/spanien/barcelona/forum/13763.aspx/spanien/barcelona/forum/13763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2010-11-22 16:35
el Maestro!

Menar du att vi borde göra oss av med Thiago, sälja han? Eller föreslår du att vi lånar ut honom?

I vilket fall som helst så håller jag inte med men jag undrar bara.
Barcelona el Maestro!
2010-11-22 16:30
1.70-ligan.//
Jag har svårt att se att han ska lyftas upp för att sedan sitta på bänken en hel säsong(kommande säsong). Nästa säsong har Barca Afellay, förmodlingen också Cesc. Hur ska han få speltid? I Copan ska helst de som finns i B-laget ges möjlighet att spela.
Jag tror att det bästa hade varit om Thiago går vidare i en annan klubb i Primeran. Racing Santendar?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-22 16:24
el Maestro,

Thiago är lika gammal som Bojan. Om han får A-kontrakt i vinter tycker inte jag det är alldeles för tidigt. Han har fått ett år i B-laget och under hösten fått känna på hur det är att stå på den stora scenen - vilket han har klarat galant hittills.

Dessutom är han ödmjuk och vill inget hellre än att spela för Barcelona. Annars hade han redan stuckit någon annanstans där pengarna är större. Men han har varit lugn och vetat att hans tid kommer, om han bara jobbar på. Nu har han mognat klart. Tiden är inne. Det känns helt rätt att flytta upp honom i vinter.

Barcelona el Maestro!
2010-11-22 16:13
addeh//
Jag kan tänka mig att klubben resonerar som att, om 2 stycken av de 6 -7 talanger som finns i akademin lyckas ta sig upp till A-laget så har klubben nått sitt mål.
Det räcker inte alltid att ha enbart talang för att kunna lyckas i en så stor klubb som Barca. Det kräver disciplin, mycket uppoffringar, ansträngningar och en del flyt på vägen(få speltid, slipper skador o.s.v.).

Är inte säkert på om dos Santos har vad som krävs för att spela i Barca. Likaså tror jag inte på Jeffren heller. Personligen är jag tveksamt till också när det gäller Thiago. Han har fått alldeles för mycket hyp över sig för tidigt. Har han rätt attityd och tålamod för att utvecklas och inte stressa upp sig innan han är redo? Jag vet inte - tveksamt.
De talanger som jag tror på är:
Fontàs, Muniesa, Sergi Roberto. Fast man vet aldrig vem som kan bli nästa Pedro. Det kan mycket väl bli Jeffren eller Thiago.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-22 16:09
addeh,

Måste säga att jag aldrig blev riktigt imponerad av dos Santos insatser under försäsongen och i spanska cupen. Tyckte han kändes långt efter Thiago där. Så troligen (förhoppningsvis) är det helt enkelt så att han inte är tillräckligt bra och kanske t.o.m Sergi Roberto har gått om.. att han inte startar ens i B-laget tyder väl dock på att han kanske är påväg bort ifrån klubben.

Men enligt mig är det inte hela världen om han kommer att lämna. Snart kommer, utöver Sergi Roberto, förmodligen Rafa och Gerard också att knacka på dörren till A-laget. Alla dessa är enligt mig större framtidsnamn än JDS. Och sen finns ju Thiago, som redan är A-lagsman i princip..det finns liksom inte plats för en till, då vårt mittfält redan idag är absolut världsklass. Sen ser jag dos Santos som en Xavi-typ, mer än någon annan i truppen. Det lär inte vara till hans fördel, med tanke på Fabregas.

Visst, det är synd och jag hade gärna sett han lyckas i Barca. Men alla kan helt enkelt inte gå hela vägen.

Om han lämnar känns Arsenal som ett troligt alternativ. Skulle inte förvåna mig om han går som delbetalning mot Fabregas i sommar.
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-22 16:08
Panathinaikos har gjort klart med en ny tränare. Precis lagom inför drabbningen i Aten på onsdag... Det är Jesualdo Ferreira, som blev sparkad för några veckor sedan ifrån Málaga, som tar över.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-22 16:07
addeh

JDS har ingen plats i laget när Cesc anländer (ja, jag vågar använda ordet "när" istället för "om"), så vad spelar det för roll? Han, hans brorsa och hans dryga farsa kan ta sig i häcken och dra, jag gillar inte den familjen.

Barcelona Cataloniaboy
2010-11-22 16:03
addeh
Jag hoppas att han "biter ihop" och verkligen kämpar för att ta en plats i A-laget. Han fick även börja på bänken i helgen mot Recreativo. Då snackar vi om Segunda A...
Barcelona Pep the King
2010-11-22 15:49
Ohhhh
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-22 15:47
Jag vet att det är en viktig match för att lyckas komma gruppetta, plus att vi spelar en ruskigt svår bortamatch med galna fans i Grekland.
Men, hoppas ändå att Pep vilar många spelare från startelvan. Messi, Iniesta, Puyol med flera har fått enormt mycket speltid den här säsongen och bör vilas för att komma i form till mötet med Madrid. Hoppas även Fontás får chansen från start igen då han gav ett bra intryck senast.
En startelva skulle kunna se ut så här:

Valdés;
Alves, Pique, Fontás, Maxwell;
Mascerano, Busquets, Iniesta;
Pedro, Villa, Bojan

Mittfältet där man vilar antingen Xavi eller Iniesta. Jag anser att vi behöver någon av de båda på planen för att få någon som helst kreativitet. Backlinjen ser vanlig ut förutom att Fontás ersätter kaptenen. I anfallet vilar man Messi och spelar Bojan som är i god form med sina två mål senast.
Atlético addeh
2010-11-22 15:45
På tal om något annat måste jag säga ett par ord om Jonathan dos Santos. Vad har egentligen hänt med killen som för några månader sedan ansågs som den största talangen i La Masia? I nuläget känns det som om både Thiago och Sergi Roberto ligger närmare A-laget än dos Santos, speciellt den förstnämnde, som förmodligen flyttas upp till A-laget nu i vinter.

För ett par veckor sedan när Barça B mötte Villarreals reservlag fanns inte Jonathan med på varken planen eller bänken. Eftersom det inte uppgavs att mexikanen hade känningar eller dylikt trodde många att han vilades för att få speltid med A-laget mot Ceuta veckan därpå. Visserligen fanns han med på bänken med Ceuta, men han fick inte spela en enda minut. Istället fick Sergi Roberto, som alltid känts som en underdog till dos Santos, hoppa in med halvtimmen kvar.

Vad tror ni, blir Jonathan dos Santos kvar i klubben eller kommer han söka sig någon annanstans? Jag har aldrig trott på mexikanen och efter dessa veckor gör jag det ännu mindre. Snart tror jag han är ett minne blott i FC Barcelona. Det ska tilläggas att jag gärna ser att han lyckas, han får gärna äta upp mina ord, även om att den chansen är väldigt liten.
Barcelona Gabriel
2010-11-22 15:38
Läste nyss Taimaz krönika, ville bara säga "well done mate!". Riktigt bra och läsvärd krönika på många sätt och viss.

Keep up the good job!

Barcelona Baltaev (red)
2010-11-22 15:19
elbraco,

Stängde ner kommentarfältet eftersom diskussionen gick överstyr och man hamnade helt off-topic. Du missade inget.
AndreD
2010-11-22 15:18
Funderar på att lära mig spanska och gå en domarkurs för att bli tränare i spanska ligan. Hade varit priceless att ge ett rött kort för filmning framför Ronaldos gråtande ansikte. Priceless.
Barcelona .Sami.
2010-11-22 15:07
Suarez en Vampyr?
Barcelona Abbe.
2010-11-22 15:00
Det ska bli intressant att se hur Pep agerar på onsdag, då el Clásico är precis runt hörnet. Vid första bästa tillfälle bör han vila vissa spelare för att undvika skador etc.

Jag blev lite förvånad när Messi fick spela hela matchen mot Almería, men jag antar att han fick order om att vila på planen istället. Matchen var väl hyfsat avgjord vid 5-0 ändå.
Atlético addeh
2010-11-22 14:56
Puyol har fått extremt mycket speltid på sistone och trots att det är en viktig match mot Panathinaikos ser jag gärna att kaptenen vilar. Piqué lär med största sannolikhet starta medan Abidal och Fontás får slåss om platsen bredvid om det blir som jag förutspår och vill.

Kul att Jeffrén är tillbaka fullt frisk igen. Vid en stabil ledning vore det inte mer än rätt att låta honom få några minuter.
Barcelona .Sami.
2010-11-22 14:46
Truppen som hänger med på Onsdag.
Barcelona el Maestro!
2010-11-22 13:58
Hetfield- Megan Fox is a dude//
Javisst, Cristiano Ronaldo har alltid haft den egenskapen, men min poäng var att jag tror att han uppmuntras idag mer av sin tränare, Mourinho.
Kanske kommer vi att få se Cristiano Ronaldo göra till och med en filmning i El Clasico som leder till ett avgörande mål? Det skulle inte göra Mourinho mindre glad även om han ser att det är ojuste.
2010-11-22 13:27
el Maestro

C.Ronaldo har väl knappast börjat filma under Mourinhos vingar, han har varit en bortskämd snorunge ända sen Sporting tiden. Jag förstår verkligen inte, han kan ta sig förbi spelare men han väljer att slänga sig, jag kan inte analysera honom.

Äh, vissa samlar på kulor, vissa samlar på hur många frisparkar/straffar de kan få genom att filma. Alla är olika.
elbraco
2010-11-22 13:23
Hetfield

Jag funderar också på det. Jag tror han ser det som någon slags prestige för honom. Det som känns mest logiskt är ju att han vill göra så många frispark/straffmål som möjligt, men hur imponerande är egentligen ett straffmål?
Hans frispark mot Bilbao var ju ett hallelujah-moment för madridfansen, och det kan jag förstå, men straffar....
Dessutom blir även frisparksmålen mindre "värda" eftersom man vet att han har filmat sig till dom. Nä, tacka vet jag Juninho och Roberto Carlos.

Kuriosa: Om jag inte minns fel så var 40 av Juninhos 100 mål i Lyon frisparksmål. Galet snitt!
Barcelona el Flaco
2010-11-22 13:09
Intervju med David Villa där han bl.a. kommenterar att det svåra för honom var inte att komma in det offensiva spelet i Barcelona, utan snarare när det var dags att försvara sig. El Guaje berättar att han hade svårt att anpassa sig till sin nya roll under början av säsongen och berömmer dessutom Pedro för sitt sätt att stressa motståndarna och vinna tillbaks bollen.

Att en spelare av Villa status väljer att lyfta fram Pedro som ett föredöme säger en del om Villas ödmjukhet och inställning.
Barcelona el Maestro!
2010-11-22 13:05
"Jag tror personligen att i hans huvud så är filmningar något som är vackert och hedervärt, det är nästan som att någon klappar på hans huvud så fort han får en frispark/straff med sig. Usch."

Jag är säkert på att det ingår i Mourinhos taktik. D.v.s. att tillskansa sig möjligheter till frisparkar vid minsta kontakt. Han kan ju göra mål på dem, eller hur? Rätt smart.
Mourinho är känd för att ta till alla möjliga knäpp. Någon som kommer ihåg den bok som Drogba skrev om bland annat Mourinho som tränare? Där står det en del av de ”trix” som Mourinho brukar använda sig av. Att ständig protestera är ett annat exempel för att få med sig domaren.
Barcelona Pep the King
2010-11-22 13:00
Ronaldo jävla filmare!!
Atlético addeh
2010-11-22 12:52
Hetfield

Co-sign. Ronaldo har nog kommit till det stadiet att han inte tänker på när han filmar, han bara gör det omedvetet utan att tänka sig för. Det blir nog som ett beroende för honom, ungefär som Maradona är beroende av heroin. Idioter båda två, fast på olika sätt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-11-22 12:52
Filmningen a la Hollywood är pinsam, ja. Men i sekvensen efteråt där han gråter som en två-åring upprör mig mest.

Upp för fan och spela fotboll istället. Ronaldo är en magisk fotbollsspelare, men det är stora saker som detta som får mig att vilja kasta ut honom ur La Liga.
2010-11-22 12:50
Vet ni vad, jag tror att C.Ronaldo har kommit till den punkten att även om han har världens läge att göra mål så väljer han att slänga sig.

Jag tror personligen att i hans huvud så är filmningar något som är vackert och hedervärt, det är nästan som att någon klappar på hans huvud så fort han får en frispark/straff med sig. Usch.
AndreD
2010-11-22 12:48
Det "bästa" av Hussfelt igår var ändå:

"Sneijder har inte spelat bra för att han är trött"

I rest my case.
Atlético addeh
2010-11-22 12:41
Rambla

Den filmningen var nog en av hans mest extrema och fulaste någonsin. Det är inte konstigt att den spelaren äcklar mig när han håller på med sånt där.

Förresten så har det hänt förut att han gjort ungefär så här, dvs ramlat istället för att försöka hinna i kapp bollen och slå in den i öppet mål. Ni hör ju själva hur patetiskt det låter...
Barcelona el Flaco
2010-11-22 12:31
Rambla/

Lol åt den där filmningen. Marängerna sitter säkert just nu med förstoringsglas för att försöka hitta kroppskontakt och därmed försvara sin idols agerande i den situationen.

Precis som elbraco skriver så känns det som en ologiskt filmning med tanke på att han har öppet mål och säkert hade hunnit ifatt bollen. Pinsamt.
Annons: