/spanien/barcelona/forum/13690.aspx/spanien/barcelona/forum/13690.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barney S
2010-11-30 13:39
Hahaha, vafan.

Webbsporten har ju tagit mitt klipp, lol.
Barcelona Abbe.
2010-11-30 13:39
Acksel

Det mest underbara i den videon är Messi's leende i slutet. Jag har ingen aning om vad han tänker, men där måste han verkligen känna sig oövervinnerlig. Underbart!
elbraco
2010-11-30 13:38
Acksel

Hahaha, fan vad roligt det ser ut :P Tar bollen och försvinner ur bilden. Typiskt Dani Alves!
Barcelona Sam
2010-11-30 13:34
Skriver under Frodos inlägg. Bra skrivet.

Kanske ingen överraskning att Sam håller med Frodo dock, haha.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-30 13:34
Frodo

Jag tror att gårdagens match är mycket viktigare än vad vi tror, det handlar inte om endast 3 poäng och prestige.

Det handlar om att Real Madrids odödliga aura har försvunnit när alla andra lagen ser att de är sårbara, det är som att försöka vinna en kamp mot en drake. Visst, den är stor och farlig, men stick svärdet i hjärtat så är den ganska lam. Jag får hoppas att lagen slutar att böja sig så fort Real Madrid spelar mot de, nu har de vittrat blod.
Acksel
2010-11-30 13:30
Någon mer än jag som lagt märke till det komiska i att Alves slår en snabb frispark när läkaren sitter och tar han om messi samt halv bänken är inne på planen under tumultet i slutet av matchen? 15 sek in i klippet. Håll koll på bollen!
Barcelona Frodo
2010-11-30 13:30
Jag hoppas att den dumma Messi vs Ronaldo debatten tagit slut nu en gång för alla. Det är inte 2007 längre. Världens tre bästa spelare spelar i Barcelona. Ni kan själva räkna ut vilka det är.

Fan vad skönt att Jeffren fick spela och även göra mål efter alla sina skadebekymmer. Han kanske inte har en framtid på lång sikt i Barcelona men han verkar vara en väldigt ödmjuk och sjyst person utifrån intervjuer jag läst. Välförtjänt!

Det borde vara klart för alla att Busquets odiskutabelt är nr 1. Alla hans hatare bara väntar på att han ska misslyckas men han överbevisar alla gång på gång. Hoppas att del Bosque tittade på matchen. Busquets behöver ingen partner på det defensiva mittfältet till skillnad från en annan spansk landslagsman som inte lyckades med två defensiva mittfältare vid sin sida.

Sekvensen där Ramos visades ut sa det mesta man behöver veta om honom. Jag pratar inte om den vedervärdiga tacklingen på Messi utan om hans äckliga beteende mot Puyol och Xavi. Dessa två är respekterade och seniora spelare som han spelar med i landslaget. En annan respektabel och senior spelare från landslaget, Casillas, skällde ut Pique och Pique backade undan. Det visar kontrasterna om hur den ena vet vad respekt är medan den andra inte vet det. Han borde få en längre avstängning men vi bör inte lura oss själva om att han kommer att få det. Ni vet alla hur det spanska förbundet fungerar.

Det sas p å vissa håll att Pep var sönderpsykad. Ja, jävlar vad sönderspsykad han var av The Special Five. Vi borde sparka honom och ta in Zlatans mormor.

Jag tyckte att de flesta madridspelarna betedde sig som svin igår men jag måste ge Pepe tummen upp. Han försökte lugna ner flera situationer vilket man inte trodde om honom.

Messi överdrev i sin situation med Carvalho. Bra, säger jag. Jag är trött på att han ska bli misshandlad i varje match mot marängerna. Det märkliga var att Carvalho inte fick ett gult för den situationen utan Messi. Komik på hög nivå. Han blev även knäad av Carvalho vid ett tillfälle och överkörd av Arbeloa vid några tillfällen. Som ni såg så saknades det inte svin igår på plan.

Man kan väl lugnt påstå att Don Andres inte gillar Ronaldo. Skönt att se vampyren backa upp sin tränare. Inte ofta man ser Iniesta upprörd men det är just Ronaldo som råkat ut för hans vrede vid två olika tillfällen. Säger det mesta om Ronaldo. Var Peps agerande något osportslig? Ja. Bryr jag mig? Jag struntar fullständigt i det när det gäller Real. Hade Mou gjort det hade de sagt att han är en mästare på att psyka. Tydligen kan Pep också ta sig in i fragila psyken.

Det var en grym kväll igår men det är viktigt att veta att vi bara ligger 2 poäng före dem. Det är många matcher kvar och mycket kommer att hända fram tills ligan är avgjord. Jag räknar inte ut Real.
Real Betis Bart Goor
2010-11-30 13:28
"Förnedringen på Camp Nou..."
Barcelona Basuuka
2010-11-30 13:27
Jag försöker att inte vara en "dålig vinnare" och jävlas för mycket ( lite hör ju till) med madridistas. Men när vissa människor hyllar och kallar Ramos agerande för att spela med "hjärta" kan jag inte fan annat än att skratta åt deras patetiska lag. Låt pojkarna gråta och knuffas medan barca spelar fotboll.

Är det någon som vet vad boll innehavet igår var?
Barcelona Barney S
2010-11-30 13:22
Heywood Jablome - Xaviniesta

Var det denna du efterfrågade inatt?
Höj volymen så hörs det rätt bra ändå.

Barcelona Barney S
2010-11-30 13:20
I länktips har ni lite filmer från igår för er som inte var vaken 6 i morse när jag postade.

Jaha, några förslag på vad man kan göra i Barcelona 2 dagar nu, vart ringer man för att kolla när Barca tränar? Råkade rensa bort ur mobilen av misstag.

Barcelona Abbe.
2010-11-30 13:16
Läsvärda krönikor som publicerats. Tack för en god läsning.
Barcelona Capitán - El tiburón
2010-11-30 13:09
Ska bli riktigt intressant att se hur Mourinho ställer upp sitt lag i Bernabeu i returen.
Säg att båda lagen skulle vara lika formstarka och skadefria (med undantag för Higuain) som inför gårdagens möte.
Jag är inte säker på att Real hade formerat sin elva mycket annorlunda än från igår. Om jag har förstått det rätt så vill ju ändå åskådarna på Bernabeu se ett offensivt och spelförande Real Madrid som spelar efter egna villkor. Tvivlar på att de hade nöjt sig med en kontringfotboll på hemmaplan..

Mycket kan iof förändras tills dess. Vi ska nog vara försiktiga och inte förvänta en lika dominant seger som igår =P
Barcelona .Sami.
2010-11-30 13:00
Ge Dani Alves nytt kontrakt nu!!
Barcelona Bernie
2010-11-30 12:54
Jag hoppas alla spelare i både Barca och Madrid lyckas hålla sig skadefria till nästa el clasico, oj vilken atmosfär vi har att vänta i huvudstaden. 0-5? :D
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-30 12:52
5-0 och 5-0 i matcher de senaste 5 El Clasicos.

Mourinho kom ner på jorden och förnedrades.
Özil är definitivt Barcasupporter.
Ramos visade "hjärta" eller brist på hjärna.
Carvalho lyckades på nåt konstigt sätt undvika rött kort.
Pepe höll sig lugn.
Casillas såg ut som han brukar göra i mål nuförtiden när han möter Barca. Tur att han har dom som lagkamrat i landslaget, då är det ju glädjetårar.
Marcelo är fortfarande världens bästa vänsterback? Lass bästa Pivote?
Ronaldo presterar som vanligt i stormatcher.
Benzema är Madrids nya Guti!?
Khedira lärde sig göra piruetter, Xavi lärde honom.
Di Maria... Holy mother of Christ va dålig han var.
i 2-0 underläge kommer Lass in, i 4-0 underläge kommer Arbeloa in. Måste älska hopplösheten.
Barcelona Magicman
2010-11-30 12:50
Ramos äcklig spelare från med igår kväll ! Att göra så där på sina landslagspelare är bara smutsigt!
elbraco
2010-11-30 12:46
Är det någon som kan översätta denna överpoetiska artikel?

Fan vad skönt man mår idag, känner mig alldeles fladdrig i bröstet :)
Xavi och Iniesta, vilka j*vla lirare!

Utöver de uppenbara anledningarna till varför jag är glad så är jag det även för den anledningen att Messi inte blev skadad. Han får ta så onödigt mycket stryk så fort motståndarlaget blir frustrerade, tacklingar bakifrån ala Ramos, onödiga efterslängar ala Di Maria, gruffande från Carvalho etc etc.

Satan vad roligt för Jeffren med! Skadad hur länge som helst, och så byts han in i El Clasico och får göra mål! (han blev assisterad av Bojan, inte Iniesta som det står i någon artikel förresten)

Borells kommande kommentar i EuroTalk: "Mjoo, det var väl en ganska okej match, men man tycker ju att dom kunde lagt minst 7-8 mål åtminstonde. Och hur ska Messi kunna vara världens bästa när han inte ens lyckas näta mot Real...nää, tacka vet jag Arsenal för 8 år sedan....*blandar sedan på något konstigt sätt in lag som Lecce och Livorno i det hela*"
2010-11-30 12:40
Samma respekt som Pique visar för Casillas och går därifrån när han blir tillsagd, ska Ramos visa för Puyol och Xavi.

Ramos sviker sitt lag genom hans beteende. Det är ett sätt att markera att Jag kämpar och spelar med hjärtat och inte dom andra. Klassiskt sätt att försöka undvika kritik.
Barcelona .Sami.
2010-11-30 12:16
Många i Real forumet gillar det inte Ramos gjorde. De tycker han är vidrig. Cred till dom!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-11-30 12:13
Torrent till matchen. Det är bara att välja och vraka :)
2010-11-30 12:13
C.A.K/

De har inget positivt att hämta ur matchen, och därför hyllar de Ramos för sitt aggresiva beteende.
Kan ni tänka er om sitationen hade varit omvänd. Säg att Puyol hade dragit världens cyniska smäll på Ronaldo, för att sedan drämma till Pepe och Casillas i ansiktena. Vilken kalabalik det hade blivit. Helt oacceptabelt hade de skrikit och krävt 5 matchers avstängning...

Fast vi ska även säga att inte alla madridistas ställde sig bakom Ramos agerande. Många i puertan kritiserade hans utspel på plan. Cred till dem!
2010-11-30 12:10
Heywood Jablome - Xaviniesta

Spanska :)
Barcelona .Sami.
2010-11-30 12:06
Fan vad man har sovit gott! 5-0 oj oj.
Barcelona C.A.K
2010-11-30 12:04
Förstår inte hur vissa Real-fans kan sitta o försvara Ramos för hans agerande. De påstår att han visar hjärta genom att göra så. Att hans tackling (överfall) på Messi kunde blivit allvarligt bryr de sig inte om. Jag själv skulle aldrig vilja se Piqué försöka bryta benet på Higuain eller Ronaldo. Sånt är bara fel och hör ej hemma på en fotbollsplan.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-11-30 11:49
Barcelonito

Vad är det för språk på matchen som du länkade till?
Atlético addeh
2010-11-30 11:49
petersays

Med tanke på att Ramos åtminstone borde fått två röda kort, kapningen av Messi & käftsmällen på Puyol, vore allt annat än förlängd avstängning katastrof. Han borde stängas av till juluppehållet, minst.

För övrigt kom jag att tänka på att Ramos blivit utvisad i två rakamatcher. Lite komiskt att han riskerar förlängd avstängning i både CL och ligan.
2010-11-30 11:45
I Luján//

Jäkla Borell som alltid hyst agg mot Barça. Varenda gång han sitter i eurotalk har han 90% ogrundad kritik mot laget. Snacka om att få äta upp sina egna ord nu! =D

Förstår inte heller resonemanget som även många andra använder, att Mourinho har "psykat" sönder Pep under sin vistelse i madrid. Om det är någon som förlorat i mediakampen är det väl portugisen. Han har ju inte ens fått någon respons från Guardiola. Peps mannar uttalar sig på planen, och ganska bra dessutom!

Så jävla gött!!
Atlético addeh
2010-11-30 11:41
Hetfield

Angående Jeffrens mål måste jag säga att firandet efteråt var helt fantastiskt. Samtliga spelare & hela ledarstaben samlades i en stor ring och bara hoppade runt. Det var magiskt. Till och med mållösa Messi log då.
Barcelona kev
2010-11-30 11:38
Barcelonito
Muchas Gracias. You saved my day
Annons: