/spanien/barcelona/forum/13746.aspx/spanien/barcelona/forum/13746.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-11-25 13:38
Mourinho är en mer taktisk tränare medan Wenger är en som håller fast vid sina idéer. Jag gillar den senare egenskapen. Det vinner man med i längden.

Edit: Glömde att säga, Sir Alex är den bästa klubbtränaren jag har sett. Det har inte funnits någon bättre tränare - hittills, enligt mig.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-25 13:33
el Maestro

Ja, du får ju gärna tycka det, jag respekterar det helt och hållet. Jag tycker personligen att Benitez och Wenger är europas mest överskattade tränare och att folk drar paralleller mellan de och t.ex: Ferguson och Mourinho är bara skrattretande.
Barcelona el Maestro!
2010-11-25 13:29
"Vilka höjder pratar du om då? "
Det går kanske inte alls att nå högre höjder än den höjd som Pep nådde med Barca! Den historika trippeln i sin första säsong som tränare
Sex titlar på ett år - historisk det med.
Den historiska vinsten mot marängerna i deras hemma-arena. Det kan inte bli bättre än så här men det kan bara upprepas.

Vad jag menar är dock att Wenger har förutsättningar att nå framgång med Barca. Det är bara min åsikt och den grunder jag på min uppfattaning om vilken typ av tränare Wenger är. Han är en av de bästa som finns.
2010-11-25 13:19
el Maestro

Vilka höjder pratar du om då? Vi ligger bakom Real Madrid med 1 poäng (vilket kan ändras på måndag) och vi leder CL-gruppen, det kan ju knappast bli bättre än såhär om jag ska vara ärlig.

Nej tack till Wenger, han är mer intresserad av att stjäla talanger än att vinna.
Barcelona el Maestro!
2010-11-25 13:00
Hetfield- Megan Fox is a dude
Javisst, en tränare med lågprofil som kan klubben vore bra i teorin men Rosell är inte Laporta. Han vill säkert värna om att behålla filosofin men samtidigt vill han säkert fortsätta att vinna titlar. Han vill inte vara sämre än sin föregångare. Jag tror därför inte att Rosell skulle chansa med en oerfaren tränare. Han verkar inte vara den typen, tror jag.

Wenger har vunnit titlar. I de senaste åren har han visserligen inte vunnit några titlar men han har arbetat väldig smart med tanke på hur klubbens ekonomi har sett ut, ny arena, o.s.v. Nu är Arsenal den klubb som har den bäst sköta ekonomin i Premier League lagen.

I Barca skulle Wenger nå nya höjder med hans sätt att tänka som inte alls är främmande för Barca som klubb. Jag är säker på att han hade tillfört ytterligare nya dimensioner i Barcas spel.
Atlético addeh
2010-11-25 12:57
Som vanligt kommer ett vackert tifo pryda Camp Nou när spelarna gör entré på måndag. Årets tifo kommer täcka alla läktarområden på den enorma arenan. På den långsidan spelarna först ser när de äntrar planen syns texten T’estimo Barça, vilket är katalanska för "Jag älskar Barça".

Vilken jävla känsla det måste vara att springa in på en av världens största arenor och skåda ett sådant tifo. Wow!
elbraco
2010-11-25 12:50
Hetfield & el Maestro

Trodde jag skulle hinna bli först att föreslå Luis Enrique, men Hetfield var före! Vilket inte är så konstigt om man tänker efter, han går i princip samma väg som Pep gick.
Tror inte Wenger hade gjort någon större succé om jag ska vara ärlig.
Hans "storhet" (numera iaf) är att hitta unga spelare, och eftersom vi redan har La Masia....ja, vad ska vi då med Wenger till. Han tar ju ändå bara från oss redan ;) Fördelen med mindre etablerade tränare är att de kan anpassa sig efter våran spelstil och vårat lag. Om Capello eller Mou hade tagit över hade de säkert försökt "implementera" deras egna tänk.

Det är ju även därför många inte håller Pep som en av de bästa tränarna; han har inte gjort så stora ändringar. Och det är ju det som är genidraget, att behålla spelstilen etc etc.
Jag hade lagt min röst på Luis Enrique iaf, men bäst av allt är ju om Pep stannar självklart.
2010-11-25 12:42
el Maestro

Visst, om vi vill sluta vinna så kan vi alltid ta in Wenger ;)

Nej men skämtåsido, varken Rijkaard eller Pep var "high profile" när de värvades, så varför gå emot det? Det har tydligen funkat hittills, så varför inte ta in en tränare som har bra koll på laget men som är relativt anonym? Jag kommer ihåg att folk hatade Rijkaard under hans första år, men Laporta gav honom en andra chans och hur blev det då?
Folk gapade efter Mourinho och vi fick Pep, se hur det gick.

Så slutsatsen är: Nej tack till en stortränare, antingen så gör man allt för att behålla Pep eller så tar man in en anonym trotjänare som t.ex: Luis Enrique.

Hur tänker de att Atletic Bilbao ska värva Carew när han är från Norge, sist jag kollade så ligger Norge en bra bit från Baskien.
Barcelona Abbe.
2010-11-25 12:34
el Maestro!

Tror inte det är så enkelt. Antingen måste du ha baskiskt blod eller vara fostrad i klubben för att få representera A-laget. Så vitt jag vet i alla fall.
Barcelona el Maestro!
2010-11-25 12:28
Abbe.
Norrmannen är kanske ingift bask. Han har bott i Spanien när han spelade för Valencia. Räcker det att gifta sig med en baskisk för att få spela för Bilbao? Spekulerar bara.

Angående Pep som tränare. Om han inte förlänger sitt kontrakt i nästa säsong vilket är inte omöjligt, vem kan ni tänka er som tränare för Barca?

För mig är det glasklart vem som kan axla tränaruppgiften i Barca utan att göra avkall på filosofin. Det finns bara en tränare, Arsène Wenger. Han är en av de få tränare, som jag ser det, som kan tillföra ytterligare något nytt eller har förmåga att vidareutveckla den filosofi som Barca har.
Vissa tränare passar vissa klubbar. Mourinho passar Real Madrid som handsken med sin arrogans, och "jag är bäst mentalitet" medan Arsène Wenger är den typ av tränare som skulle kunna passa Barca.

Sanna mina ord, Rosell kommer att försöka sig på att värva Arsène Wenger, om Pep gör klart för honom om att han inte förlänger med klubben.
Barcelona Rambla~
2010-11-25 12:17
Hetfield

Det är gjort, jag skickade ett mail till centralredaktionen. Fick just svar. Han byter tydligen nickname hela tiden för att undgå upptäckt, men de var ändå säkra på att hitta honom i sin databas. Det roliga är ju att jag inte ens "pratat" med människan varken i pm eller på forumet. Han kommer att få en långtidsspärr nu.
Barcelona Abbe.
2010-11-25 12:05
Haha, helt underbart. Säger väl det mesta om de engelska tidningarnas trovärdighet?
2010-11-25 11:54
Rambla

Det sorgliga är att killen är en vuxen man, det är inte så konstigt att världen håller på att gå ner.

Gör oss alla en tjänst och anmäl det till centralredaktionen så slipper man honom i framtiden.
Barcelona Katalanska.nr.9
2010-11-25 11:53
Milan eller Inter i åttondel vore ju nästan perfekt.
Stänga ner den staden en gång för alla.

Kanske Pep släpper gentlemans beteendet och tar en 50-meters löpning mot Inters klack med båda långfinger i luften? Har svårt att se det hända, men kul vore det allt.
AndreD
2010-11-25 11:39
Om inte Arsenal åker ut ur gruppen (vilket jag hoppas att de gör) hoppas jag vi möter de i åttondelen. Dels så att Fabregas kan tänka om, och dels för att de flesta av mina kompisar håller på Arsenal. Fy fan vad det hade suttit att slå ut de igen med 4-1.
Barcelona Barney S
2010-11-25 11:27
Pa plats i Zurich nu, snart avgang mot Barcelona :D
elbraco
2010-11-25 11:04
Capitan

Hade inte tyckt det varit helt fel att förnedra Arsenal igen.

*Visca el Barca*
Nytändning? Från vadå menar du? Denna usla säsong vi har nu?
Barcelona Capitán - El tiburón
2010-11-25 10:50
Har tittat på hur CL grupperna ser ut och jag måste säga att om dessa mer eller mindre står sig, kan vi få ganska spännande matcher redan i åttondelen.
Milan, Arsenal, Roma, Inter kan vi möjligen möta redan efter gruppspelet.

Hur härligt hade det inte varit att få spela mot Milan och knäppa igen stortruten Ibra och hans vidriga agent? =)
Kan slå vad om att de två idioterna skulle gömma sig från media helt och hållet vid en eventuell förlust mot Barça.

// ° VISCA EL BARCA °

Ok..varför inte anlita dig som coach med dina eftertänkta resonemang?
Barcelona Rambla~
2010-11-25 10:33
En äcklig Pep?

Och vad är då du?
Barcelona ° VISCA EL BARCA °
2010-11-25 10:21
Ronaldinho har sagt ifall han skulle lämna Milan så skulle han vilja gärna avsluta sin karriär i cules.... Låter ganska kul... men va tror ni? Kommer en äcklig Pep låta honom göra det? Själv hoppas jag att vi byter tränare och får ny tändning efter säsongen.... Med en ny tränare.... I spanien är vi inte vana att se en tränare sitta kvar i posten mer än 2-3 år....
AndreD
2010-11-25 09:50
Har aldrig gillat Berglinds artiklar heller, det där var faktiskt den första hela jag läser som han skrivit. Tycker det mesta han skriver är skit, men detta var faktiskt lite underhållande läsning. Inte bara för artikeln utan också för de småsköna kommentarerna under som försöker försvara Real.

Även om han är korkad och skriver irrelevanta saker så kan jag inte mer än hålla med i detta:

"Real Madrid är smuts, en äcklig klubb utan någon som helst själ eller hjärta."
Barcelona L.Messi10
2010-11-25 09:34
Ett Madrid fan säger så här, Messis karriär kan sammanfattas såhär: Bra ligasäsong 2009/2010, Fantastisk uppvisning mot Arsenal 09/10, sänkte Brasilien 2010. Och folk vill få han till bäst genom tiderna! Löjligt

Haha vilket skämt snubben är.
Barcelona L.Messi10
2010-11-25 09:33
Ett Madrid fan säger så här, Messis karriär kan sammanfattas såhär: Bra ligasäsong 2009/2010, Fantastisk uppvisning mot Arsenal 09/10, sänkte Brasilien 2010. Och folk vill få han till bäst genom tiderna! Löjligt

Barcelona L.Messi10
2010-11-25 09:33

Barcelona C.A.K
2010-11-25 08:50
Delarocha: Jo det är Lerkot från FMSweden.
Barcelonistas
2010-11-25 08:23
elbraco

de borde bli 2-3 matcher för både alonso och ramos. men de är ju real vi pratar om de kommer inte bli någon avstängning...

samma sak med mpourinho han ska inte ens få sitta på bänken pågrund av hans fuskande!
Delarocha
2010-11-25 01:38
Artikeln i sig var ju ganska humoristisk men ruskigt onyanserad. Jag tycker inte att taktiska varningar är så mycket att snacka om. Däremot är deras gnäll och deras extrema arrogans mot allt och alla en plåga att. Vet inte om det är något i maten men något får ju samtliga spelare i Real Madrid att bete sig som 5-åringar med AD/HD som får allt de pekar på av sina föräldrar. Ja, detta är en högst subjektiv åsikt men den är fan i det närmaste helt sann.

Gago, Ramos, Ronaldo, Higuain, Benzema, Pepe. Sympatiska spelare och människor.
Delarocha
2010-11-25 01:29
Är inte det gamle Lerkot från gamingeye.se och Fmsweden eller vart han nu hängde? Simon Berglind alltså.
elbraco
2010-11-25 01:03
Now this is what im talking about...
Barcelona .Sami.
2010-11-25 00:51
Fan vad bra han skrev Simon Berglinds.
Annons: