/spanien/barcelona/forum/13679.aspx/spanien/barcelona/forum/13679.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca_Barca
2010-12-04 16:35
Tja grabbar .
Hur långt tid tar det från zaragoza till Osasuan med buss ?
Om barcelona är i zaragoza klockan sex?
Barcelona NoGo™
2010-12-04 16:35
Att spela kl 20:00 kan vi ju redan nu utesluta, vill Osasuna så gärna spela matchen så får de ju acceptera en senare kick off helt enkelt.

Fan vad lack man blir då, först är matchen uppskjuten sen grinar Osasuna och då ska matchen helt plötsligt spelas fast lite senare.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-04 16:34
Haha, man måste skratta åt spansk byråkrati. Vi i Sverige är vana vid att allt är planerat 100 år innan, men man får väl rycka på axlarna åt spanjorernas "ta det som det kommer" approach på saker och ting. Spontana helt enkelt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-04 16:34
el Flaco,

Instämmer till fullo. Detta var det absolut sämsta som kunde hända. Man ville inte åka imorses för att det skulle bli för dåligt, vad fick man istället? En 100ggr sämre lösning. Hur lång tid har de på sig att värma upp osv?
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-12-04 16:33
Nu ser det ut att matchen kommer att spelas enlgit Sport.es.

Vad skönt. Matchen kommer dock inte att starta 20:00.
Barcelona Barca4eva
2010-12-04 16:32
Förbundet: "Vi ska göra kaos med de."

Pep: "Time to run boys!"
Barcelona NoGo™
2010-12-04 16:32
Right Now > Players on the train from Barcelona to Zaragoza. Arrival expected around 5:20 pm. Then bus to Pamplona for 2-2.5 hours

Katalanska.nr.9

Hahah, ja hela situation är patetiskt
Barcelona el Flaco
2010-12-04 16:30
Jag är rädd att hela detta spektaklet kommer bara gynna Osasuna. Det kan inte vara lätt för Barçaspelarna att fokusera på matchen när de inte ens vet hur de ska ta sig dit eller om ens matchen blir av, medan Camachos manskap sitter just nu och är motiverade till max för att knäppa oss på näsan.
Barcelona Katalanska.nr.9
2010-12-04 16:30
Detta känns som ett dåligt avsnitt ut "den katalanska julkalender", kommer dom hinna? Följ med oss i nästa veckas avsnitt...
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-04 16:29
Det positiva är att man får se Barcelona spela redan ikväll.

Det negativa är att förutsättningarna inte kunde ha varit mycket sämre. Såvida inte Messi och Xavi blir åksjuka under bussfärden, vattnet går på Iniestas fru så han måste skynda sig tillbaka och Dani Alves glöms kvar på en rastplats nånstans mellan Zaragoza och Pamplona.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-12-04 16:28
Allvarligt talat. Inställda matcher och W.O händer i pojklag och i seriespel. "Min mamma kunde inte köra", "Min pappa kunde inte köra"

Läste igår på SPORT att det fanns en plan B. Varför inte använda sig av den och kunna anlända till matchen?

Dåligt planerat.
Barcelona el Flaco
2010-12-04 16:25
Nizo: " Dock måste jag erkänna att det var kasst planerat."

Jag tycker du är lite väl snäll i ditt omdöme. När Barcelona gör så att man riskerar att förlora matchen på W.O. och skapa hela denna problematiken på den här nivån skulle jag vilja stämpla den här planeringen som en Epic Fail.

Barcelonistas: "va i helvete är det som händer???"

Personligen har jag ingen fucking aning...
Barcelona AzizWaysi
2010-12-04 16:25
Varför kan inte Spanska piss förbundet bestämma sig? HERREGUD
Barcelona Barca Barca
2010-12-04 16:23
NoGo™ //
Haha!! Såg det precis. Hoppas innerligt inne att vi hinner i tid, spelar o vinner ikväll medans dom förlorar mot Valencia :) Då blir det ännu en käftsmäll.
Barcelona NoGo™
2010-12-04 16:22
Senaste nytt :

Final decision: The game will be played when Barcelona arrives in Pamplona. At the latest at 9 pm.
Barcelonistas
2010-12-04 16:21
va i helvete är det som händer???
Real Madrid Nizo
Jag hoppas VERKLIGEN att barca hinner i tid och att matchen spelas. En säsong ska avgöras på planen och inte pga W.O.
Dock måste jag erkänna att det var kasst planerat...
Barcelona AzizWaysi
Hinner Barca till Osasuna innan 20.00 då?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-04 16:20
Så vadå, om Barcelona inte är där vid 20.00 så får Osasuna automatiskt 3 poäng?

Jeez....
Barcelona NoGo™
2010-12-04 16:18
En rolig grej är ju att en del Madrid fans sitter o hoppas på en wo förlust för Barcelona. Som om det kommer att ske liksom. De sätter allt sitt hopp till att Barcelona inte hinner, lite roligt.
Barcelona Barca Barca
2010-12-04 16:17
el Flaco //
Helt rätt !! Barca har endast sig själv att skylla, fattar inte varför klubben ska ta "vi står i centrum" besluten. Det är respektlöst mot Osasuna som klubb. Dom fick tidig information om att matchen kommer att spelas och vet hur det ligger till med flygstrejken. Intressant att få se hur det hela slutar, jag tippar på att matchen tillslut kommer att spelas imon och Barca får som dom vill.
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2010-12-04 16:16
Katalanska.nr.9 //

Enligt AS har Osasuna fått försäkran från förbundet att det blir W.O ifall Barcelona inte dyker upp till kl. 20.00.

Edit: "Osasuna dice que la Federación Española le ha asegurado que el partido no se mueve de las 20:00 horas de hoy y el Barcelona, que se negó a viajar ayer y esta mañana, lo hace ahora contrarreloj para llegar a tiempo y no perder por incomparecencia."

Dani Alves.
2010-12-04 16:15

Kolla in denna videon från El clasico =)
Barcelona Katalanska.nr.9
2010-12-04 16:13
Kan vi eller kan vi inte bli bestulna på tre poäng ifall vi inte skulle dyka upp i tid?
Barcelona el Flaco
2010-12-04 16:12
Lol åt hela den här cirkusen. Only in Spain...

Osasuna har, i min tycke, all rätten i världen att vägra spela på söndag. Det är ju trots allt bestämt sedan länge att matchen skulle spelas idag och då är det upp till Barcelona att komma i tid. Att skylla på strejken är absolut inte acceptabelt eftersom det är ingen nyhet om vad som försigår i flygplatserna runt om i landet och därmed borde man tagit åtgärder i god tid.

Barça har sig själva att skylla på.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-04 16:11
Man får väl hoppas att Barca har haft sin vanliga uppladdning och utgått från att detta skulle ske
Real Madrid Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)
2010-12-04 16:11
Kan det bli en ny midnattsmatch likt 2003 mot Sevilla?
Barcelona ElTriplete
2010-12-04 16:08
Så matchen spelas 22:00 ikväll? Grymt skönt om det vore så. Helt ärligt så bryr jag mig inte om Madrid eller deras matcher, och dessutom har jag bara mer tid att plugga på innan matchen spelas.
Barcelona el Profete
2010-12-04 16:07
Även om man nu med facit i hand kan hävda att Barcelona har ett stort ansvar i det hela så kan man inte bortse från det usla agerandet av det spanska fotbollsförbundet. Visst, Guardiola kunde för denna gång brutit den vanliga trenden och omstrukturerat planerna, då hade situationen aldrig uppkommit.

Nyheten dök upp här redan kl. 11.00 på förmiddagen, nu är klockan fyra och inte fram tills nu får vi ett klart besked från förbundets sida, matchen spelas ikväll! När det själva högsta hönset går ut hävdar att matchen fortfarande kan spelas idag runt tre-fyra tiden så retar det gallfeber på mig.

RFEF är inte speciellt kända för kloka och snabba beslut, situationen är väl bara ett kvitto på det.

För er som undrade hur lång tid det tar att åka tåg från Barcelona till Pamplona så tar det ca 4 timmar. Spelas matchen 22.00 så ska det inte vara några större problem.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-04 16:04
Gonzalo gerrardo higuain

De ska ha åkt nu, kl 16, så de borde vara på väg. Osasuna är väl inte så tålmodiga så kl 12 inatt är väll deadlinen.
Annons: