/spanien/barcelona/forum/13685.aspx/spanien/barcelona/forum/13685.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Peshmerge
2010-12-02 13:25
Pedro Leon

Komigen ge dig nu. 5:e förlusten och 5-0 förlust i 5:e el clasico förlusten. Sluta hoppa runt här. Gratulera oss istället som många andra madridistas gjort från Puerta.
Pedro León
2010-12-02 12:54
I suppose they’ve been really fired up against us ever since our 6-2 win in the Bernabeu (in 2008/09) but I think, if we play the way we’re capable of, we’ll definitely beat them this time too. They’ve strengthened this year thanks to their new signings and Mourinho, but in my opinion Barça are still the better side. I’ve no doubt it’ll be a game to savour both for the players on the pitch and the fans off it.

Notera att jag inte ser något som helst problem med Messis uttalande, jag bara stör mig på att Real-spelares uttalanden ska man hänga sig fast vid.

"Men ni är fortfarande inte lika ödmjuka som oss cules, och de är konstigt.."

Öh... okej.

Engelsk version: http://www.fifa.com/worldfootball/clubfootball/news/newsid=1335268.html
Barcelona Dani Alves=The King
2010-12-02 12:38
Pedro León //

Har inga problem med att madrid spelare går ut och tror sig vinna matchen innan den är spelad. Jag gav bara svar på tal, för din käre kompanjon påpeka att cules sätter oss själva på ett piedistal.

Sen är jag inte säker om Messi någonsin har påpeka att vi kommer vinna någon match inte vad jag kan minnas iallafall.
Så jag vet inte vad du har fått de ifrån. Däremot sa Xavi att vi har ett litet favoritskap pågrund hemmplan.

Men visst har eran redaktion kommit ner på jorden. Men ni är fortfarande inte lika ödmjuka som oss cules, och de är konstigt..

AndreD
2010-12-02 12:38
Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)

Var det du som kom in här innan El Cláico och sa att Real var starkare på alla lagdelar? Har för mig det, rätta mig om jag har fel ;)
Pedro León
2010-12-02 12:23
Ja, Ronaldo sa något sådant. Är det något att bry sig om? Sa inte Messi att ni skulle vinna, precis som han och Maradona deklarerade att de skulle vinna världsmästerskapet för att sedan bli spräckta av Tyskland med Schweinsteiger i spetsen?

Den här gången har jag inte sett någon övermod från redaktionen, men jag kan hålla med om att det tidigare ofta varit så! Däremot ser jag en förändring, vilket kanske inte är så förvånande.
2010-12-02 12:21
Pedro León //

"Låt oss se om barca kan göra 8 mål mot oss"

Det är retsamt och rätt så högmodigt när vi ändå har gjort 6 mål i Bernabeu.
2010-12-02 12:17
Pedro León //

Hehe mannen detta va innan match ska jag gå leta runt på länkar åt dig? Knappast. Du som är madrista borde veta att Ronaldo sa att real skulle vara det bättre laget eller missa du det? Eran radaktion med Kviborg i spetsen betedde sig som barnrumpor som de gör innför varje el clasico sen försvinner de efter förlust.

Lite ödmjukhet saknar man hos vissa av er speciellt efter 4 senaste förlusterna och slakten i Madrid. De kan du hålla med om eller?
Pedro León
2010-12-02 12:10
Dani Alves=The King, "Eran redaktion var så högmodiga innför matchen trots att ni har åkt på torsk senaste tiden. Verkade som att alla Madristas trodde på seger. Mou,Ronaldo,Ramos,Özil hade pratat skit innför pressen hur smart är det?"

Du har inte lust att utveckla det där? Gärna med citat från alla spelare du talar om (att Ronaldo sa att ni inte kommer göra åtta mål på oss är inte särskilt högmodigt gjort, t.ex.) och från redaktionsmedlemmarna du talar om.
2010-12-02 12:05
Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre) //

"Sluta sätt upp er själva på en piedestal som är bättre än alla andra, ni är trots allt som oss supportrar"

Får vi inte vara glada över en utklassning som sällan händer i fotbollsvärlden? Sen tror jag nog de flesta Cules tycker att de roliga var att många madristas saknade ödmjukhet efter 4 senaste förlusterna.
Eran redaktion var så högmodiga innför matchen trots att ni har åkt på torsk senaste tiden. Verkade som att alla Madristas trodde på seger. Mou,Ronaldo,Ramos,Özil hade pratat skit innför pressen hur smart är det?

Så kom inte och klaga här när ni själva har satt er i skiten . Skyll er själva helt enkelt!!

Barcelona el Profete
2010-12-02 12:01
TheNExTDeLPieRo

Just nu så leder vi, men mötet på Bernabeu återstår fortfarande och utifrån det resultatet kan vi fastställa vem som "vinner" kampen om inbördes möten.
------------------------------------------
Den baskiska defensiva mittfältaren Carlos Gurpegui har uttalat sig om situationen som uppstod när Ramos fick syna det röda.

Gurpegui (Athletic): "If I do what Sergio Ramos did, I at least get suspended for 3 to 5 games."

Sergio Ramos (Real Madrid): "I talked by phone with Puyol and Xavi yesterday. I admitted I as wrong and I apologized."

Ramos, det var det minsta du kunde göra ditt dregg.Gurpegui har så himla rätt, det är tyvärr skillnad på folk och folk...

För er som vill få ett gott skratt checka in "Crackòvia - FC Barcelona - Real Madrid 5-0 ¡Mourinho, sal del banquillo!". :)
Real Madrid Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)
2010-12-02 11:55
Delarocha

Om 5-6 veckor kan man få veta ifall han kan bli spelklar eller behöver ännu mera rehab. Det är bara en förtidsprognos.
Barcelona Sam
2010-12-02 11:45
De kanske vill sälja Benzema då det uppenbarligen inte funkar? Han kanske säljs nu i vinter eller i sommar gissar jag på.
Delarocha
2010-12-02 11:39
Men grejen är att jag fått veta att Pipita kan bli borta längre

Källa på det?

Vad jag har hört så är det två månader men kan bli mindre. Blir det två månader så är det i slutet av januari dvs transferfönstrets slut. Så, återigen, vad ska en värvningen av en anfallare ge er i januari
Spanien TheNExTDeLPieRo
2010-12-02 11:24
Jag tror inte ni kunde få en skönare vinst än den senast.. Att vinna matchen är självklart, men att vinna mot Mou,Ronaldo, Özil som uttalat sig innan matchen att dom vet planen hur de ska få stopp på er är smått roligt...

Men vilka är det som leder inbördes möten?
Barcelona Bernie
2010-12-02 11:18
Ja okej, ni vill värva en spelare i januari. Inget fel med det. :)
2010-12-02 11:12
Nu överdriver ni med vad folk vill värva där. 90% är negativt ställda till en värvning under Januari. Men grejen är att jag fått veta att Pipita kan bli borta längre och då står man där i åttondelen med en Benzema som man inte vet var man har.

Det är ju självklart att det spekuleras. Det hade varit en annan sak om Özil gick sönder eller DI Maria då finns det femtioelva mittfältare som kan täcka upp.

Ja många maränger har kommit ner på jorden(jag var redan på jorden innan:P), men ni kan ju inte beskylla dem för att dem trodde på sitt lag?

Sluta sätt upp er själva på en piedestal som är bättre än alla andra, ni är trots allt som oss supportrar.
Delarocha
2010-12-02 11:00
Tror bara Real måste spela lite mer med Gago. Och vart tog Palanca vägen? Han var ju kung.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-02 10:53
Delarocha

Ja, Puartan är väldigt tragisk. Det roliga är att de nu, och kanske några veckor framöver, erkänner att vi är mycket bättre och att de tog fel som var så säkra på vinst. Det är nu man, som culè, är på som bäst humör. Dagarna och veckorna efter klassikern. När marängerna är nere på jorden. Men ju längre bort från matchen vi kommer, desto mer börjar de stiga mot himlen.

Inför nästa el clasico kommer de vara lika säkra på vinst som inför den här. Vi kommer höra kommentarer som "Hade vi nätat på alla våra chanser hade dvärgarna inte haft en chans" eller " Cristiano skulle haft straff, den där domaren var så pinsam". De två tidigare klassikerna på Camp Nou påstår ju de att de "spelade ut oss"...

Gonzalo

Lol, ni har redan europas bredaste trupp där halva av den är missnöjd med sin speltid. Behöver inte köpa mer.
Delarocha
2010-12-02 10:49
Higuain är tillbaka när transferfönstret stänger. Hur hjälper då en värvning i vinter er.

Är det därför folk snackar om att köpa Bale etc?
Barcelona Capitán - El tiburón
2010-12-02 10:47
Mojito

Älskar den nya bortförklaringen som alla "barca-haters" nu använder. Som du säger handlar det snarare om att alla motståndare viker ner sig mot oss, inte att vi vinner pga de duktiga prestationerna på plan.

Gillar även sättet de flesta säger det på för att inte verka enögda ; "Jag vill inte ta något från Barça, men..." WTF! Det är precis det du gör köttskalle!

Håller med dig till fullo angående måndagens match. Det var en rejäl taktisk seger och inget annat från Pep. Det undgick väl ingen hur förbluffad och oförmögen Mourinho satt på bänken under hela 90 minuter.
Men men, folk har det väl svårt att acceptera nederlag för 5:e gången i rad så man söker sig till bortförklaringar, vare sig de är medvetna eller inte.
2010-12-02 10:38
Delarocha

Du må ha missat att Higuain nu är långtidskadad och klubben har bara en anfallare att tillgå. Därav spekulationerna.
Delarocha
2010-12-02 10:09
Okej Puertan är jävligt tragisk. Nu vill de värva Llorente, Bale, Dzeko, Hazard, etc etc. Och de snackar om att de behöver få in rutin och lagkänsla. Herregud, är dem helt jävla tomma?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-02 09:52
Sanningen är ju att det var Barca och Pep som, på planen, tog bort viljan och kämparandan från Real, inte att Real kom till matchen utan dem.

Vi såg det mot Sevilla, vi såg det mot Villarreal, en euforisk urladdning som skrämde live´t ur motståndarna, så också¨Real.

Angående "straffen" så håller Valdes, som är först in´i situationen, in händerna och det blir inget annat än en 50-50 situation där Ronaldos fart och hopp gör att han faller på eget grepp.

Och jo, det var utklassning, oavsett vad Mourinho eller någon annan vill framställa det som. Kompetensen finns inte i Real att manövrera ut en motståndare som Barca, varken taktiskt eller tekniskt.
När Barca spelar som de gjorde i måndags får de motståndaren att se ut som att de har sin sämsta dag, I verkligheten är det dock så att motståndaren inte har något motmedel mot passnings- & presspelet.

Som Lillo i Almeria sa: Mot Barcelona får man acceptera att spela den fotboll de själva tillåter dig att göra. Real tilläts inte göra ett dyft.
Real Madrid Shac81
2010-12-02 03:52
Orka diskutera tillfälligheter i en match Barca skulle vinna oavsett. Utan villja och kämparanda kommer man inget vart. Är säker på att Madrid har lärt sig läxan. Det blir bättre el-clasicon kan jag lova framöver. In Mou we trust. Guardiola har välkommnat Mourinho till Camp Nou och hoppas att Mourinho tackar och välkommnar Pep ännu bättre i Bernabeu. Njut av er förtjänta storhets period Cules ni förtjänar den. Syns senare i Madrid.
Barcelona Barca-nist
2010-12-02 02:19
Vi kan nämna flera incidenter där Real spelarna var mer ute efter skada spelare än bara spela fotboll, Carvaliho knäar i Messi´s ryggen medvetet när han är 10-15 meter bakom och ändå tar han chansen att fortsätta löpa i samma fart.
Marcello gång på gång använda armarna för att blockera Pedro vid löpning (precis innan 2 målet) Arbeloa kom in bara för att skada spelare det såg man långtifrån.hocky-tacklade Messi 2 ggr utan boll..gult kort? nej
Carvaliho tar bollen med handen som sista man precis när Pedro skulle få bollen rött som det borde? men nej gult
Messi får carvalihos armbåge i näsan medvetet, Messi förstärkte och får gult. fel
Pedro som sista man får bollen precis när han skulle skjuta, Pepe lägger sig utan vidröring domaren blåser.
Ramos situationen behöver jag inte ens snacka om!
Trots allt valde vi att inte nämna nåt men ni ska alltid skylla nåt på domaren.
och med tanke på allt jag har skrivit så var jag nöjd med domaren.
Ok Real fans ni kan behålla straff situationen :)
Barcelona szhlatan
2010-12-02 01:59
Otroligt att RM-fans börjar skylla förlusten på tillfälligheter och tur, missade straffar osv. Måste svida att inse att Barcelona är så mycket bättre, att Barcelonas långsiktiga koncept fungerar bättre än att hosta upp miljarder år efter år. Måste svida att Barcelona har hela 8 egna produkter i startelvan medan Real har en. Måste verkligen svida att en spelare som Jeffren kan hoppa in i slutet och fullborda förnedringen (5-0). Måste verkligen svida att en tränare som kom från ingenstans, utan erfarenhet kan gång efter gång göra narr av Real Madrid och dess tränare för året. Men det som verkligen måste svida är att dom verkligen trodde att dom kunde komma till Camp nou och vinna.

Det stämmer att hoppet är det sista som lämnar människan och Reals hopp tog slut redan i den 10:de minuten
Delarocha
2010-12-02 01:44
Bra fysgrupp, smidiga och generellt bra fysik på spelarna och en inte alltför brutal liga. Vi möter ju inte Blackburn eller Stoke iallafall.
The Special Five
2010-12-02 01:40
En sak jag inte förstår mig på är hur vi lyckas hålla våran trupp så skadefri under en så pass lång period, kollar man på andra storlag så haglar ju skadorna(Inter,Arsenal,Chelsea o.s.v.). Inför säsongen var jag livrädd för vår tunna trupp men mirakulöst nog har den värsta skadan i vårat lag varit knappt 2-3 veckor. Förra säsongen var de väl bara iniesta som var borta rätt så mkt.Rör spelarna varandra på träningarna ens eller vad är de som försiggår?
Delarocha
2010-12-02 01:35
Ser dig inte direkt som en provokatör. Bara att du är ute på hal is och försöker fokusera på fel saker. Jag hade kunnat komma in på ert forum och skrivit samma sak.

"det var tillfällighetr som gjorde att Barcelona inte vann med 12-0"
Hur tror du folk hade reagerat på det? Det sjuka är väl att resultatet var fan närmare 12-0 än ens ett enda Real Madrid mål. Skrämmande.
2010-12-02 01:33
Delarocha

Nej det borde jag inte. Men det var ni som tvingade mig till det då ni grovt missförstod mig.
Desstom så skrev jag mer än bara den mening, men cules som ni är ser ni mig som provokatör endast för att jag är maräng.

Njut av segern!

Godnatt!
Annons: