/spanien/barcelona/forum/13741.aspx/spanien/barcelona/forum/13741.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sam
2010-11-24 19:20
Mascherano är inte redo för el clasico än. Trots att han har gjort ett fåtal bra matcher så är det en stor risk att kasta in honom i möjligtvis världens största match.

Vi får se hur det hela utvecklar sig och om han toppar sin formkurva vid nästa el clasico samtidigt som han har spelat mot ett par tyngre lag i ligan/CL då kanske han kan starta i el clasico på våren.
Barcelona DM1982
2010-11-24 19:19
Mascherano!!

Sorry Hetfield, Pep lyssnade på mig. : )

Nu är det i och för sig inte en stormatch ikväll så han kanske lyssnade på oss båda.
Barcelona el Profete
2010-11-24 19:18
Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Pique Puyol Adriano - Xavi Mascherano Iniesta - Pedro Messi Villa

Pep ställer upp med det bästa han har. Kul att Adriano får speltid.
Barcelona DM1982
2010-11-24 19:17
Hetfield- Megan Fox is a dude

Nja, ju är väl Busquets inte den som bangar för en ful tackling, eller hur? Vi såg vad som hände i landskampen och jag har en känsla av att de inte är färdiga med varandra. Ronaldo lär gå vinnande ur en sådan "kamp".

Straff Rubin för övrigt. Sätt den nu!
Barcelona Barcadinho.
2010-11-24 19:17
1-0 Kazan.
Håll i nu 2.a halvleken.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-24 19:12
DM1982

Hur tror du att Mascherano kommer att funka med den spelstilen mot en filmare som C.Ronaldo? Ska vi tippa på att han åker ut i 20:e minuten?

Nej, alla får ju tycka vad de vill, jag respekterar det, men i min värld är Busquets klockren 1:a mot storlagen.

1.70-ligan

Jag ska säga varför:

Mascherano har alltid briljerat när han har haft någon bredvid sig som har täckt upp, i Liverpool så hade han Xabi Alonso. Jag anser att Busquets är mycket, mycket bättre som ensam pivote än vad Mascherano är/kommer att bli.

Jag påstår inte att Mascherano är dålig, men jag säger bara att Busquets ska vara given 1:a mot storlagen.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-24 19:11
Hetfield,

Vadå korkat att låta Mascherano spela före Busquets? Vi snackar om en av världens bästa på sin position, som är kapten för det Argentinska landslaget och som i flera år varit tongivande i både landslag och Liverpool. Förklara hur du menar.

Missförstå mig inte, jag gillar Busquets också. Han har onekligen gått från klarhet till klarhet på senare år. Men Mascherano har varit grymt bra den senaste tiden och det råder inga tvivel om att det är en lika begåvad fotbollspelare som Sergio. Som någon sa tidigare, Pep har fått ett lyxproblem med två av världens bästa DM i sin trupp där bara en kan spela. Därför tycker jag det är självklart att man kan diskutera vem som ska spela eller inte
Barcelona DM1982
2010-11-24 19:11

Förra året var en evighet sen i fotboll. Jag har inget emot Busquets och kommer verkligen inte att bli ledsen om han får spela men Mascherano är även han en riktigt bra spelare som är van att spela på toppnivå. Om han får starta tror jag att han kommer att ha ett minst lika bra spel som Busquets, han har mycket känsligare fot i alla fall. Risken med Mascherano är väl att han blir utvisad för fult spel, å andra sidan blev Busquets utvisad förra hemmamötet.

Visst var Spanien som helhet usla men faktum är att Busquets slarvade väldigt mycket, han passade fel ständigt och en av hans felpass resulterade i deras första mål. Det är en sak att laget inte presterade men vissa spelare var helt under isen, Busquets var en av dem.
Barcelona FC-Barcelona
2010-11-24 19:04
NoGo™

så lätt var det, jag får tacka :)
Barcelona Hyder
2010-11-24 19:03
DM1982

Hela Portugal lekte med hela Spanien. Drar vi slutsatser av den matchen ligger vi riktigt risigt till. Busi klarar av att spela på hösta nivå, det har han ju bevisat många gånger. Men El Jefecito har ju imponerat otroligt mycket på mig och jag skulle inte vara orolig alls om han startar.
2010-11-24 19:02
DM1982

Gamla meriter? Dude, vi vann CL för två år och vann el clasico förra året. Det verkar som att det är perfekt läge för vissa yayanister att låta Busquets hatet få sippra ut när Mascherano har anlänt.

Jag påstår inte att du är en yayanist, men jag tycker att det är konstigt att folk verkar ha så selektiva minnen när det passar de. Busquets är Barcelonas bästa defensiva mittfältare och framtid, period.

Sen exemplet med Portugal var ju bara dåligt, det var en träningsmatch, hur motiverade var Spanien jämfört med Portugal som aldrig vinner något?
Barcelona NoGo™
2010-11-24 18:58
FC-Barcelona

Se uppe till höger "Loggar ur" bredvid " Min Profil"
Barcelona DM1982
2010-11-24 18:58

Visst har Busquets varit duktig men glöm inte bort att Ronaldo lekte rätt friskt med honom när Spanien mötte Portugal för inte så länge sedan. Mascherano har sett grymt stabil ut, det går inte att leva på gamla meriter.
Barcelona FC-Barcelona
2010-11-24 18:57
Någon som vet hur man kan logga ut från forumet?
2010-11-24 18:53
Ursäkta, men hur kan det ens bli en debatt om vem som ska starta mellan Busquets och Mascherano?

Har ni glömt bort hur Busquets plockade bort C.Ronaldo som ensam defensiv mittfältare i CL-finalen eller el clasicos? För mig är det givet att Busquets ska starta, allt annat är korkat.
Barcelona .Sami.
2010-11-24 18:32
Mascherano=Kung
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-11-24 18:26
Som defensiv mittfältare föredrar jag Mascherano. Han jobbar över större ytor än Busquets, är bättre man-man och gör slitjobbet bättre. Han är bra på att variera spelet från korta passningar till längre passningar.

Busquets är mycket bättre tillsammans med Xavi och Iniesta, håller i bollen bättre och är bättre som den "tredje" mittbacken. Barcelonas spel går ut på att ha bollen en stor majoritet av matchen och växelspelet mellan han Xaviniesta kommer också att vara viktigt mot Madrid och att inte ge bort bollen när det är möjligt att behålla den.

Vem Guardiola än väljer i slutändan så kommer han nog att först att tänka ut hur Madrids kontringar kommer att stoppas.

Men först ska vi ta oss an Panathinaikos.
Skön låt i länkstipset.
Barcelona el Profete
2010-11-24 18:16
tikitaka

På vilket sätt skulle det vara en förnedring?

Den som är bäst lämpad (dvs. i form) på måndag startar. Sedan ifall han heter Busquets eller Mascherano kvittar för mig, det är upp till Pep att bestämma vilken spelartyp han vill ha. Vi kan i alla fall konstatera att det är ett skönt "problem" Pep innehaver. :)

Ett härligt citat från en gammal maräng:

"With Messi it seems like Barça is playing with 15 instead of with 11. Messi's worth 5 players. He’s a genius!" Francisco Gento
Barcelona Barca4eva
2010-11-24 18:03
EDIT: Svar på gammalt inlägg, NVM
Barcelona tikitaka
2010-11-24 17:59
Det vore värsta förnedringen och bänka busi i el classico efter att ha startat alla de här matcherna haha.
Barcelona .Sami.
2010-11-24 17:42
Jag hoppas verkligen Mascherano startar El Clasico.
PedroRodriguez
2010-11-24 17:26
1.70-ligan

Haha Dito, absolut Puyol i all ära men ingen slår Mascheranos underbara glidtacklingar :D
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-24 17:23
Nej, det troligaste är väl att Puyol/Abidal bildar mittlås tillsammans med Pique. Men det är definitivt inget omöjlighet att Fontas får chansen, eftersom Puyol har spelat väldigt flitigt och Abidal nyss är tillbaka från skada. Hursomhelst så hoppas jag på unge Fontas! Tror vi kan ha en storback i honom om några år.

PS. Mascherano kan kompensera Puyols uteblivna glidtacklingar ;)
PedroRodriguez
2010-11-24 17:19
1.70-ligan

Njaee vettefan med Fontas på mittbacken där. Tycker ändå El Corazon börjar starta då han är hjärtat i backlinjen. Piqué är väldigt darrig en mot en spec mot en vindsnabb Cissé och det tror jag Puyol skulle kompensera med sina tacklingar. Annars en elva jag också skulle vilja kolla på med en extra titt på Thiago och Mascherano.

För övrigt så tror jag det blir en storseger, Panathinaikos skall bara inte kunna hota ett lag som Barca så storseger lär det bli hoppas jag.

Nån mer som tycker att namnet Puyol låter som en spansk korv?
Barcelona NoGo™
2010-11-24 17:13
.Sami.

Hehe hoppas kan ju alltid men 8-0 blir det nog inte. Tror på en rätt så jämn match, aldrig lätt att spela där nere. Får vi första målet rätt tidigt så kan det nog rulla ett par till men vi får se.

Är nöjd så länge det inte blir några skador.
Barcelona .Sami.
2010-11-24 17:09
NoGo™
Vågar man chansa på en ny 8-0 seger:)
Atlético addeh
2010-11-24 17:08
Det är ingen omöjlighet att Fontás får chansen från start ikväll igen. Med tanke på att Puyol matchats hårt och kan behöva lite vila samt att Abidal fick klartecken av läkarna så sent som igår ökar chanserna för ynglingen.Faktum kvarstår dock att detta är en väldigt viktig match för det fortsatte ödet i Champions League, så därför tippar jag nog ändå att kaptenen kommer bilda mittlås med Piqué.
Barcelona NoGo™
2010-11-24 16:55
Pep kommer att ställa upp med så stark elva som möjligt för att säkra avancemanget. Så Leo kommer spela ja. Matchen går på 10an förövrigt, skönt då man slipper streama.
elbraco
2010-11-24 16:43
Nice uppdatering i Clasico-bloggen. Intressant att Xavo tycker Makelele har varit den svåraste att möta, minns att även Gerrard har sagt samma sak.
Men sen var ju Makelele riktigt bra med.
Barcelona Pep the King
2010-11-24 16:42
Messi ska spela. Finns inte en chans att Pep sätter Messi på bänken. Pep har sagt att han ska starta med dom bästa.
Annons: