/spanien/barcelona/forum/13733.aspx/spanien/barcelona/forum/13733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2010-11-27 21:38
Sevilla spelare bort sig från toppen mer och mer, nu ligger de under mot självaste Getafe på hemmaplan med 3-1. Ser inte ut som om de kommer vara ett topplag i år.
Barcelona Barca-nist
2010-11-27 21:25
pokke

Hemma hos mig , du är välkommen också :)

Biljard palatset, restaurang Viktoria, Bowlers Stigs Center och möjligtvis andra ställen. Men som sagt ska jag se den hemma eftersom jag har blivit besviken varenda gång. De flesta ställen har dålig service. Förut fanns det ett mycket bra ställe som hette scoere men tyvärr har de stängt.
Länktips: www.sportbar.nu/
Barcelona mrxavifan
2010-11-27 21:13
Tycker starkt att alexis sanchez skulle passa in i barca's trupp!

Nån som håller med?
Barcelona GDS-17
2010-11-27 21:08
Blaugrana_Messi10

Jag känner också att han kommer att överraska oss och att just det blir avgörande faktorn i matchen. Men så klart kommer ingen att hylla honom för han har så bra spelare i laget.
AndreD
2010-11-27 20:57
Fattar inte hur folk kan säga att PL är mycket bättre än La Liga. Okej, i PL finns det 5-6 starka lag. Men resten är rent utsagt skit. Jag slår vad om att mitten-bottenlag i Serie A och La Liga hade utklassat motssvarigheten i PL. Chelsea vinner hälften av sina matcher med 7-0, 8-0, 6-0, 10-1, 9-0. I spanska ligan hände det förra veckan ja, men när hände det innan det? 30 år sen?
Barcelona pokke
2010-11-27 20:29
Vart ska folket se El Clásico i Götet?
elbraco
2010-11-27 20:26
Äh, Ronaldinho får väl skylla sig själv när han är ute på puben till klockan 2.
Canaletes
2010-11-27 20:18
Meddelandet
Barcelona Messidinho_10
2010-11-27 19:52
Det är så tråkigt att se Milans tränare behandla Ronnie som skit, dvs byta in honom i 90:e minuten.
Barcelona ElTriplete
2010-11-27 19:17
Barca kid

Fan vad du är säker på vinst då. -.-
Allvarligt talat, ingenting är avgjort. Vi möter ett av världens bästa lag med världens bästa tränare i José Mourinho, ta ingenting i förskott, snälla..
Barcelona barca kid
2010-11-27 18:52
Om ni har Spotify (funkar säkert med youtube).
Så kan ni fira med dom här låtarna efter el clasico.
Ja som Champions (av Jorsh) och himne del barca (av Roser).
Blaugrana_Messi10
2010-11-27 18:24
ElTriplete

Får också en sådan känsla, men å andra sidan om Keite/Mascherano får spela istället för Pedro kommer uppställningen vara för defensiv känns det som. Men allt är möjligt..

Pedro måste(!) få spela mot Real Madrid då han är i storform. Tror inte Guardiola skulle bänka just honom och köra med Keite/Mascherano. Tror jag i alla fall :-).

Barcelona Barca-nist
2010-11-27 18:23
I helhet känns Uefa eller Fifas regler ganska tama. I ena stunden är de otroligt stränga som inte ger nån logisk förklaring tex ta av sig tröjan vid målfirande.
och andra stunden är det total tystnad när det skriker om långa avstängningar.tex filmning som leder till straff och utvisning
Ibland uppfattar jag Fifa och gubbarna som Irans regim där de vrider och vänder på saker som de själva tolkar(behagar)
s.eto
2010-11-27 18:15
Vad tycker ni om Piques senaste matcher?

Tycker inte han sett 100 ut. Han gjorde ju ingen vidare match i onsdags. Slarvade för mycket och verkade allmänt loj. Hoppas han kommer i form tills på måndags , det behövs verkligen.
Barcelona Barca-nist
2010-11-27 18:14
el Maestro!

Jo jag förstod det men jag menade Mou´s avstängningsfall där han hånade hela La liga genom att ge instruktioner under avstängning och det gjorde han helt öppet.

Hade det vart i Sverige så hade blivit avstängd mycket längre.
Jag tror inte Mourinhos attityd kommer vara långvarig om man tänker i längden. Folk lär tröttna på hans show!
Hur många flera ligor ska han förolämpa ?
Barcelona ElTriplete
2010-11-27 18:11
Blaugrana_Messi10

Det tror inte jag. Överraskningarna kommer Pep med i Bernabeu. 2008-09, Messi som en falsk nia och 2009-10, Alves som högerytter. Men vem vet, mycket möjligt att han bänkar Pedro och sätter in Keite/Mascherano.
Barcelona el Maestro!
2010-11-27 18:07
Barca-nist:
Håller med där men det är Ueffa som avgör i det här fallet. Ueffa brukar vara ganska stränga. Pinto åkte ju på en bestraffning för en händelse som egentligen inte kunde bevisas om det var avsiktligt eller inte.
Barcelona Barca-nist
2010-11-27 18:06
Jag nämnde häromdan att det är inte ligan det är fel på utan det ligger i Real och Barcas styrka att vara så överlägsna.
Hade man haft Real eller Barca i Serie A eller PL så hade de nog varit på topp även där.

Det är så att folk får för sig saker så släpper de aldrig. Myt ex "Italienarna filmar mest" det stämmer inte längre, det förekommer mer och mer i Portugal och även i spanien. tyvärr!
Barcelona Barca-nist
2010-11-27 18:00
el Maestro!

Det mycket strängare regler i allsvenskan än Laliga och Serie-A. Sådant agerande tolereras absolut inte i sverige ,men såklart det är helt annan attityd.
Serie- A har blivit strängare sistone, jag har följt deras matcher och domarna har blivit bättre, strängare och de ger även retroaktivt domslut.
Blaugrana_Messi10
2010-11-27 18:00
Känner på mig att Pep kommer överraska oss alla 20:15(övermorgon), precis som den förra klassikern då Alves fick spela vänsterytter(?).

Ser att ni har resonerat om vem som ni tycker ska spela som vänsterback, själv vill jag att Abidal startar som vänsterback då han är bättre defensivt.Mycket(?) bättre än Maxwell. Abidal är dessutom snabbare och starkare. Men frågan är, om Abidal är i form?

Visca!
Barcelonistas
2010-11-27 17:55
Barca-nist

håller med de fan ett 2 horse race i pl mellan man u och chelsea...

ok de är så i spanska ligan med men engelska har ju varit många resultat med 8-0,9-1,7-1 osv.

har för migt att tottenham vann nån match i pl med 9-1!
Barcelona Barca-nist
2010-11-27 17:53
Engelska ligan suger , de har inget försvar, det är bara mellan chelsea och United.
United leder med 7 -1 mot blackburn!
Barcelonistas
2010-11-27 17:30
Berbatov den lata jäveln har nu gjort 5 mål för man united mot blackburn.
Barcelonistas
2010-11-27 17:25
Förbundet och Mourinho är det som samarbetar.

Mourinhos hemliga vapen benquerenca och bleekere.

förövrigt Man United 6-0 mot blackburn och folk klagar på la liga. Barca och real hade varit överlägsna i vilken liga som helst. nåra matcher man möjligen hade haft svårt mot i pl är Chelsea på bridge och man united på old trafford.
AndreD
2010-11-27 17:19
Jag tycker det är sjukt att Mourinho går fri efter "fuskandet" mot Athletic. Det är så j'vla uppenbart om något. Är förbundet rädda för Real Madrid eller samarbetar de? Man kan ju undra efter alla domslut de får med sig.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-27 16:43
el Maestro _

Uefa kommer att ta upp den här saken till diskussion på tisdag.
Vi får väl se vad de kommer fram till.
Jag hoppas på en bestraffning..
Barcelona el Maestro!
2010-11-27 16:38
Alltså jag skulle bli väldig förvånad om Mourinho inte bestraffas för sitt osmidiga utnyttjande av systemet med de röda korten häromdagen. Jag vet att det inte är olagligt regelmässigt men det sättet han gjorde det var så uppenbar och så systematiskt.
Han låter två spelare att ta gul kort i en och samma match när han leder matchen med 4-0. Dessutom finns det bilder som tyder på at han själv låg bakom det hela som tränare. Det är inte juste mot andra lag i turneringen och det sticker i ögonen på ett så uppenbart sätt.

Jag visste att ”Fair Play” inte var något för Mourinho sedan tidigare men att han inte kan hålla sig på en låg profil efter denna händelse när andra uttalar sig om saken(utbrottet mot Wenger exempelvis). Det visar att han håller en väldig låg klass som inte är värdig den klubb som han företräder, Real Madrid.
Frågan är hur långt han kan gå innan folk i klubben vänder sig mot honom. Vänta bara när det blir en eller två förluster. Då kommer reaktionerna från Marca & company!
Barcelonistas
2010-11-27 16:36
kolla länk fantastisk bild! :)
Barcelona el Maestro!
2010-11-27 16:11
Matchen, Real Betis - Barça B är inställd. Det är kanske lika bra det. Om det spelas i veckan kan Thiago Alcantara möjligen också bli uttagen till matchen. En möjlig fördel?
Atlético addeh
2010-11-27 15:33
Real Betis - Barça B ska egentligen blåsas igång klockan 16:00 men matchens domare har ännu inte godkänt planen, så vi får se om mötet blir av nu eller skjuts upp. Detta blir hur som helst en stor prövning för våra canteranos då Betis gått som tåget i Segunda A och toppar tabellen.
Annons: