oss, hoppas på det bästa. Trots att jag hoppas på just detta laget betyder det inteatt de är dåliga, de kan verkligen bjuda upp till dans.
PedroRodriguez
2010-11-17 20:55
AndreD

Tro fan att Di Maria bänkar Pastore i dagsläget iaf. Och Pastore är en mittfältare central medans Di Maria är en renodlad ytter.
Barcelona Delofeu
2010-11-17 20:55
tack Pep länk till Holland någon vill se Afellay ; )
Real Madrid Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)
2010-11-17 20:54
Addeh | Hetfeild

Vill inte starta onödigt tjafs, men ni har fel om Gago. Gago är ett missförstått geni, hans talang går inte att missa. Mourinho, J.Ramos, Capello, Pellegrini och Shuster har alla sett hans talang även Maradona(som av en anledning petade honom ur vm) och Batista har tagit ut honom varje landskamp han varit frisk. Så nej han är ingen skoputsare.

Andre D

Nej jag skämtar inte. Di Maria kommer hur som helst spela. Han har spelat där det senaste året och han har gjort det bra. Oavsett system så kommer Di Marias gå före Pastore. Pastores plats hänger på Tevez motivation, dvs löst.
AndreD
2010-11-17 20:51
Stream Sverige-Tyskland.
Atlético addeh
2010-11-17 20:50
ElTriplete

Det var dock inte min mening att låta som ett as, ber om ursäkt om det uppfattades så. Skämtet gick inte in hos mig, men jag tror inte det är någon omöjlighet att Zanetti håller på till 2014, om han blir uttagen till VM är en annan femma...
Barcelona el Grande Pep
2010-11-17 20:48
Delofeu

Ojj, glömde länka. Men här har du ytterligare info.
AndreD
2010-11-17 20:47
Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)

Menar du allvar att Di Maria kommer bänka Pastore? Tillåt mig att dö av flabb och återuppstå, för att dö av flabb igen.
Barcelona Delofeu
2010-11-17 20:43
El grande Pep har du mer info om turneringen det låter riktigt kul jag älskar att se ungdomar födas ; ) och bli riktiga stjärnor
Barcelona ElTriplete
2010-11-17 20:40
addeh

Jag menade inte att du hade Zanetti där och att du borde ta bort honom, utan skämtade om att han kanske kan spela VM 2014 (men inte sannolikt). Och ja, trevligt med sån attityd. "Läs om, läs rätt."
Barcelona el Grande Pep
2010-11-17 20:38
Barcas Juvenil A ska delta i en tunering där Arsenals U-18 också kommer delta i som heter i Dr. Pepper Dallas Cup. Kommer bli riktigt kul och se vilka som vinner den.

Vi kommer förhoppningsvis spela med Rafa och Deoulufe.
Atlético addeh
2010-11-17 20:36
ElTriplete

Ursäkta men vad har Zanetti med det jag skrev att göra? Läs om, läs rätt.

Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)

Precis, det fullständigt kryllar av argentinska talanger som med lite slipning och en bra tränare skulle kunna bli ett fantastiskt lag i VM 2014. Måste dock hålla med Hetfield angående Gago, han är verkligen riktigt dålig, men skoputsade eller gräsklippare kanske skulle passa honom bättre.
Barcelona Delofeu
2010-11-17 20:36
någon som har stream till Hollandsmatchen ?
Barcelona GDS-17
2010-11-17 20:28
AzizWaysi

Han är fantastisk. Som jag tror det så har inget mål av dessa 21 kommit från straff, stämmer det? En sak till, vet du hur många assist han har gjort denna säsong?
Barcelona Khazal
2010-11-17 20:27
Såg att vissa nämnde Lavezzi här. Måste bara säga att jag inte har sett honom så mycket, men av det jag sett så är han fantastisk, han känns bara så otroligt jobbig att ha som motståndare. Hade gärna sett honom i Barca om vi inte hade värvat Afellay.
Barcelona AzizWaysi
2010-11-17 20:22
GDS-17

Yes.
Han har gjort 21 mål den här säsongen, om man räknar med kvällens mål och den han gjorde mot Spanien!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-17 20:21
Hetfield,

Jag erkänner att Afellay är en liten favorit hos mig, men oavsett hade jag ändå valt honom före Lavezzi i Barca.

Varför?
1.) Afellay är 10cm längre än argentinaren. Det finns redan gott om lirare på 17 i Barca, plus ett gäng till som är påväg upp från Barca B.
2.) Det snackas om att Afellay är en avlastare för Iniesta osv, och visst det kan han också agera. Men jag ser honom lite som en ny Henry. Ungefär lika lång, snabb som satan och dessutom besitter han ett bra skott som han kan avlossa utanför straffområdet. Han kan göra långa rusher längs kanten och dessutom hävda sig lite i luftrummet.

Jag hoppas Pep tänker i samma banor och använder Afellay på det sättet, i första hand. För är det något jag saknar i dagens Barca så är det än Henry i trippelårets form. T.o.m mer än vad jag saknar Etoo..
Barcelona el Grande Pep
2010-11-17 20:21
Rambla

David Luiz och Pique ihop skulle vara grymt. Men en dröm är att se Thiago Silva ihop med Pique. Men som sagt så skulle jag verkligen inte tacka nej till Luiz.
Real Madrid Leo.Leandersson=Madridistas
2010-11-17 20:20
ok tack för svaret :) hoppas det blir en bra lottning för oss madrid och er :)
Annons: