/spanien/barcelona/forum/13781.aspx/spanien/barcelona/forum/13781.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca08
2/16/2011 23:38
Inställningen från spelarna efter 1-0 målet (andra halvlek) är under all kritik, det är som att spelarna tror att de redan är vidare, ingen fighting spirit någonstans. Titta bara på Dani på andra målet, han joggar i ett tempo som får min mormor att se snabb ut. Såg det i matchen mot Sporting också, spelarna verkar helt ointresserade.
Jag tror också TYVÄRR att det behövs en utslagning i CL eller en tappad ligaledning för spelarna att förstå, att dom inte är oövervinnerliga, hur ödmjuka dom än påstås var i media.
Notera betoningen på tyvärr, innan alla 12 åringar hoppar på mig.
Men dom sover väl nu, eller?
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2/16/2011 23:37
Shi.

Förstår inte hur man kan tycka om fotboll som går fram och tillbaka när ens egna lag spelar?

Jag älskar hur Barcelona försvarar sig genom att spela bollen fram och tillbaka och väntar på sina motståndare.

För övrigt.

Vi slår alla lag på Camp Nou. Arsenal är inget undantag. Ska Wenger parkera bussen?
Increíble
Många här inne lever endast vid medgångar, och inte vid motgångar...
Hunting Bears
Incredible

Är inte Arsenalfans medgångssupporter från tiden då det gick bra för Arsenal också? Sluta snacka så mycket skit.
Barcelona Dani Alves=The King
2/16/2011 23:36
Varföööööööööööööööör

Spelar inte masken????????????

Vad göööööööör peeeedrooo på planen när han är såå dööööööööd??
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2/16/2011 23:36
Nu tycker jag att vi glömmer Arsenal matchen ett tag. Som sagt en match i taget. Nu är det Bilabo som står för dörren. Nu tar vi med oss det positiva och lämnar det negativa bakom oss.

Mot bättre månader!

Tots units fem forca!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2/16/2011 23:35
" Busquets är kung, så även Abidal. "

Mina 2 "stjärnor" denna match, så en gilla/+1 på den :)
Barcelona DM1982 [Runtime Error]
2/16/2011 23:34
Increíble

Du är väl medveten om att du blev väldigt arrogant när du klev in här och skrev att vi har väldigt många medgångare. Gör om gör rätt.
Barcelona haeger
Det är så typiskt att paketresor ska ha sånt överpris, och att chansa och köpa biljetter på plats i Barcelona vågar jag inte.
Real Madrid Shi
Rambla

Med det spelarmaterialet Barca har så är det givetvis att man gör kanonmatcher med jämna mellanrum, men hur kul är det och se handbollsspel i fotboll? Föredrar Real's hawaiifotboll där det är högt tempo och ständigt fram och tillbaka.

DM1982 [Runtime Error]

Det är jag och väldigt många som blir uttråkade av Barca's spel, du kan inte tro att Barca's spel är så uppskattat när hälften väljer Barca för dom inte sett något annat, folk som knappt kollat på 5 Barca matcher i genomsnitt per säsong.

Det var väldigt trevlig och kolla på Barca när Ronaldinho, Eto'o och Deco spelade, då jävlar var det inte en massa duttande och mer ett direkt spel.
Barcelona Rambla~
Visst är det starkt som fan av Arsenal att vända det här men ingen utomstående kan övertyga mig om att det berodde på Arsenals briljans över Barcas slappa attityd den sista kvarten. De bjuds in i matchen och Barca får fan skylla sig själva.

Busquets är kung, så även Abidal.
2/16/2011 23:33
AndreD

Nej men till jobbet med Barcelona jackan på :)
Barcelona är det bästa och finaste som finns, 365 dagar om året.

haeger

Lite inte på mig, jag är inte säker alls men har för mig att jag läste det för någon dag sen.
Increíble
2/16/2011 23:32
(Arsenalsupporter här). Vet att många Arsenalsupportrar tas som arroganta just nu. Men är det så konstigt då Barcelona har så många medgångare som snackar om att Barca skulle/kommer "äta upp" Arsenal. Klart som fan att man vill retas lite nu, ni gjorde samma sak för ett år sen och även inför dagens match. Ni är världens bästa klubb (tar i att säga) och ni har världens bästa spelare (Messi), så det kändes underbart att vinna idag. Tack för en god match, och om Arsenal vinner totalt så får vi se hur många Barcafans det finns kvar...
AndreD
Någon som kommer gå till skolan imorgon?
Barcelona haeger
Frodo

Jag håller med dig, Busquets var klockren idag. Garanterat en av hans bästa matcher i Barcelona tröjan i mina ögon.

Andreas - V.V [Barney S]

Är det såpass? Fyfan vad illa för mig då.
Barcelona Unicef
2/16/2011 23:31
Vi går på samma jävla nit i år som vi gjorde förra året i London,
Klarar inte av att döda matchen...
Sen ska Pep ha en stor skopa skit för sitt sätt att match våra stjärnor i onödiga copa matcher, inte för att de va avgörande för resultatet i denna match.
Men man måste ju vara blind om man inte ser att Pedro är helt död efter 40min,
varför va han kvar på planen? o bytena? Masken samt Bussi om man ska stänga kanterna och matchen Pep!!! vad fan håller du på med???
2/16/2011 23:31
haeger

Vet inte, tror inte det släpps till "icke medlemmar" utan ett sista släpp för medlemmar som inte har biljetter.
Barcelona Frodo
2/16/2011 23:30
Det fanns få ljusglimtar idag men jag måste fortsätta hylla Busquets. Våra anfallare tog en hel del djupledslöpningar men det var bara Busquets som försökte slå de bollarna. Xavi och Iniesta avvaktade hela tiden vilket gjorde att chanserna rann ut i sanden. Arsenal spelar med en ganska hög backlinje och det är väl bara mata på bollar i djupled likt el clasico? Dessutom pressade Busquets hela tiden och hans one-touch spel var magiskt. Han spelade 90 minuter medan de andra hade bestämt sig för att det skulle räcka med ca 60 min.
Ashburton

Ni vinner matchen på grund av Peps "alla måste spela" attityd, detta är proffsnivå.
Inte ARLA IK P14 ..

Trodde faktiskt ni skulle vara bättre spelmässigt och detta är inte över än, på långa vägar..
Enligt 80% av Arsenalfansen är ni dock redan i kvartsfinal men men..

Ödmjukhet är min melodi, men det är ju valfritt. (Man slipper ju äta massa bokstäver och ord sen)
Barcelona haeger
Någon som vet när biljetterna släpps till returmötet för allmänheten på den officiella hemsidan?
Barcelona Barca4eva
2/16/2011 23:27
Nu väntar en tuff match mot Bilbao, hoppas de höjer sig nu fyfan..
Barcelona DM1982 [Runtime Error]
2/16/2011 23:27
Shi

Hur kan man bli lurad av vad som är underhållande? Det är ytterst subjektivt vad som här underhållande, måste i princip vara omöjligt att lyckas lura någon med det.
Spanien Ashburton
2/16/2011 23:26
Jag kan trösta er med det här. När Arsenal möter andra topplag som United, Chelsea i England så är det som natt och dag jämfört med att möta er. Barcelona är ruggigt jävla bra när de spelar som bäst ,i princip omöjliga att stoppa när ni spelar som i första halvlek.

I andra har ni också ganska mycket boll men saknade verkligen skärpan på sista tredjedelen och kändes inte alls lika farliga. Det var likadant förra mötet, kan vara psykologiskt med tanke på att ni hade ledningen. Jag är otroligt stolt över Arsenal vinner över er som tveklöst är världens bästa lag. Returen blir tuff men vi har ett resultat att spela på! Väl mött och tack för en fantastisk match.
Peshmerge
2/16/2011 23:25
Det jag mäst är sur och fortfarande undrar över är just varför Pep tog ut Villa och la in Keita? Alltså varför Keita? vad ska han göra. Göra det enklare för att Barca ska kunna göra ett andra mål? tsss..

Nej Pep gjorde bort sig där. Det där bytet var så kass så det inte är sant. Keita syndes förfan inte ens när han kom in. Och Arsenal skulle bara INTE vinna den här matchen, med tanke på hur den såg ut och vilka som dominera.

Den dummaste förlusten jag kommer minnas efter Hercules matchen för den här säsongen. Hoppas det inte kommer flera dumma förluster bara. När man kunnat stänga matchen varan minut i ett anfall man hade, men istället passar man runt och tar inte vara på sina chanser. Och Messi ska fan skärpa sig på Camp Nou. Han kan avsluta mycket bättre än så där. Jag kan inte sluta tänka på hur fasen vi kunde släppa in två dumma mål bara så där på 5 minuter. herregud, det för inte ske annan gång!
Barcelona Pleeo
2/16/2011 23:25
Bytet som Pep gjorde genom att ta in Keita var ju helt enkelt att stänga igen mittfältet och han förlitade sej lite för mkt på att både Pedro och Messi kan sköta press-spelet.
Med villa på plan så tror jag verkligen inte att Barca hade tappat detta men BORTAMÅLET sitter väldigt bra och det väger tungt till returen!

Puyol får vi hoppas på att han är redo och ja tror han kommer vara det!
Returen blir jäkligt intressant min magkänsla säger att Barca klarar det.
Barca är bäst när det väl gäller och det är exakt vad som kommer att visas i returen!
Barcelona Barca4eva
2/16/2011 23:24
Fan vad arg och besviken man är, känns lite som att man är sjuk. Inte för att vi förlorade utan hur vi förlorade.
2/16/2011 23:23
Som jag nämnt i flera dagar nu slog min magkänsla in, 2-1 eller 3-1 till Arsenal..
Av vissa blev man kallad tokig och att man inte hade "faith in the team" .. osv..

En magkänsla felar inte ofta för min del tyvärr.

Jag tycker vi blir för avslappnade och bara lallar runt stora delar av matchen och när bytet av Keita mot Villa sker tappar vi i både anfall och försvar enligt mig.

Sitter i soffan drar världens största facepalm (dels för att jag inte är Keitas största fan och dels för att jag inte förstår hur fan Pep tänker med bytet).

Nu gick det som det gick och som jag försökt och tuta in i vissa hjärnor här är Arsenal inget dåligt lag, oerhört skönt att vi fick ett bortamål med oss till returen och nu säger jag som min arsenal kompis..
50/50, me like..

Tack & godnatt!

Är inte så jätteorolig inför returen, faktiskt mindre nervös nu än vad jag var innan matchen konstigt nog, kanske för att jag utgick från att Arsenal skulle vinna denna match.

Enda som oroar mig är Piqués avstängning, klantigt!

Vamos Barca!
Barcelona hammabarça
2/16/2011 23:22
Har någon koll på när Puyol beräknas vara spelklar?
Barcelona Rambla~
Shi

Tempofattiga bollrullande? Du missade första halvlek antar jag? Du missade kanske även utskåpningen på Camp Nou mot ditt lag? För det tempot Barca satte upp hängde i alla fall inte Madrid med i. :P
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Är inte alls rädd inför returen, är väldigt säker på att vi går vidare faktist!
Annons: