/spanien/barcelona/forum/13744.aspx/spanien/barcelona/forum/13744.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2010-11-24 23:23
Mascherano på presskonferensen:

Mascherano: "Sergio [Busquets] is the starter and my task is to make sure to replace him well if he doesn't play."

Han är ödmjuk åtminstone.
Barcelona Pep.G
2010-11-24 23:10
Jag hoppas dagens match garanterar Javier i startelvan mot Madrid. Riktigt taktisk spelare som ger järnet i varje duell.
Barcelona Basuuka
2010-11-24 23:10
1.70-Ligan bra sagt.

Gladaste spelaren som lämnade planen var antagligen Panathinaikos spelaren som fick både Puyol och Messis skjorta med sig hem.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-24 23:09
Vinna 0-3 på bortaplan, utan att anstränga sig - det kallas för klasskillnad eller så.

Jag är så nyfiken och veta hur många km respektive spelare har sprungit idag. Förut hade tv-sändningar sådana siffror. Det är ju kul och veta. Känns att snittet ligger på typ 7 km max. För att inte tala om medelhastighet - det är nog rena promenad mått. Jag själv tom promenerar snabbare än spelarna på plan idag.
Nu kan man vara efterklok - det är precis vad alla vi vill innan matchen - komfortabelt, utan att slåss mycket energi och tuffa närkamper och tacklingar.

Synd för Adriano att sluta idag med en skada, trots tempot. Han hade en riktigt bra match och han var inblandad i alla mål, om jag minns rätt.

Jag förstår inte varför Busqi inte fick komma in istället för Keita. Han spelade inte heller mot Almeria. Kunde vara bra för honom att känna på bollen idag.

Det blir en riktigt intressant och svår match på måndag, eftersom Real ser starka ut hittills. Dock tycker jag fortfarande att de inte visat sin styrka mot ett rejält motstånd. Stackars Pep - det blir svårt för honom att välja startelvan, särskilt Busq el masken.

Villa oroar mig - skit - totalt borta på alla sätt idag. Var är det som har hänt med hans första touch? Tom den sitter inte bra.

Iniesta är underbar och han har haft en bra start på säsongen - vilken gudomlig teknik. Det är inte bara La Masia det där - det är en jäkla stor gåva från ovan.

Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-24 23:04
Det är lite tråkigt att Villa blir så frånvarande när han inte går för fullt. Messi lyckas oftast ändå, på nåt sätt, skyffla in en boll när han tar det lungt. Hade gärna sett att Villa kämpat lite och fått in en boll. Det hade varit bättre för honom inför el Clasico.. Men hursomhelst lär vi se en helt annan Villa på måndag.

Barcas två största fördel i el Clasico-sammanhang är enligt mig:

1. Att de flesta spelarna spelar med större hjärta än Reals spelare. Det finns ett gäng katalaner i Barcas startelva som älskar klubben över allt annat och en förlust mot Real skulle vara "det värsta som kan hända" för dem. Sånna spelare är guld värda i sådana matcher och det tror jag var en avgörande faktor i båda mötena ifjol. El Clasico är helt enkelt inte lika stort och viktigt för utländska spelare som Özil, Higuain, Di Maria, osv..

2. Den andra stora fördelen barca har är att vi har fler spelare som är vana att spela el Clasico. Som är rutinerade i detta sammanhang. I Real är det första gången för många spelare.

Dessa två saker talar för oss. I övrigt är det sjukt jämt, rent kvalitetsmässigt.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-11-24 22:53
Rambla~

Håller med, även om alla kanske inte gav 100%, så är det ändå en bra/smart genomförd match jag tycker det är ok att Villa inte springer ihjäl sig för sitt mål ikväll. Låt han springa och kriga sig ihjäl på måndag.

Måste också berömma Mascherano, älskar hur han skyddar backlinjen, och hur han som en hungrig pitbull jagar när någon tappar bollen
Barcelona DM1982
2010-11-24 22:52
En dag på jobbet, tre enkla poäng. Skönt att vi är färdiga gruppetta, nu kan vi spara många spelare till sista matchen.

Tror inte att Barcelona spelade över 70 % kapacitet idag, slött tempo och inget engagemang. Vi möter ett lag som backar hem och försvarar sig med åtta man strax utanför straffområdet. Ändå klämmer vi dit tre mål, mycket starkt. Nu sätter vi målchanserna som vi inte gjorde förut, det är bra.

Nu är det bara att ladda tills på måndag, det kommer nog bli en sjukt bra match.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-24 22:47
Skönt att vara klar gruppetta. Nu kan Pep matcha ett ungt lag emot Rubin :)

Annars var det en tråkig tillställning, de enda två jag vill lyfta fram är Adriano och Pedro som gjorde en riktigt bra match. Vore dock själva fan om skadan på Adriano är allvarlig... han är ju grym!
Barcelona Rambla~
2010-11-24 22:47
Oavsett hur bra eller dåliga vissa spelare var, så är det en perfekt genomförd match. Full kontroll utan att någon spelare behöver förta sig. Mascherano är underbar att ha i sådana här matcher. Han är så disciplinerade och taktisk. Stoppar ju varenda anfallsförsök med sitt bollvinnande.

Mot el Clasico!
Barcelona Barca-nist
2010-11-24 22:46
Är det bara jag som tycker Alves gjorde en dålig match? Han passad en hel del fel. Nåt stämde inte med honom i alla fall.
Barcelona Basuuka
2010-11-24 22:45
Villa var med i startelvan, men var han verkligen på planen....

Skönt att Pedro är i form.
Atlético addeh
2010-11-24 22:43
Adriano hade garanterat någon känning annars vore det tjänstefel av Pep att byta ut honom. Han var en av få som faktiskt gjorde en riktigt bra match idag.

Måste bara berömma Pedro också. Inte bara för att han gör två mål, utan för att han ger hundra procent i varje situation i varje match. Riktigt underbart att se, sådana spelare behövs.
Barcelona Messi-mpossible
2010-11-24 22:42
hehe, en Panathinaikos spelare gick ju och plockade på sig Barcatröjor :) bytte först me puyol och tog sedan Messis :p
Barcelona Kim ★
2010-11-24 22:30
Enligt Sport så rör det sig troligen om en skada på Adriano, ja. Är väl inte omöjligt att det rör sig om någon form av sträckning.
Barcelona Sam
2010-11-24 22:29
Canaletes

Beror nog på att det är TVmatch och alla sitter i soffan och glor :P
Barcelona haeger
2010-11-24 22:29
Verkar inte som att folk såg att Adriano haltade ut så antagligen så var han skadad, därav bytet.
Barcelona Messi-mpossible
2010-11-24 22:28
Tippar Barca - Real Madrid 4-3 / I stil med 2007s andra el classico :) http://www.youtube.com/watch?v=hbAfbTqbzVU&feature=related
AndreD
2010-11-24 22:27
Sam

Såg det också.
Canaletes
LOL! Inte varje dag man ser det där.

Är det bara jag som tycker att det är för lite drag på forumet?! :(
Barcelona Sam
Lyste någon precis med grönlaser på domaren??? Vet ej om någon annan såg det.
elbraco
2010-11-24 22:26
¨Vadfan händer?
Barcelona Sam
2010-11-24 22:26
Är det bengaler på plan eller?
Barcelona Rambla~
2010-11-24 22:25
Hade man varit lite smart nu så hade man försökt sätta upp Villa till några chanser nu så att han kommer igång på allvar. Helt borta i den här matchen ju.
Barcelona C.A.K
2010-11-24 22:25
trevlig supporter det där
Barcelona el Grande Pep
2010-11-24 22:24
dåliga byten av pep.
Canaletes
2010-11-24 22:23
Villa sparar målen till El Clasico så oroa er inte. Han lär bara bli mer målsugen...
Barcelona Larsson1333
2010-11-24 22:22
Men ge adriano en hel match! Ta ut någon av iskalla villa/ Messi och ge bojan ett par minuter istället
Barcelona haeger
Så typiskt, Adriano utgår skadad.
AndreD
Adriano skadad?
Barcelona Sam
2010-11-24 22:21
Varför ta ut Adriano? Totalt onödigt... Han borde ha slängt in Bojan istället.
Annons: