/spanien/barcelona/forum/13736.aspx/spanien/barcelona/forum/13736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rooonney___
2010-11-28 11:52
AndreD //

Nej det har jag inte glömt. Tycker det är löjligt av pajasen som startade diskussionen här inne. Faktum är att real och barca ofta vinner sina matcher med 3-5 bollars marginal inte ofta man får se något av lagen kriga inpå övertid för ett avgörande.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-28 11:35
Frodo

Jag håller med, jag är rätt så öppen när det gäller skämt med glimten i ögat, men deras artiklar är inte ens roliga, de är bara hatfyllda.
Jag blir lika fascinerad av marängerna år efter år, de köper dyra spelare men misslyckas om och om igen när det väl gäller i CL, sen har de mage att kritisera oss. Om jag vore de så skulle jag gömma mig under täcket och blunda.
Äh, deras enda hopp är att vinna mot oss i el clasico, annars så kan de inte vinna något.

Jealousy is a bitch.
elbraco
2010-11-28 11:22
Frodo

Word. Samtidigt så vet man ju att de måste hävda sig utanför plan för att de inte kommer göra de på plan. Den enda chansen dom har i den här matchen är Ronaldo på kontringar. Lösning: Sätt Dani Alves och Pique att punktmarkera honom hela matchen igenom.

Eller vafan, bara Pique räcker, det vet vi ju sen innan.
PedroRodriguez
2010-11-28 11:15
Blaugrana_Messi10

Tro fan att Pedro måste starta, Ingen chans att han bänkas i en sån här match när det inte finns någon annan bättre på yttern. Vi såg hur det gick sist gång när han sänkte dom:)

AndreD
2010-11-28 11:11
Rooonney___

Förra året vann Chelsea över Aston Villa som låg femma, med 8-1. Det hade du glömt? Jämn liga!
Mallorca William Shakespeare
2010-11-28 10:32
Kan Barca vinna mot Real Guldtacka utan Super-Zlatan i laget, jag tror det eller?
Barcelona sportchef_
2010-11-28 10:12
Varför har inte Sergio Busquets spelat det senaste matcherna? Och hur tycker ni Mascherano har varit dessa matcherna han spelat ,jag tycker att han kommer mer och mer in i barca spelet.
Barcelona Frodo
2010-11-28 09:30
Någon som vet vart Reals redaktion hittar alla svinen ifrån? Kviborg, Drilon, Janerique, Abdall med flera? Deras vana trogen så smutskastar de oss med sina artiklar och det är inget undantag i år heller. Jag hoppas att vår redaktion låter bli som alltid.

Läser man på kommentarsfältet på deras senaste intelligensbefriade artikel så hävdar vissa att Iniesta inte är en Barca-produkt. När man inte producerar egna talanger och kastar iväg sin kapten som skräp så kan man väl inte göra annat än att ljuga om andras produkter.

Man påminns konstant om varför man hatar den vita klubben...
Barcelona Barney S
2010-11-28 02:22
Rooonney___

Blackburn? Skitlag? De slog Aston Villa med 2-0.
Inse att England är precis lika ojämn som alla andra ligor, visst kanske lite mer spännande i början men det är ändå United eller Chelsea som vinner med undantag vissa år, precis som i Spanien.

Sen kallar du Sevilla för ett topplag? Ja, det har ett bra lag men knappast någon vidare form likt Villarreal etc.
De fucking torskade med 1-3 mot Getafe, HEMMA! Det är riktigt pinsamt.

Det är faktiskt ganska kul att kolla på Spanska ligan just nu om Europa platserna.

Espanyol, At.Madrid, Villarreal, Sevilla, Mallorca osv - helt ovisst vem som tar det.

Men jag skiter fullständigt i liga bråken, jag kollar på de flesta ligor och jag förstår inte varför man ska försvara sin liga, vad vinner ni? England är bättre? Jaha? Grattis, ni får en gratis kaffe och kaka på pressbyrån.

I Barcelona börjar det snackas mer och mer om matchen, de flest kanaler pratar om El Clasico dygnet runt, förstår inte spanska nå vidare så det är ju hyfsat svårt och förstå dock.

Någon på forumet som är i Barca? Dra iväg ett PM så kan vi ta en pizza/öl på sportbaren @ Rambla innan matchen alt imorgon, Tottenham - Liverpool.

Adios!
Barcelona Rooonney___
2010-11-28 02:18
Större jäkla hycklare får man fan ta o leta efter. England ojämn för att united vann med 7-1 mot ett piss lag ? Men när barca vinner med 5-0 mot seville som är ett topp lag så är det en jämn o bra liga ? Dessutom tror jag valencia va närmre sista platsen än första poängmässigt förra året. Men oh ja spanska är så jämn som den kan bli
Barcelona emilio___
2010-11-28 00:22
barca måste vinna på måndag, annars är det som orättvisan har segrat i en värld där rättvisa är det självklara.

madrid redaktionen är och alltid varit en gäng onda varelser som de blinda kungarna under den mäktiga ögat i sagan om ringen. de äcklar en med sina hån mot barca..

Jag hoppas barca inte vinner bara för att vinna men vinner för att det är så det ska gå till. Barca mot madrids legosoldater.

hoppas vi vinner, CULE FOR LIFE :D:D
Barcelona DM1982
2010-11-28 00:20
Hoppas inte det ser ut så här på måndag.
AndreD
2010-11-28 00:11
Espanyol imponerar.
Barcelona Bernie
2010-11-27 23:58
Atletico madrid tränarn skämmer ut sig
Barcelona Bernie
2010-11-27 23:58
Atletico madrid tränarn skämmer ut sig
Barcelona pokke
2010-11-27 23:38
Fan vad läckert mål av Osvaldo.
Barcelona Lukman
2010-11-27 22:58
vad är det som händer med Sevillia ?

1-3 mot Getafe ?
Atlético addeh
2010-11-27 22:03
Det är i alla fall kul att Villarreal ångar på som aldrig förr eftersom Sevilla skjuter sig själva i foten och släpper in Getafe i matchen och sedan åker på däng. Detta är ruskigt pinsamt för andalusierna.
Barcelona DM1982
2010-11-27 21:38
Sevilla spelare bort sig från toppen mer och mer, nu ligger de under mot självaste Getafe på hemmaplan med 3-1. Ser inte ut som om de kommer vara ett topplag i år.
Barcelona Barca-nist
2010-11-27 21:25
pokke

Hemma hos mig , du är välkommen också :)

Biljard palatset, restaurang Viktoria, Bowlers Stigs Center och möjligtvis andra ställen. Men som sagt ska jag se den hemma eftersom jag har blivit besviken varenda gång. De flesta ställen har dålig service. Förut fanns det ett mycket bra ställe som hette scoere men tyvärr har de stängt.
Länktips: www.sportbar.nu/
Barcelona mrxavifan
2010-11-27 21:13
Tycker starkt att alexis sanchez skulle passa in i barca's trupp!

Nån som håller med?
Barcelona GDS-17
2010-11-27 21:08
Blaugrana_Messi10

Jag känner också att han kommer att överraska oss och att just det blir avgörande faktorn i matchen. Men så klart kommer ingen att hylla honom för han har så bra spelare i laget.
AndreD
2010-11-27 20:57
Fattar inte hur folk kan säga att PL är mycket bättre än La Liga. Okej, i PL finns det 5-6 starka lag. Men resten är rent utsagt skit. Jag slår vad om att mitten-bottenlag i Serie A och La Liga hade utklassat motssvarigheten i PL. Chelsea vinner hälften av sina matcher med 7-0, 8-0, 6-0, 10-1, 9-0. I spanska ligan hände det förra veckan ja, men när hände det innan det? 30 år sen?
Barcelona pokke
2010-11-27 20:29
Vart ska folket se El Clásico i Götet?
elbraco
2010-11-27 20:26
Äh, Ronaldinho får väl skylla sig själv när han är ute på puben till klockan 2.
Canaletes
2010-11-27 20:18
Meddelandet
Barcelona Messidinho_10
2010-11-27 19:52
Det är så tråkigt att se Milans tränare behandla Ronnie som skit, dvs byta in honom i 90:e minuten.
Barcelona ElTriplete
2010-11-27 19:17
Barca kid

Fan vad du är säker på vinst då. -.-
Allvarligt talat, ingenting är avgjort. Vi möter ett av världens bästa lag med världens bästa tränare i José Mourinho, ta ingenting i förskott, snälla..
Barcelona barca kid
2010-11-27 18:52
Om ni har Spotify (funkar säkert med youtube).
Så kan ni fira med dom här låtarna efter el clasico.
Ja som Champions (av Jorsh) och himne del barca (av Roser).
Blaugrana_Messi10
2010-11-27 18:24
ElTriplete

Får också en sådan känsla, men å andra sidan om Keite/Mascherano får spela istället för Pedro kommer uppställningen vara för defensiv känns det som. Men allt är möjligt..

Pedro måste(!) få spela mot Real Madrid då han är i storform. Tror inte Guardiola skulle bänka just honom och köra med Keite/Mascherano. Tror jag i alla fall :-).

Annons: