/spanien/barcelona/forum/13735.aspx/spanien/barcelona/forum/13735.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-11-28 20:44
Hur många gånger har ni hört Mourinho säga: Jag har vunnit, jag har vunnit den matchen och den matchen. Jag har vunnit si eller så.
Här har ni en replik från Pep:

Guardiola: "I won my 4 clasicos as a coach? No, wè won them."

Är det en pik må man tro?
Barcelonistas
2010-11-28 20:41
vi blev mer elller mindre rånade av real, di stefano borde spelat för fc barcelona.

Di stefano och ladislao kubala borde varit barcelonas anfall vid 50 talets!.

puta franco
Barcelona .Sami.
2010-11-28 20:38
Ska bli så skönt att vinna Real imorgon.
Barcelona Pep the King
2010-11-28 20:35
Barney S
Om du ser Mourinho eller Ronaldo kasta 2 ägg på deras ansikte från mig.
Barcelonistas
2010-11-28 20:28
ElTriplete

ge mourinho bleekere elr benquerenca så blir han säkert nöjd....
Barcelona Barney S
2010-11-28 20:28
Fyfan vilken rolig dag, var på BCN sports bar och satt där med polaren, vi bestämde oss för att heja på Spurs medan det var 75% Liverpool fans där inne :)
2-1 målet satt jävligt fint dvs.

BALE - VILKEN LIRARE!

Tycker också VDV har blivit riktigt bra sedan han "lämnade" Madrid, synd att han slog upp skadan =(

Var även till Barca botigan idag, satan i gatan vad mycket folk, riktigt jobbigt.
Barcelona ElTriplete
2010-11-28 20:27
Måste berömma Madrid redaktionens Inför-artikel. Riktigt bra var den, inte alls partisk och jag hoppas på liknande (fast ännu bättre) från vår sida.

Ett minus är dock att den inte är allt för trovärdig, de skrev att Ronaldo hade 15 mål i ligan. Man följer (föga oväntat) MARCAs skytteliga, de tilldelade ju Ronaldo det målet Pepe fick av ligaförbundet. Alla sidor förutom MARCA, AS, SvenskaFans (Madrid-redaktionen) skriver att Ronaldo har 14. Kul.
Barcelonistas
2010-11-28 20:26
Han var en gudabenådad 27-årig center från Argentina och både Barca och Real ville ha honom. Han hade börjat karriären för River Plate, men efter en spelarstrejk i Argentina 1949 spelade han i Colombia för Millionarios. Efter en mycket invecklad historia (ursprungligen "ägde klubbarna 50 % var") blev i alla fall "den blonda pilen" klar för Real Madrid. I Barcelona var man förbittrade och ansåg att Real stulit Di Stefanó.

som ni ser så var real även tjuvar.

väldigt intressant hittade en artikel på sf från 2003 mycket intressant!
Barcelona ElTriplete
2010-11-28 20:22
Mourinho påpekade i sin presskonferens tidigare idag att valet av domaren Itturalde Gonzalez gynnar Barcelona mer än Madrid. Han verkar ha förberett en ursäkt inför en eventuell förlust.

Jag hoppas, och tror, att Guardiola inte går till motattack. Snälla Pep, kom bara med "ingen kommentar" så visar vi vad vi går för på planen. De får gärna regera median, men just nu är det vi som regerar på plan. Det kan dock ändras imorgon.

Må bästa lag vinna!
Barcelona .Sami.
2010-11-28 19:55
Real får tacka franco hahaha.
Barcelonistas
2010-11-28 19:50
Dokument: Bagrunden till kriget som formade rivaliteten

väldigt bra skrivet måste jag säga. nu kan alla läsa sanningen bakom de smutslaget.

Pep the King

absolut, deras största legend är ju som sakt franco ;)
Barcelona Pep the King
2010-11-28 19:49
Barcelonistas
Real är en smuts klubb.
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-28 19:38
Det var någon här som ville se Adriano starta som vänsterback. Adriano är väldigt offensiv och inte den bästa defensivt. Därför kan det bli farligt när Madrid kontrar när han är på offensiv planhalva. Madrid möter ett bättre lag, som kommer ha mer boll, och därför kommer dom satsa mycket på kontringar. Det brukar ju som bekant "de sämre lagen" vara bra på. Det är ju deras enda chans att lyckas hota Barca lite. Därför är det bättre att Abidal får starta.
Barcelonistas
2010-11-28 19:36
fyfan vilken smutsig klubb real är finns ingen stolthet i den klubben. sen att madridistas snackar om sin historia är enligt mig befängt, iom att de var viss diktator som hjälpte dom till framgång!

fan när man tänker efter lider man med dom barcelonistas vid den tiden sjukt!

hoppas rättvisan segrar imon och jag tror den gör det. visca barca!
Peshmerge
2010-11-28 19:31
Fyfan vad jag saknar DECO. Ville bara skriv ner det här. Han hade allt verkligen allt som mittfältare.

En video som jag ville dela med mig. (LÄNK) ;)
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-28 19:23
Det gick inte så bra för Cristina förra gången...
Barcelona Koeman_4
2010-11-28 19:11
Skön bild :P
Barcelonistas
2010-11-28 18:59
alla dom madridistas i puerta seriöst att dom har MAGE att vara så¨kaxiga e helt sjut.

Alcorocn 4-0,

real union

eller krossen i cl liverpools 4-0 mot dom fyfan va jag njöt är real blev krossade av pool.

eller den historiska 2-6 på bernabeu :)

VISCA BARCA! MADRID CABRON SALUD AL CAMPEON!
Barcelonistas
2010-11-28 18:59
dubbel
Atlético addeh
2010-11-28 18:42
LAM Nr 10

Du missförstod mig nog lite, lät kanske lite galet. Real Madrid kommer förmodligen spela väldigt defensivt för att spela på kontringar, men att parkera bussen likt många andra lag gör hoppas jag inte att dem gör, det vore bara tråkigt. Sedan är det nog inga höga odds på att de vita faktiskt ställer upp en stor fet försvarsmur framför eget straffområde.
Barcelonistas
2010-11-28 18:42
Shi

Mourinho har alltid varit utspelad med sina lag på camp nou
Atlético addeh
2010-11-28 18:40
Frodo

Real kommer nog i alla fall ägna sig år försvarsspelet i första hand, om det blir en parkerad buss som de "mindre lagen" brukar göra återstår att se.

"Ronaldo är ingen som kommer att pressa för sitt eget lags bästa."

Epic co-sign. Han kommer väl försöka spara alla krafter han har så han orkar mer än tio minuter denna gång.
Barcelona Pep the King
2010-11-28 18:28
MADRID, CABRON, SALUDA AL CAMPEON!
MADRID, CABRON, SALUDA AL CAMPEON!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-28 18:23
addeh

Att spela med någonting mittemellan på Camp Nou är inget att föredra. Att spela med ett ganska högt lag med mycket yta mellan backlinje och målvakt, och samtidigt inte sätta press. Mot Barcelona.
Ni hör ju själva hur galet det låter.

Som du själv sa lite tidigare så är de enda sätten att spela jämnt eller vinna på CN att antingen spela med ett väldigt lågt lag och låta Barca rulla runt, eller att sätta hög press redan i den första minuten och tvinga oss till misstag. I bland annat 2-6-matchen försökte Real spela med hög press, men gjorde det otroligt dåligt och alla vet ju vad det blev i den matchen.
Barcelona Barca4eva
2010-11-28 18:21
Jag, förmodligen ni också, har märkt att det har gått riktigt dåligt när motståndarlaget har pressat...Köpenhamn gjorde det senast och vi vet alla hur det gick till...varje gång lagen gör så blir jag skraj som fan att försvaret, som ofta endast består av 2 spelare när vi spelar, ska slarva om de genom pressen tappar bollen. Förhoppningsvis gör vi något åt det om Real pressar.
Barcelona el Maestro!
2010-11-28 18:10
Shi:
Min inställning är att det kan gå hur som helst. Det kan till och med bli så att ett av lagen blir total överkörd. Det är fotboll och det är två väldig bra lag det är frågan om.
Men, jag vill bara påminna om att många supporters till Real Madrid var också så självsäkra senast inför el Clasico när det skulle spelades i Madrid. Då sades det att Real Madrid var så starka och att de vinner, i och med att laget vann 16-17 matcher i rad. Det kunde man förstå men man missar att laget man möter är också ett lag med kvalité.

Jag tror att det kan gå åt bägge hållet.
Barcelona Barca-nist
2010-11-28 17:53
Shi

chansen är 50/50 tills vi se hur herrarna ställer upp med sina respektive lag.
Det är El Classico så det är sällan man går efter annat än själva spelarnas prestation under den dagen.
Jag tror inte på något förutom vissa punkter enligt nedan,
+ Barca spelar hemma
+ Barca form
+ Motiverade Barca mot Mourinho
+ Barcas filosofi att alltid spela sitt spel
+ Messi gör alltid mål mot Real
-+ Cristiano har aldrig gjort mål mot Barca

- Mourinho är en listig tränare, vinst är endaste målet oavsett metod
- Motiverade Real efter 4 förluster mot Barca
- Reals form
- Kontringsgalen lag
- Cristiano tar tillfället att filma vid svåra situationer
-+ Cristiano har aldrig gjort mål mot Barca

* + - enligt min synvinkel
Barcelona Frodo
2010-11-28 17:53
addeh

Jag tror på en parkerad buss där Xabi Alonso slår kontringsbollar på Ronaldo, Higuain och di Maria. Ronaldo är ingen som kommer att pressa för sitt eget lags bästa.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2010-11-28 17:52
Jag tycker ändå att matchen kommer i rätt tidpunkt för oss. Det känns som att vi börjat nå toppformen. Så för min del så känns matchen rätt bra och jag tror vi vinner med 1 - 0. Matchen bli givetvis svår så klart. Men jag tror med hjälp av hemmaplan och fansens stöd, så vinner vi på Nou Camp : ) Visca el Barca!
Barcelona Frodo
2010-11-28 17:51
Shi är inget barcafan. Han har provocerat här förut och likt många andra madridistas är han villig att byta tröja bara för att vädra sina mindre intelligenta åsikter.

Shi

Mourinho har inte ständigt utmanövrerat Barcelona. Han har aldrig utmanövrerat Barcelona på Camp Nou. Min största oro till matchen är att Real gör första målet för då vet vi att Mou kommer att parkera hela Santiago Bernabeu i ert straffområde.
Annons: