/spanien/barcelona/forum/13680.aspx/spanien/barcelona/forum/13680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2010-12-01 20:48
Fyfan vilken jävla galning den här komentatron är, kolla videon!!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-01 20:33
DM1982

Förlåt men Mascherano är inte ens en vårta på Busquets ena skinka, och det säger jag trots att jag gillar Mascherano.

Det arbetet som Busquets gör på EGEN hand är bara makalöst, han är alltid lugn och spelar som att han har spelat i 20 år. Mascherano har alltid haft en bredvid sig som har städat, men Busquets är ensam i ett lag som spelar så offensivt. I Liverpool så gjorde de ett mål, sen så backade alla hem.
Barcelona el Maestro!
2010-12-01 20:18
Afellay assisterar Ola Toivonen som har gjort ett mål precis för PSV mot Sampdoria. Kul för honom. Matchen sänds på Canal + sport 1.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-01 20:18
Snyggt av Afellay till Toivonen och 1-1 mot Sampdoria.
Barcelona el Maestro!
2010-12-01 20:15
1.70-ligan.//
Ja, för mig är Espnayol borta svårarare än att möta Real Madrid på Bortaplan. Marängerna spelar fotboll när de spelar inför deras fans men inte Espanyol. Det är lättare att möta Real Madrid på bortaplan numera än Espanyol.
Barcelona AzizWaysi
2010-12-01 20:14
Ikväll 21:00 ska jag kolla på efterlyst på kanal 3 för att de kommer snacka om Mourinho och Ronaldo. Jag har inte hört något från de sen måndags, väldigt ovanligt. De är säkert spårlöst försvunna.. ;)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-01 20:07
el Maestro,

Har också tänkt på det nu när ruset efter El Clasico börjar lägga sig så smått. är rädd för att vi tappar poäng innan uppehållet. Osasuna borta är alltid svårt (vi kryssade där ifjol och trippelåret avgjorde vi i slutminuterna, t.ex.).

..Och sedan väntar årets svåraste bortamatch, mot Espanyol... där får Barca verkligen bekänna färg och jag är riktigt orolig inför den matchen. Espanyol går över lik när de möter Barca i sin hemmaborg. Och i år är de dessutom ett topplag som så sent som för nån vecka sedan slog Atetico Madrid på deras hemmaplan. Lita på att det blir tufft.
Delarocha
2010-12-01 20:03
El Profete

Intressant att se att Xavi är med vid 5 tillfällen på dem 20 passningarna och också han som slår assisten.
Barcelona Sam
2010-12-01 20:03
kev

Det är en video. Du kan spola i den.
Barcelona kev
2010-12-01 20:01
Matchen visas nu. Länken.
Barcelona el Maestro!
2010-12-01 19:56
Är ni självsäkra på att Barca vinner i Pamplona i den kommande omgången? Hur tror ni att det kommer att gå?
Är inte själv säker på att det blir en vinst där. Barca brukar ha svårt mot Osasuna på bortaplan. Har alltid haft det utan de allra senast åren(Guardiolas era).
Det man kan lunga ner sig med är i alla fall att Barca inte har tappat poäng på bortaplan än så länge.
Omgången efter möter Barca stadsrivalen Espanyol. Vad som helst kan hända i den matchen. Espanyol har inte förlorat på hemmaplan ännu. Det blir därför en mycket spännande match att se framemot. Det finns bara två lag som brukar ta poäng från Barca. Det är Atletico de Madrid och Espanyol.

Edit: Barca möter Espanyol i omgång 16.
Barcelona kev
2010-12-01 19:50
Jag undrar om Pep har kommenterat om situationen med CR. Kan verkligen inte få nog av El clásico. Speciellt vidoen Klint har länkt. Magiskt!
Barcelona el Profete
2010-12-01 19:45
adil

På tal om andra målet, spelet som ledde till Pedros mål var ren och skär konst, 21 passningar och bollinnehavet varade i 1 minut och 7 sek. En bild säger mer än tusen ord.

Kul och höra vad Perez sa efter matchen:

Bartomeu (sports vice-president): "Florentino jokingly asked how much Messi costs. We said he's not for sale." [catalunya radio]

What's next? :)
adil,
2010-12-01 19:39
Heywood Jablome - Xaviniesta

Precis, det är inte att förglömma. Gillar det här med att Pep i stor mån raderat allt vad som kallas central anfallare från laget. Vid andra målet samlades Iniesta, Messi och Pedro i mitten och drog åt sig alla Real backarnas blickar och markeringar. Långt ute på vänsterflanken fanns Villa. Xavi upptäcker det såklart utan att ens titta och slår en vacker kross istället för att spela in mot mitten där det var alldeles för befolkat. David Villa tackar och tar emot bollen från Xavi, serverar in mot mål, Real hänger inte med och 2-0 är ett faktum. Real Madrid försvaret vart totalt bortspelade. Det lönar sig bevisligen med att ha David Villa på kanten! Nu förstår man att även om Villa är som bäst i central anfallsposition så gynnar det laget även när han inte spelar där. Vi har ingen 9a i laget. Inte ens Bojan som har numret spelar som centerforward.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-12-01 19:26
el Flaco.

Precis. Det är ju det absolut bästa med honom. Kommer ihåg det citatet. Sedan sade han väl något i stil med att han bara är där för att bli fotograferad eller något. :)

Han kommer inte att tillåta spelarna att vila, men jag är lite orolig över hans hälsa. Hoppas han tar en lugn och skön semester i december och inte tänker på fotboll. Även fall det nog är omöjligt.

Förresten, fystränarna var ju verkligen spot on när de gällde spelarnas fysiska hälsan skulle peaka under november. Vet du hur de kommer att se under säsongen med fysisken?
Atlético addeh
2010-12-01 19:24
el Flaco

Precis som när han inför måndagens el Clásico fick frågan av en journalist: Hur känns det att du har vunnit fyra raka el Clásico? Pep svarade "det är inte jag som har vunnit något, det är vi." Ödmjukt och väluppfostrat. Raka motsatsen till Mourinho med andra ord.

Pep Guardiola är en levande legend.
Canaletes
2010-12-01 19:23
basaric

Fan va grym video du länka!! Älskar såna som publiken själv filmat!!! :D
Barcelona el Flaco
2010-12-01 19:20
Heywood Jablome/

Det absolut skönaste med Pep är att han är så ödmjuk att han inte vill ta åt sig äran för alla framgångar. Minns för någon säsong sedan, efter alla titlar, då han fick frågan om vad hans hemlighet var och han svarade bara: "Jag har duktiga spelare. Det är tack vare de som jag har lyckats. Hade de haft en annan tränare hade de ändå vunnit, hade jag haft andra spelare hade jag däremot inte lyckats".

Det där är Pep i ett nötskal.

Canaletes/

Lol åt hur Pandiani verbalt mördade Mourinho med den kommentaren. Ether!
Barcelona DM1982
2010-12-01 19:18
A propo ingenting; om inte Valencia lyckas åtminstone kryssa i helgens match mot Real så är det riktigt uselt. Nu verkar det som om Ronaldo kommer missa matchen, lägg till halva backlinjen som är borta så har de ett riktigt bra slagläge. Men om de visar samma inställning som förra året när de knappt sprang så har de som vanligt ingen chans.

Osasuna borta är inte en enkel match, hoppas laget hinner ställa om mentalt.
Atlético addeh
2010-12-01 19:16
Canaletes

Hahaha! Man kan nog säga att Preciado slog en chanslös Mourinho under bältet med den kommentarer. Inte ens "the special one" kan komma på en motattack nu.
2010-12-01 19:13
Canaletes.

HAHAHAHAHA. Joke of the day, utan tvekan. :)

Mourinho, vete al teatro!
Canaletes
2010-12-01 19:10
haha va skön Pandiani är. På en presskonferens idag sa han idag:

"Preciado (Sportings tränare) borde ringa upp Mourinho och fråga varför han lätt sig förlora mot Barcelona"

Ni vet ju hur Mourinho anklagade Preciado att dem spelade med många reserver mot Barcelona. Sen blev det världens kalabalik när Preciado pratade om detta på presskonferensen inför Sporting-Madrid
2010-12-01 19:05
el Flaco.

Ja, han var felfri under hela matchen anser jag. Det vi glömmer också är att Barcelona knappt spelade med en central anfallare under första halvleken utan löpningarna från Xavi från mittfältet och Messi skulle få hål på Madrid.

I andra halvleken var Villa betydligt mer centralt och Madrid visste aldrig riktigt vad som hände.

Guardiola tog ett stort steg i sin tränarkarriär i måndags. Han var grym på avbytarbänken.

Det var inte mycket Mourinho kunde göra efter 3-0 och hans lag var förnedrat och han gömde sig nog på avbytarbänken för att inte riskera att Jimmy Jump skulle springa fram och sätta en hatt på hans huvud och verkligen göra förnedringen av honom fulländad. :-)
Barcelona el Flaco
2010-12-01 18:47
Kom att tänka på en sak. Mourinho brukar få mycket beröm för sitt sätt att psyka sina motståndare med allt snack och provokationer dagarna innan matcherna. Pep valde vid det här tillfället, och även inför förra säsongens Clásico under våren, att förbjuda sina spelare att gå ut och kommentera något om Real Madrid. Istället kunde Barçaspelarna fokusera till 100 % inför den stora uppgiften. Sedan kan Mourinhos och C. Ronaldos uttalanden bara lett till att Puyol & Co bara blev ännu mer taggade. Man såg i inledningen av båda halvlekarna vilken urladdning och energi spelarna visade upp.

Guardiola ska ha beröm för sin taktik att sätta munkavel på sina adepter, något han inte lär få från de icke-katalanska medierna naturligtvis, och Mourinho ska även han tackas. Fortsätt att motivera våra spelare, Mou.
Barcelona thiago alcantara
2010-12-01 18:40
Klint

det roligsate delen i vidoen är när vi gör 2-0 målet så ringer F-PEREZ till nån
kanske förberedda nya värvningar hahaha
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-01 18:27
Grym video!

Morinho kallades för skurk, Benzema för dålig. Jag trodde de sa "Var är din stolthet" också. Dock ej till Khedira som jag sa innan haha.
Delarocha
2010-12-01 18:21
Sentuary

Que malo eres Khedira betyder väl iaf "vad dålig du är Khedira"?
Barcelonistas
2010-12-01 18:16
klint

shit vilken vid mannen de bästa jag sett!

visca barca
Barcelona Sentuary
2010-12-01 18:14
Klint

Underbar video, tack för den. Men undrar vad de skriker till Real spelarna i slutet?
Andreas-
2010-12-01 18:08
Klint:

Det där var fan bland det bästa jag sett..
Annons: