/spanien/barcelona/forum/13731.aspx/spanien/barcelona/forum/13731.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2010-11-29 16:22
Samu Eto'o kommer finnas på läktaren ikväll, det kommer även Marquéz och Henry göra.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-11-29 16:21
Synd att Gonzalo "De stora matchernas flopp" Higuain missar kvällens match. Nu blir det med största sannolikhet Benzema som startar, har betydligt mer respekt för honom faktiskt.

Tror på en väldigt jämt och tuff match men vi segrar i slutändan.

1-0 Villa
1-1 Benzema
2-1 Dani Alves

:)
Barcelona Tjocken8
Barca-nist

Pep får gärna fortsätta överraska, bara det inte blir en negativ överraskning.

Men det finns ju vissa man inte vill se på planen utav olika andledningar, men som sagt vi får se vad han har i kikaren.
Barcelona .Sami.
Barcelonistas
Drick vodka. Det håller dig lugn:)
Barcelona Pep the King
2010-11-29 16:19
Hetfield- Megan Fox is a dude
Skärp dig! Klart man får hata ett lag hur mycket man vill. I Barca Vs Real är det stark rivalitet. Aja orka bråka.
Visca Barca
Barcelona Tjocken8
2010-11-29 16:17
Jag tror att den största rivaliteten inte är mellan klubbarna i sig, (inte i Sverige i alla fall). Utan det är supportrarna man ogillar, eller om man så vill säga hatar, Jga ogillar inte Real som klubb, eller jo kanske lite, men som sagt mest supportrarna enligt min åsikt.

Det enda som JAG ogillar med klubben Real är att det är ett s.k "köpelag". Men fansen gillar vi inte då jag tycker dem flesta inte bara kan älska sitt eget lag utan måste hata alla andra och vara rent ut sagt hemska..

Nu har jg också uttrykt min åsikt i frågan, det vore väldigt skönt med en vinst ikväll måste jag bara tilläga!
elbraco
2010-11-29 16:16
Fjäll säger i EuroTalk att han tycker att Valdés är en av världens bästa keepers.
Tack Fjäll!

På frågan till Bosse om det när något speciellt som Valdés har utvecklat som målvakt så svarar han spel med fötterna, vilket iofs stämmer, men ingen säger något om hans 1 mot 1 skillz. Inte så att man är förvånad men kom igen,..
Barcelona Barca-nist
2010-11-29 16:10
kan vi alla lägga ner våra vapen och skriva nåt vettigt om kvällens( säsongens) match :)

hat eller kärlek skriv gärna nåt läsvärt så folk vill komma in och inte tvärtom. Det verkar vara dött för El Clasico och visst kan det bero på Måndagen.

Hur är vädret i Barca för de som är där nere ?
Hur är stämningen?
Kommer Pep överraska med nåt ?
Vad jag tror så är Real mest ute efter kontringar så jag hoppas Barca är med på omställningarna.

Visca

Barcelona ElTriplete
2010-11-29 16:09
Tyvärr håller jag med Gabriel när det rör just det ämnet om att hata en klubb.

Hur som helst, 4 timmar kvar tills startelvan läcker ut och de riktiga diskussionerna tar fart! :D
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-29 16:03
Gabriel

Fair enough buddy, jag tycker bara att det är brist på mognad att HATA en fotbollsklubb.

Men nåja, alla får ju tycka som de vill, cheers mate. Vi får hoppas att vi vinner mot Real Madrid ikväll :).

Barcelonistas

Jag förstår att Spanien har tryckt ner Katalonien i många år, men att hata en FOTBOLLSKLUBB är ju bara löjligt. Dagens Real Madrid kan ju inte rå för det Franco gjorde, lika lite som ryssarna kan stå för det Stalin gjorde osv.

Vill man hata Franco och alla fascister så är det fine by me, men att involvera ordet "hat" i fotboll är bara patetiskt och löjligt.
I min värld så är ordet "hat" en otroligt starkt ord, det är som nitroglycerin, använder man det på fel sätt så kan det leda till hemska konsekvenser.
Barcelonistas
2010-11-29 16:02
Hetfield

detta är sån stor rivalitet tro mg finns inget som slår detta. Francos lag var real madrid han hjälpte dom till titlar och "stal" spelare från barca. syftar på stefano där förbundet säkerligen hade ett finger med i spelet!

sen var även barca tvungna att ändra namn till club futbol barcelona, plus att de blev förbjudet att prata katalansk i spanien. för dom som kommer från spanien och håller på barca klart man hatar real då!
Barcelona Gabriel
2010-11-29 16:00

Seriöst, jag tycker att vi slutar diskutera nu för jag anser att du inte har en jävla aning om vad du pratar om. Du behöver inte hålla med heller, det är vad jag tycker. Nu vet vi båda vad vi båda tycker. End of discussion. Let's move on!
Barcelona Barcadinho.
2010-11-29 15:59
Jag känner mig inte heller så ypperligt nervös som jag brukar. Jag vet tom inte varför. Det kan hända att det för att matchen är på måndag och man är på jobbet som senare träning och alla vanliga måndags rutiner. Men det kan inte vara riktigt den enda orsaken, eftersom jag har känt mig nervös inför vissa cl-matcher. Och de spelas som bekant mitt i veckan.

Det kan också bero på att de senaste el clasicos har pumpat till en orimlig medial upptrappning. Viktig match – avgörande match – vi ska vinna – vi är bäst – de är bäst – Messi eller Ronaldo – Pep eller Mou. Ibland blev det för mycket så att det tappar smaken.
Nu ska hela världen se matchen med rekord tittarsiffror, drygt tusen journalister. Massa med media svenska personer som får en möjlighet att uttrycka vad de tycker om lagen och matchen, trots det att de inte följt laliga förut. Jag tror också att Ronaldo och Mourinho ambitiösa (positiv kanske) men arroganta (negativt) sätt att se på fotbollstävling har tröttnat mig.

Ibland vill man bara njuta av själva fotbollen utan allt hysteri – jag hade faktiskt tur med riktigt trevliga och offensiva matcher den här helgen. Atletico Espanyol var kanon bra match, Spurs match mot Pool var riktigt skön och Palermo körde över Roma igår (jag satt tom med min fru som också tyckte att matchen var kul, kan ni tänka er…).

Men så klart så vill jag att vi vinner idag. Jag vill att vi ska vinna för titelns skull, men också för att tysta ner alla mourinhos älskare överallt som har växt fram som svampar efter regn, utan en snut av kritik (!).

Och på tal om Madrid och rivalitet – hat match eller inte men jag bjuder på i alla fall.
Putas de Madrid. P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-29 15:56
Gabriel

Seriöst, tänker du hata en fotbollsklubb för det Franco gjorde? Det är som att hata Tyska landslaget för att Hitler styrde och ställde förut.

Jag säger det igen, om en person våldtar din dotter så har du rätt att HATA den personen. Det är omoget att sitta i Sverige och hata en fotbollsklubb som inte har skadat dig på något sätt. Fine, du får ogilla de, det gör jag med, men att hata ett lag är så starkt att det är respektlöst mot folk som verkligen har rätt att hata någon.

Du behöver inte hålla med, det är vad jag tycker.
Barcelona Gabriel
2010-11-29 15:48

Är det omoget att hata ett lag? Förstår inte riktigt. Vad är det som gör att det är omoget att hata ett lag? Du har rätt när du säger att hata är ett starkt ord men jag har inga som helst problem med att erkänna att jag hatar det äckliga laget, och dem flesta som känner mig anser ändå att jag är rätt så mogen av mig. Bara för att du kanske inte hatar dem så innebär det ju inte att det är omoget om någon annan skulle göra det. Det är kanske annorlunda för vissa, då det är mycket mer personligt för vissa än vad det är för andra. Vissa har familjer och släktingar från Spanien där allt blir mycket mera personligt.

Nu är visserligen inte jag själv katalan och inte någon i min familj heller men jag är ändå spansk och har vuxit upp med en farsa och spansk släkt som är culés ända in i benmärgen. Sen har min farmor och farfar massvis med vänner från Katalonien som haft föräldrar osv som blivit drabbade av Francos regim osv. Jag har hört en hel del historier som är rätt så grova faktiskt av min farmor och farfar.

Jag undrar hur en katalansk gubbe hade reagerat om du sa till honom att han var omogen för att han hatade Real Madrid. Nåja, jag är inte här för att tjafsa, än mindre med dig som trots allt är culé och än av dem vettiga här inne men jag bara reagerade lite på det du skrev.

Tots som units esta nit con los colors blaugrana en els corazons. A por ellos. Visca!
Barcelona Joga16
2010-11-29 15:41
jag kommer missa matchen idag :( finns det nåt sätt att se den direkt inatt ? vill verkligen se den blir att stänga av mobilen och inte lyssna på folk man vill ju ha spänningen , visca barca
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-29 15:38
Jag tror också Higuain kommer starta men jag fruktar faktiskt mer Benzema än den förstnämnde i sådana här typer av matcher. Argentinaren är endast en riktigt bra målskytt medan fransmannen är en spelare som gillar att delta mer i spelet med sitt breda register. I stormatcher som El Clasico får ett lag inte speciellt många målchanser, vilket betyder att Higuain inte gör mål vilket är i lika med underkänt, eftersom det enda han är bra på är att näta.

I matcher mot bottenlag får man många chanser som center och då är det ju också självklart att det blir ett par mål här och där.
Barcelonistas
2010-11-29 15:28
PedroRodriquez och Hetfield

Dom hatar oss och vi hatar dom så enkelt är det me det!

sami

aa nu börjar man bli nervös asså detta är inte bra för hjärtat
Barcelona .Sami.
2010-11-29 15:22
elbraco
Jag är också sjukt nervs. Men jag tror Mou bluffar det med Higuain.
elbraco
2010-11-29 15:19
Börjar bli jävligt nervös nu, även om jag faktiskt tror på vinst.
Angående Higuain; antingen bluffar Mou eller så missar han faktiskt matchen. Jag hoppas på det första med tanke på hur kall Higuain är i stormatcher.

edit: Måste även lägga till att jag tror det blir Villa som blir matchens konung, så att jag kan skryta om det efteråt när han har gjort 3 mål. Kanske inte helt otippat men ändå...
Barcelona westinho
2010-11-29 15:06
Spelarna verkar avslappnade och redo inför kvällens match, blir faktiskt lite lugnare när jag ser hur "redo" de verkar vara.
Barcelona westinho
2010-11-29 15:03
älskabarcelona

Tror inte ett dugg på att Benzema kommer starta ikväll, Madrid brukar alltid försöka luras innan match. Dock så hoppas jag att han startar, då han inte är lika bra som Higuaín. Det stämmer att Higuaín ofta är osynlig i stora matcher, men han är trots allt bättre än Benz och om han är på spelhumör ikväll innebär det stora problem för oss.
Barcelona älskabarcelona
2010-11-29 14:59
Jag fruktat Benzema mycket mer än Higuain . Higuain har absolut inte presterat på toppnivå . Sen vet nog alla om att Higuain inte gör så mycket på dom stora matcherna . Benzema däremot har imponerat dom gångerna han har hoppat in . Benzema spelar även för en plats i startelvan och idag har han en bra chans att vissa Mourinho . Jag hoppas på att Higuain startar .
PedroRodriguez
2010-11-29 14:25
Hetfield

Kan inget annat än att hålla med dig om att det bara är idiotiskt att hata ett lag, Har Real Madrid skadat ens familj eller vaddå för att man ska hata dom, det är en annan sak att inte gilla dom men palla hata ett lag som inte gjort dig eller behöriga någor ont. Visst fan ska man visa känslor i fotboll å andra sidan men att hata ett fotbollslag för mig känns också ganska lamt.
Barcelona NoGo™
2010-11-29 14:21
Tifot ikväll.

Se länk.
PedroRodriguez
2010-11-29 14:17
FC BARCELONA<3

Jaa du, vad kan man säga - bästa videon i youtubes historia

Hoppas på en repris ikväll !
Barcelona FC BARCELONA <3
2010-11-29 14:15
Ojojoj jag får rysningar bara av att se videon..
Kolla länktipset, ett mycket bra klipp!
Barcelona Saludalcampeon
2010-11-29 13:57
Tack för det addeh!

Det jag tänkte på främst var om det finns någon pub där bara barcasupporters kommer hänga, så att man slipper marängerna. Finns det ngn sådan i gbg-området?
Barcelona Kim ★
2010-11-29 13:48
Jeffren

Om du nu undrar varför folk här inte kan hålla sams, varför är det då du som börjar dravlet med att gå till personangrepp. Måste ha varit en väldigt bra psykologiutbildning du gick.
Atlético addeh
2010-11-29 13:43
Saludalcampeon

Se länktips, det är bara välja och vraka.
Annons: