/spanien/barcelona/forum/13753.aspx/spanien/barcelona/forum/13753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kev
2010-11-23 22:28
Roma matchen påminner mig om Tottenham_Arsenal. Herregud vilken match!
Barcelona Larsson1333
2010-11-23 22:28
Hahha! Holmgren verkar tro att real har en bra ungdomsakademi bara för real tar in en egen produkt född 1987, lite halvkul sådär

Eltriplete

Dock var ju denna ganska solklar så
Barcelona Barcadinho.
2010-11-23 22:27
Vilken vändning av Roma, helt sjukt.
elbraco
2010-11-23 22:26
Essienesque

Jo men samtidigt är det ju fornstora laget Ajax, man tycker ju att det ska sitta i väggarna hos dom litegrann. På pappret har dom ett okej lag, Suarez, van der Wiel, De Zeeuw etc.

ElTriplete
Den var korrekt dömd, snubben lekte ju wrestling med Özil.

Chelsea låg för övrigt under mot Zilina ett bra tag men har nu vänt. Ibra är ende målskytt för Milan mot Auxerre...dom lever verkligen på honom där borta. Lite mer pröjs för honom hade ju inte skadat :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-23 22:26
Haha! Roma vänder 0-2 underläge till 3-2

LOVE IT :D
Barcelona ElTriplete
2010-11-23 22:24
Herregud...straff igen! OMG, hur många straffar ska Real få egentligen? Helt sjukt...
AndreD
2010-11-23 22:21
Fan va sjukt att Mourinho kör rotation på spelare i denna matchen.
Barcelona Essienesque
2010-11-23 22:19
elbraco - Haha, vad fick dig att tro det? Ajax ligger på en fjärdeplats i ligan och har en vinst på de senaste fem matcherna...och det var i cupen mot ett division 2 lag.. Nej, frågan var hur mycket Real skulle vinna mot för Ajax är riktigt dåliga just nu.
elbraco
2010-11-23 22:15
Och här trodde man att Ajax kunde utmana Real åtminstonde...
Barcelona ElTriplete
2010-11-23 22:13
Herregud vilket El Clasico det kommer att bli.
Barcelona Kim ★
2010-11-23 22:11
Stoppa på du, mig kan du däremot inte hindra. Men god natt.

Du menar alltså att det charmiga spelets försvinnande beror på att man har tagit bort Senna, en ultradefensiv spelare och ersatt honom med en passningsskicklig Busquets? På tal om att göra argumentationen lätt för sig.
elbraco
2010-11-23 22:11
Kim

Själv stör jag mig lite på hur de uttalar Emanuelsons namn, typ som Andersson, där de sätter betoning på emanuELSSON och liksom trycker ifrån på -elsson.
Vad jag vet heter han e-Manuelson, med ett kort e i början. Har pluggat betoning och sådant i samband med engelska och det är sådant man stör sig på när man lägger märke till det :P
Barcelona Larsson1333
2010-11-23 22:10
Kim

Tänkte precis skriva det, fullt förståeligt varför han inte är omtyckt av alla, fruktansvärt tråkigt att se
Barcelona Pep.G
Barcadinho.

Det hade jag faktist gillat men det negativa är att vi då förlorar Pedro där uppe. Han behövs i en sådan match. En tvåfotad raket som skakade de senast på Santiago.
AndreD
Haha, kolla på den sista bilden
Barcelona Pep.G
2010-11-23 22:09
Barcadinho.

Det hade jag faktist gillat men det negativa är att vi då förlorar Pedro där uppe. Han behövs i en sådan match. En tvåfotad raket som skakade de senast på Santiago.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-11-23 22:09
Kim ?

Nej de är absolut inte självmordsbenägna, men Del bosque tog bort mycket av charmen som Spanien hade under EM 2008, Spanien hade otroligt mycket flytt i VM och individuellt skickliga spelare. Men enligt mig var busquets överflödig.

Det är min åsikt och du har en annan tycker vi stoppar här då jag ska upp tidigt imorgon och ska snart försöka sova
Barcelona Kim ★
2010-11-23 22:08
Och de spansktalande kommentatorerna har fortfarande inte lärt sig att uttala Ibrahimovic. Fortfarande får han heta Abramovitj hos spanjackerna.
Barcelona Abbe.
2010-11-23 22:07
Abidal har fått el alta médica av läkarteamet och är alltså tillgänglig i morgondagens match.
Barcelona Kim ★
2010-11-23 22:06
Ronaldo är som vanligt lättprovocerad. En ful tackling på honom så svarar han med efterslängar och obscena gester. Killen har ett psyke som en tvååring.
Barcelona Kim ★
2010-11-23 22:02
Essienesque

Word.
Barcelona Essienesque
2010-11-23 22:00
NEJ TACK till två defensiva mittfältare mot Real. Vad är det för inställning på Camp Nou!?
Barcelona Kim ★
2010-11-23 21:57

FC Barcelona en Mi Corazón

När och var har jag påstått att Mascherano inte skulle ge allt?
Jag har uttryckt min åsikt om att Busquets har varit med förr i el clásico-sammanhang, det har inte Mascherano.

Tror du på allvar att Bojan är kvar i klubben enbart för att han är katalan?

Men Busquets har det senaste året varit ordinarie i såväl Barça som landslag. Är Guardiola och Del Bosque självmordsbenägna, tror du?
Barcelona Barcadinho.
2010-11-23 21:54
Jag ser att ni har startat en het diskussion om Mascherano resp Busquets.
Det påminner mig förra säsongen med Yaya och Busqi.

Håll er bara lugna - det är inte en svart och vit fråga. Det är en ganska svår fråga vem man bör välja på måndag
Lyx problem att ha två duktiga på samma plats att välja.

Det går att ha båda två på plan, precis som Keita och Busqi ihop.
Låt Busqi vara lite offensivare i så fall.
Barcelona Sam
2010-11-23 21:53
Bojan istället för Villa i el clasico? Mamma mia. Loggar ut.
Barcelona Kim ★
2010-11-23 21:52
Ja, Pep.G, det var när de lämnade klubben som det började gå dåligt. Men att därmed dra likhetstecken mellan deras roll och lagets prestationer är att göra det väldigt enkelt för sig. Det finns fler faktorer, som Benítez, klubbens ägare. Man kan lätt se samband, men det betyder inte att det är de avgörande sambanden.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-11-23 21:49
Kim

Jag skulle gråta blod om Bojan starta istället för Villa, Bara för att man är uppväxt i La Masia borde inte betyda att man ska ha fördelar(eller nackdelar), dessutom så bara för att man är från La Masia betyder inte att man är världens bästa(möjligheten är stor, men det händer inte alltid). Sen vad får dig att tro att Macherano inte skulle ge 100% i El Clásico, herregud Mascherano är en av spelarna i världen som visar mest hjärta när han spelar
Barcelona Pep.G
2010-11-23 21:48
addeh

Skojar du med mig eller ? Det var när de två lämnade Liverpool som den klubben sjönk som en sten i havet. Det har sällan funnits ett stabilare central mittfält än denna duo.
Barcelona Sam
2010-11-23 21:46
Jösses, Mascherano har spelat ett par matcher mot svagare motstånd och folk vill att han ska starta i el clasico?

Busquets har gjort det jobbet ganska bra de gånger som han har ställts mot storlag. Tror att er syn eller "fotbollskåthet" (call it what ever you like) inte ser Busquets prestationer. Men plötsligt när ni ser ett par youtubeklipp eller kommer ihåg vissa minnen från PL med Mascherano, JA DÅ GÄLLER DET!! THIS IS SPARTA!! MASCHERANO KAN GÖRA DET IGEN!! Jaja ni vet den Rambokänslan. Tack och lov går inte Pep på samma känslor.

Så tills vidare så bör Busquets ha första ting på platsen. Mascherano har knappast kommit igång helt och jag tror knappast han har nått toppen i formkurvan eller prestationskurvan för att peta Busquets plötsligt.

För att inte nämna rutin från spanska ligan och klaff-klaff spelet med Barca...
Atlético addeh
2010-11-23 21:44
Pep.G

Vart vill du komma? Xabi Alonso och Mascherano spelade tillsammans i Liverpool under endast ett par säsonger, och satte knappast skräck i motståndarlagen eller vann några titlar under den tiden.
Annons: