/spanien/barcelona/forum/13755.aspx/spanien/barcelona/forum/13755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaholic
2010-11-22 00:06
älskabarcelona

Ingen aning hur marca räknar men sen 07/08 har C.Ronaldo 155 matcher och 117 mål. 117/155 = 0.75

Medans Messi har 161 matcher och 123 mål. 123/161 = 0.76.

Så alltså även om man räknar från den säsongen så snittar Messi bättre.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-22 00:04
Rambla

Haha, det är väl Zlatans kännetecken? Att göra mål mot sämre motstånd. :)

Senast igår skrev italienska tidningar att nu fattas det bara att han gör mål i CL-semifinal. Det kommer upp av en anledning, att Zlatan inte levererar på högsta nivå.
Barcelonistas
2010-11-22 00:03
Som vanligt kommer real undan med sitt fuskande.

preciado har rätt den mannen är en fuskare en skurk! han ska sitta längst upp i läktaren o se när messi o company leker med mandril
Barcelona Barca4eva
2010-11-22 00:02
elbraco

Mous fusk? Va handlar detta om =O
elbraco
2010-11-22 00:01
älskabarcelona

Varför skulle det vara orättvist att kunna ta från Ronaldos storhetstid men inte Messis? :P Det enda "orättvisa" i hela grejen är väl att dom räknar med hans år i United. Det kanske är det du menar?
Barcelona Rambla~
2010-11-21 23:56
Kul hur Hussfedlt överdriver allt som Zlatan gör. Messi gör bara mål mot svaga försvar? Var det kanske inte samma försvar Zlatan var totalt kass mot under hela våren? Han har så dåliga argument Hussfeldt att han bara borde hålla käften.
Barcelona älskabarcelona
2010-11-21 23:47
Är avstängd i Madrids forum men jag tar det här istället . Dom har länkat lite information från marca där det står att Ronaldo har bättre målskillnad under dom 3 senaste åren . Där Ronaldo har 0.83 i snitt och Messi har 0.76 .
Men räknar vi från den tiden då Messi smällde till ( Gurdiolas start som tränare ) så har Messi 107 mål på 121 matcher = 0.88 , och Ronaldo har gjort 75 mål på 106 matcher = 0.71 .

Tycker att det är lite orättvist att man har räknat med Ronaldos mål från hans fantastiska säsong 07/08 då Messi inte var alls i top form . Jämför man istället från Messis storhetstid så dominerar Messi helt klart.. Jämför vi från den tiden då Ronaldo har spelat för Madrid så leder Messi ganska stort återigen . Det är ren fakta för er Madrid fans
Barcelona Woods
2010-11-21 23:45
Rambla/ hehe, den satt bra, insåg det efteråt ;D

Man försöker ju undvika svensk media så långt det går..
elbraco
2010-11-21 23:42
Man kan ju inte annat än gilla denna Pazzini, vilka avslut!
Barcelona Abbe.
2010-11-21 23:37
Rambla~

Förbundet kommer vänta till efter el Clásico innan de agerar. Inte en chans att de stänger av Mourinho från klassikern, men de kan knappast ignorera hans agerande under matchen.

Men samtidigt är det de spanska fotbollsförbundet vi snackar om. Fega kräk.
2010-11-21 23:37
Barcelona har vunnit mot Sevilla, Valencia, Villareal, Atletico... Hussfeldt glömmer lätt. INZOMNIA!?
elbraco
2010-11-21 23:36
Är det inte så att Real får ett rätt jobbigt schema om ett tag, typ Sevilla, Valencia och Villarreal på rad?
Barcelona Rambla~
2010-11-21 23:34
En viss zpelare....hehe snyggt där. :D

Hela mediasverige slickar hans röv, har inte ni inte märkt det?
Barcelona Woods
2010-11-21 23:32
Fy fan vad jag har börjat störa mig på Hussfeldt. Varenda gång måste han undervärdera Messi och Barcelona i synnerhet genom att nedvärdera de andra lagen och deras insatser istället för att, kanske nån gång, hylla det offensiva spel som Messi och laget i stort presterar. Tölp.

Det verkar f.ö. som att Barcelona fått någon slags hatstämpel i detta landet. Vad det beror på kan man ju undra. Avundsjuka och ett sanslöst rövslickeri för en viss zpelare tror jag är faktorerna bakom.
Barcelona Rambla~
2010-11-21 23:32
Mourinho har alltid varit en fuskare, ingenting nytt. Det pinsamma är att förbundet inte kommer att göra någonting åt det.

elbraco

Dvärgen Hussfeldt kan ju jämföra de lag Barca har mött mot Real Madrid så här långt in på säsongen. Då hade nog idioten knipit igen.
elbraco
2010-11-21 23:27
Kåmark sitter och berömmer Barca och säger att vi gör många mål och då dyker Hussfeldt upp och säger "ja, men mot lag som Racing och Sporting Gijon".

Oväntat.
elbraco
2010-11-21 23:25
Vafan, hade ingen aning om Mous fusk. Om han inte blir avstängd kommer jag GARANTERAT skylla på fotbollsförbundet för att vara pro-madridistas. Fyfan vad fult, han ska LÄTT sitta långt upp på läktaren i El Clasico!
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-11-21 23:15
Har en fråga som jag gärna vill ha svar på. Tycker ni att det är värt att bli medlem hos Barca? kan någon som redan är medlem eller vet berätta hur mycket det kostar o va medlem och vilka fördelarna är? Och va det inte nånting om att Rosell ville bara ha medlemar som bor i Spanien/Katalonien

Tacksam för svar
Barcelonistas
2010-11-21 23:10
Aziz

kan inte bli mer fail på nicket haha
AndreD
2010-11-21 23:07
Snart dags för FK Europa där de förmodligen kommer snacka skit om Barca som vanligt. Barca är dåliga, de får bara 1-1 mot Mallorca. Barca är dåliga när de vinner med 8-0 för att Almeria var dåliga. Barca är dåliga när de vinner över Real med 2-6 för att Real inte kämpade.

Förvånar mig inte om Lundh tar upp att La Liga är ojämn efter 8-0. När Chelsea vinner 10 matcher per säsong med 9-0 säger han inget. AAAH!!!!!
Barcelona AzizWaysi
Barcelonistas

Haha det är bara kolla på hans namn så märker man att han är clown. "Fernando gago king of madrid " Hahahha Gago skoputsaren är "kungen" i Real.
Barcelona Frodo
Tycker man att någon spelare är bättre än Messi har man bristande fotbollskunskaper. Ronaldo lever mycket på sin hype nu som jämförs med Messi och han är uppbackad av Marca. Det var ju lite grann så med Robinho och Robben också när de spelade i den smutsiga klubben.
Barcelonistas
2010-11-21 23:04
el diablo

som jag sa tidigare är hur säker som helst att de är argentinas tur nästa vm. Nu har man även en tränare med hjärnceller så de kan knappast bli värre än detta vmet.
Barcelonistas
2010-11-21 23:03
basuuka

de roliga är att clowner som Fernando gago king of madrid tycker på alvar att ronaldo är bättre än messi.

seriöst de är la bara kolla dom senaste säsongerna eler?

föra säsongen var messi bättre med sina 47 mål, helt överlägset bäst. 08/09 gjorde han 38 mål där var han ochså överlägsen i världen och vann en trippel med barca. + att han vunnit cl skytteligan 2år irad.

Och nu har han gjort 22 mål redan.
Barcelona el diablo
2010-11-21 23:03
Nja... håller med om att MESSI ÄR ÖVERLÄGSET DEN BÄSTE JUST NU MEN HAN MÅSTE VINNA VM FÖRST.. med Argentina annars kommer han aldrig att bli en av de största.. Han har hittils inte bevisat ett smack i landslaget men men..
Barcelona Basuuka
2010-11-21 22:52
Barcelonistas
Han har goda förutsättningar att bli världens genom tidens bästa spelare, men det är han definitivt inte ännu.

Killen är ung, time will tell.

Tycker lite synd om Strutsen borta på Puertan som vill diskutera Messi/Ronaldo och kommer med bra argument men får bara skit hällt över sig.
Barcelona Rambla~
2010-11-21 22:50
"Jag har svårt att se Guradiola ta över ett lag i kris och bara med hjälp av sitt fotbollskunnande vända kursen."

Birro, ditt jävla ärkenöt. Det var ju just det Pep gjorde när han tog över Barcelona. Ett lag i disharmoni och kris. Jubelidiot, utala dig inte om saker du inte begriper dig på. Håll dig till dina mediokra dikter iställe din jävla bohem.
Barcelonistas
2010-11-21 22:50
Zioaod

Jag minns när Messi hade lekstuga mot chelsea när mourinho tränade där. syftar på säsongen 05/06 planens absolut bästa spelare den matchen messi. om jag minns rätt så var messi nära på att göra ett drömmål mot chelsea men bollen tog i kryssriban...
2010-11-21 22:48
Birro presenterar sig själv som nykter alkoholist vart han än går. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det. Men iaf, ta inte honom på så stort allvar.
Barcelona Rambla~
2010-11-21 22:46
Spanska domare borde gå en kurs i offside. Förra veckan blåstes Messi av när han var över 1m onside. Nu vinner Atletico i kväll tack vare ett tydligt offsidemål. Jag fattar inte hur domaren på linjen kunde missa det.
Annons: