/spanien/barcelona/forum/13783.aspx/spanien/barcelona/forum/13783.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-11-18 13:43
Vad märkligt. Marca skriver att Barça och Real Madrid kan mötas i en eventuell final, men enligt deras eget "träd" så kan vi endast ställas mot varandra i en semifinal.
Länktips: www.marca.com/
Barcelona el Flaco
2010-11-18 13:39
FC Barcelona en Mi Corazón/

Ska kanske tillägga att jag är också lite orolig att man fortfarande håller på att förhandla när det bara är någon vecka kvar till el Clásico. Hade helst se att man kommer överens och går vidare så att Dani Alves kan fokusera fullt ut på de kommande viktiga matcherna. I dagens marknad finns det ingen bättre lämpad högerback för laget. Vi får väl hoppas att det som tidningarna skrev om att det erbjudandet som klubben erbjöd för två dagar sen inte är den sista.
Barcelona Jax12
2010-11-18 13:39
Vilka kan ställas mot Real i en eventuell kvartsfinal? Någon som följt lottningen!?
Barcelona DM1982
2010-11-18 13:34
När det gäller cupen vidhåller jag det jag skrev innan; satsa inte på den utan låt ungdomarna spela. Vi har inte en trupp för att satsa på alla fronter, cupen bör bortprioriteras direkt. Bra att vi fick Bilbao, ungdomarna kan få bra matchning och det är inte hela världen om de förlorar.

Kontraktet med Alves kommer lösa sig, det är jag helt säker på. Tror att den nya ledningen vill visa sig lite tuffa eftersom de vill verka vara ekonomiska (vilket är bra).

@ Hetfield- Megan Fox is a dude

Vinner man VM så måste man ha gjort något bra.Men jag håller med, två defensiva mittfältare är så trist och onödigt, det är inte direkt så Spanien ska spela.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-18 13:33
Det känns ju verkligen onödigt om vi skulle förlora Dani Alves i det här skedet. Han trivs i Barcelona, han är en av nyckelspelarna och är en av de som skojar mest i laget. Skulle han lämna på grund av att ledningen vägrar ge honom tillräckligt i lön kommer jag aldrig förlåta Sandro och co.

Angående cupen så är det ju en lite läskig lottning. Athletic Bilbao på San Mames är aldrig en rolig uppgift. Jag tycker dock det är en fördel att börja på hemmaplan. Då kan vi vinna med 2 eller 3 mål, vilket ofta händer på Camp Nou, så är dubbelmötet nästintill avgjort. För trots att Bilbao är starka på sin hemmaborg så kan jag inte se de utklassa oss och vinna med flera mål.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-11-18 13:31
Rambla~

Exakt vad jag tänker. du fick ner mina tänkar på skrivbordet.

Var det inte Rosell som var en smart businessman/ekonom ?
Barcelona Rambla~
2010-11-18 13:24
Jag börjar också oroa mig över Alves kontrakt. Det handlar om att ledningen försöker spara 1 miljon eller 2 per år. Vad händer då om han lämnar? Var ska vi gräva fram 30m för en högerback som är minst lika bra? Det finns varken pengar eller någon spelare heller för den delen.

Skärp till dig Sandro, ge Alves vad han vill ha and move on.
Barcelona Pep the King
2010-11-18 13:21
Vem börjar hemma?
2010-11-18 13:16
el Flaco

Det är sant att inget officiellt har sagts från varken FCB eller Alves+agent, men jag är fortfarande lite orolig när det handlar en så viktig spelare borde man ha löst detta redan i sommar eller början av säsongen
Barcelona el Flaco
2010-11-18 13:16
Real Madrid fick alltså Levante. Hyfsat enkelt uppgift får man väl ändå säga. Och vi kan komma att ställas mot Madrid i en eventuell semifinal.

Athletic Bilbao i ett cupmöte känns betydligt svårare än att möta de i ligan. De kommer garanterat vara taggade till max och det faktumet att dubbelmötet ska avgöras på San Mamés känns långt ifrån tryggt. 45-50 000 fanatiska basker på läktarna inför ett returmöte kan skrämma slag på de flesta. Minns hur publiken bar fram sitt lag när de slog ut Sevilla i semifinalen 2009. Sällan skådat ett liknande tryck från en spansk fotbollsarena. Minst sagt imponerande.
Barcelona .Sami.
2010-11-18 13:13
Barca mot Athletic. Alltid svårt att möta dom på deras hemmaplan. Men på Camp Nou kör vi över dom. Någon som vet vem som börjar hemma?
Atlético addeh
2010-11-18 13:12
Ska bli intressant att se om Pep låter ynglingarna spela eller om han ställer upp med bästa möjliga lag mot Athletic. I första mötet hoppas jag i alla fall några reserver får chansen.

För övrigt en ganska enkel lottning om vi skulle ta oss vidare till kvartsfinal.
Barcelona el Flaco
2010-11-18 13:11
FC Barcelona en Mi Corazón/

Klubben har väl inte officiellt meddelat något, utan det är snarare tidningarna som spekulerar att styrelsen kom med att slutgiltig kontraktserbjudande under tisdagsmötet. Motiveringen ska vara att klubben inte kan gå med på att erbjuda brassen för mycket pengar i lön på grund av den ekonomiska situationen. Fortsättningen lär följa.
Barcelona el Flaco
2010-11-18 13:08
Och vi kommer även få möta vinnaren av Getafe-Betis i en eventuell kvartsfinal.
2010-11-18 13:07
Jag börjar bli orolig angående Dani Alves kontrakt, igår medelade klubben att det skulle lägga fram ett sista kontraktförslag och idag så medelade Alves agent att de inte accepterar det. Kan de inte bara komma överens? :(
2010-11-18 13:07
Dubbel
Barcelona .Sami.
2010-11-18 13:06
Då var det klart Barca fick Atlhetic!
Barcelona .Sami.
2010-11-18 13:00
Nu börjar lottningen! Hoppas vi får möta Real.
Barcelona Tjocken8
2010-11-18 12:56
Jag tycker att drömelvan från mittfält och framåt ska se ut:

------------Sergio----------------
Xavi-----------------------Iniesta
Silva------Llorente------Villa
Atlético addeh
2010-11-18 12:51
Hetfield, el Flaco med flera/

Jag håller med er om att Spaniens VM-lag inte alls var lika underhållande som EM-laget, Fernando Torres hade så klart en del i det hela, men det absolut största felet som Del Bosque gjorde var att spela med två pitovtés. Jag vill inte starta krig med maränger, men jag anser att Xabi Alonso inte alls har att göra i den spanska startelvan då en mer offensiv och kreativare spelare behövs på mittfältet. I detta fallet tycker jag antingen Fábregas skulle gått in i startelvan, eller en ytterforward och då flytta ned Iniesta på mittfältet.

Angående Copa del Rey-lottningen måste ju Real Betis, Córdoba och Levante räknas som de enklaste motståndarna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-18 12:41
Min drömelva i spanska landslaget är helt klart:
Från mittfält och framåt:

----------Sergio--------------
------Xavi------Iniesta-------
Silva-----Torres-----Villa---

Jag föredrar Busquets som pivote, delvis för att jag är Barcafan, men också för att han passar ihop bättre med Xavi och Iniesta. Han slår inga jättecrossbollar eller försöker sig på en drbbling, men han spelar enkelt och slår sällan bort en pass.
Det blir ganska centrerat, då ingen av de gamla Valencia-spelarna är renodlade yttrar. På planen ser det nog ut som det klassiska italienska spelsystemet, 4-3-1-2 med Silva som spelskicklig 10:a.

På vänsterbacksplatsen tycker jag Capdevilla börjar tappa. Men ser tyvärr ingen duktig, ung vänsterback som kan ta över. Är det någon som kan ge förslag på namn?

Edit: Ska tillägga att Torres måste börja prestera i landslaget, annars tappar han platsen. Spanien har många duktiga yttrar på bänken som Pedro, Mata, Navas och Cazorla.
Barcelona GDS-17
2010-11-18 12:20
Allt är VDB´s fel. Varför startar han med mätta spelare? Varför kunde han inte ge chansen för de som brukar sitta på bänken och är hungriga. Llorente, Navas, Pedro, Cazorla m.m hade kämpat för att bevisa att de förtjänar en start plats.
Barcelona el Flaco
2010-11-18 11:49
Hetfield/

Jag tycker att det spanska landslaget hade behövt ytterligare en kreativ mittfältare och denne måste då vara, i mitt tycke, David Silva. Det var ju han som offrades när Del Bosque valde att köra med både Xabi Alonso och Busquets på mitten. Tveksamt om nu Del Bosque väljer att ändra på sin startelva. Synd.

Sen så måste även Spanien få tillbaka el Niño i gammal god form. Med honom på plan under VM var det som om Spanien lirade med en man mindre. Han bidrog med jack shit. Fast vi vet alla vad en Fernando Torres i normal form kan åstadkomma. Får man bara igång honom kan Spanien mycket väl vinna EM m två år, trots med el doble pivote.
Barcelona el Flaco
2010-11-18 11:43
L.A.M Nr 10/

Italien och England har å andra sidan alltid haft en snooze-aktig sätt att spela fotboll, men att Brasilien och Holland övergav sina ideal på det sättet de gjorde var en enorm besvikelse. Får hoppas att åtminstone Brasilien nu med nye Menezes vid rodret kan börja spela bländande fotboll återigen.
Barcelona Syrinho
2010-11-18 11:43
Hej,, Nån som vet hur man får tag i matchbiljetter till barca-real utan att det ska kosta skjortan som det gör här hemma.. jag har en kontakt i barcelona som inte vet hur man stavar till fotboll.. tips..

tacksam för svar..
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-18 11:41
el Flaco

Jag anser att Del Bosque har förstört charmen med Spanien genom att spela med två defensiva mittfältare, allt som heter passningsspel och press försvinner med två så defensivt lagda spelare. När Spanien spelade i EM så hade man båda Torres och Villa som var som två rabiensmittade hundar som sprang på allt, det var mer eller mindre omöjligt för motståndarlaget att behålla bollen inom laget eller skapa något.

Jag kan garantera att om resten av storlagen hinner ikapp så kommer Spanien inte vinna EM, de är alldeles för förutsägbara.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-18 11:31
Håller med om att alla favoriterna i VM var usla. Det var väl egentligen bara Holland, Tyskland och Spanien som spelade normalt. Det ska också tilläggas att Spanien hade skyhöga förväntningar på sig, alla var säkra på att de skulle vinna. Och inte bara det, alla förväntade sig att de skulle vinna med stil.
Jag var ändå inte helt missnöjd med Spaniens spel. Som "el Flaco" sa så var de ett av de få lag som försökte spela anfallsfotboll. Holland, Brasilien, Italien, England m.f. somnade man ju nästan till.
Barcelona el Flaco
2010-11-18 11:09
Hetfield/

Jag tycker också att Spaniens VM-lag inte spelade lika underhållande som EM-upplagan. Det var egentligen bara mot Tyskland i semifinalen som Del Bosques manskap kom upp till en normal nivå. Beslutet att spela med en doble pivote spelade naturligtvis en stor roll, tillsammans med att Fernando Torres nyligen hade kommit tillbaka från skada och därmed befann sig i en usel formsvacka.

Trots det måste man ge Spanien lite cred för deras VM-titel. De var ju trots allt ett av de landslaget som ville spela fotboll och som jag håller som, efter Barça naturligtvis, det mest roligaste laget att kolla på.
Barcelona el Flaco
2010-11-18 11:04
Vill bara påminna att idag kl. 13 kommer lottningen för Copa del Rey ske och man kommer inte bara få reda på hur åttondelarna kommer se ut, men även kvarts- och semifinalerna ska lottas. Noterbart är att vi kan få Real Madrid redan till åttondelen. Ytterligare en Clásico två dagar innan julafton hade varit kul.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-18 11:00
DM1982

Det var inte ett dugg imponerande, Spanien vann många av deras matcher tack vare enstaka individuella prestationer från bl.a. Iniesta och Villa. Årets upplaga av VM måste ha varit den mest tråkiga och patetiska upplagan jag har varit med om under mina 20 år.

Om du tittar på lagen som skulle utmana om Vm guldet så ser du: Italien, Brasilien, Frankrike, England, Holland, Tyskland, Argentina och möjligen Portugal.
Med handen på hjärtat, hur svårt är det att vinna när alla topplagen var genomusla? Brasilien var redan doomed när Dunga satt i rodret, England kommer aldrig vinna VM, Frankrike imploderade i stort, Holland var bra men inte så bra egentligen, Argentina hade Maradona osv osv.
Annons: