/spanien/barcelona/forum/13788.aspx/spanien/barcelona/forum/13788.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-20 18:24
Barcelonistas//

Jo, men jag tänker på om man tycker det blir lite för riskabelt med Fontás som ersättare till Gerard Piqué, så kan man ju alltid spela med både Mascherano och Sergio. Jag föredrar det med tanke på att det bara är tre poäng som gäller idag. Vanligtvis är en av de stora anledningarna till att jag gillar att hålla på Barcelona att de förmodligen spelar den allra bästa fotbollen i världen, men ikväll anser jag att det är såpass viktigt att vinna för att inte Real ska dra ifrån ordentligt vid en El Clasico-vinst att jag inte blir speciellt ledsen om man gnetar till sig en seger istället för att vara beroende av att spela vackert.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-20 18:15
Ja, kör med den vanliga startelvan. förutom att Fontas ersätter Pique. Jag tror Fontas sköter det bra, särskilt med Puyol brevid sig.
Barcelonistas
2010-11-20 18:13
L.A.M Nr 10

Jag tycker vi ska köra så offensivt som de går. allså kör vi med bara 1 defensiv mittfältare. flyttar vi upp iniesta på vänsterkanten tappar vi mycket, inte för att han är dålig på vänstern men han är så mycket bättre på mitten tillsammans med xavi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-20 18:03
I PL så är Chelsea och förblir ett tråkigt lag som parkerar rymdskepp framför sitt mål. Arsenal hatar jag för alla kaxiga supportrar här på svenskafans som försöker skydda Cesc bäst de kan, plus att Wenger har en massa gamar utanför La Masia.
Manchester United är ett lag man inte direkt känner någonting för. Liverpool har jag dock alltid gillat. Mycket för publiken, plus att både Torres och Gerrad är två av mina favoritspelare.

Nu till matchen:
Om Pep startar med Piqué blir jag galen. Den risken är inte värd att ta. Som det har snackats om så har Piqué varit en stor skillnad mellan vinst och förlust de senaste klassikerna, och det är oerhört viktigt att han står redo på planen nästa vecka på Camp Nou. Och som om det inte var nog så är mittbacken mer kortglad än de spanska domarna, och det säger en hel del...
Äh, starta med Fontás istället. Om man är rädd för att förlora kan man ju alltid spela med dubbelpivoté, med både Masken och Sergio. Så här skulle en startelva kunna se ut:
Valdés;
Alves, Puyol, Fontás, Maxwell;
Xavi, Sergio, Mascherano;
Messi, Villa, Iniesta

På planen så skulle det mer se ut som en 4-2-3-1-uppställning, där de två defensiva mittfältarna tar, just det, fullt defensivt ansvar. Xavi som playmaker medan Iniesta och Messi har fria roller. Ytterbackarna sköter kanterna.
Sedan har vi Villa som en glödhet striker, förhoppningsvis blir det ett par mål.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-20 18:01
Hehe, på tal om något annat. Kolla länkips. Inte den Guardiola vi är vana att se.
Barcelona ElTriplete
2010-11-20 18:00
Nu överdriver ni, bara för att svenska median försöker vinkla till att Zlatan är snällast och bäst behöver ni inte komma med att han är sämst och en dålig person. Han är en bra människa, men attitydproblem har han alltid haft, han är fortfarande den där lilla kaxiga förortsungen.
Barcelonistas
2010-11-20 17:55
el Grande pep,

de kallas avundsjuka vi alla skådar ett utav tidernas bästa lag, som blev det första med att vinna 6/6 titlar på en säsong, inte bara att vi vann titlarna heller utan på sättet vi gjorde det på. Vi var helt överlägsna i samtliga turneringar La liga,Champions,Cdr.

Sen när barca har vunnit allt så kollar dom tillbacka på sitt eget lag o ser att dom suger häst.
Barcelona el Grande Pep
2010-11-20 17:54
Messidinho_10

Kanske uttryckte mig fel när jag skrev Europas mest hatade klubb. Men om du ser vad jag skrivit så förstår du hur jag menar.
Barcelona westinho
2010-11-20 17:54
Är verkligen Timrå - Brynäs viktigare än Almería - Barcelona? Trött på canal plus nu...
Barcelona el Grande Pep
2010-11-20 17:52
Hetfield

Dem får älska honom om dem vill men Sverige har vänt nästan varenda klubbs supportrar mot oss enbart för Zlatan. Som jag skrev förut så blir man påverkad för man bor i Sverige.

Men som Pep sagt tidigare. " Vi har inte bara bra spelare i vårt lag utan också bra människor"

Därför passade inte Zlatan in i laget.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-20 17:50
el Grande Pep,

Jo, jag vet hur mycket skit som kastas mot Barca på Arsenals forum.. därför har faktiskt mina sympatier för klubben försvunnit lite granna. Men jag försöker skilja på dem och Arsenal som klubb. För den har jag inget emot och tycker det vore kul om deras långsiktiga plan någon gång ger resultat, så att säga :)
Annars är det väl United man helst ser vinner. Bara inte det blir Chelsea eller City känner jag, haha.

Det känns som Roma har mer hjärta än de övriga Italienska topplagen. Därav mina sympatisier för Rom-klubben :)

Men som du är inne på lite, så handlar det egentligen snarare om vilka klubbar man avskyr. För då finns det bara ett par klubbar kvar som man gärna ser vinner.. inte för att man håller på dom , utan för att man inte unnar de andra lagen framgång :P
Barcelonistas
2010-11-20 17:49
näsan kommer aldrig vinna champions, jag kan lova er alla att om vi hade haft eto/villa istället för ibra centralt så hade vi spelat cl final föra säsongen. Sen att vi fick åka buss till milano inför en cl semifinal herregud vilken otur.

Det är dom sämsta förutsättningar inför en sån viktig match.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-20 17:49
el Grande Pep

Hehe din skojare påstår du att vi skulle vara den mest hatade klubben eller??
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-20 17:47
Låt mig få se: England hatar Zlatan. Italien hatar Zlatan (förutom Milan då). Spanien hatar Zlatan.

Så vem bryr sig om Sverige älskar Zlatan?
Barcelona el Grande Pep
2010-11-20 17:45
Som ni skriver så är det Aftonbladet som gjort det mesta. Men eftersom vi bor i Sverige så blir vi påverkade rejält. Jag hatar verkligen Arsenal fansen som bor i Sverige. Sen vet jag inte hur dem är i England.

Men det är jävligt tråkigt att alla är helt plöstligt emot oss. Men vinner vi CL i år så kommer Ibra få se. Först Inter och sen Barca. Då är han jävligt misslyckad.
Barcelona el Grande Pep
2010-11-20 17:41
1.70-ligan.

Förstår hur du tänker men för mig handlar det om att inte se de lag som hatar barca ska vinna. Om du läser Arsenals forum ska du bara se vad mycket skit dem skriver om barca. Avskyr faktiskt den klubben och resten av de andra klubbarna i PL är köplag. Därför finns bara United kvar :) sen i Serie A så är det Milan för Ronaldinhos tid i Barca. Milan och Barca har dessutom bra relation med varann.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-20 17:41
el Grande Pep

Sen när blev Barcelona mest hatad i Europa pga. Zlatan? Det är BARA i Sverige folk inte i sina vildaste fantasier kan förstå att Zlatan kan vara för liten för vissa saker. Barcelona har sparkat ut spelare som Maradona, Schuster, Ronaldinho och Deco innan. Zlatan har en bit upp till dessa spelare. Han är inte ens i närheten av deras storhet i fotbollshistorien.

Folk i Sverige är blinda och ser inte Zlatans brister. Zlatan är en av Europas mest hatade spelare, och det är han pga. sin usla personlighet.
Canaletes
2010-11-20 17:40
el Grande Pep

"Om ni har märkt den senaste tiden så är vi kanske de mest hatade laget i Europa just nu pga. Zlatan affären och hur pep har uppfört sig. Jag tror att de lagen som är emot oss är bara avundsjuka på vad vi uppnått senaste tiden"

Kan hålla med. Men främsta orsaken número 1 är Aftonbladet utan tvekan.
Alla jävla hatartiklar dem har gjort och hur dem vridit o vänt varenda jävla uttalande stör mig som faan!!
Senaste exemplet igår...
Barcelonistas
2010-11-20 17:39
El Grande Pep

Man United i Pl utan tvekan de är en bra klubb som gillar att använda egna produkter och som har en bra ryggrad i laget(Men även arsenal för deras fotboll. I serie A är det svårt men hoppas att en utav milan o inter vinner ligan för ronaldinho och eto spelar där.

Klubbar jag hatar Real för den arogans de finns i klubben och hos madridfans och för att de är rent ut sakt en smutsig klubb som har haft en diktator en gång i tiden som hjälp dom vinna titlar.

Sen chelsea med sin underbara fotboll en uppställning med 1 anfallare och 9 backar... sen att dommarna i pl och champions går på anelkas och drogbas filmningar får en att spy.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-20 17:38
el Grande Pep,

Egentligen bryr jag mig bara om Barca utomlands, men det hade varit kul om Roma vann Serie A. I PL gillar jag faktiskt Arsenal före de andra topplagen, då jag tycker de har varit lite underdogs i flera år. Vore skoj med en ny segarare, men då får de inte göra som de gjorde tidigare idag ;)

Men som sagt, jag bryr mig egentligen inte. Brukar endast följa de ligorna för att se lite bra fotboll utan att behova vara det minsta nervös. Barcelona och Elfsborg är de enda lagen jag stödjer.
Barcelona el Flaco
2010-11-20 17:35
Frodo/

Läste i en intervju några månader innan valet att Migueli hade tidigare en roll inom klubben, men sen när Laporta vann presidentvalet 2003 fick den forne mittbacken lämna och enligt Migueli blev han aldrig förvarnad att hans tjänster inte längre skulle behövas och att ingen sade åt honom att han skulle få sluta. Han ansåg att han blev behandlad som en nobody, därav missnöjet med Laporta. Om Cruyff däremot sade han inget illa.

Tror dock inte att Migueli har fått en position inom klubben idag av Rosell bara för att han är anti-Laporta. Tror snarare så att Rosell vill omge sig av gamla Barçaprofiler, dels för att de är veteraner som har mycket kunskap om hur klubben fungerar när det gäller fotbollen och han vill ta del av det och kanske dels för att det är en populistisk grej att göra. Äldre culés tycker kanske om att se deras idoler än idag uppskattas av klubben.
Barcelona el Grande Pep
2010-11-20 17:27
Har en fråga till er. Det kanske inte hör ihop med barca men jag undrar vilka ni föredrar att vinna PL och Serie A. Jag tycker det är en intressant fråga pga att om man är fotbollsfantast och älskar sporten så följer man många ligor precis som jag gör. Därför är det skönt och veta vad dem andra barca supportrarna som följer andra ligor tycker vilka som ska vinna ligan.

Jag föredrar United i PL och Milan i Serie A för att dem är lagen som är mest likt oss i England respektive Italien. Båda gillar att använda egna produkter och man måste uppföra sig på ett speciellt sätt annars kan kickas man ut från klubben. Så är det i United och Milan. Tycker att klubbar som Arsenal,Chelsea,Inter är vidriga.

Om ni har märkt den senaste tiden så är vi kanske de mest hatade laget i Europa just nu pga. Zlatan affären och hur pep har uppfört sig. Jag tror att de lagen som är emot oss är bara avundsjuka på vad vi uppnått senaste tiden och de ända klubbarna jag tycker inte är på oss är United och Milan. Skönt och skriva av sig lite.

När jag läste igenom vad jag skrivit så kanske det hade något med barca och göra ändå.

VISCA BARCA
Barcelona Frodo
2010-11-20 17:19
Någon som vet vad Miguelis beef med Cryuff och Laporta är? Så som jag har förstått det har han en position hos Rosell bara för att han är anti-Laporta/Cryuff.
Barcelona Frodo
2010-11-20 17:16
Barcelonito

Goitom är en sopa som snubblar in 2-3 mål per säsong. Han lider av storhetsvansinne trots att han uträttat väldigt lite på fotbollsplanen. Det får en att undra hur Messi lyckas hålla fötterna på jorden trots att dominerar säsong efter säsong.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-20 17:10
Goitom, vad är hans problem? Killen gör 4-5 mål per säsong i spanska ligan som enligt honom "inte är en försvarsliga" och gnäller ändå att han borde vara i landslaget och hotar med att byta landslag om han inte får chansen. Hahaha, snacka om att skjuta sig själv i foten. Förvirrad människa!

Då gnäller han på Messi som gör ungefär 50 mål på nationell och internationell nivå.
Barcelonistas
2010-11-20 17:09
Pique

Fan va soft har själv aldrig varit på ett el clasico men de är drömmen.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-20 17:07
Hetfield,

Haha eller hur! Visst, Real har lyckats köpa ihop sig ett bättre klag på sistone. Men att sälja tre spelare som Robben, Sneijder och van der Vaart ... det måste svida enormt för Florentino nu, när han ser hur bra de blev så fort de fick lämna Madrid.

Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-20 17:01
Meddelandet
Barcelona Messidinho_10
2010-11-20 16:55
Typiskt ManU tar ledningen precis innan halvtid :/
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-20 16:55
En till sak, har ni märkt att varje gång Real Madrid blir av med en holländare så gör holländaren braksuccé när han försvinner? Först var det Sneijder och Robben, nu är det Van Der Vaart som gör succé i Tottenham.

Suck..när ska de lära sig :P
Annons: