/spanien/barcelona/forum/13756.aspx/spanien/barcelona/forum/13756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-21 18:17
Clichy är en Marcelotyp. Blandar och ger. Ingen bra passningsspelare, inte klockren defensiv, kommer inte till inlägg och är allmänt ojämn i sitt spel. Det är en bra spelare, men det finns bättre vänsterbackar att värva. Han är en bra spelare men det är ingen tillfällighet att både Abidal och Evra petar honom i landslaget.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-21 18:14
Barcelonito

Under VM så spelade Abidal som mittback, så jag skulle tänka mig att under Blanc så lär franska landslagets försvar se såhär ut under EM:

Sagna-Mexes-Abidal-Evra/Clichy

Sam

Usch nej, Adriano som vänsterback ger mig rysningar. En annan möjlig värvning är nog Taiwo som är stor och stark som vänsterback, han har dessutom ett äckligt bra vänsterbössa.

ElTriplete

Europas mest överskattade vänsterback? Nej tack.
Barcelona ElTriplete
2010-11-21 18:04
Gael Clichy är väl inte ett dåligt alternativ?
Barcelona Sam
2010-11-21 18:01
Adriano kan väl också spela på vänsterbacksplatsen? Kanske inte en given framtidsspelare men just saying.

Vad tror ni att sannolikheten att vi värvar Filipe i framtiden? Är den som bortblåst? Jag tror dock att Abidal håller 2-3 säsonger till, ser ingen anledning till att börja oroa sig nu. Kommer ni ihåg tiderna med Sylvinho, Gio? Det var sköna lirare det. Kanske inte de mest defensiva lagda men älskade deras driv.
2010-11-21 17:56
Abidal var ju ifs vänsterback mot England sist med sitt Frankrike. Men du har rätt, vänsterbackspositionen är nog den enda positionen som går att förstärka märkbart. Men Abidal håller nog en eller 2 säsonger till tycker jag. Han är jätteviktig för lagets balans då Alves är så offensiv.

Jag är ganska osäker på Coentrão. Han är trots allt anfallare i sin klubb. Han lirar som vänsteranfallare. Jag vill helst ha en lika stabil defensiv spelare som Abidal på den platsen. Finns ju inte många sådana ifs.
2010-11-21 17:49
På tal om ingenting, är det inte dags att köpa en vänsterback? Abidal börjar bli till åren kommen, han är dessutom rätt så skadebenägen. Maxwell i all ära, men det är ingen världsback trots att han har gjort ett mycket bra jobb i Barcelona.

Drömmen vore att köpa Coentrão innan hans pris trissas upp alltför mycket, sen låta honom få rotera med Maxwell och göra Abidal till en permanent mittback istället för att köpa en till mittback. Abidal börjar ju tappa rätt så mycket av speeden, därför skulle han kunna platsa bra som mittback, vilket han spelar i franska landslaget. Bara några tankar.
2010-11-21 17:45
Att Inter har gjort 14 mål på 13 matchen är ju löjligt dåligt. Palermo ligger på sjundeplats och har gjort 22 mål.

Drömmotståndare i CL den här säsongen är definitivt Milan och Inter. Bara för att sätta Zlatan på plats och ta revansch av Inter.
Barcelona älskabarcelona
2010-11-21 17:39
Fram till Maj var det Messi och Rooney som var världens 2 bästa fotbollspelare . Sen så kom Sneijder fram i slutet av förra säsongen . Rooney är inte äns med bland top 23 nu efter VM . Så visst spelar VM större roll än allt annat , tråkigt nog då det handlar bara om 1 månads spel . Samtidigt som Messi gör mål match efter match så verkar det inte spela något roll .
Blaugrana_Messi10
2010-11-21 17:30
Var det inte så att Ronaldo(originala) var skadad år 2002 och så kom han tillbaks och avgjorde VM-finalen med två mål?

Sen blev han väl världens bästa spelare?
Barcelona el Grande Pep
2010-11-21 17:18
Jag skulle bli mer glad om Xavi tog det än Messi då Xavi är i slutskedet av sin karriär.

Detta är en av de svåraste valen på länge men tror att det blir Sneijder och skulle inte klaga om han fick den då han gjort en grym säsong.

Iniesta gjorde ju ett bättre VM än Xavi så vem vet. Kanske blir de Iniesta?
Barcelona el Maestro!
2010-11-21 17:14
Kim ?//
Jag skulle tro att det är Xavi som tar hem medaljen i december. Han var navet för det Spanska landslaget som vann VM. Det räcker. Iniesta har inte en chans trots att han avgjorde finalen. Jag blir besviken om han vinner det.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-21 17:12
På tal om Inters form.

Glöm inte att de har saknat sista månaden spelare som Maicon och Samuel,
Milito var borta hela hösten och de senaste tre omgångar är målvakten Cesar skadad.
Det måste man räkna med innan man drar Mourinho eller något annat i det hela.
Oflyt med skador av startspelare.
Barcelona Kim ★
2010-11-21 17:02
Ballon d'Or under VM-år är ganska speciella. Med undantag av 1994 så har priset de senaste 20 åren delats ut till en spelare i världsmästarnationen. Fram till 1995 var priset enbart ämnat för europeiska spelare, varpå Brasilien – som vann VM 1994 – inte kunde få någon vinnare. Istället gick det till Stoichkov, som spelade i fjärdeplacerade Bulgarien. 1990 vanns priset av världsmästarnas Lothar Matthäus, dirigent på det västtyska mittfältet. 1998 var det Zinedine Zidane som tog det i samband med VM-guldet på hemmaplan. 2002 var det Ronaldo, som med sin hemska frisyr gjorde ett fantastiskt VM. 2006 blev det italienska landslagets back, Fabio Cannavaro, som tog hem det.

Det är väl därför inte helt omöjligt att någon av Xavi och Iniesta får ta emot priset 2010. Men med tanke på Messis ödmjuka personlighet och hans fantastiska år som vinnare av bland annat guldskon, samt hans fortsatta höga nivå, så är det inte omöjligt att han blir den första som lyckas charma fotbollsjournalister samt spelare och ledare från de olika fotbollsnationerna.
AndreD
2010-11-21 17:00
Det kvittar väl. Du ändrar uppfattning om någon lika snabbt som Messi svänger runt motståndare upp på läktaren.

Sam sa det.
Barcelona Sam
2010-11-21 16:59
Messidinho_10

Kan du inte höja nivån på dina inlägg? Eller åtminstone vänta 20 min mellan varje inlägg om ingen svarar dig, tror inte folk vill höra dina kommentarer. No offence.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-21 16:56
AndreD herregud fattar du inget eller såg du inte vad han gjorde ??
Barcelona NoGo™
2010-11-21 16:55
Nu ser man verkligen vilket mediokert lag inter är, Eto kan ju vänta sig en lång avstängning, riktigt onödigt.
AndreD
2010-11-21 16:55
Messidinho, för inte så länge sedan skrev du att Pep måste AVGÅÅÅ! för att han slängde bort Eto'o. Nu skriver du att Eto'o är helt jävla dum i huvet och en sopa. Vet du ens vad du skriver?
Barcelona Messidinho_10
2010-11-21 16:51
Alltså seriöst hade Sneijder varit så jävla bra, så hade inte Inter varit så dåliga som dem har varit nu under höste.
Atlético addeh
2010-11-21 16:48
Barca4eva

FIFA Balon d'Or baseras inte bara på föregående säsong, utan hela året, dvs vårsäsongen, VM och höstsäsongen.
AndreD
2010-11-21 16:41
Det går dåligt för inter. 0-2 mot Chievo nu.
Barcelona Kim ★
2010-11-21 16:40
Jag tror först och främst att det ska mycket till för att Sneijder ska vinna guldbollen. Visst, han tog Inter till både liga- och Champions League-guld, fast å andra sidan så tog både Iniesta och Xavi Barcelona till såväl ligaguld som seger i VM.

Vad anbelangar Lionel Messi så är han den tveklöst bäste spelaren sett över hela året. Hur många hattricks har han gjort hittills? Någon som kan räkna ihop dem? 7 stycken? 8? 9?

Sneijder är bra, det förnekar jag inte, men ska jag vara ärlig så går nog såväl Xavi/Iniesta (vem som nu anses vara största bidragande anledning till vm-guldet) och Messi före holländaren.
Barcelona Barca4eva
2010-11-21 16:39
Zlatan Ibrahimovic

Egentligen baseras det på förra säsongen samt VM insatsen men vem vet...
Atlético addeh
2010-11-21 16:38
Tycker säsongens upplaga av Inter enbart bevisar Mourinhos klass. Nej, Sneijder förtjänar inte guldbollen, det har han aldrig gjort.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-21 16:37
Ja Messi förtjännar att vinna lätt, för Sneijder är bara en medelmåtta som blev dumpad av självaste Real..
Barcelona Zlatan Ibrahimovic
2010-11-21 16:35
OBSERVERA!

Nu hojtar man till lite,om det fortsätter gå risigt för Inter och Sneijder samtidigt som Messi avgör El Clasico med stil och fortsätter briljera,tror ni då Messi vinner guldbollen?
Barcelona Messidinho_10
2010-11-21 16:30
Kolla på Sneijder nu han förtjännar fan inte vinna guldbollen, vad har han liksom åstadkommit den här säsongen??
2010-11-21 16:19
Inter visar varför de är ett mediokert lag utan Mourinho. Love it!

Hjälper inte heller att laget består av osympatiska skithögar, förutom Eto'o och Zanetti förstås.
Blaugrana_Messi10
2010-11-21 16:17
Håller med ''elbraco''.
elbraco
2010-11-21 16:10
Eto'o är ju den stora kungen i Inter just nu, hade han kommit hem (om det nu kan kallas så) hade Inter åkt ner i italienska segundan :P 7 mål på 5 matcher i CL!
Annons: