/spanien/barcelona/forum/13734.aspx/spanien/barcelona/forum/13734.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kim ★
2010-11-25 00:23
Allt han skriver är svart eller vitt. Gråskalor existerar inte. Jag tyckte mest att hela bloggposten andades tragisk bitterhet. Det var inte ens särskilt kul.
Barcelonistas
Rambla

skit i dom mupparna i puertan dom kommer äta varenda ord på månda när vi vunnit.

härligt med vinst idag verkligen imponerande att vinna med 0-3 borta utan att ens spela bästa spelet.
Atlético addeh
AndreD

Precis som Kim var inne på har jag aldrig gillat hans texter, men just den du länkade till var faktiskt underhållande, på ett tragiskt sätt. Det är inte bara för att jag är culé jag gillar texten om hur idiotiska Real Madrid-spelarna är, utan för att jag generellt är en gosse som är emot filmningar och fusk, något som den vita huvudstadsklubben är synonym till.

"Min penis må vara liten, men min fotbollsklubb har de största stjärnorna!"

Simon Berglinds förklaring på en Real Madrid-supporter.
Barcelona westinho
2010-11-25 00:21
Kim

Haha..håller med, han verkar inte vara den bästa skribenten. Men det är ganska kul att läsa den han skrev nu. Han döljer inte direkt sitt hat mot Madrid hehe.
Barcelona Kim ★
2010-11-25 00:14
AndreD

Jag såg att du länkade till en av Simon Berglinds inlägg på fotbollskanalen. Först och främst är jag inte säker på vad han gör där. Han har vid flertalet tillfällen gått till angrepp mot mig och mina artiklar, under mina år i Barça-redaktionen. Inte sakliga argument, utan mer personliga påhopp. Självgodheten har präglat hans skrivande. Han är således ingenting att bry sig om. Jag orkar inte bry mig helt enkelt. Sällan har han publicerat något läsvärt.

Trots allt, vad gör han på fotbollskanalen?
Barcelona Barney S
2010-11-25 00:12
Bara 6 1/2 timme tills planet går! wiho :)
Barcelona Rambla~
2010-11-25 00:06
tikitaka

Den bästa.
Barcelona tikitaka
2010-11-25 00:03
Kan ni rekomendera några twitter sidor, precis skaffat en account. Verkar intressant :)
AndreD
2010-11-24 23:57
tikitaka

Inte jag heller.
Barcelona tikitaka
2010-11-24 23:57
AndreD

Skulle inte vilja ha honom i barca ändå.
AndreD
2010-11-24 23:55
Haha vi kör barcastuff race här :D
Barcelona Rambla~
2010-11-24 23:52
Messi has now scored 67 goals in his last 67 official games for Barcelona #cl #fcblive [via @laligaennumeros]

Helt sjuk statistik.
AndreD
2010-11-24 23:49
"Tweet Marc Crosas (Celtic ex-Barça): "If you love football..look at barça's 2nd goal then switch of the TV and go to bed!" [via @marccrosas]"

Kunde inte sagt det bättre själv.
Barcelona Rambla~
2010-11-24 23:47
Lionel Messi equals RIvaldo's record of 31 European goals for FC Barcelona #fcblive #cl [via @infostradalive]
AndreD
2010-11-24 23:47
tikitaka

Yes, Pere Guardiola. Suarez har också sagt att han aldrig kommer komma till Barca om Pep är tränare då han inte vill ha några problem. Vet inte vad för problem han syftar på....?
Barcelona Rambla~
2010-11-24 23:46
Trevliga pm man får från de vita dräggen.

Alfredo di Zidano

Ämne

Skickat
2010-11-23 22:51:45

Meddelande
Hahaha alltså skämtar du din tönt? 2 matchers avstängningar? Sug min kuk först innan sen ska uefa tänka på saken hahahha. Om barca spelarna hade gjort samma sak hade du sugit av dem som en liten bögfitta som du är hahah. HALA XABI HALA RAMOS IN UR FACE SMUTSHORA!
Barcelona tikitaka
2010-11-24 23:44
Peps bror, suarez agent??? :O
Barcelona Pep the King
2010-11-24 23:43
Vad skille ni tycka om Adriano startade i El Clasico?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-24 23:43
addeh,

Skulle PRECIS stänga av datorn för att lägga mig innan jag såg ditt inlägg. Du gav mig en god nattsömn ;)
AndreD
2010-11-24 23:39
Mina damer (finns det några?) och herrar. Ni bara måste läsa detta. Fråga inte varför bara läs.
Atlético addeh
2010-11-24 23:37
Adriano: "I'm ok. I just went off to take no risk, but I'm good. Happy for the game and for the qualification."

Det är nog ingen större fara med Adriano. Han lär ju inte spela nästa match ändå så han hinner vila upp sig.
Barcelona .Sami.
2010-11-24 23:37
Masken var juh sjukt bra idag. Vill gärna se han starta på Måndag.
Barcelona barcas
2010-11-24 23:35
måste också passa på att berömma masken för sin insats. Bland dem bättre i dagens match. Jag hade startat med masken i el clasico på måndag.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-24 23:23
Någon som hört nåt nytt om Adrianos skada? Hoppas verkligen inte han är allvarligt skadad. Han är en fantastisk spelare som vi kommer ha nytta av om han är frisk. Bäst på planen idag.

Han såg ju inte ut att hämmas av någon skada i spelet, så det är nog inte så allvarligt får vi hoppas. Kanske "överdrev" han sin skada lite när han byttes ut, så att det säkert skulle framgå i TV-rutan att han byttes ut pga skada :P
Barcelona Abbe.
2010-11-24 23:23
Mascherano på presskonferensen:

Mascherano: "Sergio [Busquets] is the starter and my task is to make sure to replace him well if he doesn't play."

Han är ödmjuk åtminstone.
Barcelona Pep.G
2010-11-24 23:10
Jag hoppas dagens match garanterar Javier i startelvan mot Madrid. Riktigt taktisk spelare som ger järnet i varje duell.
Barcelona Basuuka
2010-11-24 23:10
1.70-Ligan bra sagt.

Gladaste spelaren som lämnade planen var antagligen Panathinaikos spelaren som fick både Puyol och Messis skjorta med sig hem.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-24 23:09
Vinna 0-3 på bortaplan, utan att anstränga sig - det kallas för klasskillnad eller så.

Jag är så nyfiken och veta hur många km respektive spelare har sprungit idag. Förut hade tv-sändningar sådana siffror. Det är ju kul och veta. Känns att snittet ligger på typ 7 km max. För att inte tala om medelhastighet - det är nog rena promenad mått. Jag själv tom promenerar snabbare än spelarna på plan idag.
Nu kan man vara efterklok - det är precis vad alla vi vill innan matchen - komfortabelt, utan att slåss mycket energi och tuffa närkamper och tacklingar.

Synd för Adriano att sluta idag med en skada, trots tempot. Han hade en riktigt bra match och han var inblandad i alla mål, om jag minns rätt.

Jag förstår inte varför Busqi inte fick komma in istället för Keita. Han spelade inte heller mot Almeria. Kunde vara bra för honom att känna på bollen idag.

Det blir en riktigt intressant och svår match på måndag, eftersom Real ser starka ut hittills. Dock tycker jag fortfarande att de inte visat sin styrka mot ett rejält motstånd. Stackars Pep - det blir svårt för honom att välja startelvan, särskilt Busq el masken.

Villa oroar mig - skit - totalt borta på alla sätt idag. Var är det som har hänt med hans första touch? Tom den sitter inte bra.

Iniesta är underbar och han har haft en bra start på säsongen - vilken gudomlig teknik. Det är inte bara La Masia det där - det är en jäkla stor gåva från ovan.

Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-24 23:04
Det är lite tråkigt att Villa blir så frånvarande när han inte går för fullt. Messi lyckas oftast ändå, på nåt sätt, skyffla in en boll när han tar det lungt. Hade gärna sett att Villa kämpat lite och fått in en boll. Det hade varit bättre för honom inför el Clasico.. Men hursomhelst lär vi se en helt annan Villa på måndag.

Barcas två största fördel i el Clasico-sammanhang är enligt mig:

1. Att de flesta spelarna spelar med större hjärta än Reals spelare. Det finns ett gäng katalaner i Barcas startelva som älskar klubben över allt annat och en förlust mot Real skulle vara "det värsta som kan hända" för dem. Sånna spelare är guld värda i sådana matcher och det tror jag var en avgörande faktor i båda mötena ifjol. El Clasico är helt enkelt inte lika stort och viktigt för utländska spelare som Özil, Higuain, Di Maria, osv..

2. Den andra stora fördelen barca har är att vi har fler spelare som är vana att spela el Clasico. Som är rutinerade i detta sammanhang. I Real är det första gången för många spelare.

Dessa två saker talar för oss. I övrigt är det sjukt jämt, rent kvalitetsmässigt.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-11-24 22:53
Rambla~

Håller med, även om alla kanske inte gav 100%, så är det ändå en bra/smart genomförd match jag tycker det är ok att Villa inte springer ihjäl sig för sitt mål ikväll. Låt han springa och kriga sig ihjäl på måndag.

Måste också berömma Mascherano, älskar hur han skyddar backlinjen, och hur han som en hungrig pitbull jagar när någon tappar bollen
Annons: