/spanien/barcelona/forum/13697.aspx/spanien/barcelona/forum/13697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2010-12-01 16:38
Delarocha

jag håller inte med, lätt och underskatta dem för att de inte fungerade i ett icke-kollektivt Real. Trots alla individuella misstag så tycker dessa tre herrar är fantastiska spelare.

sluta va enögda. de flesta av de är vänner utanför plan.
Barcelona Barca-nist
2010-12-01 16:34
basaric

Ibland kan jag tycka att det är bra med sådana roller som du nämnde ang Macherano. för tex tillfällen som inte fungerar för Xavi och Iniseta.
Det är positivt med flera alternativa defensiv/ Offensiv mittfältare.

Men Busq var fantastisk under den matchen.
Delarocha
2010-12-01 16:33
Kärlek

De hade vunnit utan dem på plan med. Ramos, Casillas och Alonso är inte direkt viktiga spelare.
Barcelona Kärlek
2010-12-01 16:29
Mår dåligt av att Spanien vann VM med RM spelare på planen..
AndreD
2010-12-01 16:25
Efter matchen:

Guardiola :"Stay modest, but the game you have played was a f***ing show." [md]
Barcelona Barca-nist
2010-12-01 16:22
Jag tycker det är skönt ha flera egna produkter på plan, Inget emot Mascherano men det är hemskt kul när Barcas egna vinner mot Reals legosoldater.

Spelmässigt växer Busquets mer och mer för varje match. otroligt skönt med tanke på hans ålder.

Hur kan känslan vara för en yngling som gör 5 målet?
Mycket avundsjuka från andra klubbar kan jag lova.
Barcelona basaric
2010-12-01 16:21
DM1982

Jag är inte säker på det.. det som är så underbart med Sergio Busquets är att han vet att han har två medspelare på mittfälltet som är bättre än honom, och att det är dom som ska stå för uppspelen. Sergio gör det enkelt och oftast släpper han iväg bollen till Xavi/Iniesta så fort han får den.. du ser han sällan slå dom längre bollarna. Macherano däremot kommer ifrån Liverpool där han tillsammans med Gerrard var deras bästa mittfälltare. Macherano kan alltså få för sig att slå dom längre bollarna, dom avgörande passningarna (säger inte att det är fel) men jag vill hellre se Iniesta/Xavi slå dom bollarna.. och det får dom göra då Sergio är på plan.
Pedro León
2010-12-01 16:17
Messidinho_10, det var väl han som påstod att Milan med Zlatan är "snäppet bättre" än Barcelona? Han tog bort artikeln... dock är den cachad av Google & ligger på min HDD. :D
Barcelona DM1982
2010-12-01 16:16
Hetfield- Megan Fox is a dude

Jag är helt säker på att Mascherano hade gjort ett minst lika bra jobb som Busquets i clasicot. Han är, likt Busquets, en av världens bästa dm. Lite av ett lyxproblem där för Pep.
Barcelona basaric
2010-12-01 16:12
Hetfield

Hehe, jag är faktist en av dom alla "Yayanisterna".. men jag har för länge sen insett att Sergio passar in bättre på Barcelonas mittfällt. Men Yaya kommer alltid vara en av mina favoritspelare...
elbraco
2010-12-01 16:10
Klart man kan debattera om hur Busquets hade klarat sig i fysiska ligor som Serie A och PL men för FC Barcelona är han den perfekta defensiva mittfältarn!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-01 16:08
Jag hoppas att alla yayanister och folk som vill ha Mascherano före Busquets blev tystade. Busquets visar återigen varför han är en av världens bästa defensiva mittfältare, det sättet som han ENSAM sköter det defensiva spelet i mittfältet är bara makalöst.

Snacka om fingertoppskänsla från Pep, ingen trodde på Busquets när han startade men titta vart han är nu.
Barcelona Messidinho_10
2010-12-01 15:52
Cules in och bomba ni vet hur ;)
Barcelona börni
2010-12-01 15:50
Tack exklusiv för länktipset. Hämtning pågår ...
Barcelona basaric
2010-12-01 15:38
Capitán - El tiburón

Jo, visst tvivlade man dom första matcherna.. men jag tycker att Sergio visade snabbt varför Pep valde att satsa på honom och varför han skulle bänka Yaya Toure.
Sergio har gått och blivit en av världens bästa på sin possition, det har han visat både med FC Barcelona och det spanska landslaget.
elbraco
2010-12-01 15:07
Barca-nist

Tro fan det, från att vara bänkad till att få hoppa in i en förnedringsmatch...kan tänka mig att han hoppade över det!
AndreD
2010-12-01 15:07
"Official: Betis Sevilla vs Barcelona B, that was suspended because of the rain last weekend, will be played on Wednesday 8 December"
Barcelona Barca-nist
2010-12-01 15:01
Det såg ut som M Diarra sa emot Mou att gå in när det stod 4-0. Var det nån annan som tyckte så???
Jag må ha fel men när jag såg matchen igen igår så såg jag en arg M Diarra som viftade med armarna osv
Barcelona Capitán - El tiburón
2010-12-01 14:47
el Profete

Haha, dessa engelska tabloider slutar aldrig att underhålla.

För jäkla härligt ändå hur Busquets tystat all obefogad kritik han fått med sina nästan fläckfria prestationer på plan.
Måste erkänna att jag tvivlade rejält på killen när Pep tog upp honom från b-laget, och blev rentav sur så fort jag såg honom få en plats i elvan framför Yaya.
Mycket sparade transferpengar också i och med Sergios framfart. Till skillnad från Madrid som kastat ut stora summor på defensiva mittfältare de senaste åren. (M. Diarra, L. Diarra, Gago, Xabi, Khedira)
Barcelona Zamboza
2010-12-01 14:47
Ramos ljuger som den svin han är. Det är ju inte första gången han försöker skada en motståndare. Det är en sjuk vana han har. Dem få gånger han spelar rent är i landslaget då han inte behöver jaga boll lika ofta som i den vita tröjan. Jag är knappast förvånad att han bara är avstängd en match. Förbundet har ju alltid hävt real spelares tidigare varningar, medan vi alltid fått avslag.
Barcelona el Profete
2010-12-01 14:32
Barcelona el Profete
2010-12-01 14:32
Glömde givetvis länken också.

Läste på Sport att Busquets, enligt brittisk media, har väckt intresse hos Arsenal efter bl.a sin magiska insats mot Madrid. Han skulle då fungera som en del av Fabregas potentiella övergång. Den så "överskattade" Busquets har på senare tid även kopplats ihop med Chelsea. Ett gott skratt förlänger livet. :)
Barcelona exklusiv
2010-12-01 14:24
Börni: Här är en del olika, dock ingen "färdig" DVD: http://thepiratebay.org/search/barcelona%20real%20madrid/0/99/0

Själv laddade jag ner denna: http://thepiratebay.org/torrent/5999300/La.Liga.2010.11.29.Barcelona.vs.Real.Madrid.720p.HDTV.x264-W4F
Utmärkt kvalité och engelsk kommentator.
Barcelona el Profete
2010-12-01 14:24
Milankakabaros har gjort ett sammandrag av de bästa "Tiki Taka moments" under El Clasico, njut av spelfilosofin ”El Toque”!

"Compilation I found on Barcelona's wonderful passing game V Real Madrid. Just memorizing and a joy to watch for any football fan ( expect Madrid fans)."
Barcelona börni
2010-12-01 14:10
Är det någon som vet var man kan få tag på en DVD med matchen?
AndreD
2010-12-01 14:08
Så jävla sjukt att Ramos inte får mer än en matchs avstängning. Tacklingen på Messi är solklart rött. Attacken på Puyol och Xavi är varsitt rött. Alltså tre röda=tre matchers avstängning. Vilken match kollade förbundet på?
Barcelona Jojjje
2010-12-01 14:02
Notera rubriksättningen, dessutom mycket läsvärd.
Barcelona Capitán - El tiburón
2010-12-01 13:52
Om jag förstått det rätt här, menar Ramos att han inte avsiktligen sparkat ner Messi eller försökt skada honom.
Lite roligt då bildbeviset talar något helt annat..
Inte direkt första gången Ramos fått dessa aggressiva utspel på plan. Ingen har väl heller glömt hans brutala behandling av "La pulga" hemmamatchen 08/09.
Zaragoza Nina (Red.)
2010-12-01 13:37
Du måste ju läst motiveringarna vi hade till varför.
I Barcelonas fall handlade det inte om att klubben inte spelar bra fotbollm, men vi tänkte att kanske kunde avsaknaden av bredd i truppen bli deras fall. Nu verkar det inte bli så. Lätt att sitta och leka överllägsen med facit i hand, lätt och fegt.
I Zaragozas fall tänkte vi att Gay skulle göra en lika bra höst som den vår han gjorde (då Zaragoza var Spaniens 4:e bästa lag sett till inspelade poäng, efter RM, Barca och Valencia). Det var inte taget ur luften.
Vi var överens om vartenda resultat, vi kom fram till allt tillsammans.

Jag tycker ditt "Saragossa" är lite komiskt.
Eller ja, lite löjligt kanske.
När du skriver allt annat på svenska.
Retsticka där!

Barcelona westinho
2010-12-01 13:27
Nina

Jag antog att det var du som påverkade beslutet att placera Saragossa på en 7:e plats och Barca på en tredjeplats, därför jag skrev så. Det är inte så att jag blir arg, jag tycker bara det är lite komiskt.

Annons: