/spanien/barcelona/forum/13759.aspx/spanien/barcelona/forum/13759.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Decinho
2010-11-23 19:54
Barca-nist,

"vi behöver inte kränka varandra men lite kul får det vara , ocharmigt annars.
samt varför är det alltid Barcafansenen som ska följa gentleman reglerna medans självaste " the Special one " är det motsatta ?"

För att det är just det som gör oss till culés kära vän. :D
Barcelona Barca-nist
2010-11-23 19:48
Barcelonistas

Maldini är allt man vill vara en stor legend, trogen spelare, fan, pappa ,förebild, make och människa. Stor respekt för mannen med stort hjärta!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-23 19:48
Jag får nog hålla med Delarocha í det är fallet. Inte för att Hetfields kommentar var så farlig, utan för att det överlag blivit lite väl mycket pajkastning mot framförallt Ronaldo här inne. Det sänker nivån här inne.

...Därmed inte sagt att jag inte tycker han är en fjolla innerst inne. Men innerst inne vet jag också att det är en otroligt bra spelare - fast det brukar jag inte heller skrika ut, eftersom jag varken gillar honom eller laget han spelar för. Det är bättre att hålla tyst helt och hållet.. pajkastning kan de få syssla med hos Puertan,

Annars var det en kul idé från Hetfield att "lista många spelare som har blivit synonyma med en viss typ av spelstil". :) ska själv fundera vilka spelare jag kan fylla på listan med vid ett senare tillfälle.
Barcelonistas
2010-11-23 19:45
har ingen aning om det har länkats för men kan bara hålla med maldini här.
Barcelona Barca-nist
2010-11-23 19:36
folk verkar vara jätte ödmjuka och snälla för att vara "El Clasico"!
Jag vill se lite mer glöd och kamp.

vi behöver inte kränka varandra men lite kul får det vara , ocharmigt annars.
samt varför är det alltid Barcafansenen som ska följa gentleman reglerna medans självaste " the Special one " är det motsatta ?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-23 19:27
Delarocha

Gör du något annat än att vara negativ? Du är den typen som skulle gnälla och klaga även om du vann 1 miljon kronor.

Hur kan man råka ha en dålig attityd? Det är väl ett val, lika mycket som att bli fet eller röka.
Nåja, tillbaks till studierna nu.
Delarocha
2010-11-23 19:25
Ni är verkligen helt fast i att såga Ronaldo hela tiden. Är det erat bästa tidsfördriv här eller vad fan är det frågan om? Sluta fokusera på honom. Han är en fruktansvärt bra spelare som råkar ha en dålig attityd. End of. Är det värt att skriva om honom i varje inlägg och hur "bögig" eller homosexuell han är?
Nivån på inläggen blir ju pinsamt låg, men vad är det att förvänta sig egentligen?
Atlético addeh
2010-11-23 19:18
"C.Ronaldo- Vuxna män med vaginor"

Haha! Hetfield slutar aldrig leverera sköna kommentarer i alla fall, thums up!
2010-11-23 19:13
geriii

Men lägg ner nu, det finns en plats för det och det heter blocket.se, det är andra gången nu.
Barcelona geriii
2010-11-23 19:12
Tjena!

Har två biljetter till salu till El Classico på måndag!
För närvarande ligger budet på 360€ / biljett.
Biljetterna är för nedre kortsida.

Hör av er till pudenda@hotmail.com vid intresse!
2010-11-23 19:02
Frodo

Haha, den var bra. Riquelme var väl också en douchebag, han började tjafsa med Pellegrini för att han ville ta bort nr.10 rollen som Riquelme hade, han ville göra laget ännu mer oförutsägbart.

Jag kan lista många spelare som har blivit synonyma med en viss typ av spelstil:

Roberto Carlos- Offensiva ytterbackar
Inzaghi- Fox in the box
Maldini- Graciös och elegant mittback
Platini/Zidane- Eleganta mittfältare som gjorde det omöjliga med bollarna
Shearer- En tank som gjorde mål på ett eller annat sätt
Pep Guardiola- Klassiska registan som satte klockrena bollar från mittcirkeln
C.Ronaldo- Vuxna män med vaginor
osv. (fyll gärna i resten)

Åh, man blev nostalgisk..
Barcelona Abbe.
2010-11-23 18:57
Jag undrar lite kort om någon har koll på om guideturen på Camp Nou och museet är öppet på matchdagar, alternativt dagen efter match?

Edit: Grävde lite och hittade svaret själv. Tack ändå, om det nu var någon som var på väg att besvara.

"13. Does the Museum open on matchdays?
Yes, but it closes 3 hours before kick-off."
Barcelonistas
2010-11-23 18:55
.Sami.

Hur fan kan man älska Mourinho när man är ett Barcafan? degår liksom inte ihop..

den där mourinho är en skurk kommer aldrig glömma va den clownen gjorde under semifinalen.

de sjuka är att jag ville ha mourinho som tränare när de gick åt helvete dom 2 sista åren specielt de sista med frank.
Barcelona Frodo
2010-11-23 18:53
Hetfield

Jag ser likheter mellan Riquelme och Zlatan. Orörliga och lata spelare som man måste bygga laget kring. Båda besitter stora kvalitéer men ingen gjorde några större ansträngningar för att passa in i spelsystemet för att maximera lagets bästa. Skillnaden är väl att Riquelme inte är en lika stor douchebag som statyn.
Barcelona Pep the King
2010-11-23 18:47
Match imorgon. Fan vad jag har saknat se Barca spela. Love fucking Barca!!
Barcelona .Sami.
2010-11-23 18:42
Jag älskar Mourinho och kommer alltid göra det. Han är nummer 1 på sitt jobb. Det finns ingen bättre.
2010-11-23 18:42
Bra artikel om Riquelme från Villarreal redaktion, han är lite av en favorit hos mig.

Han har nästan bildat en ny skola där "Riquelme" har blivit synonymt med en stillastående playmaker, nästan lite som Viera blev synonymt med dammsugare i mittfältet.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-23 18:09
Jag är inget fan av Mourinho, men jag avskyr honom inte heller. Jag är mest rädd för honom:P
2010-11-23 17:39
Hehe, jag diggar väl Mourinho då och då. Han är som klassens clown, bara underhållande i små doser, när man ser för mycket av personen så blir det bara irriterande.

Rätt så coolt att han är kompis med Xavi :P
Barcelona Barca-nist
2010-11-23 17:20
Om fuskandet är ett sätt att vinna så har Mou hittat det, vilket är accepterat av de flesta.
Jag tror starkt om någon annan tränare hade betett sig som honom så hade resultaten blivit annorlunda.
Jag kan aldrig glömma när han "fick" gå fram till pep och psyka och komma undan med det.
Jag hoppas inte han stängs av under El Calsico för jag orkar inte med mot- fansen som gnäller spekulationer. Jag hoppas Barca vinner så övertygande så det blir 1 tyst minut för Real i nästa match!
Barcelona el Flaco
2010-11-23 17:09
Abbe/

That makes two of us. Mou må vara en vinnare, men hans sätt att agera med provokationer och arrogans gör det omöjligt att älska honom.
Barcelona Abbe.
2010-11-23 17:06
"Hur kan man inte älska Mourinho? Är det möjligt? (Retorisk fråga)."

Jag är ett levande bevis på att det går att inte älska Mourinho :-).
Barcelona AzizWaysi
2010-11-23 16:43
Jimmy Jump is back.
Barcelona Barca-nist
2010-11-23 16:40
Alltså jag är å trött på 2 grejer i sportens media, Zlatan och Mourinho!

Det låter som George W. Bush krigföring mot terrorismen . Oändligt bullshit
Barcelona .Sami.
2010-11-23 16:35
If you were president of a club, would you try and sign Pep Guardiola as head coach?
If I were Barça president Sandro Roselli I’d give him a contract for the next 50 years.

Barcelona el Maestro!
2010-11-23 16:32
el Flaco//
Ja, herr Perez är ute efter snabba och enkla lösningar för att nå framgång.
Det är därför han sparkar tränare titt som tätt. Han byter också ut spelare som
skjortan han bär. Undrar hur mycket det sved i hans huvud när han såg Wesley Sneijder och Arjen Robben i finalen i förra säsongen?
Barcelona Baltaev (red)
2010-11-23 16:27
Bästa intervju jag någonsin har läst med 'The special one'.
Håll till godo.
Barcelona Pep the King
2010-11-23 16:23
Stora spelare i Barca funkar inte. Ja ni såg väl Zlatan. Han hann knappt med spelet. Vill inte se nån Lukaku i Barca.
Barcelona el Flaco
2010-11-23 16:22
el Maestro/

Vad man ska tycka om den artikeln? Tja, jag tycker själv att det är ganska talande för vilken väg de bägge klubbarna har valt att gå de senaste åren. I Barça kryllar det med egna produkter, medan Madrid endast har tre canteranos, Casillas, Granero och Arbeloa och av dessa tre är endast Iker given i startelvan. Det lär inte heller bli fler med Mourinho som tränare, men jag tror att marängerna skiter i att se egna produkter i dagsläget. De vill nog hellre ha titlar än långsiktiga projekt.
Barcelona el Maestro!
2010-11-23 15:56
Vad ska man tycka om Sports sensationella rubriker:

“BARÇA 8 – 1 MADRID
Cantera wins by a landslide.
Casillas, the only one from Madrid’s cantera that will play el Clásico."

De menar på att Casillas är den enda cantera som kommer att spela för Real Madrid I el Clasico medan Barca kommer att ha 8 stycken i startelvan. Inte säkert att alla åtta är med i startelvan heller.
Annons: