/spanien/barcelona/forum/13695.aspx/spanien/barcelona/forum/13695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-12-11 19:38
Klint

Haha! Min definition av "skön" stämmer nog inte överens med din för Griezmann är verkligen fult. Snarare kul än skönt namn. :P
Barcelona Klint
2010-12-11 19:30
Måste för övrigt vara ett av de skönaste namnen på en fotbollsspelare i spanska ligan. Griezmann. Flyter fint på tungan om man väljer det svenska uttalet. Så kul kan man ha en lördag. Nej nu får man börja dricka öl istället...
Atlético addeh
2010-12-11 19:26
Barcadinho.

Lasarte är ju korkad om han vilar Griezmann och väljer att spela med Llorente & Tamudo i anfallet. Griezmann är ju tillsammans med Prieto dem enda som skapar någonting offensivt sett för Sociedad och han är överlägset den snabbaste av anfallarna.
Barcelona DM1982
2010-12-11 19:23
Jag kikade på Sociedad-Bilbao förra veckan och jag blev inte direkt imponerad av Sociedad. Det var slarvigt spel med ett riktigt lågt tempo, kan inte se att vi skulle ha några större problem mot dem. De kommer nog backa hem hårt och vara fysiska men de kommer inte hänga med alls när Barcelona drar igång sitt spel.

Men det innebär inte att laget ska underskattas, det är knappast något b-lag som vi kan mönstra. Det är snart vintervila så nu är det bara att kämpa på det sista matcherna. Matchen mot Espanyol kommer vara riktigt tuff, det finns en stor risk för poängtapp där.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-11 19:16
Griezmann har spelat i stort sett alla matcher i anfallet och Tamudo/ Llorente roterade. Men jag har en känsla att de två gamlingarna spelar imorgon ihop. Särskilt den före detta "Barca dödare".
Barcelona Klint
2010-12-11 19:09
L.A.M Nr 10

Förstår vad du menar men argumentet att Piqué skulle vara i behov av vila efter dessa tre matcher känns konstigt. Madrid-matchen absolut, men mot Osasuna och Rubin Kazan hade han inte speciellt mycket att göra. Spelar inte Piqué imorgon beror det enbart på att Guardiola inte vill riskera att ha honom borta mot Espanyol.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-11 19:08
Jag läste också samma sak om Pique och jag är rätt säker på att han kommer sitta på bänken imorgon. Jag tror inte att paret Llorente och Tamudo kommer att vara ett så stort hot. Båda har haft sin topp för ganska länge sen. Jag kan tänka mig prova fram Fontas imorgon återigen. Alternativ en tremana backlinje utan honom.
Vi ska sikta mot att göra mål och inte mycket på defensiven.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-11 19:03
Hetfield

Nja, Puyol som högerback betyder att vi har tre mittbackar plus att Alves då spelar högermittfältare. Det blir en ganska defensiv uppställning, och det är inte att föredra när vi spelar mot en nykomling på Camp Nou, trots att laget ligger på en imponerande sjätteplats.

Klint, el Flaco

Piqué har spelat tre matcher irad nu, El Clasico, Osasuna och Rubin Kazan, så jag är ganska säker på att han vilas imorgon. Skulle vara kul ifall Fontás fick chansen, men jag tror nog Pep väljer att spela Abidal till slut. Som Klint säger var han riktigt bra mot Villarreal, dock så har han tidigare gjort lite sämre instaser på mittbackspositionen. Men som sagt tror jag han startar.
Barcelona el Flaco
2010-12-11 19:03
Med tanke på att det vi kommer med största sannolikhet dominera bollinnehavet vore Fontás det bättre alternativet, då hans bolldistribution är bättre än Abidals. Å andra sidan är Abidal snabbare, vilket kan behövas mot Sociedads kontringsspel.

Det går att hitta fördelar med bägge alternativen.
Atlético addeh
2010-12-11 19:02
el Flaco

Av de tre Real Sociedad-matcher jag har sett den här säsongen har Xabi Prieto dominerat i samtliga, speciellt mot Real Madrd. Att han är en bra spelare råder inga tvivel om, och han har en stor portion rutin, men på det sättet han till viss mån styr matcherna är riktigt imponerande. Jag hoppas vi inte ger honom för mycket utrymme att servera Griezmann & Llorente imorgon.

Rent spelmässigt tycker jag inte dem övertygar mer än något annat lag, och precis som mot Athletic förra helgen har de haft marginalerna på sin sida. Förutom mot Real Madrid då, naturligtvis.
Atlético addeh
2010-12-11 18:57
Om det nu stämmer att Piqué kommer vilas, vilket låter som ett smart drag om han har fyra gula kort, vore det kul att se Fontás från start igen. Abidal i all ära, men jag föredrar fransmannen som ytterback. Även om han spelat stabilt som mittback de gångerna han har spelat där har det hans horribla VM-slutspel som innerback bitit sig fast i mitt minne, därför skulle jag nog föredra Fontás.

Hur som helst borde Thiago få speltid imorgon, gärna en halvtimme om resultatet är stabilt. Med tanke på att Jeffren är skadad och att Keite haft känningar i sitt knä under veckan vore det konstigt om inte Thiago fick i alla fall några minuter mot Sociedad.
Barcelona Klint
2010-12-11 18:54
Har väl sett två-tre matcher så ska inte heller säga att jag är speciellt kunning inom området Real Sociedad. Llorente är dock en störig jävel som trots sin ganska begränsade förmåga ständigt är ett orosmoment. Men oavsett om man tycker att de har ett ganska begränsat register måste man ha respekt för deras ligaplacering. Vilket Guardiola givetvis har. Men han brukar ju ha överraskning att delge oss ändå. Så där behöver vi inte vara oroliga. Å enda sidan är Abidal en mer komplett försvarare än Fontás. När han senast spelade mittback, mot Villarreal, var han kanske t.o.m. bäst på plan. Dessutom är som bekant rutin värdefullt. Fontás möjlighet till att få starta är väl att han av de två är den som liknar Piqué mest i spelstil.
Barcelona el Flaco
2010-12-11 18:50
Klint/

Jag har förvisso inte sett många av Real Sociedads matcher, förutom nu senast i derbyt mot Athletic i och just den matchen blev jag faktiskt inte särskilt imponerad av de. Men som du säger, de ligger på en sjätteplats och det ska man inte underskatta. Ifall nu Piqué vilas hade nog även jag satsat på Abidal som mittback istället för att slänga in Fontás. Men Pep har sista ordet och han brukar komma med en och annan överraskning
Barcelona Klint
2010-12-11 18:46
el Flaco

Låter fullt rimligt. Kanske därför som Piqué startade i veckan mot Rubin Kazan? Skulle det bli så hade det varit spännande att se Fontás från start, men jag tror nog att Abidal går före honom. Att underskatta sjätteplacerade Real Sociedad vore ganska dumt.
Barcelona el Flaco
2010-12-11 18:42
Angående matchen imorgon så läste jag, minns inte om det var i Sport eller MD, att det finns en möjlighet att Piqué inte kommer få spela, eftersom han just nu ligger på fyra gula kort och att Pep vill hellre att mittbacken ska vara speltillgänglig nästa helg i den tuffa bortamatchen mot Espanyol. Vi får se om spekulationerna stämmer. I såna fall ska det bli intressant vem som får spela vid Puyols sida mot Real Sociedad.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-11 18:36
L.A.M Nr 10

Härligt med ett inlägg som handlar om matchen, och inte om hur mycket Sandro suger.

Jag har fått intrycket att Sociedad är väldigt fysiska, så jag skulle jättegärna vilja mer av en 4-4-2 imorgon där Alves får vara yttermittfältare med Puyol strax bakom. Jag håller även med att Mascherano ska få spela imorgon pga. att baskerna är väldigt envisa och tuffa, så det behövs en som biter tillbaks.
Det vore kul att få se Fontas och Pique som mittbackspar, men jag kan förstå att det är lite för "risky" att spela med Fontas så tidigt.

Jag tycker även att Thiago har spelat så bra att han har förtjänat att få starta, alternativt att få rejäl med speltid i andra halvleken, det skulle i varje fall vara spännande.
Barcelona el Flaco
2010-12-11 18:35
Under presskonferensen idag gick Pep Guardiola ut idag och försvarade beslutet att ha Qatar på tröjan. Han tillbringade själv två år i landet när han spelade för Al-Ahli SC Doha och han sa bl.a. att orättvisor finns det överallt, inte bara i Qatar och att det är ett betydligt öppnare samhälle än vad folk tror. Uppenbarligen har han goda minnen därifrån. Man ska även komma ihåg att pep stödje Qatars VM-kandidatur.

Det ska dock påpekas att Pep, enligt artikeln, inte kände till Qatar Foundation. Guardiola anser också att det är fullt normalt att debatter uppstår när en mer än hundra år gammal tradition bryts.
Atlético addeh
2010-12-11 18:31
För er som har fotbollsabstinens och vill se en bra match tipsar jag om Getafe - Villarreal. Bra stream finns i länktips.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-11 18:08
Ta bort klubbmärket och ta en reklam till där så får vi mer pengar, jävla Rosell.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-11 18:08
Hur tycker ni Pep ska formera laget imorgon? Jag tror på en ganska b-betonad uppställning med många vanligtvis avbytare på plan. De två senaste ligamatcherna har vi spelat med våran ordinarie elva, och jag tror det är första gången Pep någonsin startar med samma lag två matcher i rad.

Valdés;
Alves, Puyol, Abidal, Adriano;
Xavi, Mascherano, Keita;
Messi, Villa, Iniesta

I backlinjen vill jag vila Piqué som har spelat många matcher på sista tiden. Milito är på väg tillbaka men jag antar att han inte kan medverka i den här matchen så det får bli den arge fransmannen istället. Adriano som vänsterback. Vill se honom spela mer, tycker vi har en riktigt intressant kille i honom.
På mittfältet vill jag se Masken, efter att Busquets spelat i el clasico och på Reyno De Navarra mot Osasuna. Xavi bidrar med kreativitet, och jag vill även se Keita från start, kändes som det var ett tag sedan.
I anfallet får Pedro vila. Skulle gärna vilja spela Bojan eller Jeffren, men antar att ingen av de är redo för spel än?

Sedan hoppas jag Thiago får hoppa in minst en kvart. Det gäller att vi är koncentrerade och spelar vårt spel. Förhoppningsvis om vi är effektiva kan vi avgöra tidigt så slipper man vara nervös. Och spelar vi som vi gjort de senaste veckorna så ska det här inte bli några problem.

Vad tycker ni? Känner att jag vill få in en ny diskussion efter snacket om reklam.
Barcelona De Goda
2010-12-11 18:05
Valladolid-Numancia 4-5 !! Rena Innebandysiffrorna.
Atlético addeh
2010-12-11 18:03
IlTriplete

"Så länge vi inte har några träd på tröjan blri jag nöjd."

Efter omständigheterna håller jag med dig. Så länge det inte är något träd på tröjan (se länk) får man väl vara nöjd. Av dem tre förslagen i ditt länktips hade jag föredragit den tredje där Unicef pryder en av ärmarna. Blir för grötigt om allt ska tryckas in på framsidan.
Barcelona IlTriplete
2010-12-11 17:58
Av de tröjorna skulle jag självklart ta 2:an.
Den första blir ful med två (!) stycken sponsorer där framme.
Den tredje: UNICEF får alldeles för lite utrymme, man märker det inte ens.

Den andra är riktigt snygg, UNICEF-loggan tar över FIFA Club World Cup-märket.

Så länge vi inte har några träd på tröjan blri jag nöjd.
Barcelona Yaya24
2010-12-11 17:56
De ska vara mål och inte självmål. men vad gör de, Toure är kung som vanligt.
Barcelona Magicman
2010-12-11 17:52
oj oj oj vilket skott av Yaya!! :)
DavMessi
2010-12-11 17:42
Silva dominerar Premier League redan nu...Yaya Toure har kommit igång, han sköt in 1 och 2-0 efter ett superskott och solorusch! City blir att räkna med i år....

Edit: Yaya Toures andra "mål" blev självmål, som Barcelonito sa.
AndreD
2010-12-11 17:35
Barcelonito

Han är faktiskt riktigt bra i sina bästa stunder. Men bra stunder har han inte så ofta nuförtiden...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-11 17:33
Westhams målvakt Robert Green gjorde återigen ett självmål. Denna gången mot Man City för några minuter sen. Härlig målvakt.
Barcelona Pep.G
2010-12-11 17:20
UT clasico

Jag är emot hela den här grejen men om vi nu verkligen ska ha Qatar Foundation på tröjorna så föredrar jag den första. " Qatar Foundation for UNICEF"..
Barcelona UT Clásico
2010-12-11 17:06
hur vill ni att Qatar Foundation ska stå på tröjorna
har är några tips från sport
Annons: