/spanien/barcelona/forum/13687.aspx/spanien/barcelona/forum/13687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2011-01-31 02:22
Läs gärna inläggen innan du riktar saker till folk. Inte ens jag som skrivit det. Pajas.
Real Madrid Suppe
2011-01-31 02:20
Delarocha

Den onda sidan ? seriöst, väx upp!
Real Madrid Suppe
2011-01-31 02:18
Frodo
Skulle du kunna ge exempel på vem Real har köpt för 30-40 Milj Euro och låtit ruttna på bänken?
Barcelona tarrak
2011-01-31 01:58
Delarocha

Knappast något unikt, om än ovanligt. Aitor Karanka, Mourinhos assisterande, är ett exempel på bask som gått över till den onda sidan
Atlético addeh
2011-01-31 01:49
Frodo

Det finns väl inte så mycket som talar för att Llorente hamnar i Madrid nästa säsong? För det första vill han inte dit, Athletic vill inte sälja honom & dessutom tvivlar jag på att mannen som älskar centerforwards, Mourinho, är kvar i huvudstaden nästa säsong.

Athletic är inte i ekonomiskt behov av att sälja Llorente och då jag gillar spelaren & klubben hoppas jag han blir deras fanbärare i många år framöver, likt Etxeberria & Yeste varit det senaste decenniet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-01-31 01:35
En Llorente i Madrid skulle innebära att Di Maria kan ta farväl av sin ordinarie plats. Han imponerar inte och Ronaldo, Llorente, Higuain känns mycket farligare och mångsidigare.
Delarocha
2011-01-31 01:19
En bask i Madrid? Känns otroligt. Men vi får väl se.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-31 01:15
Frodo

Vi ska nog inte vara så säkra på att Llorente går till Real, Bilbaos president har gått ut och sagt att man inte kommer sälja honom.
Sen vad ska han i Real och göra? Jag menar när Higuian är tillbaka lär ju Llorente förpassas till bänken isåfall, nej bättre att han är kvar i Bilbao!
Dessutom är han bask, dem hatar ju Real. ;)

Sen lär inte Mourinho vara kvar i Real i sommar...Man ser klart och tydligt på honom att han inte trivs i Madrid.
Delarocha
2011-01-31 01:06
Jag tar ju hellre upp spelare från canteran gratis än värvar för en miljard direkt till bänken. Det är ändå där samtliga spelare vi köper nu hamnar. Vår startelva är komplett och finns itne en enda position som behöver förstärkas.

Det är möjligen en ung mittback som gärna kan spela vänsterback också. Dock verkar ju Abidal bara bli bättre och bättre men han är ändå rätt gammal tyvärr. Önskat han kunde ges ett ungdomselixir.

En passningsskicklig mittfältare anser jag fortfarande vi behöver men i valet mellan Thiago och Cesc tror jag att jag väljer Thiago då Xavi och Iniesta ändå kommer starta alla viktigare matcher. Offensivt är det väl möjligen någon backup som kan spela på alla tre positionerna som önskas. Men vet inte vad det vore för någon. För ingen idé att köpa endast en striker eller en ytter till en specifik sida då trion där framme är så flytande.

Tycker ju faktiskt att både Adriano och Maxwell känns en aning överflödiga om jag ska vara ärlig. De får inte speciellt mycket speltid och känns som att man hade kunnat ersätta en av dem med en ungdom om man hade någon konkret. Men så länge dem är nöjda är jag nöjd. Gillar Maxwell.
Barcelona Frodo
2011-01-31 01:01
Allt tyder på att Llorente går till Madrid i sommar. De har nafsat på honom den senaste månaden men den stora pushen kommer i sommar när Perez tar fram plånboken. Mourinho gillar stora targets där fram (se Drogba och Milito) och eftersom Adebayor bara är en nödlösning så är det troliga att Llorente tar på sig den vita tröjan i sommar.

Sedan förstår jag inte hur vissa av er resonerar. Ska vi köpa 30-40 miljoners euro värvningar med feta löner och sätta de på bänken? Är vi City eller Real?

Vad gäller Bale är det bara skitsnack från brittiska blaskor. Han är inte bra nog för Barcelona och summorna det talas om är helt orimliga för vår del.
Delarocha
2011-01-31 00:58
Ska vi skaffa en tung striker måste vi ju ha riktiga yttrar och ytterbackar som kan slå inlägg (Dani Alves...) så vet inte hur det ska gå.
Barcelona Sempre Culé
2011-01-31 00:55
Llorente är samma spelartyp som Ibra och passar inte in i vårt spel, enligt min mening. Han är bra i Bibao precis som Ibra är bra i Milan, men vi har en helt annan spelstil. Vi lever på de korta men snabba spelarna. Jag ser inte att vi behöver förstärka, utifrån, i anfallet inför nästa säsong.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-31 00:53
Delarocha

Nej vet att Sport inte alltid är 100% trovärdiga, men just i det sammananget det nämndes så lät det trovärdigt att klubben har satt en max transferbudget på 90 milj euro. Är väl inte helt omöjligt heller med tanke på att vi förra sommaren spenderade hela 73,5 milj euro.
Qendil
2011-01-31 00:45
B-Guden, det är fult att kopiera in mitt inlägg till ert forum när jag för diskussionen med dig i Puertan. Kan du inte föra din egna talan och behöver hjälp på rambles? Pinsamt faktiskt, skärpning av moderatorerna.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-31 00:30
Delarocha,

Nästa säsong när Fabregas bänkas till förmån för Xavi och Iniesta i de riktigt stora matcherna om de finns tillgängliga. De är helt enkelt bättre, än så länge...Llorente hade troligen också fått börja på bänken, men man vet aldrig. I vissa svåra matcher hade han garanterat startat, då han kan hjälpa laget med sin fysik och huvudspel. Han är ingen kopia av de som redan finns i startelvan/bänken/La Masia, vilket Fabregas är. Därför vill jag hellre se att man lägger pengarna på Llorente.

Men som du säger, Fabregas kommer säkert att komma. Och jag är inte emot det heller. Men jag är helt klart mer för en värvning av Llorente. Rent kvalitetsmässigt är de ungefär på samma nivå, men återigen... Llorente erbjuder andra kvaliteer än vad man redan har i överflöd. Vi får se om min önskan går i uppfyllelse en vacker dag...en bask bland alla katalaner.

addeh,

Jo, förstår att fabregas är ett framtidsnamn för Barca. En långsiktig lösning. Värvningen är klockren - förutom att vi redan har ett par fina alternativ som kan komma att starta på Barcas mittfält i framrtiden.
Nej, men med Llorente skulle man kunna bli ännu mer flexibla. Jag tror man skulle kunna få honom att passa in bra i Barcas spel. När han är på planen ska man givetvis utnyttja hans kvaliteer. Och till skillnad från Ibra är han rörlig och jobbar för laget... vi får se vad som händer! Egentligen är det lyxproblem vilka som i sommar ska förstärka världens bästa lag.

godnatt :)
Atlético addeh
2011-01-31 00:29
1.70

Just nu behövs ingen spelare som Llorente då han är en riktig centertank, en spelartyp som inte används i dagens Barcelona då Messi spelar släpande bakom Villa & Pedro som håller till på varsin kant. Har svårt att se att Llorente skulle anpassa sig på en kant i framtiden.

Cesc skulle inte värvas för att man är i stort behov av honom, utan för att spela in honom för framtiden då han är tänkt att ta över efter Xavi.

Det är med andra ord väldigt stora skillnader med att värva Llorente och Cesc. Sedan om Fábregas blir den arvtagare och succé i Barcelona om han nu värvas återstår att se.

Delarocha

Det beror ju helt på skador och form, men fortsätter laget prestera som det gör just nu finns det ingen chans i världen att Cesc slår sig in i startelvan. Då får han nog snällt göra Keita sällskap på bänken.
Barcelona Denyo
2011-01-31 00:28
sakho är en oerhörd talang men killen kommer troligtvis gå till milan som det tidgare ryktats om men en riktig guldklimp!

Någon som kan länka till någon barca dokumentär? :)
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-31 00:26
Sista transferfönsterdygnet. Det lär inte komma någon bomb precis. Dom flesta lagen i La Liga har nog sin trupp klar inför vårsäsongen.

God natt, Culés!
Delarocha
2011-01-31 00:19
1.70-ligan

Tja, jag är inte direkt jättesugen på att lägga en halv miljard för Cesc men det kommer ju ske. Men vetefan hur man gör i en eventuell cl final eller clasico. Vem bänkas?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-31 00:18
Delarocha

Ska vi värva Cesc flr 50 milj för att bänka honom eller? Då lägger jag hellre en lite mindre summa för Llorente. Han tillför något vi inte har, som vi kan ha nytta av. Han skulle inte vara givet i startelvan, men han skulle få spela. Fabregas, å andra sidan, är en otrolig spelare, men det finns många liknande spelartyper både i truppen och i La Masia.

Llorente in, Jeffren ut. Då har vi bannemej den bästa jäkla anfallsuppsättningen någonsin. En trupp där man utefter varje specifik match kan rotera i startlevan utan att laget försämras.

PS. Vet att du inte nämde Cesc, men ville bara dra den parallelen
Delarocha
2011-01-31 00:15
Och allt Sport skriver är sanning vet ju alla.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-31 00:14
1.70-ligan

Nej jag håller med som sagt Bale behövs inte.
Håller även med dig om att Sakho vore en bra värvning, gällande Llorente så visst han vore en bra värvning men jag tycker han ska stanna kvar i Bilbao, han behövs där.

Dock så stämmer det inte att vi har en transferbudget på max 50 milj euro utan klubben har satt en budget på max 90 milj euro. Stod i Sport häromdagen.
Delarocha
2011-01-31 00:09
Ska vi värva Llorente för typ 30-40 för att bänka honom eller?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-31 00:06
Nej, Bale behövs inte. Sakho och Llorente! Där har vi mina drömvärvningar i sommar. Och de skulle inte gå på mer än vår transfer budget på ca 50 milj euro klarar av.

Godnatt mina vänner! Ikväll sover man gott =)
Barcelona Blaugrana91
2011-01-31 00:00
B-Guden

Jag sa väl aldrig att det var sant att Barca planerar att köpa Bale sa bara att man sägs vilja det...
Sen om det är sant eller inte är en annan sak.

Dock så har Zubi själv sagt att man är intresserade av just Bale. Dessutom verkar klubben ha satt en budget på 90 miljoner euro för sommarvärvningar, så man vet ju aldrig.

Däremot håller jag med dig, jag anser inte heller att Bale behövs.
Barcelona B-Guden
2011-01-30 23:40
Från real forumet.

Namn: Qendil
Sänt: 2011-01-30 23:30 Ändra
MindKey, haha, Kåmark är normalt bland de få vettiga kommentarerna, men den här gången är han ute cyklar. Jag har träffat han några gånger irl, då i diverse evenemang. Han har faktiskt lite Real Madrid hjärta för er som inte vet. Däremot har han fel. Villa, börja spela upp sig efter matchen mot oss. Även om han inte har varit fenomenal. Barcelona, lever på deras lagmaskin. Flesta spelarna har spelat flera säsonger ihop och det i kombination med spelare från deras akademi. Eftersom Barcelona har ett mönster som är genomgående känner sig även spelarna från deras ungdomsled trygghet i det hela. Det är inte konstig att Pep blev just huvud-coach då han känner Messi och flertal in och ut. Samtidigt som han kan Barcelona spel-filosofin (egentligen holländsk) som sin högre hand. Barcelonas, framgång har inget med värvningar. Ska vi kolla på värvningar har vi gjort betydligt bättre.

Vet inte hur grabben tänker, 4 miljarder på spelare dom 2 senaste åren, spelare för överdivna summor, inte en ända titel ändå...
Barcelona fcbarcelona20
2011-01-30 23:36
Vet någon bra sida där man kan köpa Barcelona saker? Ex tröjor,halsdukar mm.

förutom Barcelonas officiella sida den har jag redan kollat på.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-30 23:36
Haha. Planen i gårdagens match mellan Sociedad-Almería var allt annat än vacker...
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-30 23:33
Hetfield,

Tills nästa år vill jag se följande:

Ut: Jeffren Milito
In: Thiago, Fontas, Sakho och Llorente/alt en billigare lite större forvard.

Fyfan vilket lag...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-30 23:18
Både Messi och Pedro är oersättliga, men Villa måste bli lite vassare. Det är inte bra av en 40 miljoners värvning att missa så klara chanser när han väl får det. Ja, han målfacit är bra men han är otroligt slarvig och nonchalant ibland.

Laget är mer eller mindre komplett, men skulle gärna vilja se en mittback (Milito försvinner), en kreativ mittfältare (Fabregas) och en vass striker (Kanoute) som man kan slänga in och möjligen en ung/yngre vänsterback (Coentrao eller Taiwo).
Annons: