/spanien/barcelona/forum/13692.aspx/spanien/barcelona/forum/13692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-11-30 17:37
Hetfield

njaa, håller inte riktigt med. Jag tror det delvis ligger i att Barcas spelstil är svår för Real, helt enkelt för att dom aldrig annars möter lag som oss. Real kan vara bättre än oss på att spöa de små lagen tack vare deras raka offensiva spelstil, men den är så pass enkel att den inte funkar på gedigna storlag ala United, Chelsea och oss. Real har ingen dominant spelstil, utan gör bara massa mål på grund av deras individuellt skickliga spelare.

Att ett gediget lag som spelat tillsammans och använt samma spelstil under flera år vinner över ett köpelag utan lagkemi är inget man borde förvånas över egentligen - vilket är jävligt skönt. Det betyder att det finns hopp för lagen som inte kan hosta upp 2,5 miljarder för en halv startelva.

Lag som Bilbao och Espanyol som inte har råd att köpa en ny startelva varje månad, det är dom som faktiskt utmanar oss bäst. Dessa två lag är alltid tuffa motståndare trots att dom har spelare som individuellt sett är sämre än medelmåttan.

Summa summarum; Det du tycker säger mycket om La Liga tycker jag säger mer om skillnaden på köpelag och bygglag.

PS. Är det bara jag eller har "just my 2 cents" börjats använda mer frekvent? Ännu en Hetfieldgrej ;)
Barcelona Trippeln
2010-11-30 17:33
: Barcelonito / Lucho Enrique 21

TACKAR ! :D
Atlético addeh
2010-11-30 17:31
Barcadinho.

Trevligt inlägg. Hoppas tårtan du bjöd dina barn på var formad som Barcelonas klubbmärke, det hade varit något. :P

Håller även med om Jeffren, gläds enormt för hans skull. Att göra mål i el Clásico måste vara varenda La Masia-fostrad gosses dröm, något som den Venezuela-födde Jeffren alltså fick uppleva igår. Dessutom var firandet av målet något att minnas för resten av livet. Att se alla spelare, frånsett Valdés som tog ut sin glädje på målnätet istället, tillsammans med hela ledarstaben stå i en ring och bara hoppa av glädje. Det är så stort att jag inte ens förstår det.
Barcelona Trippeln
2010-11-30 17:29
Tack grbbar <3
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-30 17:28
adil

Men kom igen, du kan inte använda Hercules matchen som exempel, det är snarare undantag än regel. Ta Chelsea som exempel, de har kryssat och förlorat ett par matcher, vilket aldrig skulle hända i t.ex: Spanien.

Ja, i slutändan så är det en smaksak, jag kollar främst på Serie A, där kan jag följa förutom mitt kära Roma, även andra lag som är intressant: Palermo, Napoli, Milan, Juventus osv.
Jag har inte samma attraktion när det gäller att kolla på t.ex: Valencia.

Sen måste jag även säga att Milan vann väl CL 2007 och i år så vann Inter, sen har det mest handlat om Barcelona vs Man U när det gäller CL titeln de senaste åren. Hur långt har Real Madrid kommit de senaste åren? Sevilla åkte på stordäng från ett ryskt lag. Atletico de Madrid är redan ute ur CL innan de ens har börjat den osv.
Atlético addeh
2010-11-30 17:26
Hetfield

Precis som du säger är det en smaksak. Om man föredrar finlir kollar man på La Liga, och gillar man hårt spel där det smäller mycket är Premier League det självklara valet. För mig är det enkelt, jag diggar små och smidiga spelare som besitter en stor dos teknik, vilket är ett vanligt symptom bland spelarna i La Liga. Jag ser hellre en match mellan mittenlagen i Spanien än mittenlagen i Serie A & PL.
Barcelona Barca4eva
2010-11-30 17:24
Trippeln

I länktips kan du hitta massvis
Barcelona Villa#7
2010-11-30 17:23
Trippeln

Jag rekomenderar denna hemsidan. Man kan ladda ner matcher i HD.

Länktips.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-30 17:23
Shit grabbar vilken härlig dag. Jag vaknade tidigt pigg som aldrig förut och åkte med bilen för att köpa en prinsesstårta. Jag ska bjuda barnen och deras kompisar, enligt vår tradition efter el clasico. Det har varit rätt många tårtor på sistone…
Man har typ en skön känsla hela tiden och man mumlar för sig själv barcas hymn och låtar som innehåller ordet campeon. Sen har man fått också en skön hes röst som låter typ som Tom Waits. Jag får gärna ha den rösten efter varje match, det gör inget. Det är som när man får surr i öronen efter en bra konsert. En efter kroppsreaktion som är värt att stå ut med ett tag.

Vet ni vilken bild jag hade nästan hela dagen idag? Märkligt att det var just den bilden från alla saker som hände igår
Det är bilden i början när Rosell stod med armarna i korset bredvid Perez med blicken helt frånvarande och stolt som en tupp, samtidigt som han sjöng hymnen. Han var stolt och han ville visa sin stolthet till sim gäst, men han var verkligen icke medial. Han är typ anti Laporta, med sin gråa utstrålning. Men han är en stolt katalan, det gick inte att missa.

Sen annan sak som jag vill skriva av mig – det är så mycket som skrivs och sägs efter matchen från alla håll och det finns så mycket att läsa och lyssna och titta på. Men jag är så trött på att läsa vad Mou har att säga. Jag orkar inte med honom längre, läsa och höra vad han tycker om si eller så.
Det är kanske så när en person gapar och hoppar och viftar hela tiden. Sådana som vill alltid stå i fokus eller tvingas av att stå i fokus. Han eller hon blir jobbiga till slut. Det har blivit som en dålig dag i LR när jag ser en inskriven intervju med honom nu för tiden. Det är bara att skrolla ner alltihop.

Så glad för Jeffren – en skön och ödmjuk kille som fick en stund att vara i centrum framför miljonär tittare. Han förtjänar att få en sån stund.
Barcelona Trippeln
2010-11-30 17:13
OBSERVERA ALLA MINA KÄRA BARCELONA VÄNNER !

Kan någon skicka länk en nedladdningslänk (torrent) till hela matchen ,helst HD men det speler ingen roll :)
adil,
2010-11-30 17:08
Hetfield- Megan Fox is a dude

Jag förstår hur du tänker men då är det fan än mer slående att Hercules vann över oss på Camp Nou. Jag vet inte vad som hände igår, man är fortfarande chockad och har inte samlat alla intryck ännu. Men jag tror inte Real Madrid kom upp i sin normala kapacitet igår. Det vart en total urladdning.

Det där med att spanska lag inte går långt i CL har jag aldrig sett som någon värdig parameter. Det har diskuterats hur mycket som helst, sådant ändras med åren. Inte fan var PL lagen lika dominanta i CL förra säsongen inte. Kolla på PL nu. Chelsea och Man United är inte precis några superheta lag. Det snackas om Real och Barcelona. Jag skulle lika gärna kunna säga tvärtom, att PL och Serie A är dåliga för att de inte har några lag som är lika bra eller heta som Madrid och Barca just nu.

När det kommer till kritan så är världens tre bästa ligor jämbördiga, mer eller mindre. Det vettigaste man kan säga är att det är en smaksak vilken liga man föredrar. Men tycker det är fel att förringa Barcas och Reals prestationer genom att påstå att La Liga inte håller. Det är ett alldeles för bekvämt argument. "Just my 2 cents" ;p

Däremot har du rätt i att La Liga inte är lika intressant som Serie A till exempel. Det finns ett dussintal fler matcher som går att kolla på i Serie A än det finns i La Liga. Men kanske är även det en smaksak.
2010-11-30 16:53
adil

Men erkänn att det är en rätt så slående fakta att Barcelona kan leka ut Real Madrid som är så pass odödliga i La liga?

Det är inte för att dissa ligan, men något är fel när två lag som år efter år kämpar om titeln , när den ena är så pass underlägsen så säger det en hel del om de andra lagen i ligan. Det är inte heller så konstigt att spanska lag inte går långt i CL, det finns en anledning till allt.

Det är ju en smaksak, men enligt mig så är La liga snuskigt ointressant, jag skiter fullständigt i de flesta lagen, med undantag som t.ex: Atletic Bilbao. Om det inte vore för Barcelona så hade jag aldrig kollat på ligan.
Puyol-nollkoll
2010-11-30 16:49
Efter gårdagens utskåpning så känner jag att det bara finns ett lag som ska kunna stoppa oss i år, om vi håller samma nivå lr iaf 85% av den, å det är nog trots allt United. Dem har inte ens kommit igång än(Iofs 7-1 mot Blackburn senast), men leder ändå sin liga samt har hållit nollan genom CL än så länge. Men skulle vi möta dem iCL tror jag nog ändå att vi drar längsta strået till slut.

Mou, who?
adil,
2010-11-30 16:47
Alltså bara för att en liga är ojämn betyder det per automatik inte att lagen i ligan är dåliga. Ojämn är inte synonymt med dålig. Lagen i La Liga är inte sämre än i någon annan liga, även fast majoriteten förlorar mycket på att en så stor del av tv-avtals pengarna går till Real Madrid och Barca.

Jag tror inte att ett bottenlag och mittenlag från La Liga skulle vara chanslöst mot ett bottenlag respektive mittenlag från PL eller Serie A. Atletico Madrid är ju EL mästare för bövelen. De slog ut både Fulham och Liverpool. Jag minns även en match från förra året där Valencia gästade Genoa på deras hemmaplan. Det var ren och skär klasskillnad på fotbollen där Genoa inte ens fick låna bollen.

Jag kommer aldrig svälja den där skit propagandan att La Liga skulle vara en dålig liga bara för att Barca är så överlägsna. Speciellt inte när Serie A fantaster spottar ur sig sådant dravel.
Delarocha
2010-11-30 16:47
Frodo

Så med andra ord kostade Ronaldo mer än hela Barcelonas startelva + inhoppare igår i rena transfersummor.
Barcelona Frodo
2010-11-30 16:44
10 av de 14 spelarna som fick speltid igår kommer från la Masia. De 4 inköpta som spelade kostade tillsammans mindre än Ronaldo.
Barcelona AzizWaysi
2010-11-30 16:42
Klint
Se länktips.
Barcelona Frodo
2010-11-30 16:35
Hetfield

Personligen tror jag att Real skulle krossa alla andra lag i Europa. Vi torskade hemma mot Hercules så det är svårt att tänka "vi slog de, som i sin tur slog de". Just my 2 cents.
Delarocha
2010-11-30 16:32
Hetfield

Mjo, dock sker sånt här ju. Men visst, la Liga som liga mår inte bra någonstans. De separata tv-avtalen är ju bara ett led i allt. Orkar knappt titta på alla matcher mot blåbärsgängen längre. Men el clasico är alltid lika kul.
2010-11-30 16:29
Jag måste bara få ut det här:

Det är ingen större hemlighet om att La liga har blivit/varit en tvåmans race mellan Barcelona och Real Madrid, men kan man inte argumentera att La liga har väldigt låg kvalite? Jag menar, om vi kunde vinna mot Real Madrid så pass överlägset och lätt, om de i sin tur är så överlägsna mot alla andra lagen i La liga, ja då kan man dra vissa slutsatser.
Barcelona Barca-nist
2010-11-30 16:28
.Sami.

jag skojade ang låten ..ironi :) den va bara rolig
Barcelona pat-w
2010-11-30 16:27
Meddelandet
Barcelona pat-w
2010-11-30 16:26
@ klint

kolla in alfredo martinez om du letar efter grymma ljudklipp!

http://www.youtube.com/watch?v=tOqqcXcm9HU
Barcelonistas
2010-11-30 16:22
Fyfan vilken spel 5-0!

Visca Barca

Även fast att alla av oss är glada över segern kan vi gemensamt försöka att återgå till reglerna. Dvs. försöka att inte droppa massa one-liners. Tackar! /Red
Barcelona Decinho
2010-11-30 16:19
AndreD,

Haha jag gjorde exakt lika dant, fast jag hade Barca-mössa på mig också... :D
Barcelona Klint
2010-11-30 16:11
Frodo

Eller 605 lyckade Barçapassningar gentemot Real Madrids 225...
Barcelona Klint
2010-11-30 16:08
Nu har jag letat lite på Youtube men inte hittat det som eftersökes. Har någon av er hittat klipp från matchen med spanska eller katalanska kommentatorer? Radio eller TV spelar ingen roll. Det enda jag lyckas hitta är Cadena Sers sändning. Men om ni har andra länkar att delge mig så vore jag väldigt tacksam.

Cadenas Sers sändning i länktipset för den intresserade.
Barcelona Frodo
2010-11-30 16:07
Sid Lowe: "Xavi, the best central midfielder in Spanish history and the man who ran last year's clásico, completed 114 of 117 passes."

Fy fan vad bra han är!

Barcelona el Flaco
2010-11-30 16:05
Efter matchen inne i omklädningsrummet ska Pep ha sagt till sina spelare: "Var ödmjuka, men det var en jävla bra match ni gjorde".

Skönt citat och det kommer utan tvekan hamna i historieböckerna tillsammans med Cruyffs "Gå ut och njut" innan Champions League finalen 1992.
Barcelona Barney S
2010-11-30 16:04
Någon här nere skrev:

"Holy christ vad Di Maria är dålig"

Håller inte med, han var den enda som försökte igår i Madrid enligt min mening.
Annons: