/spanien/barcelona/forum/13745.aspx/spanien/barcelona/forum/13745.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona teddycule
2010-11-25 22:41
"Om jag måste välja mellan Ronaldo och Messi, så väljer jag Messi. Han är inte lika självisk och hans briljans på planen är häpnadsväckande. Han pratar inte, han spelar.” Ett väldigt smart uttalande från Depors högerback Seoane! Jag tycker att det han säger speglar inte bara CR och Messi utan även klubbarna! Dom snackar, vi spelar!!!
Barcelona Pep the King
2010-11-25 22:40
Ska bli roligt att se när Messi leker bort Marcelo.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-25 22:36
Från The Guardian: Om de röda korten.

Arsène Wenger claimed today that the actions had damaged the game's image. "Yes, I think there should be sanctions. It's a pity to see that from a big club and when you see that it gives a bad image of our game – what we don't want."

Canaletes
2010-11-25 22:16
Messis och Ronaldos uppväxt kortfattad från spanska programmet Punto Pelota
Atlético addeh
2010-11-25 22:02
Idag höll Pep Guardiola det första träningspasset med fokus på el Clásico. Iniesta, Valdés & Milito var i gymmet, och Adriano som utgick under gårdagens match med en känning i vaden tränade lite lugnare på egen hand. Utöver dessa deltog resten av A-lagspelarna samt Miño, Fontás & Thiago från Barça B och Juvenil A-försvararen Ivan Balliu.

Imorgon har hela laget helt ledigt, för att på lördag förmiddag hålla träning bakom stängda dörrar.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-25 21:11
Det där med Mourinho och deras röda kort är nog något han själv vill ha mycket fokus på nu innan El Clasico. Jag menar, det snacket måste han ha tagit med dom spelarna redan innan eller iaf under halvleken då dom redan ledde ganska enkelt.

Mourinho har alltid kört med något kontroversiellt innan stora matcher hans lag ska spela.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-25 20:59
"If we play well, and are strong in attack and defence, that is the recipe to win at the Camp Nou.

Xabi Alonsos recept på vinst mot Barca. Undrar vad hans recept mot alla andra lag är om det här gäller endast Barca. Straffar kanske?

Fotbollspelare är väl inte kända för att vara världens smartaste. Chygrinskiy är väl undantaget, men så spelade han lite sådär.
Barcelona Abbe.
2010-11-25 20:56
el Flaco

Var det verkligen på dagens konferens han sa det? Har för mig att jag läste liknande citat redan igår, men han kanske upprepa det han sa.

Hur som helst, han är väldigt ödmjuk, och det uppskattar jag hos honom och hos alla människor. Jag måste erkänna att jag inte var hans största fan tidigare, men efter hans prestationer på planen och inte minst hans väl valda ord i offentliga sammanhang så har han växt enormt i mina ögon.
Barcelona ElTriplete
2010-11-25 20:52
LÄNKTIPS: Fyfan vad jobbigt med dessa farliga laserpekare, nu var Messi offret. Tidigare har Ronaldo, Mourinho, och andra drabbats. Det är sjukt onödigt och endast farligt..
Barcelona el Flaco
2010-11-25 20:49
På tal om ödmjukhet så känns det skönt att läsa Mascheranos uttalanden från dagens presskonferens:

"Det faktumet att jag har spelat två matcher från start betyder ingenting, jag har klart för mig att Sergio är ordinarie i startelvan med tanke på allt hans prestationer de senaste åren. Jag försöker göra mitt bästa för att hjälpa laget och för att se till att saknaden av en så pass viktig spelare som Busquets inte syns allt för mycket".

Spelmässigt är Mascherano en väldigt duktig spelare, men när han även har en sådan inställning så kan man nog konstatera att klubben gjorde rätt i att värva el Jefecito.
Barcelona el Flaco
2010-11-25 20:32
Det gör ont att se hur pass risig Madrid-redaktionens senaste krönika var. Finns det ingen där som kan skriva bra texter? Klasskillnaden mellan vår redaktion och ärkerivalens är lika stor som skillnaden mellan Messi och C. Ronaldo när det gäller ödmjukhet. Jag hoppas och tror att Klint & Co inte kommer sjunka till deras nivå.
Barcelonistas
2010-11-25 20:13
"Vi svarar de på planen istället"

Exakt för på planen vet vi alla att dom inte har ett skit att komma med.

Förövrigt måste jag säga att marcelo är riktigt usel så in i helvete överskattad. framåt är han bra men han har enorma brister i sitt defensiva spel.

haha kolla pajaserna nu jämför dom xavi världens bästa med lampard och gerrard omg. lamps och gerr kan först och främst ta och prestera i landslaget för där har dom varit en stor big fucking flopp.
Barcelona AzizWaysi
2010-11-25 20:04
Till Redaktionen:

Snälla fortsätt med ert fina jobb och gör inte som Real-redaktionen. Låt de spotta ut hur många meningslösa krönikor som helst,ignorera de bara. Vi svarar de på planen istället!
Barcelona westinho
2010-11-25 19:58
Allright då startade Real-red "kriget" då...

Kan inte säga att jag tyckte artikeln var komisk eller ens särskilt provocerande, men han försökte i alla fall.
zioaod
2010-11-25 19:47
jag dog av garv när jag läste real madrids artikel "Formkollen inför El Clásico: Försvaret" Att snubben tycker att marcelo är världens bästa vänsterback måste vara århundradets skämt. Marcelo är inte mer än en medelmåtta som har stora brister i defensiven, dom har inte blottas den här säsongen men shit vilket motstånd har real haft den här säsongen? Det är väl milan som är största matchen och det är inget man höjer i granen precis. Snubben måste ha glömt Bale? Evra? Lahm? cole? clichy? Bastos? och många många mer....
ponta p
2010-11-25 19:43
PedroRodriguez;

Är du född i farstun eller? Nesta är fortfarande kung, lätt topp 5 mittbackar i världen när han är som bäst. Buffon också fortfarande kung, även om han vait mycket skadad. Kaka världens värsta förändring? Testa Ronaldinho på den.
Berbatov håller jag med, han är keff.
Barcelona NoGo™
2010-11-25 19:41
Barcelonistas

Det undrar jag med? Hade det varit tvärtom så hade jag hållit käft och inte sagt ett enda ord. Men det är jag det.

4 raka och 11/2 i målskillnad, nuff said
Barcelonistas
2010-11-25 19:29
hur fan kan man ha mage och vara så kaxig dom där mandrilerna??

2-0,2-6,1-0.0-2 talar sitt tydliga språk.
Barcelona Barney S
2010-11-25 19:28
Någon som vet spelschemat för Juvenil A?

Skulle gärna gå på en match, eventuellt funderar polaren och jag på att sticka över till Mallorca tidigt på söndag och se Mallorca - Malaga och flyga hem vid 23 tiden, 750 kr skulle det gå lös på med flyg och matchbiljett.
Hmm..
Barcelona Abbe.
2010-11-25 19:28
Då var det igång...
Barcelona Messi-Barca-10
2010-11-25 19:22
Tjena har någon nån bra länk, för historian om El Clasico, alltså hur det hela började osv. Har kollat efter info och sånt men hittar inte jätte mycket.

Skolarbete!
Barcelona FCB DD
2010-11-25 18:53
Någon som har några tips på bra hemsidor där man kan tanka Barcamatcher?
Atlético addeh
2010-11-25 18:24
elbraco

Tror du på allvar att Arsene Wenger nöjer sig med en tredjeplats i Premier League varje år? Självklart är hans mål att vinna, oavsett vad som är hans filosofi.
Barcelona teddycule
2010-11-25 18:22
Håller med dig Jalla men Guardiola tycker nog om Busquets för mycket för att bänka honom!
elbraco
2010-11-25 18:18
Varför ska vi tackla Xabi för? Det är knappast så att han kommer hålla i bollen mycket ;) jag ser hellre Busquets, han känns mer stabilare i positionering etc.

Gabriel

Ärligt talat tror jag att Wenger hade kunnat vara en större titelutmanare om han ville vinna titlar. Nu är inte det hans filosofi, och därför kan han inte utmana Chelsea och United varje år.
jag tror även att Wenger saknar disciplin på sitt lag, de är för unga helt enkelt. Det är därför han kan vinna mot Chelsea men förlora mot West ham veckan efter.
Barcelona JALLA
2010-11-25 17:54
är det bara jag som tycker att busqust (stavning?) borde bänkas mot real. Tycker att Mascherano har gjort otroligt bra ifrån sig och jag känner mig säkrare med honom på plan. Dessutom är han starkare och det är bättre för att kunna tackla spelare som Xabi. Eller vad tycker ni?
Atlético addeh
2010-11-25 17:52
Hetfield

Ja det är självklart, men någon måste ju sätta fart på propellern så att säga. Skriv ihop något i stil med det du skrev nedan och skicka in vet ja! Då skulle dessutom Spanienredaktören få syn på det.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-25 17:45
addeh

Jag menar mer att om jag skriver det så visst, folk kommer att beklaga osv. men det ändrar inte på något. Om alla redaktörer från Spaniendelen enas bakom något så får det klarare styrkebesked.
Atlético addeh
2010-11-25 17:31
Hetfield

Jag håller med dig, det har inte skrivits någonting om Canal+ horribla inställning till La Liga här på Spaniendelen, vilket är synd. Men du vet väl att man inte måste vara redaktionsmedlem för att få sina texter publicerade? Såvida de inte är helt katastrofala naturligtvis.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-25 17:09
Seriöst, är det inte dags för Spaniendelen att börja visa missnöje för Canal + våldtäkt? Det känns som att varje gång någon misshandlar Serie A så är Italiensektionen väldigt snabba med artiklar som får uppmärksamhet av kanalen, men jag har inte sett någon skriva något negativt om Canal + (artikel).

Det känns väldigt skumt, som att de är för partiska för att klaga på Canal +. Det är väl inte så konstigt när Canal + har tafsat och värvat en del rävar från svenskafans. Jag tror inte att folk inser hur mycket makt svenskafans har, det är ju trots allt folket här inne i sajten som betalar för deras löner, så gör något åt saken.
Jag vill inte peka på någon, jag är varken med i redaktionen eller en skribent , men jag uppmuntrar att man skriver något som får igång det hetlevrade La liga älskarnas blod till uppror.

Inte nog med att de ljuger så att man måste köpa deras extra kanaler, men deras så kallade storsatsning är rena skämtet. Arne Hegerfors (legend) men hans bäst-före-datum har gått för längesen, och deras kommentatorer verkar ha tagit heroin strax innan de ska kommentera.
Det är uppenbart att deras studio har tummen upp i röven och drömmer fortfarande om PL, så varför inte end it's misery och låta Tv4sport få ta hand om ligan?

Skumt indeed.
Annons: