/spanien/barcelona/forum/1375.aspx/spanien/barcelona/forum/1375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2016-01-13 14:08
Josep "Pep" Guardiola Sala

Fast vi har ingen aning om hur Arda och Vidal skulle klara av att spela på en anfallsposition i Barcelona. Dels hur de klarar av presspelet som vi använder oss av, men även den kreativa delen att skapa och avsluta anfall. Rollen kanske inte passar dem alls. Nolito känns därför som ett säkert kort då han är anfallare i grunden och dessutom har erfarenhet från vår klubb sedan tidigare.
Barcelona Blaugrana91
2016-01-13 14:05
[QUOTE=Junta Dimision]Ge de båda två :). [/QUOTE] Haha inte mig emot. ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2016-01-13 14:04
@Blaugrana91:

Ge de båda två :).
Barcelona Blaugrana91
MD rapporterar att Nolito är klar samtidigt som Sport skriver att det rör sig om timmar. TV3 rapporterar samtidigt att någon av Munir eller Sandro kan ingå i dealen.
Barcelona Junta Dimision
Josep

Jag förstår fullständigt hur du tänker, men det finns en sak jag gillar med Luchos sätt och det är att ingenting i livet kommer gratis. Det är just det som är problemet med Deulofeus attityd och så fort den ändras så kommer han kunna bli en världsstjärna.
Barcelona Blaugrana91
2016-01-13 14:02
[QUOTE=Z_Z]Personligen ser jag det tvärtom. Förhoppningsvis så stämmer det inte för jag tycker inte det är befogat att lägga de pengarna på en backup som (om MSN är frisk) kommer få extremt lite speltid. Med såväl Vidal som Arda nu med så tycker jag personligen vi kan få till klart konkurrenskraftiga lag även om någon i topptrion behöver vilas. Vi kommer inte längre att stå där med Sandro eller Munir som enda alternativ vid en sådan situation. Att därför köpa in Nolita känns lite som inköpet av Mathieu på nytt. Visst, Nolito håller en klart högre nivå än fransmannen men likväl är det ett felköp. Hur blir det till sommaren när vi har Rafinha tillbaka, Halilovic kanske tillbaka i truppen. Hur ska dessa då få speltid när vår backup i anfallet, som egentligen är bra nog att starta i princip i vilket lag som helst, inte får det. [/QUOTE] Visst blir konkurrensen hårdare då vi har spelare som kan lira på olika positioner, men jag personligen har länge efterfrågat en bredare trupp så ser inte problemet. En bredare trupp gör också att det blir tuffare att ta plats, därav måste alla spelare prestera på topp. Pique har höjt sig något otroligt sedan vi värvat Mathieu och Vermaelen exempelvis.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-13 14:00
@Katalano:

jag är inte emot spelaren nolito tycker han är duktig. men är orolig för han han floppade i benfica o han var inte ung heller. o nu närmar han sig 30 o vi betalar 20 mille. o tro mig man kan få bättre spelare för det priset. men men men, vrf köpa när arda o vidal kan lira på kanterna fram tills på sommaren? deulofeu borde plockas hem i sommar. vad tror du det sänder för signaler för våra talanger som accepterar bänk o va första inhoppare? jag är säker på att deulofeu accepterar vara första inhoppare. han roterar i everton så vrf inte acceptera bänk i världens bästa lag. jag har märkt att LE är en amatör på att hantera såna situationer. vilket är riktigt tråkigt för framtiden. men men vi kanske tycker olika. och det är ju det som är så fantastiskt med fotbollen hehe=)
Barcelona Junta Dimision
2016-01-13 13:58
@Josep "Pep" Guardiola Sala:
Jag tror nog att det är tänkt att Denis ska spela mittfältare i Barca och han verkar vara i Luchos planer. Hur det är med Deulofeu har jag ingen aning om, men tyvärr verkar hans tid vara över i Barca. Måste dock tillägga att jag tycker om värvningen av Nolito som ersättare för Pedro och La Masia vill jag inte ens uttala mig om efter gårdagens agerande av Bartomeu. Barcelonistas No offence, men det finns ingen pålitlighet i dina minnen som 5-åring när du kollade på VM 1998, hade du kollat om alla matcher nyligen så hade det varit en annan sak men om du endast baserar ditt minne av Zidane från 1998 och kunde redan då säga att han va överskattad (eller ens veta vad ordet överskattad innebar) så finns det absolut ingen trovärdighet i det hela. Zidane är i mitt tycke en av de främsta mittfältarna genom tiderna och hur han bar sitt Frankrike till en VM final 2006 som 34-åring är något jag aldrig kommer glömma. Visserligen var han ojämn i Real Madrid, men det berodde nog mer på hur klubbens struktur var under den tiden än hur han själv presterade, för i Juventus så var han med och tog laget till 2 raka Champions League finaler samt avgjort en med Real med ett av de vackraste målen som någonsin skådats i Champions League sammanhang.
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-01-13 13:54
Någon som läst något om hur stark startelvan väntas bli ikväll?
Barcelona Katalano
2016-01-13 13:53
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Nu överdriver du väldigt mycket. Dels så spelade Nolito i vårt egna b-lag för bara några säsonger sedan. Han fick möjlighet att mogna på sig och lära sig vårt spelsätt. Därefter har han fått visa vad han går för i en annan klubb. Får vi en skada på någon av våra nyckelspelare där fram så behöver vi en backup denna säsong då Sandro och Munir helt enkelt inte håller måttet. Sen är det desutom ett lån det handlar om. Vill vi så kan vi avsluta lånet i sommar och istället ta hem Denis och/eller Alen. Deulofeu tror jag behöver ytterligare speltid i någon annan klubb för att mogna på sig lite mer.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-13 13:47
med nolito när nu, så kan vi säga, hejdå till deulofeu och denis nästa säsong. well done! LE o Barto. vrf itne häva sampers kontrakt också när vi ändå är igång o ta in trashorras från rayo?

pinsamt äckligt sätt våra talanger behandlas på. mitt råd till alla i la masia. STICK o rädda era karriärer för vi är nya madrid.
Barcelona Xavi#6
2016-01-13 13:42
Nolito verkar vara klar på lån vilken timme som helst. Helt sjukt hur bänken ser ut nu jämfört med i höstas.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-13 13:39
Junta Dimision - 1998 baserat på minnen givetvis. Men även efter 1998 och framåt. Zidane la skorna på hyllan 06. Han var mega ojämn i Real. Juninho? Nu tog jag exempel. De namnet kom upp kunde valt Pirlo elr nån annan.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-13 13:33
Barcelonistas

Okej, det var inte ens det jag hakade upp mig på, hakade upp mig på att du skrev att Juninho var en bättre fotbollsspelare än Zidane och när du skriver sånt så ökar det inte riktigt din trovärdighet i dina inlägg. Undrar även om du har kollat om samtliga av Frankrikes matcher i VM 1998, eller baserar du endast det på dina minnen av det VM:et när du var 5 år?
Barcelona Barcelonistas
2016-01-13 13:32
Junta Dimision och ni andra som diskuterar med mig. Jag utmanar er. Kom med argument vrf mitt påstående angående Zidane är felaktigt. ( Xaviesta du kan skriva av den eventuella comebacken " du såg aldrig Zidane"). Det finns spelare som förtjänar att bli ihåg komma för det dom gjorde på plan. Spelare ska inte bli stora tack vare lögner och krydd osv.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-13 13:26
Junta Dimision - när jag säger att Zidane var överskattad så betyder det inte att jag menar att han var en dålig spelare. Zidane när han va aktiv samt under sin prime tillhörde en av världens bästa spelare. Så med överskattad menar jag snarare hur folk har målat upp Zidane som Mona Lisa, där folk hävdar stt han är historiens bästa spelare, elr den bästa mittfältaren genom tiderna. Precis allt överdrivs när det kmr till Zidane. Ja menar allt de Zidane gjorde på plan de gjorde och gör båda Xavi och Iniesta fast bättre. Xavi och Iniesta dominerade vecka in och vecka ut dör man höll en väldigt hög nivå säsongen igenom. Medan Zidane var en ojämn spelare, han var lite som kanonen på Liseberg. Upp och ner. Den bild som folk delar ut idag om Zidane är en stor myt. Dom kommande generationerna kmr nu bara lyssna på dessa myt historier om Zidane och få en helt felaktig bild där dom kmr kolla på lite klipp och tänka wooow zizou är historiens bästa. Ett praktiskt exempel på det jag pratar om är ju VM 1998 där folk väldigt många tror att Zizou dominerade ett helt mästerskap tack vare sina två mål mot Brasilien.. Man går in på youtube och kollar på Zidane vs Brazil 1998 och vips så tror dom att han va bäst. Xavi och Iniesta dominerade sina mästerskap med Spanien. Det rörde sig inte om en enstaka match utan precis alla matcher. EMs bästa spelare 2008 Xavi, 2012 EMs bästa spelare Iniesta. Iniesta låg bakom varenda mål som Spanien gjorde i VM 2010 förutom Puyols 0-1 mot Tyskland i semifinalen. Folk menar att Iniesta inte ens är nära Zizou nivå och det är tack vare den hör felaktiga bilden som många individer har fått om Zidane. För sanningen är den att Iniesta är bättre och det med marginal.
Barcelona Bosketts
2016-01-13 13:18
@Barcelonistas:

Att komma med påståenden kring att du, "och ingen annan", är en större supporter än alla andra är ingenting som höjer nivån här inne. Eller tycker du det på allvar?

Och, så bra att du varit supporter sedan 2004. Själv började jag följa Barcelona 1996, men det är inget som gör mig till en större supporter än någon annan.

Höj nivån. Var ödmjuk, diskutera Barcelona och var glad att vi har historiens bästa spelare i truppen. Hur svårt kan det vara?
Barcelona Smogen
2016-01-13 13:17
[QUOTE=Junta Dimision]Juninho, really? Snälla sluta förminska en legend som Zidane bara för att han spelade i huvudstaden. Sen förstår jag inte varför du måste hålla dig som en större supporter än någon annan i forumet, vi alla hejar på Barca i slutändan och du säger det som om det vore fakta. [/QUOTE] Fast nu var ju Barcelonistas vettig och ödmjuk och skrev att Andresito är en större supporter än vad han själv är. "Du och ingen annan här är en större supporter än mig". ;)
Barcelona Junta Dimision
2016-01-13 13:06
@Barcelonistas:

Juninho, really? Snälla sluta förminska en legend som Zidane bara för att han spelade i huvudstaden. Sen förstår jag inte varför du måste hålla dig som en större supporter än någon annan i forumet, vi alla hejar på Barca i slutändan och du säger det som om det vore fakta.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-13 13:03
på tal om annat. Det är väldigt många som säger att Balon dor tappat värdet osv senaste åren. Förlåt men skojar ni som säger det? Priset var snarare ett stort skämt för då kunde vem som helst få det i princip. Det var sällan som den absolut bästa spelaren fick priset. Ronaldinho borde vunnit guldbollen 2006 men istället gick den till en Cannavaro... Tom en medelmåtta som Michael Owen lyckades på nått skumt sätt vinna guldbollen. Priset ska gå till världens bästa spelare var Cannavaro och Owen bäst i världen? Folk nämner att spelare och förbundskaptener röstar som idioter. Ja, det håller jag med om men slutresultatet blir ändå korrekt oavsett hur folk röstar. Undantaget är la 2013 där korruption låg bakom. Men utöver 2013 så har det varit rättvist. Messi borde haft en Guldboll till den från 2013 vet vi ju hur Ronaldo vann.
Barcelona Vampíro
2016-01-13 12:57
Grym video om Messi och hans resa tillbaka till toppen, magisterial!
Barcelona Cule4life
2016-01-13 12:57
@Lionel "Rey" Messi:

Vilken position spelar han ?
Barcelona Barcelonistas
2016-01-13 12:52
Andresito - jag tycker jag håller en hög nivå här. Jag är en forum räv här, varit Barca supporter sen 2004. Du och ingen annan här är större supporter än mig. Jag skrev att Carlos va överskattad? Whats big deal? Jag såg aldrig Carlos och Zidanes storhet tycker inte dom imponerade alls. Iniesta,Xavi,Ronaldinho,Deco, juninho, alla dom va bättre än Zidane.
Barcelona Erik Satie
2016-01-13 12:19
Tycker att Sané-värvningen är intressant. En grym talang. Men passar han i Barcelona månne?
Barcelona Junta Dimision
2016-01-13 12:12
OT:

Rudi Garcia har fått sparken som tränare för Roma och den gamle Roma tränaren Luciano Spaletti tar över laget. Låt oss hoppas att de får en nytändning och ger marängerna en rejäl fight i åttondelsfinalen, för kvalité finns i den truppen!
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-13 12:12
Denna Sanè vilken position spelar han i? Jag tar allt som inte är Munir och Sandro har aldrig skådat sämre talanger i Barca sen jag började följa Barca 2004
Barcelona neymar JR
2016-01-13 12:08
Sané är en stor stor talang, som har haft lekstuga i real. Men det är en enorm chansning
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-01-13 12:07

Barcelona to pay €37 million Sane release clause

Barcelona are set to pay Leroy Sane's €37 million Schalke release clause, amid interest from Manchester City and Liverpool. Reports suggest that the 20-year-old may have already agree a six-year deal with Barca.

Source: L'Equipe

Vad säger ni om det här? L'Equipe är en tillförlitlig källa.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-13 12:01
@Vampíro:
Suarez avstängning är väl upphävd? EDIT: Tydligen inte.
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-13 11:56
UPPDATERING: Barça
Annons: