/spanien/barcelona/forum/13684.aspx/spanien/barcelona/forum/13684.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bernie
2010-12-01 11:36
Rambla

I know. Tyckte det var roligt bara att de skrev 'clear', när det möjligtvis handlade om nån centimeter offside, om inte några centimeter onside till och med. :D
Barcelona Klint
2010-12-01 11:36
Tjena!

Nu har vänstermenyerna på sidan äntligen blivit uppdaterade från de gamla www2-sidorna. Det är inte på långa vägar lika snyggt som tidigare, men förhoppningsvis funktionellt ändå. Min önskan är att någon skummar igenom dessa och skickar ett PM till mig om ni hittar några uppenbara felaktigheter, eller har andra synpunkter.

Har inte fixat till "Spelarstats" ännu eftersom jag inte vet hur denna funktion ska utformas så har ni förslag där också är jag tacksam för förslag.

Das was alles!
Barcelona Bernie
2010-12-01 11:34
Man får rysningar av detta klipp..det här är vår stil att spela fotboll.

Barcelona Rambla~
2010-12-01 11:34
Bernie:

Villas 3-0 var inte ens offside. Han var i nivå med Pepe och då ska man hellre fria än vifta med sin flagga.

Dessutom, i början av matchen blev Villa avvinkad när han var på väg igenom och då var han klar onside.
Barcelona Jojjje
2010-12-01 11:27
El Flaco

Något sent, men tack för en underbar krönika!

Una Manita de nuevo en Madrid! (man kan ju alltid drömma)

Visa el Barca

Barcelonistas
2010-12-01 11:13
Detta Barcelona är ett av tidernas bästa lag om inte de bästa.

Detta Barcelona och milano juve från 90 talet räknar ja som de bästa lagen genomtiderna,
Delarocha
2010-12-01 10:50
Alltså, är folk seriösa när de snackar om Andrea Pirlo? Allvarligt talat. Ska jag skratta eller gråta?
Barcelona Bernie
2010-12-01 10:28
Taget ur Real Madrids officiella hemsida:

'Ozil was replaced by Lass at the restart as Mourinho hoped for more possession of the ball, but ten minutes in Villa made it 3-0 in a clear offside position'

Så jävla clear var det väl inte. :D
Barcelona el Flaco
2010-12-01 09:57
Efter matchen stack flera av spelarna, som Puyol, Xavi, Piqué, Sergio Busquets och David Villa, ut för att fira segern i en känd restaurang/klubb. Väl där träffade de Samuel Eto'o, Albert Jorquera och Fernando Llorente, denne sistnämnde hade även han sett matchen på Camp Nous läktare.Basken ska tydligen ha en bra relation med Barçaspelarna från tiden i landslaget.
Barcelona Messidonainiesta
2010-12-01 08:03
Checka in den här!!
Barcelona Abbe.
2010-12-01 07:10
Vet inte om det varit uppe tidigare, men Ramos blir bara avstängd i en match efter överfallen i måndagens match. Inte direkt förvånad.
Barcelona Barney S
2010-12-01 06:18
Precis som du säger, vill inte heller "sprida salt" i såren på de som ev inte fick biljetter men jag kan inte förklara med ord hur det var på plats, har liksom sett matchen på tv 2-3 gånger nu men känslan på plats var brutal, fantastisk, ja, jag vet knappt vad jag ska säga.

Precis som du säger så grät jag inombords, 4-0 målet kom innan jag hade hoppat klart. Trodde ALDRIG det skulle bli en sån här kross och detta är ett minne för livet.

Om jag hade vetat på förhand att matchen skulle vara så här skulle jag säga att jag hade betalt över 10 000 för att se den, så mäktigt var det (att sitta precis bakom klacken rekomenderar jag för övrigt, dom som drar igång allt.

Allt var liksom helt perfekt denna resa, att platsen bredvid polaren var ledig så jag fick sitta bredvid han (gjorde ju halva grejen liksom) + att vi satt precis på raden där taket täckte, alltså = det regnade på dom framför oss medan vi klarade oss helt, smågrejer som gjorde allt så jäkla grymt bara.

Det tråkiga är att det inte går att visa hur det var genom videofilmerna då det i princip låter "tyst" i filmerna men det var som du säger det sista det var, är fortfarande hes.

Visselorkanerna när Ronaldo fick bollen var det bästa, killen tappade ju fokus direkt, haha.
Madrid var totalt utspelade alltså, skapade INGENTING!

Dags att äta frukost och åka till flygplatsen.

Ciao!
Barcelona Barney S
2010-12-01 06:12
Canalates //

Säg till om du hittar fler, vi blev filmade och även intervjuade av tv3, GolTV samt ESPN och letar förbrilt efter klipp :)

Andreas-

Du skulle hört av dig via PM här ;) Kunde vi tagit några cervezas, håller med dig om matchen. El Clasicó på tvn är sjukt najs men att vara på plats är obeskrivligt och en sån match också, jag var helt mållös igår, kunde knappt prata, förstod ingenting. Drömmer jag? typ..helt stört.

Ska ändå bli skönt att komma hem ett tag trots kylan som verkar råda, börjar tröttna på alla Pakistanier (eller var de nu kommer ifrån, Pakistan är bara vad jag hört så no offence) vill sälja knark och hela tiden när man går i en butik på La Rambla:

"Hey my friend, I give you good price och är så allmänt jävla jobbiga", må låta som en riktig Svensk men det är riktigt jävla drygt.
Lägg därtill alla glädjeflickor (som för övrigt tog tag i min polare idag (HAHA) och försökte dra in han i en gränd och alla som tattar runt och säljer "Estrella Damm"

Barcelona är grymt för fotboll men staden är tyvärr ingen höjdare (enligt mig) då jag hellre skulle vilja bo lite i utkanten, Castelldefels skulle inte vara fel ;)

Nu finns det lite nya klipp på min youtube sida i länktips, nästa inlägg från mig blir från Sverige. Ha´de fint så länge.
Andreas-
2010-12-01 05:46
Barney S:

Tyst är det sista det var, det var fest hela vägen in. Hade det varit sån stämning varje match, oh herregud. Iofs spöar vi inte Madrid med 5-0 varje match heller.

Har också några filmer som jag spelat in, men som du säger så får man ju inte fram det sjuka drag som det faktiskt var, tyvärr. 4-0 kassen måste förövrigt vara den bästa känslan jag haft som Barcasupporter någonsin (började följa 98/99). Villa ha precis gjort 3-0, vi mosar Madrid, euforin är total och glädjen från 3-0 målet har inte släppt än, då slänger Messi fram en helt störd macka o vips, 4-0. Man har inte hunnit landa från 3an innan 4an kommer. Tårarna var inte långt borta då, MOURINHO VETE AL TEATRO!

Angående min plats: Jag satt bakom de andra målet på andra etaget, det mål där 3an, 4an o 5an kom. Tydligen finns det någon VIP-avdelning där, FÖRMODAR jag. För tyckte det var konstigt att Eto'o inte satt bland presidenterna. Å andra sidan vet jag inte om han satt där hela matchen, men han satt där när matchen började. Lejonet såg iaf ut att trivas, väldigt glad o vinkade glatt när sångerna om honom kom igång. Platserna under taket till klassikern på långsidan ligger på runt 220 euro btw.
Andreas-
2010-12-01 05:37
Sami:

Nej, hade ingen kamera med mig. Hade mobilkameran dock, den är helt okej. Problemet är att det stod minst 40 pers framför mig, alla stod upp. Man såg Eto'o, men jag hade aldrig kunnat fånga en bild där man tydligt ser att det är han. Man såg hans huvud, inget mer i princip.

Skulle väl vara om jag precis efter matchstart älgar upp genom raderna o tar ett kort, men då är man inne i matchen plus att det skulle väl störa ett antal personer som försöker se matchen :)
Barcelona Barney S
2010-12-01 05:05
La upp en film på Xavis mål nu, enjoy =)

Går inte att beskriva med en videofilm alltså, låter riktigt mesigt på mina filmer eller mesigt och mesigt men ljudvolymen och känslan att vara på plats är x100 mot filmerna jag har :)

Någon på nåt pajasforum skrev att det var tyst på Camp Nou, borde inte vara lagligt att uttala sig om det om man inte är på plats, det var knappast tyst.
Klacken gör ett bra jobb men det är mycket äldre som sagt, inte direkt som att gå på fotboll i Turkiet.
Barcelona Barney S
2010-12-01 04:32
Canalates //

Ajdå! Här är det mer än 10+

Tur att man ska tillbaka till BCN om 8 dagar =)
Barcelona Kärlek
2010-12-01 04:24
Fredag Kl 22:30
La Liga: Barcelona - R Madrid

Repris från 29/11.

Kommentator: Anders Fredriksson
Expert: Jens Fjellström
Barcelona Barney S
2010-12-01 04:00
westinho

Jösses, aja..fick mig ett gott skratt i alla fall.

Före matchen i måndags (några timmar) så lämnade Dani Alves Camp Nou i sin bil och jag skulle springa fram och ta en autograf men tappade då pennan, fail =(

Sen hade jag ingen kamera med mig heller men fick i alla fall se bilen, en grym Bentley Continental (länktips)

Blev en hel del folkstorm när Messi anlände i en Porsche Cayenne också :)

(Länktips slutade fungera)

http://img.worldcarfans.com/2008/12/medium/wald-international-bentley-continental-gt-sports-line-black-bison_21.jpg

Hoppas det inte förstörde forumet för vissa, sen att Alves bil hade 100% tonade rutor och 10x snyggare fälgar gjorde ju inte bilen direkt fulare ;)

Trodde dock att Alves skulle komma med en Harley i skinnjacka ;)
Barcelona westinho
2010-12-01 03:41
Barney S

Ja dom är seriösa, det är Nina som alltid ska skapa rubriker som tippar så uselt (därför Saragossa tippas på 7:e plats och Barca på tredje).
Barcelona Kärlek
2010-12-01 03:36
GLÖM INTE MORGONDAGEN PÅ BARCELONA I STOCKHOLM KL 18:00.
Ta en öl och fira hårt men röj med värdighet!

Matchen kommer att sändas av Canalplus på kvällen men i nulöget vet inte om BarcelonaBar sänder den.

Länk till deras hemsida: www.barcelonabar.com/

visca barza visca cataluña!!! <3
Canaletes
2010-12-01 03:34
Det kommer iaf va runt -10 grader. Så ha på dig varma kläder ;)
Länktips: www.smhi.se/
Barcelona Barney S
2010-12-01 03:30
Haha, kolla tabellen där nere hur "Robert & Nina" tippat.

Real Madrid 1a.
Atletico 2a
Barca 3a

osv, dessa är ändå inte de mest anmärkningsvärda utan:

Villarreal, plats 11!?!
Espanyol plats 18!?!?
Zaragoza 7a, före Valencia..

Haha, är dom seriösa? Ska jag skratta eller gråta? Bristande fotbollskunskap ftw.. (om de varit 100% seriösa) geez...
Barcelona Barney S
2010-12-01 03:09
Canalates //

Internet är relativt segt på hotellet men ska fixa sånt där när jag kommer hem, åker till flygplatsen om drygt 5 timmar.

Är det kallt i Sverige? (Västerås/Stockholm etc)
Canaletes
2010-12-01 02:55
Barney S

Upp med den!! bra kvalité på dina videos också!
Barcelona Kärlek
2010-12-01 02:54
Barney S

Det blir fint!
Barcelona westinho
2010-12-01 02:19
Visca El Catalunya

Nja tycker inte det är så konstigt att han inte blir mer hyllad. De flesta av oss vet redan hur bra han är, så man blev inte direkt överraskad över hans insats.

Däremot var hans underbara klack-väggpass med Iniesta ögongodis.
Barcelona Barney S
2010-12-01 02:17
Andreas-

Vart satt du? Antar att du satt vid president läktaren.
Vad fick du hosta upp för biljetterna där?
Själv fick man nöja sig bakom mål.
Vi hade 2 olika platser typ 7 rader ifrån varandra jag och polaren men bredvid den ena platsen satt det ingen, sjuuuuk tur då det var den enda lediga platsen mina ögon kunde skåda på bra många meter. Ibland har man tur.
Barcelona Barney S
2010-12-01 02:14
Haha, jag har film på Barcas tiki-taka spel under några minuter som avslutas med en underbar klack av BUSQUETS :D
Barcelona Visca El Catalunya
2010-12-01 01:59
Konstigt att ingen hyllar Busi mer, har sett matchen nu igen och han var totalt fläckfri, så jävla säker med boll och vinner dessutom otroligt med boll. Snart världens bästa defensiva mittfältare!
Annons: