/spanien/barcelona/forum/13780.aspx/spanien/barcelona/forum/13780.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-18 22:07
Att förlora Dani Alves vore nästan lika tufft som att förlora Villa, eller någon annan av de "offensiva stjärnspelarna". "Den lille duracellkaninen" är otroligt viktig längs högerkanten med sina ständigt offensiva och defensiva löpningar. Dessutom är han väldigt lojal. Om jag inte minns fel, så ville City ha honom i somras. Han blev erbjuden en hög lön av dom, men valde att stanna i Barca därför att det är klubben han älskar. Han presterar match efter match, säsong efter säsong. Ge honom en högre lön! Det har han gjort sig förtjänt av! Stanna hos oss, Dani!
AndreD
2010-11-18 22:05
elbraco

Casillas stod hela matchen.
Barcelona Mrfaariis
2010-11-18 21:58
Fyfan om dani försvinner !!
elbraco
2010-11-18 21:33
Jobbigt med Atletic i CDR! Det laget har alltid imponerat på mig med sin defensiva, "brittiska" spelstil. Tycker att man ska försöka vinna den matchen genom att lira med några ordinarie, och sedan använda reserverna/bänkspelarna i de följande eftersom det blir lättare motstånd då. Dessutom lär de ge dom självförtroende att få spela i en kvart/semifinal i CDR!

Bara för att vara säker; spelade Valdes och Iker 45 minuter var igår, och det var under de sista 45 som Portgual gjorde 4 mål? Såg att någon skrev "Synd att inte Valdes fick stå andra med"...kollade inte matchen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-18 21:30
Han har sina svagheter. Men dock är han fortfarande den högerbacken som passar bäst i Barcelona. Som sagt, alternativen är få och dom som kan ersätta honom kräver med stor sannolikhet lika mycket.

Vi har inte många spelare som kräver förhöjning som sagt, därför borde inte den här affären ta ifrån oss världens bästa högerback.
Barcelona Barca-nist
2010-11-18 21:22
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag håller med dig i vissa punkter men samtidigt så skickar man viss signal ut i media som ogillas av fansen. sen att man är Brasse ursäktar det inte heller varken för hans kroppsspråk eller sätt.
Jag gillar Alves spel och tycker han gör ett otroligt bra jobb framför allt framåt. Men vi kan inte påstå att hans frisparkar hotar direkt. Ofta undrar jag hur man kan ha så dåliga inlägg när man spelar på den nivån. Hans gester är inte roliga oavsett som fan eller motståndare.
Jag är för att han stannar men det är inte bara han som borde ställa krav. Hoppas de löser sig i alla fall.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-18 21:17
Inte den mest aktuella listan, men siffrorna stämmer i det stora hela.

Alves sitter väl i ett fint rum bland många andra stora offensiva stjärnor, eller?
Behövs knappt en löneförhöjning.

Ciao - ha det bra nu.
2010-11-18 21:11
Barca-nist

Man måste se över vad det är för spelare vi har i truppen. Busquets och Pedro är numera spanska landslagsspelare. Busi och Pique är i startelvan. Dom kräver nog högre lön oavsett vad som händer med Alves. För Alves kan detta vara sista gången han begär en förhöjning om han skriver på för 4-5 år.

Xavi, Iniesta, Puyol, Mascherano, Adriano, Villa kommer inte kräva mer pengar. Messi är bäst betald och precis förlängt kontraktet. Keita, Abidal, Maxwell närmar sig slutet på sin Barcakarriär och kräver inte högre än vad dom redan har.

Kontrakt som kvarstår och ska/kommer höjas är som sagt Alves, Busquets, Pique och Pedros.

Sen förstår jag inte det där om Alves dåliga attityd på plan??? Hans attityd är mycket bra och sliter som djur på plan. Hans kroppsspråk kanske är gnällig och irriterande för motståndarna men hans attityd på plan tycker jag är exemplarisk för spelare som kommer utifrån till klubben och framförallt för att vara brasiliansk.
Barcelona tikitaka
2010-11-18 21:07
Varför är jag inte förvånad att klubben agerar på detta sätt? Obalans med lönerna... Ska man förlora världens bästa högerback på grund av sånt sk*t... Han borde tjäna minst lika mycket som Villa om inte mer! Ibland blir det för mycket av "vi så fina, och speciella"
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-18 21:05
Barcadinho

Eller hur.."följt spelaren i flera månader" my snow white ass..Afellay är en nödlösning, sen om han är bra eller inte så är det till var och en att bestämma.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-18 21:03
Barcelonito / Lucho Enrique 21.

Oj, vad du har blivit arg från mitt inlägg.
Faktiskt lika tröttsamt att möta aggressiva här i LR.

Du har missförstått poängen helt - jag sammanfattar min syn på hans sista match och inte om hans långa karriär eller vara eller inte i Barca.
Han är välkommen och med stora och varma händer. Jag vill ha en större och bättre trupp och han kan säkert tillföra någonting.

Men bara två saker till innan jag loggar ut -
Det där med att "vi har följt spelaren i flera månader".
Det har Pep sagt också om Chyg, och... !

Den andra - jag undrar hur folk skulle reagera om Afellay skulle göra hattrick igår. Massa med dregel säkert. Men lite negativt vill folk inte läsa, tydligen.

Förresten - jag tror att Alves kritar på kontraktet snart. Det behövs samtal om olika detaljer. Inte bara lön, utan också längd av kontraktet, bonusar. Det löser sig nog men en bra lösning för alla partner.
Barcelona Larsson1333
2010-11-18 20:56
Vilka spelare tror ni kommer säljas inom något år eller så för att dom helt enkelt blivit för dåliga eller att det behövs mer plats för de yngre.

Keita, abidal, jeffren tror jag är några namn, även milito, vilka tror ni och kanske till och med hoppas?
Barcelona Barca-nist
2010-11-18 20:56

och vad blir härnäst??? ska alla spelare börja kräva högre lön? då kan vi säga att ekonomin blir ännu sämre än väntat.

Jag tycker Alves är jätte bra spelare och kanske av det bästa kalibern, men inte med hans sämre inlägg/frispark och dåliga attityd på plan.
så som han uttryckte sig i media (om de är sant) så fick man lite avsmak.
2010-11-18 20:32
Frågan är vilken annan högerback i världsklass skulle vilja ha mindre än det Alves vill ha. Maicon är den enda spelaren som kan jämföras med Alves på den positionen och är kanske bättre, iaf defensivt. Hans lönekrav är nog lika med Alves. Barca ska nog tänka logiskt, se om det finns några rimliga högerbackar som håller hans klass och hur mycket kräver dom? Hur mycket kostar dom att köpa till att börja med. Alves marknadsvärde håller på rasa då hans kontrakt närmar sig slutet. Vi har inga världsspelare på den positionen i ungdomsleden heller.

Behåll Alves, för mig är det självklart att han ska tjäna lika mycket som dom bästa i klubben, då han är en av dom bästa. Lika mycket som en nyanländ David Villa iaf.
Barcelona el Maestro!
2010-11-18 20:30
Någon har tagit en kopia på Messis pass vid passeringen i Doha. Vad vinner den dumstruten på det?
Se länken.
Barcelona ElTriplete
2010-11-18 20:27
LÄNKTIPS: Vad tror ni om det här? Och om ni tror att han lämnar, vart tror ni han hamnar? Ska bli intressant, tråkigt att han bänkats i Milan.
Barcelona Barca-nist
2010-11-18 19:36
Jag är totalt emot löneförhöjning och om man vill använda sig av fula knep så tycker jag att Barcaledningen ska låta de göra som de vill.. !
trött på dessa giriga människor
2010-11-18 19:14
När det gäller Alves så ska ni komma ihåg en sak innan ni börjar avrätta Sandro, det handlar inte så mycket om pengarna som om respekt och kontroll. Om man ger Alves en för hög löneförhöjning så rubbar man hierarkin i laget, varför tror ni Messi fick plötsligt en löneförhöjning när Zlatan anlände?

Jo, för att markera klart och tydligt "Här tjänar Messi bäst". Om man säger ja till allt Alves vill ha, vad är nästa steg? Då kommer en till vilja ha mer pengar, och så en till osv.
Barcelona Barca-nist
2010-11-18 19:10
Zubizarreta: “Afellay is a bit like Andres Iniesta”

Canaletes
2010-11-18 18:59
Fan va alla tjafsar mot varandra på sistone här i Ramblan...
2010-11-18 18:44
Barca4eva

Det är inte första gången jag läser att han måste spela bättre o att han inte är av Barcakvalité osv. Många har dömt honom på förtid. Jag tycker att han är en ypperlig truppspelare och även mer. Inte minst för att ge Pedro och Bojan ännu mer konkurrens och det utvecklar nog dom alla. Jag menade inte att vara så personlig mot just Barcadinho, utan alla som redan nu dömer spelaren.
Barcelona Barca4eva
2010-11-18 18:39

Vilket dömande? Den enda som skrivit om Afellay på sistone är typ Barcadinho och han skrev om Afellays senaste matchinsats...
Atlético addeh
2010-11-18 18:38
Gerard Piqué har haft mindre känningar sedan landslagsmatchen mot Portugal igår, men uppges vara helt fit igen och kommer träna med laget imorgon. Piqué kommer dock med största sannolikhet inte spela mot Almería i helgen, då han med ett gult kort i den matchen skulle bli avstängd i el Clásico, och det tror jag el Míster minst av allt vill.
2010-11-18 18:37
Barcelonito

Du får jättegärna länka till intervjun/artikeln.
Barcelona Barca4eva
2010-11-18 18:31
Cataloniaboy

Tycker det räcker med den nuvarande regeln men förstår poängen.
2010-11-18 18:27
Hetfield- Megan Fox is a dude

Du kanske inte har läst Zubizarettas intervju. Men du kanske inte vet något som alla andra vet? Det kan möjligen vara så. Kom tillbaka gärna när du har läst det.
2010-11-18 18:26
Det är nog bäst om klubben åtminstone närmar sig Alves begäran. Han är världens bästa högerback och högerbackar som Alves växer inte på träd. Jag vill inte se Bosingwa, Sagna, Johnson, van der Wiel osv.

Bara Alves, Maicon och Lahm är acceptabla högerbackar i Barca rent kvalitetsmässigt. Alves funkar bra med hela laget, speciellt med Messi, han är mycket populär på Camp Nou, han är en karaktärspelare och sådana saknar vi lite i laget. Bara Puyol och Pique anser jag vara starka karaktärspelare i startelvan förutom Alves.

Vi har blivit av med Zlatans och Henrys lön. Blir vi av med Alves pga. det så blir jag mycket irriterad på styrelsen.
Barcelona Essienesque
2010-11-18 18:25
Cataloniaboy - Va!? Sjukaste jag har hört. Vad är nästa regel, CL endast för vita?! Det finns redan en dum nog regel som begränsar lag från att ha för många spelare utan europeiskt pass. Vilket i 2010 känns som en väldigt ålderdomlig regel.
Barcelona Visca_Barca
2010-11-18 18:19
Tja grabbar

Vad tror ni om alvez o hans kontrakt?

ska jag vara ärlig så är jag lite rädd nu att han ska försvinna .
2010-11-18 18:19
"Barcas scouter har tittat på honom riktigt länge"

Say what? Vad vet du som ingen annan vet? Värvningen kom från ingenstans och det är snarare en nödvärvning än något annat, annars hade man gjort klar med Afellay under sommaren.
Annons: