/spanien/barcelona/forum/13757.aspx/spanien/barcelona/forum/13757.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-11-24 21:07
Monster-Valdés!
AndreD
2010-11-24 21:04
DM1982

Tack så mycket!
Barçelonista!
2010-11-24 21:03
Någon som har en bra sopcast kanal? Myp2p är ovanligt kassa..
Barcelona DM1982
2010-11-24 20:58
AndreD

Kolla länktips
AndreD
2010-11-24 20:56
Någon som sitter inne på en bra stream?
Canaletes
2010-11-24 20:55
Haha fan vad man såg att det skulle skita sig när Pique lät bollen studsa där... :P
Barcelona Thiago
2010-11-24 20:55
Stream?
AndreD
2010-11-24 20:49
Suger att man inte har tv10...
Barcelona DM1982
2010-11-24 20:47
Men vad fan....fixa målen tidigare. Det är trots allt the fucking CL vi talar om.
Barcelona kev
2010-11-24 20:46
Matchen visas på tv10 för er som har den kanalen.
Barcelona Piqué
2010-11-24 20:35
Njut lite...
Barcelona kompol
2010-11-24 20:29
stream Panathinaikos - FC Barcelona
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-24 20:23
Då var matchen slut! Rubin Kazan-FC Köpenhamn 1-0. Oavgjort hade varit allra bäst, men jag ska inte klaga. Seger ikväll och vi är gruppsegrare :)
PedroRodriguez
2010-11-24 20:22
Härligt att Rubin slår Köpenhamn så att danskarna får vänta med att avancera till åttondelen:):)

För övrigt så skall vi inte underskatta Panathinaikos, inte för att jag sett någon göra det men bara säger. Men spelar Barca så som dom gjort nu på sistone så ska inte ett lag från Grekland hota oss, då talar allt för en storseger och ett hattrick av Messi så Mourinho skiter på sig lite grann :D
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-24 20:09
Intressant startelva! Glad att Adriano får speltid, det är han fanimej värd. Och då kan vi ju redan nu dra slutsatsen att Sergio spelar mot Real. Har inget emot det alls. Kul att Mascherano åtminstone får chansen idag då. Hade varit korkat att spela Busquets i båda matcherna.
AndreD
2010-11-24 20:08
Det bästa i El Clasico hade ändå varit om Busquets filmar så att Ronaldo får rött kort. Jag hade skrattat hela vägen till Kina och tillbaka. Inte för att jag tycker om när Busquets "filmar", men det hade ändå känts som att rättvisan skipats på något sett.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-24 20:08
PedroRodriguez,

Ja, alltså... Mascherano har verkligen imponerat på mig. Han har visat att han behärskar passningspelet riktigt bra, och har anpassat sig till den spanska ligan så han inte drar på sig massa onödiga kort. Ändå är han fortfarande oerhört brytningssäker och fysisk i sitt sätt att spela. Även om Busuets kanske är den bästa vi kan ha som pivote, tycker jag Mascherano är värd chansen i matcher som VERKLIGEN betyder något.. och då passar det väl onekligen bra i en match mot ett fysiskt lag, likt de engelska :)
PedroRodriguez
2010-11-24 20:02
1.70-ligan.

Njaee joo kanske, Mascheranos spelstil är ju i likhet som alla hårda spelare i PL då han lirat där ett tag och Busquets är något utav en gnällspik och klarar inte smällar så jättebra. Engelska lag är mycket fysiska i sitt spel och det skulle passa Mascherano bättre då han stenhårt satsar i sina närkamper.
Barcelona Klint
2010-11-24 19:57
Startelvan: Valdes, Dani Alves, Puyol, Pique, Adriano, Xavi, Mascherano, Iniesta, Messi, Villa, Pedro
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-24 19:54
Hetfield och Addeh,

Jag köper era argument. Är som sagt inte ute efter att få folk att tycka Mascherano är det bästa alternativen av dem två... för det vet jag inte ens själv om jag tycker. Vill bara höra vad resten av folket tycker :)

Men för att ställa en motfråga då. Tycker ni inte Mascherano ens för spela före Busuets mot t.ex engelskt motstånd? Det är ju två olika spelartyper och där kanske hans egenskaper lämpar sig bättre.
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-24 19:52
Vi är väl vidare om vi tar poäng ikväll?
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-24 19:50
Hoppas på följande elva:
Valdés
Alves-Pique-Fontás-Adriano
Mascherano
Xavi-Keita
Pedro-Messi-Bojan

Motiveringar:
*Bojan gjorde två mål i helgen och han gjorde mål för någon vecka sedan mot Ceuta. Han har gjort sig förtjänt av denna chansen.
*Fontás tar platsen brevid Pique. Stod för en bra insats i helgen mot Almería och visade att han är Puyols ersättare när denne lägger av om några år.
*Adriano slår väldigt fina inspel och fyller på bra längs kanten. Viktigt med offensiva ytterbackar i en matchen vi kommer att ha mycket boll.
*Keita är en av få spelare som är riktigt stark i luften. Blir viktig på fasta situationer. När han får chansen står han alltid för en bra insats.

Tror Barca vinner med 2-0 efter mål av Pedro och Bojan.

Taimaz, addeh. Ni har sagt förut att ni ska ha en tävling där man ska tippa rätt och vinnaren får komma med i matchrapporten. Kan ni ha tävlingen idag? Känner nämlingen på mig att jag kommer vinna!
PedroRodriguez
2010-11-24 19:45
1.70-ligan.

Sergi skall ju starta i El Classico, det är vad jag tror och tycker att Pep ska välja, Mycket bättre passningspel och speluppfattning men sämre tacklingar och närkamper dock. Mascherano spelar alldeles för fult för ofta och vi har ju sett att Ronaldo gärna filmar bara någon är när honom. Känns även som att Busi är något utav en älskling för Pep då han ständigt valde honom före Yaya som alla innerst inne vet i helheten är en bättre Deffensiv mitt och varje gång imponerade när han kom in i matcherna medans Busquets filmade var tionde minut.

Men jag gillar Busi skarpt ändå och han känns som en självklar förstahandsval som pivote.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-24 19:44
Sam,

Jag grundar den analysen på de matcher jag sett Mascherano spelat den senaste månaden. Han har oehört hög passningsprocent till rätt adress. Mot Almeria t.ex. hade han väl typ 92 av 98 pass eller något i den stilen? Jag har blivit riktigt imponerad av hur bra han har anpassat sig till barcas spel under så kort tid dessutom. Han är inte bara en ersättare, då han faktiskt tillför något som inte Sergio kan ge oss - hans brytningar, crossbollar och glidtacklingar.

Återigen, jag säger inte att han är ett bättre val än Sergio i de stora matcherna. Men jag tycker det kan vara värt att diskutera om han inte skulla KUNNA vara det.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-24 19:43
DM1982

Om du använder en träningsmatch som referens för att belysa att Mascherano är bättre än Busquets så kan jag bara beklaga att du inte ser på matcherna när Busquets totaldominerade C.Ronaldo.

No offense :)

1.70-ligan

Det är faktiskt glasklart i mina ögon. Busquets har vunnit flera kamper mot C.Ronaldo och han vet hur C.Ronaldo rör sig.
Mascherano är som en tickande bomb, det krävs bara en kortglad domare så kan han få sitt gula kort tidigt och det leder till att han måste vara försiktig så att C.Ronaldo och Co kan ta sig förbi lättare.

Nej, som sagt, Busquets är nr.1 i min bok, allt annat är bara konstigt.
Atlético addeh
2010-11-24 19:39
1.70

Jag tycker Busquets är mästerlig på sin position, och vi kan inte få någon bättre för tillfället. Mascherano har bevisat att han klarat av passningsspelet, men mot vilka lag? Det är inga monsterlag som argentinaren matchats mot, och därför anser jag att det är lite riskabelt att låta honom starta på måndag.

Jag menar inte att Mascherano är dålig på något sätt. Jag anser bara att Busquets är numret bättre och ska därför givetvis starta i de viktigare matcherna.
Barcelona DM1982
2010-11-24 19:39
VizzlA^^

Jo, jag kom på det sen. Men det är helt ok att Mascherano spelar ikväll, han behöver speltid och Busquets lär väl lira mot Real så han kan väl lika bra vila.
Barcelona VizzlA^^
2010-11-24 19:38
DM1982

Hetfield ville se Busquets i el classico så jag förstår inte varför du jublar:)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-24 19:34
addeh,

Punkt? Är inte det här förumet till för att diskutera saker som rör Barcelona? Och jag tycker detta är en intressant sak att diskutera, så länge det hålls på en sansad nivå. Båda två är fantastisk duktiga (men olika) och har båda visat att de klarar av Barcas spel på ett ypperligt sätt. Jag har ingen favorit mellan Mascherano och Busquets, utan kan se båda två starta de viktiga matcherna i nuläget.

Tråkigt att Fontas är utanför truppen för övrigt. Blev lite besviken där.

EDIT: Såg att du svarade efter att jag skickat. Såg inte det innan.

Jag menar inte just el Clasico nödvändigtvis, utan stora matcher i allmänhet. Jag ser inte Busquets som självklar pivote i de kommande stormatcher i CL osv. Mascherano är en minst lika duktig spelare, att han håller på den högsta nivån har han redan bevisat.
Atlético addeh
2010-11-24 19:32
Abbe/

Oops, tack för rättningen. Tyckte väl att Maxwell saknades nånstans. :P
Annons: