/spanien/barcelona/forum/13673.aspx/spanien/barcelona/forum/13673.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-12-03 19:38
1.70-ligan.

Jo, det hade varit trevligt om Villa fick spela lite mer centralt. Men Pep vill få ut så mycket som möjligt av Messi, och då ska han ha fri roll. Messi ska vara involverad i alla anfall i princip, och då är det bäst att han spelar centralt.
Atlético addeh
2010-12-03 19:34
Här kommer ytterligare ett bildbevis på att det faktiskt går ganska bra med snöröjningen.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-03 19:32
Läste lite på Valencias foum, om vad de hade skrivit efter El Clasico. Givetvis hyllade de vårat spel, men många menade på att Pep inte får ut i närheten av Villas fulla potential, så länge han placerar honom på kanten. Det är ju inget nyhet, men ändå.. jag vill helst se att Messi och Villa byter plats. Messi är i grund och botten en bättre ytter än Villa, som i sin tur är en av giftigaste i världen som center.

Okej att Messi är ännu bättre centralt än på kanten, förmodligen är han även bättre än Villa där. Men jag tror att laget som helhet blir bättre med "Messi-Villa-Pedro" som grunduppställning.. vad tror ni?
Barcelona AzizWaysi
2010-12-03 19:24
Där kan ni se att de håller på och tar bort snön. :D
Atlético addeh
2010-12-03 19:10
Det absolut vidrigaste som finns är när maränger har mage att påstå att vi får lika mycket fördelar som dem eller kanske ännu värre. Grejen med Real Madrid är att det inte bara är dem som får fördelar, utan även andra som i sin tur ska gynna Madrid. Praktexemplet är väl när Kamenis röda kort upphävdes förra säsongen så han blev spelklar mot Barcelona, trots att hans utvisning var solklar. Jag är övertygad om att Real Madrid hade ett finger med angående det.

geegiii - el Madridismo

Du ska ha cred för att du kan hålla en normal diskussion i alla fall.
Real Madrid geegiii - el Madridismo
2010-12-03 18:59
Gabriel //

Hehe, vet inte riktigt vad det är med mig och namn idag. Till saken;
Fullt ärligt så hade jag faktiskt inte Chelsea-matchen i åtanke när jag skrev det inlägget, men den kan vi också sätta på listan för den delen. Tänkte mer på erat möte med Milan i semifinalen, där Milan blev rånades av domaren då han dömde bort Shevas mål pga av en icke existerande knuff han tycktes se. Tycker personligen att det var snäppet värre än domsluten ni fick med er i matchen mot Chelsea, för som du säger så visades Abidal felaktigt ut vilket visade att Overbo(stavning?) inte verkade ha det fullt stabilt innanför pannbenet.

Sen håller jag med dig om vår situation i Spanien, vi har kommit undan ganska lindrigt vid vissa tillfällen. Senaste exemplen på detta är ju Mourinho och Ramos. Det ska dock nämnas att liknande situationer även förekommit hos er, kanske inte i samma utsträckning dock.

Det absolut roligaste är att denna diskussion ser och låter exakt likdan ut i både Puertan och här. Ständigt håna varandra för att få en hjälpande hand av högre sittandes gubbar och så kommer det alltid att förbli. Måste älska rivaliteten ibland...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-03 18:55
Hur svårt kan det vara att skyffla bort snö? De har väl dessutom värmeplattor under gräsmattorna (kan vara ute och cykla, men jag har hört talas om det), så det kan väl inte vara alltför svårt att skyffla bort snön och låta grabbarna spela fotboll i 90 minuter?

Barcelona Abbe.
2010-12-03 18:46
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Så här såg Osasunas träningsanläggning ut i morse.

Länktips.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-03 18:34
Dags att ta fram (slalom)skidorna Messi!

Finns risk att matchen blir inställd i morgon enligt Zander. Länktips.
Barcelona szhlatan
2010-12-03 18:30
Meddelandet
Barcelona szhlatan
2010-12-03 18:28
Det är roligt att maränger minns Chelsea matchen för två år sen, men samtidigt glömt av Inter matchen förra året. Där vi åkte ut pga domarmisstag. B la offside målet på san siro, Bojans bortdömda mål
Barcelona szhlatan
2010-12-03 18:23
Jag har frågor angående om Campo nous renovering, är något datum fastställt när det ska påbörjas eller stå klart. Om det nu ens blev av? Och någon som kan ge mig mer detaljer om hur det kommer att se ut, antal platser, hur modernt och high tech det kommer att bli
Barcelona Gabriel
2010-12-03 18:23
geegiii - el Madridismo

Heter inte Gabrijel men ok. Helt ärligt. Jag kan säga så här. Vi hade hjälp med domaren mot Chelsea. Det erkänner jag utan några som helst problem. Men det skall också klargöras att Abidal utvisades helt orättvist i den matchen. Dessutom skulle inte Chelsea ha haft så många straffar som alla vill verka få det till. Jag kan acceptera en enda straffsituation i den matchen och det var Piques hand. Det andra är verkligen inga straffar. Förutom Chelsea matchen, vilka matcher har vi fått hjälp av domarna i Europa? För jag kan rabbla upp ett flertal matcher där ni får hjälp av domarna i Spanien och inte bara det, ni har hela jävla spanska fotbollsförbundet som drar i trådar för att upphäva era kort.

It's a big difference.
2010-12-03 18:14
Hetfield- Megan Fox is a dude //

OHH NOO, ett stavfel ? Spare me the humiliation...

addeh//

Avundsjuka ? Ni är ett praktexempel på att det argumentet inte håller. Varför ? Jo, för att ni beskyller oss för att vara under Spaniens bevakning och jag tror knappast ni gör det pga avundsjuka.

Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-03 18:06
Vem är Platnini? Är det Platinis muterade bror? Kan någon svara på frågan? Hallo?

Suck....
Atlético addeh
2010-12-03 17:57
geegiii - el Madridismo

Ja precis, det är tack vare Platini vi har gått så bra i Europa de senaste åren. Jisses, avundsjukan bara lyser igenom er maränger. Kom med något vettigt nästa gång.
2010-12-03 17:44
Gabrijel //

....och i erat fall är det raka motsatta. Utan någon som helst hjälp i Spanien men Platninis änglavakt ute i Europa.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-03 17:39
LAM,

El Clasco blir inte mindre värt även om vi så skulle förlora varenda match fram till jul. De tre poängen vi fick, och de tre poängen Real gick miste om kommer inte försvinna, så att säga ;)
kayB
2010-12-03 17:29
DaniAlves=THe KING

Säg inte så. Valdes, Puyol m.fl var minst lika fula som Pepe, Ronaldo etc.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-03 17:19
Spelar vi med 100% fokus så ska det inte vara några jätteproblem. Men jag tror risken är äckligt stor att spelarna slappnar av efter utclasico och spelet helt stannar upp. Det får inte hända. Hoppas Pep startar med bästa laget i de flesta matcherna tills vinteruppehållet då jag gärna vill att laget behåller förstaplatsen tills dess.

Koncentration, rörelse, presspel och effektivitet måste vi göra bra ifrån oss i. Min värsta mardröm just nu är att vi tappar poäng i någon av de nästkommande matcherna och snabbt tappar serieledningen, och helt plötsligt är el clasico inte värd så mycket längre.
Och jag förväntar mig inte att Real förlorar poäng på ett tag nu då de säkert är rejält taggade. Plus att det inte spelar någon vidare roll om de har bra eller dåligt självförtroende, då de har spelarna som kan avgöra mot bottenlagen.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-03 17:10
Om ni inte sett det innan - Crackovia återskapar El Clasico
Atlético addeh
2010-12-03 16:57
Även om vi haft lite problem med Osasuna på Reyno de Navarra tidigare är jag optimistisk och tror på en storseger. Barcelona kanske är i sitt livsform just nu och med det enorma självförtroendet efter vinsten i el Clásico tror jag ingenting kan stoppa dem i den här matchen. Lägg där till att Messi som inte fick näta i måndags lär vara ganska sugen på att göra mål.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-03 16:35
Vi har redan tagit två av de svåraste bortasegrarna i år (Atletico Madrid och Bilbao) Nu är självförtroendet på topp och så länge det inte blir en rejäl reaktion från El Clasico så tror jag, precis som PedroRodriguez, att vi kommer att vinna. ... därmed inte sagt att det kommer bli enkelt, men bara vi inte underskattar dom bör det gå vägen med tanke på vilka spelare vi har. Men jag tror inte vi behöver oroa oss för underskattning. Pep har säkert redan varnat dem för detta 100 ggr vid det här laget ;)

Känslan är alltså positiv, även fast det är en erkännt svår match. Vad jag däremot verkligen oroar mig för är bortamatchen mot Espanyol.. hua!
Andreas-
2010-12-03 16:34
När vi mötte Rubin Kazan borta i år, var det konstgräs då?
Barcelonistas
2010-12-03 16:22
Osasuna är ett väldigt bra lag på hemmaplan. Under Guardiola eran så har vi haft problem mot osasuna då vi 08/09 vann med 2-3 borta. Och föra säsongen sluta det 1-1 ett självmål av pique i slutminuterna...

2-3 matchen var helt magisk vi tog ledningen precis innan halvtid där eto gjorde målet. i andra halvlek gjorde osasuna 2 mål på oss och det såg inte bra ut ett tag. Men sen vände vi Xavi 2-2 och Messi 2-3.
PedroRodriguez
2010-12-03 16:14
L.A.M Nr 10

Ajjemän, imorn är det match mot ett mycket starkt underskattat hemmalag.
Ärligt talat så tror jag vi grejjar det rätt så enkelt, Vi lekte precis med Madrid och självförtroendet är på topp så vi SKA inte ha några som helst problem mot Osasuna om man lirar på topp fastän det kan bli svårt.
Barcelona Katalanska.nr.9
2010-12-03 16:14
Får hoppas att detta stämmer och att Pep går med på det.

Se länktips*
Barcelonistas
2010-12-03 16:13
Barca4eva

Detta är ett fotbollsforum här pratas fotboll och Barcelona inte hur gammla vi är! Så om du inte har något som inte har med barcelona eller fotboll att göra skriv INTE TACK!
Barcelona Dani Alves=The King
2010-12-03 16:11
Håller med till 100% visst har vi små larviga spelare som Alves och Busquest.
Men smutsiga spelare har vi inte spelare som använder våld när irretationen tar över.

Som du säger håller helt med har också en negativ uppfattning om Marcelo,Ramos,Ronaldo Pepe hade mått illa om dessa spelare lirade i barca.

Ska tilläggas att Marcelo, Pepe har beter sig lite mognare nu. De skämms väl antar jag för sitt beteende..
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-03 16:11
Lol vilken fail på den här diskussionen...
Ingen kan få den andra att tycka likadant och bara dampar när de fattar att det inte funkar.

Om ingen vill svara på mitt tidigare inlägg, så loggar jag ut nu.
Annons: