/spanien/barcelona/forum/13754.aspx/spanien/barcelona/forum/13754.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2010-11-23 21:23
Ser ut som om Pedro Leon har lärt sig en del av Ronaldo. Och det är inte teknik jag syftar på.
Barcelona Barney S
2010-11-23 21:23
0-2 Bayern, hahahaha
Barcelona Abbe.
2010-11-23 21:22
Hetfield- Megan Fox is a dude

Nu grämer du dig än mer att Pep inte gav det "Ok" som behövdes för att värva Özil, inte sant? ;-).
Barcelona Barney S
2010-11-23 21:21
Haha, blir gråtfärdig när jag ser att Roma ligger under.
Dom spelar mot ett Bayern som knappt har något att spela för medans Roma har allt att spela för.

:D:D:D Ut med Roma, soplag
elbraco
2010-11-23 21:21
Vackert av Özil...
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-11-23 21:13
addeh

Jag hade köpt ditt argument angående Mascherano om det handlade om en ung talang, eller oprövad spelare från de lite svagare ligorna som t.ex. Holland.

Men nu handlar det om Javier Mascherano som dominerat i PL under x antal år och som varit en nyckel spelare och dessutom kapten för Argentinas landslag

så kort och gott, för mig är det en självklarhet att Macherano ska skydda backlinjen bakom Xavi & Iniesta i El Clássico( och i det flesta matcherna)
Barcelona DM1982
2010-11-23 21:09
Att spela både Mascherano och Busquets kan vara något när det gäller att stänga igen en match, det skapar en defensiv stabilitet. Men att att köra det som standard är inte Barcelonas modell, det tar bort alldeles för mycket av vår offensiva kraft. Däremot skulle jag vilja se mer av Mascherano som startspelare, det är han helt klart värd.

För övrigt är det ett jäkla tempo i Ajax-Real matchen, det har inte varit många lugna stunder. Och ja....Ronaldo har börjat gråta två gånger redan. Rekord?
Barcelona petersays
2010-11-23 21:08
Hur långt upp i Ronaldos arsle kan kommentatorerna egentligen ha näsan?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-23 21:06
Haha jag älskar när C.Ronaldo tjurar som en liten barnunge när han inte får med sig frispark/straff genom filmningar.

Funny stuff!
Atlético addeh
2010-11-23 21:06
Även om Mascherano har gjort det mycket bra under den senaste tiden då han har fått speltid måste ni ha i åtanke att han inte matchats mot det allra tuffaste motståndet. För mig är det en självklarhet att Busquets kommer spela från start mot Real Madrid.
Barcelona Larsson1333
2010-11-23 21:01
Många har ju tagit upp kampen mellan busi och mascherano nu, vore det inte kul att se dom tillsammans i ett 4-2-3-1? Xavi i den offensiva, Messi och iniesta på kanterna och villa i fram, pedro agerar supersub.

Rätts mig om jag har fel, men det är väl de rollerna spelarna har i spanska landslaget ungefär? Mascherano tar istället alonsos plats bara i stort sett? Vad tror ni?

Får ju ett mer defensivt mittfält vilket gör att båda ytterbackarna kan pumpa på ännu mer framåt
elbraco
2010-11-23 20:45
Håller med Delarocha.
Läser mest för att få uppdateringar om laget och andra intelligenta/konstruktiva inlägg (blandat med att hylla Messi & Co vid mål självklart) men att få läsa viken transa Ronaldo är ingår inte i den listan, för det vet jag redan.

för att fortsätta med listan;
Paul Gascoigne -Alkisen som inte klarade av att stiga ner från rampljuset
Xabi Alonso - Spelare som kan göra mål från halva plan via långskott
Ryan Giggs . Spelare som håller hög klass trots hög ålder
Pirlo - Klassiskt spelgeni

edit: däremot gillar jag att klaga på Ronaldos filmningar, varav den första kom efter 0:24 i matchen mot Ajax.
2010-11-23 20:32
Seriöst, Sladjan är så useless..
Barcelona Sam
2010-11-23 20:22
Vad gjorde Wellington så att han förtjänade rött direkt?
Barcelona Barney S
2010-11-23 19:58
0-3 till Marseille borta mot Spartak.

Hur många trodde på detta? - Inte jag i alla fall.
Barcelona Barca-nist
2010-11-23 19:57
Decinho

Ibland går det till överdrift.
och culé är jag till det sista :)
Barcelona Decinho
2010-11-23 19:54
Barca-nist,

"vi behöver inte kränka varandra men lite kul får det vara , ocharmigt annars.
samt varför är det alltid Barcafansenen som ska följa gentleman reglerna medans självaste " the Special one " är det motsatta ?"

För att det är just det som gör oss till culés kära vän. :D
Barcelona Barca-nist
2010-11-23 19:48
Barcelonistas

Maldini är allt man vill vara en stor legend, trogen spelare, fan, pappa ,förebild, make och människa. Stor respekt för mannen med stort hjärta!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-23 19:48
Jag får nog hålla med Delarocha í det är fallet. Inte för att Hetfields kommentar var så farlig, utan för att det överlag blivit lite väl mycket pajkastning mot framförallt Ronaldo här inne. Det sänker nivån här inne.

...Därmed inte sagt att jag inte tycker han är en fjolla innerst inne. Men innerst inne vet jag också att det är en otroligt bra spelare - fast det brukar jag inte heller skrika ut, eftersom jag varken gillar honom eller laget han spelar för. Det är bättre att hålla tyst helt och hållet.. pajkastning kan de få syssla med hos Puertan,

Annars var det en kul idé från Hetfield att "lista många spelare som har blivit synonyma med en viss typ av spelstil". :) ska själv fundera vilka spelare jag kan fylla på listan med vid ett senare tillfälle.
Barcelonistas
2010-11-23 19:45
har ingen aning om det har länkats för men kan bara hålla med maldini här.
Barcelona Barca-nist
2010-11-23 19:36
folk verkar vara jätte ödmjuka och snälla för att vara "El Clasico"!
Jag vill se lite mer glöd och kamp.

vi behöver inte kränka varandra men lite kul får det vara , ocharmigt annars.
samt varför är det alltid Barcafansenen som ska följa gentleman reglerna medans självaste " the Special one " är det motsatta ?
2010-11-23 19:27
Delarocha

Gör du något annat än att vara negativ? Du är den typen som skulle gnälla och klaga även om du vann 1 miljon kronor.

Hur kan man råka ha en dålig attityd? Det är väl ett val, lika mycket som att bli fet eller röka.
Nåja, tillbaks till studierna nu.
Delarocha
2010-11-23 19:25
Ni är verkligen helt fast i att såga Ronaldo hela tiden. Är det erat bästa tidsfördriv här eller vad fan är det frågan om? Sluta fokusera på honom. Han är en fruktansvärt bra spelare som råkar ha en dålig attityd. End of. Är det värt att skriva om honom i varje inlägg och hur "bögig" eller homosexuell han är?
Nivån på inläggen blir ju pinsamt låg, men vad är det att förvänta sig egentligen?
Atlético addeh
2010-11-23 19:18
"C.Ronaldo- Vuxna män med vaginor"

Haha! Hetfield slutar aldrig leverera sköna kommentarer i alla fall, thums up!
2010-11-23 19:13
geriii

Men lägg ner nu, det finns en plats för det och det heter blocket.se, det är andra gången nu.
Barcelona geriii
2010-11-23 19:12
Tjena!

Har två biljetter till salu till El Classico på måndag!
För närvarande ligger budet på 360€ / biljett.
Biljetterna är för nedre kortsida.

Hör av er till pudenda@hotmail.com vid intresse!
2010-11-23 19:02
Frodo

Haha, den var bra. Riquelme var väl också en douchebag, han började tjafsa med Pellegrini för att han ville ta bort nr.10 rollen som Riquelme hade, han ville göra laget ännu mer oförutsägbart.

Jag kan lista många spelare som har blivit synonyma med en viss typ av spelstil:

Roberto Carlos- Offensiva ytterbackar
Inzaghi- Fox in the box
Maldini- Graciös och elegant mittback
Platini/Zidane- Eleganta mittfältare som gjorde det omöjliga med bollarna
Shearer- En tank som gjorde mål på ett eller annat sätt
Pep Guardiola- Klassiska registan som satte klockrena bollar från mittcirkeln
C.Ronaldo- Vuxna män med vaginor
osv. (fyll gärna i resten)

Åh, man blev nostalgisk..
Barcelona Abbe.
2010-11-23 18:57
Jag undrar lite kort om någon har koll på om guideturen på Camp Nou och museet är öppet på matchdagar, alternativt dagen efter match?

Edit: Grävde lite och hittade svaret själv. Tack ändå, om det nu var någon som var på väg att besvara.

"13. Does the Museum open on matchdays?
Yes, but it closes 3 hours before kick-off."
Barcelonistas
2010-11-23 18:55
.Sami.

Hur fan kan man älska Mourinho när man är ett Barcafan? degår liksom inte ihop..

den där mourinho är en skurk kommer aldrig glömma va den clownen gjorde under semifinalen.

de sjuka är att jag ville ha mourinho som tränare när de gick åt helvete dom 2 sista åren specielt de sista med frank.
Barcelona Frodo
2010-11-23 18:53
Hetfield

Jag ser likheter mellan Riquelme och Zlatan. Orörliga och lata spelare som man måste bygga laget kring. Båda besitter stora kvalitéer men ingen gjorde några större ansträngningar för att passa in i spelsystemet för att maximera lagets bästa. Skillnaden är väl att Riquelme inte är en lika stor douchebag som statyn.
Annons: