/spanien/barcelona/forum/13668.aspx/spanien/barcelona/forum/13668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mrfaariis
2010-12-15 23:32
Som Pique sa vi snackar inte inför matcherna.. Vi bevisar det på planen istället !!
Barcelona Mrfaariis
2010-12-15 23:30
Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)

Tyst med dig fan. Kom inte hit och snacka skit.
Kolla bara på era äckliga spelare som är dåliga förlorare. Vissa spelare från laget och Mourinho snackar skit inför varje match. Som jag skrev tidigare det Sergio ramos var fanimej dagisklass. Sen kommer du hit och påstår att det xavi gjorde var fel o sånt shiit. För Ramos försökte lavetta Xavi. Så Xavi gjorde helt rätt !!!
Real Madrid Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)
2010-12-15 23:27
Mrfaariis //

För en knuff mot Puyol som valde att rulla dubbelvarv?

Sparken var inte vacker att se på, men han fick sitt straff under matchen. Sker såna sparkar dagligen mot Ronaldo, men Messi är ju trots allt helig.
2010-12-15 23:26
Jag försår att det har med Cristianos rykte att göra. Då måste ni hålla med om att han får mer skit än vad den genomsnittlige spelaren får.

Xavi är i mina ögon ingen helylle, han har sina brister och han sticker under stolen med dem. Synd att det inte uppmärksammas hur mycket han klagar på domaren under och efter match. Dessutom så försöker han alltid med fula knep under matcherna.

Som sagt i mina ögon är Xavi långt ifrån den Xavi man hör i media.
Barcelona Mrfaariis
2010-12-15 23:25
Joo med tanke på det Sergi ramos gjorde så är det här ingenting. Asså det Sergio ramos gjorde var fanimej dagisklass. En dålig förlorare som går till och med på sina landslagspelare. Han borde ha blivit avstängd i minst 5 matcher. Men rättvisa finns för han är skadad nu !!
Barcelona Barca4eva
2010-12-15 23:18
Som AndreD sade, det har med Cristianos rykte att göra.
AndreD
2010-12-15 23:14
Det är väl klart att alla hade sagt så om Ronaldo? Han har gjort många saker som att hetsa upp publiken, kommit med kaxiga uttalanden osv. Säg en gång Xavi har varit lika arrogant som Ronaldo? Xavi gör det en gång, varför ska man vara sura då? Det har med Ronaldos rykte att göra.
2010-12-15 23:10
Säger inte att det är sant. Om det är sant så är det ändå lågt av Xavi då matchen är avslutad. MEN det jag vill komma fram till är att ni hade sagt "äckel, diva" dylikt om det var Ronaldo i artikeln till en Barca spelare.
Real Madrid elegantzidane
2010-12-15 23:08
Giggity

Kan det inte vara så att det SPORT skriver om Real är eventuellt felaktigt eftersom att tidningen är Barcelona baserad? Nu handlar ju nyheten om det egna laget och det behöver inte betyda att det är sanning, men mer rimligt än en SPORT - Real nyhet.
Barcelona Abbe.
2010-12-15 23:07
Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)

Det var i stridens hetta och det var ju befogat. Vad är problemet? Klockrent sagt.
Barcelona Giggity
2010-12-15 22:58
Hombre
Så detta är fakta nu? Om det är det så är det bara roligt ju.
Men vad som är ännu roligare är att läsa på puertan att SPORT aldrig skriver något som är sant.... fram till att dem skriver något som passar in i puertans egna lilla värld. Men det bästa är att läsa puertan fördömma SPORT till helvetet för att sedan gå loco över en grej som kommer från just SPORT.
Atlético addeh
2010-12-15 22:56
westinho/

Det stämmer, det var Puyol som beslagtog matchbollen efter slutsignalen, i alla fall den bollen som var sist i spel. Flera bollar används ju under samma match, och det är möjligt att Xavi lyckades sno med sig någon av de andra bollarna.
Barcelona westinho
2010-12-15 22:52
Där står "Xavi hade lagt beslag på matchbollen". Men jag vill minnas att Puyol tog matchbollen och gick runt med den under tröjan, är jag fel ute?

Gonzalo Higuaín

Jag önskar att det vore sant, men jag har svårt att tro att Xavi ska ha gjort så. =)
2010-12-15 22:47
Vad hade hänt om det var Ronaldo som sa dessa ord?

Hmm..
Atlético addeh
2010-12-15 22:06
Barcadinho/

25 miljoner euro för Cesc + att skänka bort Jonathan dos Santos vore rena drömmen enligt mig. Visst, €25 är väldigt mycket pengar, men att ge bort en spelare som ändå inte har någon framtid i våran klubb för att få ner prislappen vore ett smart drag.

Det verkar onekligen som Rosell vill ha Fábregas till varje pris. Pengarna vi kommer få ifrån avtalet med Qatar Foundation kommer nog inte enbart gå till att betala av skulder. Förvånar mig inte om Rosell planerar att lägga en stor bunt med pengar för att värva Cesc i sommar. Som sagt, jag tror han vill åt honom till varje pris.
Canaletes
2010-12-15 21:51
Tja!

Hur många tjejer finns det här? :)

Råkade tippa fel så ni vet...
Barcelona Barca4eva
2010-12-15 21:44
Hur blir det med omröstningen, angående sponsorskiten, nu? Vill bara veta vad medlemmarna tycker.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-15 21:41
Fabregas passar i Barca som handen i handsken. Han är en culé sen barnsben och kommer att brinna för laget. Han är katalan och kan språket och kulturen. Han har många kamrater i Barca.
Jag tänkte på honom sist när han bytes in mot United sista 30 min. Han är en unik spelare som passar bättre i vårt lag än PL. Han har gener och kapaciteten att spela tique-taca, men han får inte tillräckligt utrymme för det i PL.
I Barcelona kommer han få bättre möjligheter att utnyttja den här förmågan. Det gick att se i flera sekvenser under matchen hur han behandlade bollen nära kroppen, och hur han körde halva svängningar med kroppen med bollen vid foten och rörde sig smidigt och elegant. Men det kändes som att spelet stannade ibland när han gjorde det. Det var så totalt olik alla andra på plan. Jag tror att hans stil skulle passa bättre hos oss, där sådana rörelser och bollbehandling och tempo är mer naturliga. Han har en Barca stil.

Fabregas är en playmaker i varenda cell i hans kropp. Han vill ha bollen och han stirrar och söker möjligheter och alternativ. Han har tekniken att behålla bollen samtidigt som hjärnan och ögonen är igång med annat. Han kommer inte ha några stora problem med att spela längre ner i banan. Ge honom ett par matcher och han är igång. Han har inte exakt samma spelstil som Xavi men han är bland de bästa playmaker i världen. Han är också rätt duktig på att försvara, han är inte rädd för närkamper.

Det kommer att bli dyrt med 40 milj och jag är tveksam om Rosell går med på en sån sak. Men jag tror att lösningen snarare kommer att hamna med cash plus spelare. Vi ger dem t ex 25 milj, plus JDS eller så.

adil,
2010-12-15 21:40
PedroRodriguez

All respekt, men jag tror du har fel. Fabregas lärde sig allt han behövde i ungdomsleden och drog sedan vidare. Wenger blev hans näste lärare. Nog för att man ogillar Wenger men lita på att Fabregas drar lärdom av honom också. Hade Fabregas stannat här hade han inte varit samma spelare som han är idag. Han hade fortfarande varit en talang på framväxt, som kanske inte hade blommat ut helt förrän i 25 års åldern, precis som Iniesta t.ex. Eller som Pedro som inte blommat ut förrän nu. Nu blev detta inte fallet för Cesc, utan han fick kliva fram på stora scenen väldigt tidigt i Arsenal och bli ordinarie. Detta ledde till att hans utvecklingskurva ökade explotionsartat pga hans talang och nu är han den där världsstjärnan alla pratar om, trots hans låga ålder. Ansvaret han fått ta på sina axlar i Arsenal har en stor del i varför han är så bra idag. Där har han fått ovärdelig erfarenhet och växt väldigt mycket som spelare. Tveksamt om det hade gått så snabbt i Barcelona.
Barcelona Frodo
2010-12-15 21:38
Hetfield

Bara för att vi betalat överpriser för Zlatan och Chyg så betyder det inte att vi bör göra det för Cesc också. När man tänker på priser måste man ta hänsyn till utbud och efterfrågan. Ur Arsenals synvinkel så är Cesc förmodligen värd mer än 40 milj. men för oss är hans värde betydligt lägre på grund av att vi inte är i stort behov av hans tjänster. Längden på hans kontrakt är ett annat problem. Vi skulle ju kunna vänta i några år för att på så sätt få honom för en billigare slant. Dessutom har vi redan höga lönekostnader och hans förväntade lön på ca 7 milj. euro skulle knappast underlätta vår ekonomiska situation.

Det största problemet med hans agerande är inte att han lämnade. Han var en ung spelare som tillsammans med sin familj tog det beslut som var bäst för de. Men att han först flörtar med Barcelona för att sedan skriva på ett monsterkontrakt med Arsenal för att ett år senare återigen vilja komma till Barcelona får mig att undra hur det är i huvudet på killen. Jag menar inte att han ska vara respektlös mot Arsenal (eller jo, det vill jag innerst inne:P) men hans något inkonsekventa agerande har knappats underlättat situationen.

Jag förnekar inte hans klass men jag ifrågasätter hans kompetens för axla Xavis mantel en dag. Vem vet, han kanske inte behöver axla den utan han kanske får en annan roll. För mig är Cesc Fabregas en framtida klasspelare för Barcelona men knappast Xavis arvinge. Hans status i Arsenal säger mig inte särskilt mycket.

Jag kanske låter som en Cesc-hater men det är jag inte. Killen är ödmjuk och skulle passa in i Barcelona. Jag försöker bara argumentera för vad som är bäst för Barcelona.

Skönt att kunna ha en bra diskussion i alla fall även om man inte håller med varandra.
Atlético addeh
2010-12-15 21:37
PedroRodriguez

Jag förstår inte ditt argument för att Fábregas skulle bli lika bra om han hade stannat som han blivit i Arsenal? Ha i åtanke att vårat mittfält var väldigt starkt precis under den perioden då han lämnade laget. Deco och Xavi var ordinarie medan Iniesta agera ständig inhoppare och presterade varje gång han fick speltid. Jag har väldigt svårt att tänka mig att Fábregas slagit sig in på det starka mittfält.

För hans egen del tror jag det absolut bästa var att lämna för Arsenal. Kolla vilken utvecklingen grabben har gjort. Nu är han lagkapten, lagets dirigent och överlägset största stjärna. Fábregas är Arsenals motsvarighet till våran Messi.
PedroRodriguez
2010-12-15 21:31
adil

Nej då, men med stor sannolikhet hade han ju blivit en ännu bättre spelare än han är nu. Han får spela med världens bästa mittfältspar som någonsin skådats och får dra lärdom av dom. Jag tror han hade presterat bättre med tanke på att hans lagkamrater är galet bra, Vi såg ju Zlatan, anledningen till att han ändå gjorde 22 mål i klubben var för att Messi och Xavi reservera han i princip hela tiden. Nja skulle inte kalla det ett dåligt beslut men skulle jättegärna vilja se hur han hade blivit om han hade stannat här.
adil,
2010-12-15 21:25
PedroRodriguez:

Det är väl ingen garanti att han hade blivit lika äckligt bra här? Här finns ju redan Iniesta och Xavi. Han hade kanske aldrig kunnat slå igenom så som han gjort i Arsenal, där han nu är lagets viktigaste spelare och kapten. Sånt har betytt mycket för hans utveckling. Visst, han har gått miste om titlar, men det i utbyte mot massvis med erfarenhet. I utbyte mot att han blivit den världsstjärna han är idag. Det var inget dåligt beslut han tog enligt mig.

Självklart håller Xavi i många år till. Men han kan inte spela så mycket som han gjort senaste åren, dvs nästan oavbrutet. Skadorna har redan börjat hinna ikapp.
PedroRodriguez
2010-12-15 21:23
addeh

Givetvis inte, Men med stor sannolikhet hade han blivit ännu bättre, La Masia är ett utav världens absolut bästa akademier. Här hade han fått spela tillsammans med Xavi och Iniesta och hade presterat mycket bättre med tanke på hans lagkamrater. Här hade han vunnit fullt med titlar medans han i Arsenal inte vinner ett skit. Jag diggar Fabregas skarpt och han får gärna komma.
Atlético addeh
2010-12-15 21:16
adil

Co-signar ditt inlägg, du fick sagt mycket av det jag ville ha sagt på ett bra och tydligt sätt.

PedroRodriguez

Bara för att Fábregas är en av världens främsta mittfältare idag betyder inte det att han hade varit lika bra om han stannat kvar i Barcelona. I'm just sayin'...
PedroRodriguez
2010-12-15 21:13
Mr Love

Jajjamän, Blev klar för ett par dagar sen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-15 21:13
Frodo

Du måste lägga saker i rätt perspektiv. Vi slängde 75 miljoner på två spelare (Zlatan och Chyg) som försvann efter ett år, om vi då slänger 40 miljoner på en spelare som lär stanna hela karriären, är det inte värt priset?
Jag tycker att 40 miljoner för Villa var överpris med tanke på hans ålder, men att betala 40 miljoner för en person som är så pass ung och har så stor chans att nå upptill Xavis nivå är bara bra.

Sen att han är "tyst" är kanske mer för att han respekterar båda klubbarna för mycket för att hora ut sig. Är det bättre att man är som C.Ronaldo som går öppet och säger att han vill till Real Madrid när han bar Man U tröjan? Eller Adebayor som pissade rakt i Wengers ansikte när han flörtade öppet med allt och alla, han försvann till slut till Man C?
Nej, i mina ögon så är det bra att han är tyst.

Kom igen nu, hur är han vek mentalt? Han lämnade Barcelona som en ung pojke för att bli en av världens största och bästa mittfältare som 23 åring, om det inte visar att man har grymt bra psyke så får du gärna förklara för mig. Han lämnade allt han kände och älskade för att flytta till ett land där han inte ens behärskar språket, hur lätt är det?

Jag tycker att du är väldigt orättvis mot Cesc, han har visat om och om igen att han håller en skyhög klass, i mina ögon så finns det bara en arvinge till Xavi och han heter Cesc Fabregas.

Villarreal Mr Love
2010-12-15 21:11
Har Gai Assulin gått till Man City?
PedroRodriguez
2010-12-15 21:10
adil

''Med facit i hand tog han inget dåligt beslut heller''
Vilken stor titel har han vunnit med Arsenal förutom ligatiteln 2004?...Hade han fortsatt spelat i Barca hade han blivit äckligt bra och haft sin meritlista fullt med titlar. Han borde ha stannat i FCB och utvecklats, tanken på Xavi , Iniesta , och Fabregas i mittfältet får mig att darra av positiva vibbar.

Just nu är vi INTE i behov av Fabregas dock, Xavi håller i 2 - 3 år till i världsklass, När han börjat komma till åren, då kan man plocka honom för han lär inte gå till en annan klubb.
Delarocha
2010-12-15 21:09
1-0 BVB. Kagawa.
Annons: