/spanien/barcelona/forum/13779.aspx/spanien/barcelona/forum/13779.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-20 00:15
Delarocha

Klockrent. Det är nästan som när ett barn blir tvungen att ta över "mamma/pappa" rollen i en familj för att föräldrarna är idioter.
Bojan fick aldrig växa ut , istället så slängde man in honom i laget och sa "Här, du är nästa Raul, visa vad du går för". Det är inte sunt eller rätt att göra så mot en 17 åring

Om klubben hade skött det där lite bättre så hade Bojan spelat betydligt bättre, tänk hur bra han hade varit om han hade fått spela ordentligt i B-laget istället?
Äh, man blir bara ledsen för Bojans skull.
Barcelona comprende
Port Olímpic. ;

Det var bestämt att han skulle flyttas upp efter nyår med, men det vet ju vi alla hur det gick
Delarocha
Bojan är inte spelartypen som lyfter ett lag. Speciellt inte i det mentala skick han är i nu. Han är beroende av ett välfungerade lag runt om sig, hans spelstil är inte så involverad i spelet, än mindre än Villa och önskar väl egentligen spela som han har gjort i u-17 och u-15 lagen. Gå runt där uppe, sedan när bollen närmar sig antingen möta och vända upp eller gå på djupet och avsluta kliniskt. JUst nu funkar dock ingenting av någon anledning.
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 00:14
comprende.
Du är medveten om att det är bestämt att han blir uppflyttad till nästa säsong?
Barcelona Rambla~
2011-01-20 00:13
Pep är lite konstig. Han låter spelare som Keite och Miltio spela för han gillar deras personligheter. De är bra och välidgt sympatiska människor. Det är mycket hans "feeling" som får styra. Till en början funkar detta alldeles utmärkt men i slutändan verkar det som om dessa spelare som åtnjuter detta förtroende blir alldeles för bekväma och för säkra på sin plats.
Atlético addeh
2011-01-20 00:12
Alltså, hur fan kan ni sitta och smutskasta Bojan av alla människor? I första halvleken var han den enda, förutom Afellay förstås, som verkligen försökte. Pinto, Milito, Mascherano & Keita gjorde betydligt sämre matcher.

Nej, jag menar inte att Bojan gjorde en bra match, han får inte ens godkänt. Men har var långt ifrån den som var sämst idag.
Barcelona comprende
Port Olímpic.;

Är ganska osäker nu, blev lovad kontrakt till vintern fick inget, nu ser man han aldrig på plan, eller ens med i truppen. Det är en talang som man ska ta vara på, som kan bli hur stor som helst.
Barcelona 1.70-ligan.
Fan vad jag tycker synd om Jeffren. Och jag förstår mig inte på den sidan hos Pep. Varför favorisera vissa spelare, och fullständigt frysa ut andra? För det är uppfattningen man får. Bojan och även Keita till viss del favoriseras och just nu mobbas Jeffren ut. Hans kommer snart tillhöra samma kategori som Caceres och Henrique - spelare som har kvalitéer för att spela som truppspelare i Barca, men som aldrig får en ärlig chans.

Jag hoppas vid gud att jag har fel, men det känns så. Varför, Pep?

Nu ska jag sova. Godnatt
Barcelona .Sami.
2011-01-20 00:11
Någon här inne som kan hitta information vem som sprang mest? Har försökt leta men hittar inget.
Delarocha
2011-01-20 00:11
Hetfield

Man gjorde vad man var tvungen med Bojan när han var ung. Allt för mycket lades på honom när Ronaldinho istället ville vara ute och festa. Rijkaard ska ha både en eloge och kritik. Bojan var riktigt vass den säsongen men känns som att han brann ut mentalt efter den säsongen. Helt plötsligt var han inte en talang, utan han var en världsstjärna, sen kom u21-Em något år senare och han var helt usel och sedan har det bara fortsatt med bottennapp.

Psykolog + utlåning känns som medicin för Bojan. För jag ser inte att det lossnar för Bojan i Barcelona inom en snar framtid.
Barcelonistas
2011-01-20 00:10
att keita gör en dålig insats och maxwell de händer alla. tycker dom gjort bra matcher under säsongen. Så tycker inte man ska dra allt för stora slutsatser av den här matchen.

Men bojan har fått hur många chanser som helst. bästa för båda parter vore att sälja han, har inget i barca att göra.

In med jeffren hungrig spelare som vill mycket!
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 00:09
Ja, frågan är hur länge man ska ha tålamod med Bojan? Jag är mycket medveten om hans ålder och vad han uträttade i sina yngre dagar men det är skillnad nu. Idag får han nästan 90 minuter och uträttar ingenting och så har det sett ut väldigt många matcher nu. Jeffren förtjänar den speltiden som Bojan upptar mycket mer.
Barcelona Pep the King
2011-01-20 00:09
Har en stark känsla att Bojan känner flåset i nacken av Afellay.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-20 00:08
Rambla -

Ja, jag håller med att han inte smälte in så bra i det välkända passningsspelet, men han var taggad och gjort en del kreativa saker. Bojan gjorde inget och Messi var totalt nonchalant. Så klart att han missade straffen men den här inställningen.

Nu ska jag lägga mig. :)
Atlético addeh
2011-01-20 00:08
Heywood Jablome

Måste säga att det var riktigt skönt att skriva awards ikväll, det är bättre att ta ut sina aggressioner i skrift istället för att något ska gå sönder i hemmet...
Barcelona barcafan86
2011-01-20 00:07
Jag gillar Afellay men jag måste hålla med Rambla. Han kan se väldigt loj ut ibland när han inte har bollen. Han visade bra initiativ vid några moment idag men ibland kändes han ganska lost. Det kan bero på att spelare har en tendens att se loja ut när spelet går så sakta som det gick idag men jag tror ändå att Affelay har en hel dl att lära sig.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Heywood Jablome

Jag anser att klubben och Bojan förstörde hans chanser till att bli en riktigt stor stjärna, de tog upp honom i A-laget när han behövde speltid för att utvecklas.

Om Bojan hade stannat i B-laget och roterat friskt med A-laget tills han blev runt 20 så hade vi sett en helt annan Bojan. Det med att han envisas med att stanna kvar i klubben istället för att lånas ut håller på att ta koll på hans karriär. Jämför det med Pato, när Pato spelar så äger han planen. Han lyser av självförtroende och elegans, något som Bojan saknar.

Äh, jag blir genuint ledsen för att jag gillar Bojan så mycket, det gör ont att få se en bubbla spricka.
Barcelona DM1982
För övrigt kan jag bara hålla med om Bojan, killen har trampat vatten väldigt länge nu. Visst är han ung och bla bla bla men nu har killen fått chansen att träna med världsstjärnor under flera år och borde självklart ha kommit längre i sin utveckling än vad han har gjort. Låna ut honom eller sälj honom men han har fått chanser så det räcker och låt andra få chansen istället.
Barcelona Port Olímpic.
comprende.
Om allt går som planerat så är nog Thiago den som tar över efter Xavi. Jag tror han kommer få bra med speltid med tanke på att det blir hans första säsong i A-laget.
Barcelona .Sami.
2011-01-20 00:06
Afellay gjorde det för fan riktigt jävla bra. Så som han kämpade och krigade! Och han visade två bra skott.
Barcelona Rambla~
Barca4eva

Absolut, till enskild prestation tycker jag nog att Afellay var bland de bästa i Barca. Jag tycker bara att han inte fick så mycket uträttat. Fast det kan man ju skylla medspelarna på också, för det är de som ska slussa in honom i lagets spel, göra det enklara för honom.
Delarocha
Resultatet i sig är för mig redan glömt, bryr mig inte nämnvärt heller om vad spelare som Xavi, Abidal, Messi, Pique, Maxwell presterade då jag vet vad dessa kan.

Däremot blir jag fan lack när våran bänk ska in och göra jobbet och skämmer ut sig totalt. Keita, Milito, Adriano, Bojan och Pinto är ju helt jävla bedrövliga rätt igenom. Varför ska då de få mer speltid om detta är att vänta från dessa lönemonster.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
På tal om ingenting.

Ska bli kul att se Real Madrid på Vicente Calderon. Supportrarna kommer inte att ta några fångar.
Barcelona comprende
2011-01-20 00:03
Asså om vi förlorar Thiago till sommaren, jävlar vad kritisk jag kommer bli till Pep. Han ska spela från start en sån här match, oavsett hur många skador man har i B-laget, det argumentet håller inte.
Barcelona Barcadinho.
Varför fick Afellay lämna plan förre Bojan?
Jäkla konstigt. Jag hade nästan lust att stänga tv.n för det.
Vad är det för "välgörenhetstjänster" som Pep delar ut?
Ska Bojan stanna på plan bara för att han heter Bojan?
Han uträttade absolut noll och Afellay var bäst på plan.
Och båda behöver speltid.
Märkligt.

Sov så gott.
Barcelona Barca4eva
Barcelonistas

Snyggt sätt att kritisera...Sälj Bojan....

Rambla~

Sett till hur laget spelade tycker jag Afellay gjorde det "bra", know what im sayin?
Barcelonistas
Grejen är den att bojan måste förstå att detta är inte vilken klubb som helst utan det är Barcelona världens bästa klubblag. här gäller det att prestera, och inte skämma ut sig själv.

och detta är enligt mig otroligt orättvist att jeffren blir bänkad av en korpspelare. att jeffren gör mer på 5 min än va bojan gjort på hela säsongen säger en hel del.
Delarocha
Larsson1333

Ett pappersflygplan eller en tom stol är konkreta förslag.
Barcelona Rambla~
2011-01-20 00:01
Lustigt att Afellay får så myckert beröm. Ja även jag tyckte att han gjorde en habil insats, men många luras nog av att han var den som verkade kämpa mest och hade bra inställning. När han väl gjorde något så drog han iväg i världens fart men dessvärre nästan alltid långt bort från sina medspelare. Det blir lite svårt att sampspela och göra kombinationer då. Han har nog en del att lära hur Barcas spel fungerar.

Annars har jag inget att klaga över Afellays insats. Fast jag minns hur det var någon som sa att han alls inte var den som pressade eller jobbade hem när han var i PSV. Det är viss skillnad nu i början i Barca när han vill visa upp sig från sin bästa sida. Lite missvisande kan jag tycka.
Barcelona .Sami.
2011-01-20 00:01
Ge Jeffren chansen istället för Bojan.
Annons: