/spanien/barcelona/forum/13677.aspx/spanien/barcelona/forum/13677.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
The Special Five
2010-12-04 15:19
Afellay är ingen central mittfältare? Mer Off. Mitt/Ytter typen, helt olik spelstil jämfört med Parejo och han är ju endast till för utfyllnad, tror mer på att han kommer rotera med yttrarna än med mittfältarna
The Special Five
2010-12-04 15:19
Afellay är ingen central mittfältare? Mer Off. Mitt/Ytter typen, helt olik spelstil jämfört med Parejo och han är ju endast till för utfyllnad, tror mer på att han kommer rotera med yttrarna än med mittfältarna
Barcelona el Flaco
2010-12-04 15:16
1.70-ligan/

Uppenbarligen så är det inte vad Osasuna ville och eftersom det var bestämt att matchen skulle spelas idag är det Barcelonas ansvar att hitta ett alternativ transportmedel att ta sig dit. Om Osasuna nu väljer att inte presentera sig vid matchstart komemr helvetet bryta ut är jag rädd för.

Sen är det klart att i såna här matcher är ett lag som Ssasuna alltid det lite mer motiverade, men i och med det här beslutet komemr deras spelare att få ännu mer anledning att ge 110 % och jag vill inte ens tänka mig hur publiken på Reyo de Navarro kommer låta när Barçaspelarna gör entré. Om nu matchen blir av det vill säga...
Barcelona NoGo™
2010-12-04 15:02
Tycker det är riktigt löjligt om de inte kommer till matchen, de förlorar ju på wo då så det är bara deras förlust.

Var ju förbundets beslut att skjuta upp matchen inte Barças så förstår inte problmet. Dagisnivå förfan.
Barcelona Villa#7
2010-12-04 14:59
Facebook Walter Pandiani (player Osasuna): "We support our president, we won't show up tomorrow."

Nu sägs det att spelarna från Osasuna inte vill spela matchen imorgon och kommer inte att göra det heller. Likaså Osasunas president.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-04 14:57
el Flaco,

Förstår vad du menar, men njaa... Osasuna hade varit taggade till tusen oavsett. Sen man man väl tycka att Barca borde tagit tåget om chansen fanns att spela ikväll, och Osasuna nu ville det så gärna. Men då hade å andra sidan Barca fått en mycket sämre uppladdning. Egentligen är väl det här det bästa för båda parter.
Barcelona Messidinho_10
2010-12-04 14:52
Lugnt :=)
Barcelona .Sami.
2010-12-04 14:51
Messidinho_10
Sorry såg det nu:)
Barcelona Messidinho_10
2010-12-04 14:50
.Sami.

Eehh näää du borde nog ta och läsa senaste artiklen som red har lagt upp! R****A
Barcelona .Sami.
2010-12-04 14:49
Barcelona el Flaco
2010-12-04 14:48
Jag tycker att det hela är väldigt illa skött av Barcelona. Ifall man visste att det fanns ingen garanti att man skulle kunna ta flyget, varför valde man då inte att fortsätta med plan B och ta tåget till Zaragoza och därifrån ta spelarbussen resten av vägen till Pamplona?

Hade man åkt tidigare hade man kanske hunnit. Nu uppstår det flera andra problem. Osasuna sägs inte vara villiga att spela imorgon och är oerhört upprörda över beslutet från det spanska förbundet att skjuta upp matchen. Jag förstår mig på deras reaktion. Deras planskötare jobbade hela dagen på fredag för att göra sig av med all snön och nu blev matchen istället inställd. Och jag kan tänka mig att deras spelare är också besvikna och indignerade att matchen inte blir av.

Som jag ser det kan det uppstå två scenarion och ingen av de är positiva med Barçaögon sett; antingen så vägrar Osasuna att spela imorgon och då kommer det uppstå en kalabalik, eller så spelas den imorgon och då kommer Osasunaspelarena att vara mer taggade än någonsin för att vinna. De kommer säkert gå in med inställningen "arroganta och uppblåsta Barcelona tror att de är för fina för att inte ta bussen hit till Pamplona och gör så att matchen skjuts upp. Vi ska visa de!".

Ingen kul sits alls klubben har satt sig själva i.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-04 14:45
el Profete,

Frågan var egentligen inte riktad till dig, ställde den snarare rakt ut eftersom jag inte försår anledningen att flytta matchen om planen är spelduglig. No offense :)

Men men, egentligen är det väl positivt för vår del att det blir såhär. Vi slipper tunga ben efter den långa bussresan. Men som du säger, hade vi inte varit klar gruppetta i CL hade man tyckt annorlunda.
Real Madrid Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)
2010-12-04 14:44
The Special Five | Andres D

Tänker om flera år och inte nästa säsong. Han är ju bara 21 år och kan utvecklas en del. Angående La Masia så är det ingen där som är garanterad A-lags plats i framtiden därmed kan ni inte dra slutsatsen att ingen central spelare kommer att köpas i Barca för att La Masia finns. Afellay är ju inte från La Masia. Men det är bara en känsla jag har att Barca kommer se hans storhet innan Real gör det.

The Special Five
2010-12-04 14:40
Parejo har inte den nivån i sitt spel för att kunna platsa i Barca, dessutom så är en central mittfältare det sista vi behöver då dom tydligen växer på träd i La Masia
Barcelona Messidinho_10
2010-12-04 14:34
Det kommer bli tufft nu match imorgon och sen match i CL på tisdag, det blir ju helt fel ju stör uppladdningen helt.
AndreD
2010-12-04 14:34
Och vem ska han peta i Barca? Xavi, Iniesta, Fabregas(?), Thiago?
2010-12-04 14:27
addeh

Helt klart så kunde Barcelona undvika detta. Skulle det vara så att Ossasuna hemskt ogärna inte vill flytta matchen så är det horribelt av Barca.

Jag hade höga förhoppningar om en skräll pga Barca spelarna laddade ur i måndags och att ruset inte lagt sig ännu.

The Special Five

Syftar på fasta situationer mera. Tror Parejo kommer att spela i Barca någon gång i framtiden hans spelstil känns väldigt mycket Barca.
The Special Five
2010-12-04 14:24
"Hade gärna sett Parejo i Real Madrid, hans spelstil tilltalar mig. Han påminner väldigt mycket om Iniesta men han har betydligt bättre målsinne och känsligare högerfot", Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre) menar du på fullt allvar att Parejo har en känsligare högerfot än Iniesta? Det är ju som att säga att oleguer är dubbelt så snabbare än pepe
Atlético addeh
2010-12-04 14:17
Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)

Hehe, det står väl för mycket på spel. Barcelona har inte råd att förlora onödiga poäng pga en flera timmar lång bussresa. Sånt där påverkar ganska mycket.
Barcelona Messidinho_10
2010-12-04 14:16
Nej men vafan matchen skjuts upp, dem kan fan ta en helikpoter till OSasuna eller börja gå, inte fan ska man ställa matchen.
2010-12-04 14:14
Men varför valde Barcelona att chansa när man var väl medvetna om riskerna? Dem andra lagen respekterade och accepterade strejken och tog sig till borta matchen med alla möjliga medel.
Atlético addeh
2010-12-04 14:06
Tråkigt att matchen skjuts upp på så sätt att man sett fram emot den idag. Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.

Detta är bara till lagets fördel enligt mig. Att åka tåg & buss i flera timmar för att senare på kvällen spela match brukar aldrig vara något att rekommendera. Därför tror jag det blir bra att matchen spelas imorgon.
Barcelona el Profete
2010-12-04 14:04
1.70-ligan.

Jag har inte hävdat att matchen skall skjutas upp. När man väl bestämmer speldag så har man alltid i åtanke på de lag som spelar en CL match på den kommande tisdagen. Man spelar vanligtvis då inte på söndagen,detta är ett "undantags" fall. Jag lade upp ett "tänk-utifall-scenario", hade vi inte vart klara för CL-avancemang tror jag inte du hade resonerat som du gör idag och förhoppningsvis inte RFEF heller.

Det komiska är väl ändå Osasonas svar: "Osasuna refuse to play tomorrow at 5 pm."
AndreD
2010-12-04 13:59
Så här ser planen ut i Pamplona. Snacka om bra jobb planskötarna har gjort.

Såg inte att du hade hunnit före ElProfete.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-04 13:58
Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)

Nu är jag ju inte direkt Guardiolas högra hand men har för mig att det sades förut att Pep ville att spelarna skulle få maximalt med uppladdning hemma i sina egna hem istället för att befinna sig i en sketen hotell.. låter lite flummigt men har för mig att det är därför.. om jag är helt fel ute rätta mig gärna.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-04 13:58
Gonzalo Higuain.

Tror en av anledningarna kan vara att man alltid sover bäst i sin egna säng.
2010-12-04 13:53
Gonzalez_Barca

Okej det var något jag inte visste. Trodde det var en medveten strategi från Barca för att få längre vila.

Varför har man valt att göra så för?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-04 13:52
el Profete,

Så varför skjuta upp då?

Mot Rubin i CL hoppas jag Pep mönstrar det laget som normalt sett brukar spela i Cupen.
Barcelona el Profete
2010-12-04 13:49
NoGo™

Tråkigt, men ändå förståeligt. Men jag antar det ändå fanns en tanke bakom att vi skulle spela på lördag och inte söndag. Vi har en CL match på tisdag, visst, det är inte en vital match med tanke på att vi redan är vidare. Men 2 dagars vila...I'm just saying.

1.70-ligan.

Om vi bedömer utifrån denna bild så ser planen ut att vara i ett speldugligt skick.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-04 13:46
Jaha, så tråkigt. Hade gärna velat spela före Real Madrid. Samtidigt slipper Barcaspelarna ha trötta ben och får spela på en (förhoppningsvis) duglig plan. Vad tycker ni om beslutet?

Som tur är har vi ju redan blivit gruppetta i CL, så det gör inget att det blir mindre vila tills dess.
Annons: