/spanien/barcelona/forum/13766.aspx/spanien/barcelona/forum/13766.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-21 22:10
Antoine Griezmann! Killen är född 1991. En av La Ligas stora, om inte största, överraskningar denna hösten. Det perfekta för Barca vore att skriva kontrakt med honom när transferfönstret öppnar i januari, och sedan låna ut honom till Sociedad resten av säsongen, för att han ska få speltid.
Barcelonistas
2010-11-21 22:09
Tycker guldbollen ska till iniesta de förtjänar han. Vilket Vm han gjorde helt magiskt han och villa var hela spaniens offensiv istort sett.
Barcelona el Grande Pep
2010-11-21 21:50
Tar vi 3p på onsdag i CL samtidigt som Köpenhamn tappar 3 eller 2 poäng mot Rubin Kazan borta så har vi säkrat första platsen och kan då spela bänkspelarna. Hoppas det blir så.

Basuuka

Skulle Bojan avgöra matchen så skulle jag verkligen få glädjetårar. Han förtjänar det mest av alla efter allt han gått igenom.
Barcelona Basuuka
2010-11-21 21:43
Om man redan nu är såhär nervös hur kommer det inte att vara på Måndags eftermiddagen.

Hur skönt skulle det inte vara om Bojan hoppar in mot slutet och avgör matchen...(:
Barcelona MQUC
2010-11-21 20:53
Barcelonito / Lucho Enrique 21

d e d!

skiter fullständigt i om vi gör 1 lr 8 mål på måndag, bara så länge vi gör fler än marängerna.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-21 20:49
Angående Ronaldos kommentar om Barcas 8 mål... Man kan väl inte skylla på honom, han var inte med när Barca krossade dom med 6-2 på Bernabeu.

Gissar att Casillas, Ramos och resten av spelarna inte vågar uttala sig så. :)
Barcelona MQUC
2010-11-21 20:44
Blaugrana_Messi10

Det kallas längtan ;)
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-21 20:31
Johan Cruijff gäst i Ekwall vs Lundh.
Blaugrana_Messi10
2010-11-21 20:30
Culés, ta det lugnt. Vi har match mot Panatinaikos på onsdag. 8 dagar kvar till El Clasico, ni får det att se ut som det är imorgon.

Visca!
2010-11-21 20:27
Titta på videon, svårt att föreställa sig nästan alla dom spelarna ställs mot varandra nästa måndag.

Varning för känsliga tittare! Svårt att hålla tillbaka tårarna när man ser Iniesta, Busquets och Casillas gråta.
Barcelona Abbe.
2010-11-21 20:15
När vi ändå snackar nyförvärv så slår jag ett slag för Eden Hazard. Jag har aldrig sett honom spela en match, och jag har bara sett klipp på Youtube. En oerhört intressant spelare, sett till videos, men det var ju Drenthe också ;-).

Jag menar kanske inte att vi ska köpa honom, men ack vilken talang han verkar besitta.
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-21 20:09
Föregående kommentar, som jag skrev, var till Barcelonito/ Lucho Enrique 21. Skulle redigera det jag skrev, men eftersom det inte var jag, utan Hetfield- Megan Fox is a dude, som skrev det senaste meddelandet, gick det inte.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-21 20:08
Jag är inte särskilt orolig för Di Maria då jag tycker att han är rent ut sagt medioker, det jag är orolig över är om Alves får möta C.Ronaldo. Jag får hoppas att Pique har en bra dag, då brukar han stoppa C.Ronaldo.

OCH sist men inte minst, snälla ge oss en rättvis domare. Jag kommer att ta sönder datorn om C.Ronaldo får billiga frisparkar/straffar mot oss.
2010-11-21 20:06
En man mindre i offensiven, Ja. Men en man mer i defensiven. Vad gör det när man har Alves, Xavi, Iniesta, Messi, Villa och Pedro i offensiven? Spelar man med en pivote så gör man som Pep gör. Spelar man med 2 pivote så kan man spela som Madrid, Chelsea, Arsenal osv. dvs. med 2 offensiva ytterbackar. Självklart är det taktiskt drag.
Barcelona Decinho
2010-11-21 20:04
Ser att ni snackar vänsterback och måste verkligen passa på att slå ett slag för Fabio Coentrao. Herregud vilken fart under fötterna! (länktips)

Men jag måste samtidigt lägga till att jag endast ser Coentrao som en ersättare till Maxwell och absolut inte Abidal. Med Coentaro i truppen behöver man ett betydligt defensivare alternativ på vänsterbacken som kan spela de lite tuffare matcherna på bortaplan, typ en Abidal. :)
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-21 20:02
Taktiska skäl? Abidal är väldigt viktig i offensiven när, han väl fyller på, med sina inspel slagna med precision. Om detta skulle vara medvetet av Pep vore det direkt korkat. Det är ju som att ha en man mindre.
2010-11-21 20:01
Frågan är bara om Pep väljer att spela med Busquets - Keita - Xavi, Busquets - Mascherano - Xavi, Busquets - Iniesta - Xavi eller överraska alla med Mascherano - Xavi - Iniesta eller Mascherano - Keita - Xavi. Haha, är glad att jag inte är tränare. Vilket lyxproblem.

Är Abidal frisk och psykisk förberedd med tanke på hans familjära problem som han har haft så tycker jag att det är en självklarhet att han startar mot Madrid. Maxwell kommer få problem med Di Maria och Ramos.
Barcelona MQUC
2010-11-21 19:58
Någon som har koll på hur det går med Daní och kontraktsförlängning?!

Kommer bli så galet besviken på ledningen ifall vi inte lyckas behålla han, vem ska kunna ersätta liksom, ingen.
milo boy
2010-11-21 19:57
Canaletes

Skulle översätta en text till spanska men jag har redan fått hjälp men tack ändå ;)

Lycka till mot real!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-11-21 19:54
Har faktiskt funderat på det, borde guardiola låta Abidal spela mot madrid, med tanke på att Alves är tok offensiv och att Abidal är bätte än Maxwell defensivt sett

Vad tycker ni?
Barcelona .Sami.
2010-11-21 19:53
Vad skulle ni tycka om Evra i Barca?
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-21 19:46
westinho
Den här framspelningen var inte med på länken, men vilken precision!
2010-11-21 19:45
Cataloniaboy

Har tanken någon gång slagit dig att det är av taktiska skäl som Abidal inte följer med i anfallet? Eftersom Alves är såpass offensiv så väljer Guardiola att låta Abidal säkra hemåt istället. Därför är Abidal en mycket viktig spelare i startelvan. Han och Busquets/Mascherano är dom som balanserar hela Barcelonas försvarsspel.

Att Iniesta hjälper Pedro/Villa så mycket i offensiven beror just på att Pep väljer det istället för Abidal. För att Alves hjälper tillräckligt på högerkanten och fransmannen säkrar ifall Alves inte hinner hem.

Titta på alla mål vi släppt in när Maxwell har varit på plan så ser du en klar bild av Abidals värde på plan. Maxwell är bra på hemmaplan mot sämre motstånd. Men Abidal är viktig i de svåra matcherna, både hemma och borta.

Sen att Abidal är bättre i mitten och han är mer van att spela där är absolut inte sant. Abidal har spelat vänsterback hela sin karriär i klubblaget, ifall det inte har varit skador eller liknande. Bara i landslaget har han varit mittback för att Frankrike har saknat bra mittbackar och har 2 världsbackar på vänstersidan. (Evra och Abidal) Men hur många matcher per säsong lirar han mittback egentligen? 4-5?
Barcelona westinho
2010-11-21 19:34
Håller inte med Cataloniaboy.

Abidal är bäst som ytterback där han är klockren i positionsspelet, vilket han inte är som mittback. Han är snabb och bra defensivt, men många underskattar hans offensiv som han förbättrat sedan han kom till klubben.

Jag tycker Abidal är världens bästa på att slå inspel på marken, väldigt bra precision och kraft i sina inspel vilket man kan se på videon. Dock börjar han bli till åren och han har antagligen redan nått sin topp.
Barcelona Sportkollen
2010-11-21 19:31
Hejsan!

Mitt namn är Philip Snensson och jag är skribent på Sportkollen.nu.

Vi är i ett stort behov att skribenter som kan skriva av sig om den spanska fotbollen. Däribland "inför match" rapporter, matchreferat, övergångsnyheter och allt det där som rör den Italienska fotbollen.

Om just DU är sugen på att hjälpa oss på Sportkollen.nu som skribent för den spanska fotbollen kan du skicka ett PM till mig här på Svenskafans eller kontakta hemsidans redaktion genom att klicka in på "Kontakt" på Sportkollen.nu.

MVH

Philip Snenensson
Sverige & England skribent
Sportkollen.nu
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-21 19:27
Tycker, precis som många av er andra, att Eric Abidal är bäst som mittback. Förra helgen mot Villareal spelade han mittback, och där var han klockren. När han spelar vänsterback tillför han nästan inget i offensiven. Pedro och Iniesta, som brukar spela på vänsterkanten med Abidal, måste ha det väldigt svårt eftersom dom knappt får hjälp av Abidal på offensiv planhalva. Han har också tappat mycket i defensiven mycket pga att han har tappat snabbhet, vilket är viktigt att ha som ytterback. Han är inte "den där säkre" defensive vänsterbacken, som han var för några år sedan. Han är dessutom vann att spela i mittförsvaret, eftersom han spelar där i franska landslaget. Eftersom Pique och Puyol är de självklara mittbackarna skulle isåfall Abidal sitta på bänken vilket jag dock inte tror att han är intresserad av.
Maxwell spelar ju vänsterback, men även Adriano kan spela där, då han spelade som vänsterback och vänstermittfälltare i Sevilla. Två bra alternativ där alltså, och då FINNS ändå Abidal kvar som ett alternativ. Sen finns ju även Marc Muniesa och Planas där ifrån B-laget.
Atlético addeh
2010-11-21 19:15
Hetfield

Glöm inte Planas som gjorde mycket bra ifrån sig under U19-EM i somras. Han är mycket lovande fast tveksamt om han är redo att ta över så här tidigt, han behöver nog några år på sig.
Barcelona Kim ★
2010-11-21 19:05
Jo visst är Marc mer mittback än ytterdito. Han fungerar till vänster, men är lite av en Abidal, en nödlösning som egentligen gör sig bättre i mitten. Hans unga ålder gör dock att han fortfarande är relativt lätt att skola om.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-21 19:00
Det kryllar ju inte precis av bra vänsterbackar i La Masia, möjligen Muniesa men han är bättre som mittback enligt mig.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-11-21 18:53
Tycker att vi borde vänta med att köpa en vänsterback, vi måste först se om det finns någon med talang nog i B-laget som skulle kunna axla Abidals roll om han nu börjar vika neråt.
Annons: